3 liepos, 2018
Jarūnė Narkevičiūtė

Dažniausios įmonių klaidos socialiniame tinkle „Facebook“

Išsirinkti iš didelės gausos siūlomų prekių ir paslaugų bei priimti geriausią sprendimą perkant, dabartiniams vartotojams tampa vis sunkiau. Iš visų pusių mirgančios, šviečiančios ir skambančios reklamos televizijoje, radijuje ir socialinėje medijoje, kartais tarsi atima iš žmonių pasirinkimo teisę. Dėl to prieš nuspręsdami ką nors įsigyti, jie informacijos apie prekę ar paslaugą ieško internete, skaito atsiliepimus interneto svetainėje ir eina į socialinius tinklus, kurie galutinai padeda apsispręsti ar verta pirkti išsirinktą produktą.

Skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovės Jarūnės Narkevičiūtės teigimu, soc. tinklai sprendimo pirkti procese vaidina vis didesnį vaidmenį. Dėl šios priežasties specialistė ragina prekės ženklus atkreipti dėmesį į dažniausiai jų daromas klaidas „Facebook“ bei siūlo stebėti besikeičiančius vartotojų įpročius tam, kad šis soc. tinklapis būtų išnaudojamas tikslingai ir svarbiausia – nepakenktų verslui.

  1. Tikslų nebuvimas

Siekiant sukurti ir išlaikyti gerą prekės ženklo įvaizdį soc. tinkle „Facebook“, kruopščiai suplanuoti strateginiai veiksmai bei išsikelti konkretūs tikslai, anot J. Narkevičiūtės, yra būtini.

„Be aiškios strategijos visas prekės ženklo įdirbis socialiniuose tinkluose gali nueiti veltui. Nuosekli ir apgalvota socialinių tinklų strategija užtikrina, kad dedamos pastangos atsipirtkų ir atneštų norimų rezultatų. Tinkami kanalai, informacija laiku ir vietoje, aktualios temos ir daugiau nuoseklaus, įtraukiančio, vartotojui vertę kuriančio turinio lems jūsų prekės ženklo sėkmę. Taip pat nebijokite daugiau dėmesio skirti drąsios idėjomis ir investuoti ne tik pinigus, bet ir laiką, energiją bei vaizduotę“, – sako J. Narkevičiūtė.

      2. Pasyvus administravimas

J. Narkevičiūtės teigimu, savo buvimą „Facebook“ verslo įmonės įprasmins tik tuomet, jei aktyviai rūpinsis savo paskyros administravimu. Neatsakyti vartotojų komentarai, pernelyg ilgas atsakymų į užklausas laikas, prastų įvertinimų ignoravimas ir neatnaujinta informacija neliks nepastebėti.

„Įsitikinkite, jog „Facebook“ paskyros skiltyje „Apie“ pateikiate naujausią informaciją apie savo prekės ženklą. Dažnai įmonės ją užpildo pradžioje, kai tik užsiregistruoja ir praėjus kuriam laikui apie tai pamiršta. Praktika rodo, kad nauji klientai, atėję į prekės ženklo „Facebook“ puslapį, dažnai užeina paskaityti, kaip jis save pristato, todėl pasenusi informacija juos gali suklaidinti – vartotojai gali netinkamai suprasti įmonės veiklą ar jos siūlomas paslaugas. Taip pat nepamirškite, jog soc. tinkluose komunikacija privalo būtų abipusė – tai ne tik jus reprezentuojanti platforma, bet ir bendravimo su klientais kanalas“, – pabrėžia J. Narkevičiūtė.

  1. Netinkamas įrašų dažnis

Įmonėms taip pat labai svarbu nusistatyti siektinus tikslus bei susidaryti veiksmų planą tam, kad nebūtų švaistomi įmonės resursai, o kokybiškas turinys nepasimestų dėl informacijos triukšmo. Vis tik, anot „bigNow“ vadovės, pagrindinė įmonės klaida pradėjus komunikaciją „Facebook“ –  neteisingai pasirenkamas įrašų dažnis.

„Komunikacijos specialistai įmonėms gali padėti apskaičiuoti, kiek „Facebook“ tinklas turi jiems reikalingos auditorijos, kiek jos įmanoma pasiekti su reklama, kaip dažnai ir pan. Tą atlikti rekomenduojama dar prieš pradedant komunikaciją, nes tuomet išsiaiškinsite optimalų pasidalinimų skaičių, galėsite planuoti savo įrašus ir investuoti į turinio kokybę. Juk per dažni ir jūsų auditorijos poreikių neatitinkantys įrašai ne tik nesulauks dėmesio, bet ir skatins vartotojų nepasitenkinimą“, – sako J. Narkevičiūtė.

Kita dažnai pasitaikanti ir su įrašu publikacijomis susijusi klaida, anot J. Narkevičiūtės, yra tikslinės auditorijos nebuvimas.

„Kartais dar pasitaiko įmonių, kurios mano, kad kiekvienas žmogus yra potencialus klientas. Sukūrę reklaminę kampaniją, kuria kreipiatės į visus – nieko nesudominsite. Vis tik, jei turite pasiūlymų, kurie tikrai skirti plačiai auditorijai, klasifikuokite juos į atskiras grupes ir publikuokite ne kaip įrašus, o kaip reklamą – taip jie bus matomi tik tiems vartotojams, kuriems pasiūlymas yra aktualus“, – pataria J. Narkevičiūtė.

