8 gegužės, 2017
Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro informacija

Artėjantis priėmimas į profesines mokyklas: pasirinkimas ir gabiausiems

Gegužės 22 d. startuoja priėmimas į Lietuvos profesines mokyklas. Kasmet profesinį mokymą pasirenka vis daugiau amato išmokti panorusių jaunuolių, tarp kurių – didelė dalis aukštąjį išsilavinimą jau turintys asmenis. Gausaus stojančiųjų dėmesio sulaukia lyderystės profesiniame mokyme siekiančios, aukštus absolventų įsidarbinimo rodiklius demonstruojančios, aktyviai bendradarbiaujančios su verslu, modernias praktinio mokymo bazes turinčios profesinio mokymo įstaigos. Kokybinis profesinio mokymo pokytis amato išmokti atvilioja ir gabiausius bendrojo lavinimo mokyklų mokinius, ir aukštųjų mokyklų absolventus.

Į profesinę mokyklą vilioja noras įgyti praktinių žinių

Remiantis žurnalo „Reitingai“ duomenimis viena iš sparčiausiai augančių profesinio mokymo įstaigų Lietuvoje šiuo metu yra Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras. Vietoje planuoto pirmo kurso studentų skaičiaus 2016–2017 mokslo metais priimta 25 procentais daugiau būsimų specialistų (planuota – 650 asmenų, priimta – 841). Didžiausio susidomėjimo sulaukė IT srities mokymo programos: JAVA programuotojo, žiniatinklio programuotojo, kompiuterinių tinklų derintojo, multimedijos paslaugų teikėjo, programinės įrangos testuotojo.

Kaip teigia Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro Plėtros skyriaus vedėja Milena Puchova, daugelis profesinį mokymą renkasi, įvertindami esminius jo pliusus. „Vis daugiau studentų įvertina galimybę vos per vienerius metus ir visiškai nemokamai įgyti paklausią specialybę. Atsakydami į interesantų užklausas pabrėžiame, jog praktiniam mokymui skiriame daugiau nei 70 procentų mokymo programos laiko, inžinerijos IT srities specialybių mokome ypač moderniose bazėse, o taip pat palaikome glaudžius ryšius su darbdaviais, tad mūsų absolventų įsidarbinimo rodikliai vieni geriausių Lietuvoje. Už šiuos ir kitus pasiekimus mokymo centras Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų organizuotame konkurse buvo pripažintas kaip geriausia šalies profesinio mokymo įstaiga 2016 metais.“

Teigiamai pasirinkimą mokytis programinės įrangos testavimo profesinėje mokykloje vertina ir jau turinti aukštąjį išsilavinimą Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centre įkurtos „Akademija.IT“ studentė Kristina Rančytė. „Baigusi studijas labai norėjau pradėti karjerą IT srityje, tačiau nežinojau, kaip tai padaryti, ir nebuvau tikra, ar pakanka žinių, įgytų studijuojant universitete. Svarsčiau apie informatikos magistro studijas, tačiau galiausiai padariau kitokį sprendimą – tikėdamasi praktiškesnių žinių ir lengvesnio kelio trokštamos karjeros link įstojau į „Akademija.IT“. Nežinau, kur dar būčiau galėjusi įgyti tiek daug žinių, būti mokoma savo srities profesionalų-praktikų, kurie negailėjo patarimų ir dalijosi patirtimi“, – pasakoja mergina.

Profesinė mokykla – vis dar planas B?

Daiva Šilienė – Lietuvos karjeros specialistų asociacijos viena iš steigėjų – karjeros planavimo parodoje „Studijos“ jaunuolius ir jų artimuosius konsultuoja nuo 2013 metų. Specialistė nuogąstauja, kad mokiniams, o labiausia jų tėvams, koją dažnai pakiša pernelyg dideli, nepamatuoti lūkesčiai bei informacijos stygius. „Jie nežino, ką ir kaip ruošia profesinės mokyklos, kolegijos, universitetai, todėl tinkamai neįvertina pliusų ir minusų, pernelyg mažai domisi studijų kokybe, specialistų poreikiu,“ – pasakoja karjeros konsultantė.

