10 rugpjūčio, 2016

BTA: žiedinių sankryžų naujovės Vilniuje – gera praktika prieš vykstant į užsienį

Lietuvos vairuotojams Europos keliuose daugiausiai problemų kelia Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos žiedinės sankryžos, kuriose įvyksta apie 30 proc. visų jų avarijų šiose šalyse. Draudimo bendrovė BTA teigia, kad Vilniuje naujai sužymėti judrūs Olandų ir Žirmūnų žiedai yra galimybė įgyti įgūdžių, kaip važiuoti žiedinėmis sankryžomis užsienyje.

Pasak BTA užsienio žalų reguliavimo specialisto Giedriaus Deveikio, Vilniuje pakeitus dviejų labiausiai apkrautų žiedų eismo žymėjimą, vairuotojai skatinami praktiškai išbandyti pagrindines taisykles, kurių žinojimas juos išgelbėtų ir nuo dažnų eismo įvykių užsienio valstybėse.

„Pirmiausiai vairuotojai privalo sekti kelio ženklus, kurie žymi specialius nurodymus ar išimtis konkrečiame žiede. Antra – jie turi pasirinkti kryptį ir numatyti reikalingą išvažiavimą dar prieš įvažiuodami į žiedą, o ne bereikalingai manevruodami žiedo viduje. Be to, tiek Didžiojoje Britanijoje, tiek Prancūzijoje galioja dabar ir Vilniaus žieduose atsiradusi nuostata, kad įvažiavus į žiedą išorine juosta, išvažiuoti iš jo galima ne tik pirmame, bet ir antrame, o esant atitinkamam kelio ženklui – ir trečiame išvažiavime“, – sako G. Deveikis.

Didžiojoje Britanijoje ir Prancūzijoje Lietuvos vairuotojai dažniausiai klysta dėl paprasčiausių dalykų: pražiūri kelio ženklus, nepaiso pirmumo teisės, pavojingai manevruoja, važiuoja neįsigilinę į vietines taisykles.

Prancūzijoje dažniausia klaida – galvoti, kad įvažiavus į žiedą važiuojama pagrindiniu keliu, nors neretai galioja dešinės rankos taisyklė ir privalu praleisti įvažiuojančius į žiedą.

Didžiojoje Britanijoje pirmenybė teikiama važiuojantiems žiedu. Čia Lietuvos vairuotojus savaime klaidina eismas neįprasta kairiąja kelio puse, o jei išorine žiedo juosta važiuojama neapsisprendžiant dėl išsukimo ar tikintis išsukti trečiame ar ketvirtame išvažiavime, tai tolygu „aklam“ juostų keitimui nežiūrint į veidrodėlius.

BTA praktikoje pasitaikė atvejis, kai vairuotojas iš Lietuvos Didžiojoje Britanijoje apvažiavo tris ketvirtadalius žiedo išorine eismo juosta ir pateko į įvykį – tik po trečio skambučio jam pavyko paaiškinti, kad pats ir sukėlė avarinę situaciją.

„Prieš išvykstant į kelionę po Europos šalis, patartina atlikti namų darbus: pasidomėti kelių eismo taisyklėmis, išimtimis važiuojant žiedais, atsinaujinti navigacinę įrangą, o kelyje svarbiausia atidžiai stebėti kelio ženklus – jie yra patikimiausi pagalbininkai, padedantys tinkamai pervažiuoti žiedinę sankryžą. Jeigu aišku, kad nepavyks aplenkti sudėtingų žiedų, reikėtų skirti laiko ir išsinagrinėti važiavimo schemas, kadangi kai kurių žiedų sudėtingumas glumina net ir vietos vairuotojus“, – sako G. Deveikis.

