30 birželio, 2015
Lietuvos edukologijos universiteto informacija

Anna Mažuolienė: „Studijos nesibaigs uždarius universiteto duris“

Kukli ir dėmesio nemėgstanti Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos pedagogė Anna Mažuolienė, 2015 metais apdovanota Metų mokytojo premija, neabejodama sutiko duoti interviu Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) laikraščiui „Šviesa“. „Už savo pasiekimus esu dėkinga ir Vilniaus pedagoginio universiteto (dabar – LEU) dėstytojams, kurie mane parengė šiam darbui“, – sako mokytoja.

„Kad jūs žinotumėte, kokie „grandai“ mane mokė: prof. habil. dr. Romualdas Vosylius, prof. dr. Pranas Survila, doc. dr. Jonas Banys, doc. dr. Jonas Teišerskis, prof. habil. dr. Gintautas Dzemyda, doc. dr. Edmundas Mazėtis, prof. dr. Joana Lipeikienė. Aš tiesiog negalėjau netapti mokytoja“, – pokalbį pradeda pedagogė. Didžiausią pamoką universitete Metų mokytoja sako gavusi iš doc. dr. J. Teišerskio, kuris itin mylėjo savo studentus. Dabar šitaip A. Mažuolienė myli savo mokinius. „Jis buvo labai supratingas, pilietiškas ir įsijaučiantis į studentą. Iš J. Banio pasisėmiau begalinio tautiškumo ir pilietiškumo, meilės tėvynei, nes jis buvo labai didelis patriotas. J. Banio įvairiausius pasakymus savo pamokose vartoju iki šiol. Tai, ką jis kažkada sakydavo mums, studentams, norėdamas praskaidrinti paskaitą, dabar natūraliai perėjo ir į mano dabartinį bendravimą su mokiniais“, – pasakoja mokytoja.

Gauta Metų mokytojo premija A. Mažuolienei, kaip pati sako, įrodo, kad ji pasirinko teisingai, ateidama į mokyklą. „Tai, ką darau, mano naudojami būdai yra tinkami, ir tai patvirtinimas, kad einu teisinga kryptimi. Aišku, iki  tobulybės dar tikrai daug“, – šypsosi Anna. Ji teigia jau 8 klasėje žinojusi, kad bus matematikos mokytoja. „Aš daugiau niekur ir nestojau. Ir magistrantūrą čia (LEU – aut. past.) baigiau. Mokytis nebuvo lengva, bet rezultatai buvo geri. Ir dalyką, ir kryptį pasirinkau teisingai. Tai, kas man sekasi ir kas patinka, teikia malonumą. Ko gero, tai jaučia ir mano mokiniai“, – paklausta, kaip pasirinko pedagogo kelią, atsako mokytoja.

A. Mažuolienė pasakoja, kad ir ją pačią mokiniai išmoko labai daug. Pirmiausia jie moko kantrybės. Anna pamena, kad pirmaisiais darbo metais buvo keista, jog vakar pasakytos informacijos mokiniai jau kitą dieną nebeatsimena. „Pasirodo, ne vieną kartą tenka pasakyti. Tik po to supranti, kad kiekvieno vaiko mokymosi stilius yra individualus, kad kiekvieno tempas ir suvokimas gali būti visai kitoks, kad vienam reikia vaizdinių ir schemų, o kitas turi puikią girdimąją atmintį. Vienas sugeba pats įžvelgti kažkokius sąryšius tarp skirtingų dalykų, kitam reikia parodyti, kaip susieti tai, ką mes girdime, su tuo, ką išmokome vakar. Aišku, mes to mokėmės per psichologijos ir didaktikos paskaitas universitete, bet kol to nepritaikai praktiškai, tol nesuvoki“, – pasakoja Anna.