Anot specialistės profesinės mokyklos palankiau yra vertinamos mažesniuose miesteliuose ar kaimiškose vietovėse pirmiausia todėl, kad ten besimokantis jaunimas blaiviau vertina savo galimybes. „Didmiesčiuose ir ypač Vilniuje, kur pragyvenimo lygis didesnis ir galimybių mokėti už studijas daugiau, o aukštųjų mokyklų – ant kiekvieno kampo, profesinė mokykla – veikiau auklėjamoji, tramdomoji priemonė“, – liudija specialistė. Moters manymu, tokios ir panašios baimės jaunuoliui, sėdinčiam mokyklos suole, nepadeda apsispręsti ir neskatina domėtis, ieškoti. 

Karjeros konsultantai gana dažnai susiduria su nelaimingų profesinių pasirinkimų istorijomis. Vieną jų atskleidusi D. Šilienė prisimena ypatingų gabumų jaunuolį, kuris spaudžiamas artimųjų pasirinko prestižines studijas ir kurį laiką, sukandęs dantis, jas tęsė, kol neišsikovojo laisvės pasirinkti savo norimos specialybės. Konsultantė taip pat nuoširdžiai stebisi nuostata iš pradžių baigti bakalauro ir magistro studijas ir tik vėliau įgyti kvalifikaciją profesinėje mokykloje. Pastarąjį atvejį komentuodama, ji teigia: „Esu už nuoseklų pradžios kelią, tai yra mokykla, profesinė ir aukštoji mokykla arba mokykla ir aukštoji mokykla, arba mokykla ir profesinė. Antraip – tai neracionalu ir yra laiko švaistymas, nebent tikrai žmogus nori turėti atsarginį planą B.“

Norintiems „pasimatuoti“ profesiją – visada atviros durys

Karjeros konultantė atkreipia dėmesį, jog norint prisitaikyti prie šiandieninio gyvenimo būtina suprasti, kad mokytis ir tobulėti teks visą gyvenimą. Labai abejojantiems ir nežinantiems, ką rinktis po mokyklos baigimo, specialistė pataria verčiau metus praleisti savanoriaujant. „Tai, matyt, geriausias būdas save pažinti kitoje, neįprastoje aplinkoje. Žiūrėk, ir atsakymas „Ką man veikti gyvenime?“ ateis pats savaime“, – teigia D. Šilienė. Jos manymu, kad ir kaip tai bebūtų jautru, tėvai turėtų leisti savo vaikams patiems priimti sprendimus

Į karjeros planavimo problemas atsižvelgiančios profesinio mokymo įstaigos suteikia galimybę jaunuoliams „pasimatuoti“ įvairias profesijas. Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras jau trejus metus įgyvendina iniciatyvą „Profesijų akademija“. Jos metu bendrojo lavinimo mokyklų mokytojai, mokinių grupės bei mokinių tėvai gali sudalyvauti praktinėse technologijų pamokose. „Jaunojo elektroniko ABC“, „Robotikos pradžiamokslis“, „Paprastasis magnetizmas“, „Dinaminių puslapių programavimas: HTML, CSS, jQuery“, „Kompiuterinės animacijos pamoka“ – tai tik dalis nemokamų praktinių užsiėmimų jaunuoliams. Kasmet mokymo centre apsilanko bemaž pusė tūkstančio „Profesijų akademijos“ dalyvių.

Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras kviečia mokytis jaunuolius, baigusius 10 ir 12 klasių, bei suaugusius, norinčius persikvalifikuoti. Norinčių mokytis dokumentų priėmimas vyks nuo gegužės 22 d. iki rugsėjo 8 d. Mokymo centras siūlo 26 skirtingas specialybes kompiuterijos ir IT, vizualinių technologijų, verslo ir finansų, inžinerijos ir transporto srityse. Mokslas yra nemokamas, o kvalifikaciją galima įgyti vos per vienerius metus. Daugiau informacijos – adresu www.vtvpmc.lt/stojantiems.