Didžiosios Britanijos žiedų ypatumai:

Įvažiuojant į žiedinę sankryžą būtina praleisti transporto priemones, važiuojančias žiedu.Kompleksiniai, arba sujungti žiedai turi būti traktuojami kaip atskiri žiedai.Dažniausiai eismo įvykiai įvyksta bandant persirikiuoti žiede bei išorinę juostą išnaudojant reikalingo išvažiavimo paieškoms.

Pietų Anglijoje, Svindone esantis transporto žiedas Magic Roundabout gyventojų apklausoje prieš kelerius metus įvertintas kaip viena labiausiai bauginančių visos šalies transporto jungčių, o kai kurie vairuotojai važiavimą juo vadina išgyvenimo pamoka. Šioje žiedinėje sankryžoje įkomponuoti dar penki mažesni žiedai, kurie įgudusiems vairuotojams sudaro galimybę rinktis alternatyvius išvažiavimo kelius, o mažiau patyrusius palieka išoriniame apskritime.

Prancūzijos žiedų ypatumai:

Prancūzija su 30 tūkst. transporto žiedų yra Europos žiedinių sankryžų rekordininkė.Neretai privalu įleisti į žiedą įvažiuojančias transporto priemones, o pirmenybės netenka juo važiuojančios.Dažniausiai eismo įvykiai įvyksta nesilaikant dešinės rankos taisyklės.

Į Prancūziją vykstantiems vairuotojams rekomenduojama pasidomėti populiaraus Paryžių juosiančio žiedinio kelio Boulevard Peripherique eismo ypatumais. Šio kelio, kuriame įvyksta daug eismo įvykių, ilgis yra 35 kilometrai. Laikantis jame leistino iki 70 kilometrų per valandą greičio, jį visą galima apvažiuoti apytiksliai per 30 minučių. Pagrindinė šio žiedinio kelio taisyklė – reikia įleisti į žiedą įvažiuojančias transporto priemones.

„Prancūzijoje policija į įvykio vietą vyksta retai, o ir atvykusi dažniausiai vairuotojams nurodo pildyti deklaraciją. Kadangi ji beveik identiška lietuviškai, lengva patikrinti, ar ji užpildyta teisingai, gerai nupiešta schema. Jei deklaracija netiksli, prieštaringa – laikoma, kad nekalti abu į įvykį patekę vairuotojai ir abu turi teisę į kompensaciją iš kitos pusės draudiko. Gali būti, kad prancūzai tuo naudojasi, susidūrę su vairuotojais iš kitos šalies“, – sako G. Deveikis.

Eurostato duomenimis, po Europos Sąjungos (ES) šalis keliaujantiems turistams automobiliai 2014 metais buvo antra (31 proc.) pagal populiarumą susisiekimo priemonė po lėktuvų (47 proc.). Statistiniais duomenimis, kasmet į užsienį vidutiniškai išvyksta beveik 900 tūkst., arba beveik trečdalis Lietuvos gyventojų.


28 kovo, 2024

Daliai gyventojų negavus perspėjimo pranešimų apie gaisrą Vilniuje, Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė mato poreikį peržiūrėti techninį pranešimo siuntimo įgyvendinimą, […]

28 kovo, 2024

Kovo 27 dienos vakarą Vilniuje Panerių gatvėje AB „Ruvis“ teritorijoje užsiliepsnojo automobilių atliekų apdorojimo aikštelė. Aplinkos apsaugos agentūros laboratorija išvyko […]

27 kovo, 2024

Kovo 27 d. Gedimino kalno papėdėje atidarytas Pilininko namas. Tai naujausias Lietuvos nacionalinio muziejaus padalinys, kuriame atveriama Lietuvos istoriją šiuolaikiškai […]

27 kovo, 2024

Vilniuje užsidegė automobilių sąvartynas, Eltai patvirtino Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnyba (PAGD). Informuojama, kad gaisras kilo Panerių g. 56 esančiame […]

26 kovo, 2024

Pranciškonų vienuolyno kieme Vilniuje iškilęs paminklas „Sausio sukilimo įamžinimas Vilniuje“ pastatytas neteisėtai, sako sostinės tarybos Istorinės atminties komisijos pirmininkė Kamilė […]