„Mokiniams esu dėkinga už tai, kad jų dėka išmokau nebūti vienoda kiekvieną dieną“, – sako Anna ir teigia, kad reikia keistis kartu su mokiniais, nes jie neleidžia atsipalaiduoti nė vienai akimirkai. Mokytojui reikia nuolat galvoti, kaip išlaikyti itin aktyvaus, nenusėdinčio vietoje mokinio dėmesį 45 minutes, kaip padaryti, kad pamokos laikas ne tik praeitų, o ir būtų praleistas prasmingai, kad išėję iš pamokos mokiniai išsineštų kažką naujo. „Mūsų dėstytojas J. Banys mums, studentams, sakydavo, kad paskaitas reikia vertinti ne pagal tai, sunku ar lengva, o pagal tai, informatyvu ar ne. Aš tai atsimenu iki šiol ir visada galvoju, ar ši pamoka bus informatyvi mokiniams, ar ne“, – prisiminimais dalijasi A. Mažuolienė.

Mokytoja jaučia šiokį tokį apmaudą, kad universiteto koridoriai aptuštėję, ir sako, jog būtina kelti pedagogo profesijos prestižą. „Mes galbūt visą gyvenimą galime nesusidurti su teisininku, bet negalime nesusidurti su mokytoju. Todėl reikėtų keisti požiūrį į šią profesiją, nes ne taip jau seniai, mano močiutės laikais, kunigas, gydytojas ir pedagogas buvo trys labiausiai vertinamos ir gerbiamos profesijos visuomenėje“, – teigia Anna. Mokytoja sako, kad pedagogo profesija yra be galo atsakinga ir svarbi: kasdien mokytojas bendrauja su mažiausiai 150 paauglių. Reikia būti stipriam ir psichologiškai, ir emociškai. „Tai nėra paprasta, tačiau be galo smagu. Jei eisi į darbą liūdnas ir galvosi tik apie tai, kada gi baigsis pamoka, tai nepasiseks. Pirmiausia pamoka turi būti intelektualinis iššūkis ir mokytojui. Jis pats turi norėti ieškoti naujų medžiagos pateikimo būdų. Tai turi teikti jam malonumą, o ne būti našta“, – sako ji. „Jeigu pasirinkai pedagogo profesiją, tai reikia žinoti, kad studijos nesibaigs uždarius universiteto duris. Nuolat tenka kelti kvalifikaciją, nes juk nuolat atsiranda naujovių, plečiasi informacinių technologijų galimybės, turi pats į save kaip į pedagogą investuoti, norėdamas dirbti sėkmingai ir kūrybiškai“, – pedagogo sėkmės paslaptis atskleidžia A. Mažuolienė.

Paklausta, kokia turėtų būti ideali mokykla, Anna atsakė, kad pirmiausia mokyklą sudaro ne sienos ir ne pastatas, o mokiniai, jų tėvai ir mokytojai. „Kaip keisis mūsų visuomenė, taip keisis ir mokykla. Pasakyti, kokia turėtų būti ideali mokykla, ko gero, yra neįmanoma, nes mes nežinome, kokie bus visuomenės poreikiai po 5 ar 10 metų. Bet kas tikrai turėtų būti idealioje mokykloje, tai stiprus ryšys tarp šių trijų pagrindinių grandžių. Turėtų būti skatinamas bendravimas, jis turi remtis pasitikėjimu. Jei kažkas nesiseka, reikia ieškoti ne kaltininko, o priežasties, nes mes visi norime, kad vaikas pasiektų kuo aukštesnių rezultatų pagal savo galimybes“, – kalba Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos pedagogė A. Mažuolienė, kuri 2015 m. apdovanota Metų mokytojo premija.


28 kovo, 2024

Artėjant moksleivių pavasario atostogoms dalis šeimų kartu su atžalomis planuoja keliones į užsienį. Psichologė atkreipia dėmesį, kad išvykos į svečias […]

27 kovo, 2024

Kauno jėzuitų gimnazijos robotikos komanda „LitBot“, pademonstravusi vertybinį požiūrį Italijoje vykusiame „FIRST Tech Challenge“ Europos čempionate ir atsisakiusi varžytis su […]

27 kovo, 2024

Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos bendruomenė turi išskirtines sąlygas – renovuotą mokyklą, daugiafunkcį stadioną, naują laisvalaikio salę, jaukų sodą, biblioteką, vieną […]