19 balandžio, 2024

Pristatyta pirma lietuviška iš saulės pagamintą elektrą kaupianti išmanioji baterija „Nova“, kurią jau gali įsigyti gaminantys buitiniai vartotojai ir smulkus […]

19 balandžio, 2024

Nors orai šiluma nelepina, tačiau Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sodo didysis tulpių žydėjimas jau pasirengęs tikram spalvų sprogimui: trečiąją […]

19 balandžio, 2024

Nuo šių mokslo metų pradėję veikti aštuoni regioniniai specialiojo ugdymo centrai buria švietimo pagalbos specialistų komandas ir jau gali padėti […]

17 balandžio, 2024

„NuSPACES. Branduolinės erdvės: atominio kultūros paveldo bendruomenės, materialumai ir vietovės“ yra tarptautinis mokslo projektas, 2021–2024 m. vykdytas trijose šalyse – […]

16 balandžio, 2024

Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) 100-mečio jubiliejui skirtų renginių ciklas tęsiasi. Dalyvių širdyse neabejotinai visam gyvenimui išliks […]

16 balandžio, 2024

Ekrano laiko ribojimas vaikams – neretai tik iliuzija. Mažųjų noras tęsti kovas įtraukiančiuose žaidimuose, žiūrėti „TikTok“ filmukus ar tiesiog susirašinėti […]

15 balandžio, 2024

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį, tęsdamas tradicines darbo dienas regionuose, su komanda dirbo Šakių rajone. Šalies vadovas susitiko su […]

13 balandžio, 2024

Šeštadienį sostinėje vyko tradicinės Fiziko Dienos (FiDi) renginiai. Šiais metais Vilniaus universiteto (VU) studentai ją surengė jau 56 kartą. Renginio […]

12 balandžio, 2024

Atlikus patikrinimą Šiaulių „Jovaro“ progimnazijoje, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įtaria, kad darbuotojai dalį produktų pasisavindavo. „Prie pastato įėjimo, […]

12 balandžio, 2024

Dažnas, pažvelgęs į dangų, pagalvoja, koks jausmas valdyti įspūdingo dydžio orlaivį? Norint pajusti, būtina gerokai pasistengti, siekiant piloto karjeros, tačiau […]

11 balandžio, 2024

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos įsteigtą Vaikų literatūros premiją viceministrė Agnė Kudarauskienė šiandien įteikė rašytojui Justinui Žilinskui ir Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos […]

11 balandžio, 2024

Ukmergės rajono mero Dariaus Varno teigimu, savivaldybė labiausiai siekia investuoti į miesto infrastruktūros vystymą. Vis dėlto, pasak mero, daugiau nei […]

10 balandžio, 2024

Prezidentas Gitanas Nausėda pasirašė dekretą dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro Gintauto Jakšto atleidimo. Tai Eltai patvirtino prezidento patarėjas Ridas […]

9 balandžio, 2024

Šiandien, po kelerių metų pertraukos, po rekonstrukcijos oficialiai duris atvėrė Aukštaičių g. 4C įsikūręs Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešosios bibliotekos Vaikų ir […]

9 balandžio, 2024

Dauguma (59 proc.) tėvų Lietuvoje mano, kad IT srities profesijos yra ir išliks perspektyviais karjeros pasirinkimais jų vaikams, o 39 […]

9 balandžio, 2024

Kai pasaulį sujaukė koronaviruso pandemija, paaiškėjo, kad galime gyventi švariau. Žinoma, tai nulėmė pandemijos iššaukti ribojimai – kasdienis gyvenimas buvo […]

9 balandžio, 2024

Atskirtis tarp mokslininkų ir visuomenės mažėja – Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Piliečių mokslo centras tiesia tiltus tarp mokslo […]

9 balandžio, 2024

Lietuvoje pradedama įgyvendinti darbotvarkė „Tvari mokykla 2023“. Planuojama, kad iki 2030 m. visos mūsų šalies mokyklos taps tvarios arba žengs […]

Chemikė dr. Milda Petrulevičienė / FTMC nuot.
9 balandžio, 2024

Vandenilis – gyvybei būtinas cheminis elementas, kuris yra organinių junginių bei vandens sudedamoji dalis. Natūraliomis sąlygomis vandenilis – tai dujos, […]

5 balandžio, 2024

Gyvavimo ciklo mąstysena (angl. life cycle thinking) – vis dažniau aplinkosauga ir tvarumu besidominčių žmonių vartojama sąvoka visame pasaulyje. Nors terminas […]