25 kovo, 2024

Pirmadienio vakarą Lietuvos trispalvėmis ir Baltarusijos istorinėmis vėliavomis nešini baltarusių diasporos atstovai bei jų rėmėjai sostinės Lukiškių aikštėje susirinko minėti […]

23 kovo, 2024

Lenkų sąjunga šeštadienį pradėjo eitynes ir mitingą dėl padėties tautinių mažumų mokyklose Lietuvoje. Keli šimtai dalyvių, daugiausiai moksleiviai iš lenkiškų […]

22 kovo, 2024

Vilniuje, netoli Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM), keli šimtai moksleivių iš visos Lietuvos susirinko piketuoti prieš vienuoliktokų tarpinius patikrinimus. […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
21 kovo, 2024

Daugiau nei pusė maisto atliekoms rūšiavimui skirtų priemonių atsiėmusių sostinės gyventojų ėmėsi rūšiuoti maisto atliekas. Tai atskleidė naujausias Vilniaus apskrities […]

21 kovo, 2024

Paaiškėjo, kiek daugiabučių namų gyventojų šiais metais ryžosi renovacijai, kad po atnaujinimo jų daugiabučiai pasiektų A energinę klasę. Lietuvoje iš […]

21 kovo, 2024

Palaikymą Ukrainai Europos robotikos čempionate išreiškusioms vilniečių moksleivių komandoms – „Lituanica X“, „Lituanica PlumBlum“ ir „Lituanica – Vilnius Lyceum Robotics“ […]

Vilniaus rajono meras Robert Duchnevič
21 kovo, 2024

Akcijai „Skaidrinam“ sukėlus rezonansą dėl savivaldos lėšų įsisavinimo, Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) pastebi, kad Vilniaus rajono savivaldybės taryba papildomas išmokas vietos […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
20 kovo, 2024

Iš Vilniaus centro viešuoju transportu pasiekiamas vienintelis miestas mieste monotoniško pramoninio miestelio rūbą siekia iškeisti tapti išskirtine vieta vaikščiojimo entuziastams. […]

19 kovo, 2024

Vilniaus miesto savivaldybė norėdama išsiaiškinti Vingio parko lankytojų įpročius ir vilniečių nuomonę apie Vingio parką, vasario mėnesį organizavo internetinę apklausą. […]

19 kovo, 2024

Akademinės bendruomenės kritikos dėl poetės Salomėjos Nėries biografijos ir kūrybos vertinimo sulaukusios desovietizacijos komisijos pirmininkas Vitas Karčiauskas pripažįsta, kad komisijos […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
19 kovo, 2024

Vilniuje – dar viena „kalbančio autobuso“ linija. Ausinių nuo šiol prireiks ir lipant į 6G autobusą. Keliaujant juo galima ne […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
19 kovo, 2024

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) praneša pateikusi skundą Vyriausybės atstovui Vilniaus ir Alytaus apskrityse dėl Vilniaus miesto savivaldybės mero […]

19 kovo, 2024

Šešių Lietuvos žiedinių savivaldybių vadovai nepritaria Sveikatos apsaugos ministerijos rengiamai pertvarkai, pagal kurią nuo šių metų liepos 1 dienos savivaldybės […]

18 kovo, 2024

Pirmadienį Vilniuje atidaryti nevyriausybinės organizacijos – Lietuvos sutrikusio intelekto žmonių globos bendrijos „Viltis“ – įsteigti grupinio gyvenimo namai, pranešė Socialinės […]

18 kovo, 2024

Vilniaus senamiesčio atnaujinimo agentūroje – pokyčiai. Vadovo pareigas pradėjo eiti viešojo konkurso būdu išrinktas direktorius Juozapas Blažiūnas. „Šiemet startavusi Vilniaus […]