27 kovo, 2024

Kovo 26 d. Vilniaus universiteto (VU) Šiaulių akademijoje atidarytas renovuotas Pedagogų rengimo centras, kuriame naujausia technika ir aukščiausius standartus atitinkančiose […]

23 kovo, 2024

Lenkų sąjunga šeštadienį pradėjo eitynes ir mitingą dėl padėties tautinių mažumų mokyklose Lietuvoje. Keli šimtai dalyvių, daugiausiai moksleiviai iš lenkiškų […]

22 kovo, 2024

Vilniuje, netoli Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM), keli šimtai moksleivių iš visos Lietuvos susirinko piketuoti prieš vienuoliktokų tarpinius patikrinimus. […]

22 kovo, 2024

Reaguodami į Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininko Ramūno Karbauskio „Facebook“ paskyroje pasirodžiusį ir sparčiai plintantį įrašą apie tai, kad […]

22 kovo, 2024

Lietuvoje prasidėjus diskusijoms ar nereikėtų drausti tėvams dalintis vaikų nuotraukomis ir vaizdo įrašais internete, pasaulyje savo vaikų turiniu socialiniuose tinkluose […]

21 kovo, 2024

Palaikymą Ukrainai Europos robotikos čempionate išreiškusioms vilniečių moksleivių komandoms – „Lituanica X“, „Lituanica PlumBlum“ ir „Lituanica – Vilnius Lyceum Robotics“ […]

20 kovo, 2024

Ikimokyklinio amžiaus vaikai dar neturi pakankamai įgūdžių valdyti savo jausmus, palaukti, suprasti kaip jaučiasi kitas, todėl tiek darželyje ar kieme, […]

18 kovo, 2024

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) farmacijos mokslininkai sukūrė ypatingos sudėties skystą muilą, kuris išsyk atskleidžia, ar rankos – taisyklingai išmuilintos […]

15 kovo, 2024

Nepaisant kilusio nepasitenkinimo dėl prastai parengtų vienuoliktokų tarpinių patikrinimų užduočių, švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas tikina – šie […]

Švietimo, mokslo ir sporto viceministras Gintautas Jakštas. Juliaus Kalinsko (ELTA) nuotr.
14 kovo, 2024

Pasigirdus kritikai dėl tarpinių patikrinimų užduočių, švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas atsiprašo vienuoliktokų. Taip ministras reagavo po ketvirtadienį […]

13 kovo, 2024

Antradienį Kauno miesto savivaldybės tarybos posėdyje nuspręsta pripažinti sprendimą dėl mėnesinio mokesčio privačiose ikimokyklinio ugdymo įstaigose kompensavimo netekusiu galios, rašo […]

Luko Balandžio nuotr.
12 kovo, 2024

Daugėja vietų Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos įsteigtuose darželiuose lietuvių kalba Vilniaus rajone. Šiandien atidarytas dar vienas modulinis darželio pastatas […]

12 kovo, 2024

Tradiciškai Kovo 11-ąją Šilutėje vyksta „Sidabrinės nendrės“ premijos įteikimo ceremonija. Už ypatingus darbus ir nuopelnus garsinat Šilutės rajono savivaldybę „Sidabrinės […]

Liubov Yarmoshenko nuotr.
11 kovo, 2024

Lietuvoje siekiant stiprinti trečiojo amžiaus universitetų ir kitų su vyresnio amžiaus gyventojais dirbančių švietimo organizacijų vaidmenį bei plėsti senjorų mokymosi […]

8 kovo, 2024

Lietuvos mokyklas į programavimą ir technologijas įtraukiantis projektas „Nacionalinis IT iššūkis“ kasmetiniuose Vidurio ir Rytų Europos verslo paslaugų centrų apdovanojimuose […]

8 kovo, 2024

Mokinių tėveliams dalį mokesčio už vaiko būrelį gali padengti valstybė, skirdama NVŠ (neformaliojo vaikų švietimo) krepšelį. Daugiausiai vaikų, gavusių šį […]

5 kovo, 2024

Dirbtiniam intelektui (DI) kasdien kėsinantis į mūsų darbo vietą, ją „prarasti“ iškilo grėsmė ir mūsų šuniui. Neseniai pasibaigusioje „Mobile World […]