  1. Kiekybė laimi prieš kokybę

Soc. tinklų vartotojų kriterijai kiekvienais metais auga, todėl jie vis dažniau pasitikrina savo sekamų puslapių sąrašą, reklamų parinktis ir atranda laiko atsisakyti jiems nebetinkančių prenumeratų ar nepatinkančių reklamų.

„Sekėjų dėmesį išlaikysite susitelkę į kokybę. Gausybė paskubomis parašytų įrašų ar sumaketuotų vizualų neprilygs vienam, tačiau kokybiškam vaizdo įrašui. Vartotojai visada seka tai, kas išsiskiria iš kitų, sudomina, intriguoja ir kursto vaizduotę, todėl dažniau laimi įdomūs, linksmi, geras emocijas sukeliantys vizualai ir vaizdo įrašai. Taip pat auditoriją įtraukia naudingas turinys, o ta nauda gali būti tiek prekės ženklo teikiamos nuolaidos, tiek žinios“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.

  1. Tyla kilus audrai

Socialinių tinklų suteiktas viešumas kartu įpareigoja laikytis ir įprastų viešosios erdvės taisyklių. Jei prekės ženklą ištiko krizė, kalbėti apie tai savo paskyroje – tiesiog privaloma.

„Soc. tinkluose visi jūsų veiksmai matomi itin plačiai visuomenės daliai, tad trindami komentarus ar blokuodami nepasitenkinimą reiškiančius vartotojus, savo bėdos nepaslėpsite. Būkite atviri ir pripažinkite klydę. Jei vengsite komentuoti ar atsiversite tylos siena, sekėjai tai suvoks kaip nepatikimumo rodiklį. Tinkamai suvaldyta krizė prekės ženklo įvaizdžiui pakenks gerokai mažiau nei visiška tyla. O kartais ji gali ir padėti, pavyzdžiui, prisidėti prie prekės ženklo įvaizdžio, kaip atviro ir skaidraus, stiprinimo. Slėpdamiesi nuo soc. tinkluose kilusios krizės prarasite ir sekėjus, ir realius klientus“, – tvirtina J. Narkevičiūtė.

  1. Neapgalvota reklama

Nors ši klaida, pasak J. Narkevičiūtės, pasitaiko rečiau, tačiau jos pasekmės – liūdniausios. Pavyzdžiui, diskriminuojanti ar politiškai nekorektiška reklama soc. tinkluose prekės ženklui gali pakenkti daugybei metų.

„Netinkamą žinutės toną netruks pastebėti nuomonės lyderiai ir tuomet ji gali išplisti daug plačiau nei planavote. Neapsigaukite – posakis „bet kokia reklama yra reklama“ čia netinka. Pašiepdami visuomenei jautrią temą pakenksite savo reputacijai, prarasite didelę dalį sekėjų, o galiausiai – ir klientų. Todėl kurdami reklamą, tiek šokiruojančią, tiek ir įprastą, visada pamąstykite apie aplinką, nuo kurios priklausys, kaip reklamą supras žmonės, kuriems ji skirta“, – sako J. Narkevičiūtė.

  1. Neatsiperkančios investicijos ir klientų nukreipimas

Dar viena dažnai pasitaikanti klaida – neapgalvotos investicijos į reklamą arba jų nebuvimas.
„Prekės ženklai dažnai mano, kad soc. tinkluose jų reklama vartotojus pasieks organiškai, tačiau taip nebūna. Į reklamą reikėtų investuoti logiškai, pavyzdžiui, jei vaizdo įrašo gamybai išleisite 500 eurų, o reklamai soc. tinkle skirsite tik 50 eurų – ar manote, kad ji bus efektyvi? Tokiose situacijose nėra prasmės švaistyti resursų vaizdo įrašo gamybai, nes jis nepasieks auditorijos dėl suplanuotų mažų reklamos investicijų“, – sako J. Narkevičiūtė.

Pasak „bigNow“ vadovės, prekės ženklai taip pat nesugeba interpretuoti „Facebook“ teikiamų statistinių duomenų, kurie padeda įvertinti realybę ir suprasti, koks turinys auditorijai patiko labiausiai arba ką ji ignoravo.

„Jei norite, kad jūsų prekės ženklas būtų įdomus ilgalaikėje perspektyvoje, rekomenduoju analizuoti statistiką bei tikrinti, ar pavyko pasiekti išsikeltą tikslą. Tą padaryti taip pat galima tikslingai bendraujant su į „Facebook“ paskyrą užsukančias ir komentarus paliekančius vartotojus. Viena didžiausių klaidų, kurią daro prekės ženklas – klientų nukreipimas į kitą kanalą. Jeigu jau žmogus užsuko į jūsų „Facebook“ puslapį, vadinasi, čia jam patogiausia gauti informaciją ar konsultaciją“, – sako J. Narkevičiūtė.


23 balandžio, 2024

Šių metų duomenimis, „Android“ išlieka populiariausia operacine sistema pasaulyje, todėl jos atnaujinimų laukia milijonai vartotojų. Nors iki oficialaus „Android 15“ […]

22 balandžio, 2024

Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. […]

22 balandžio, 2024

Pirmadienį Lietuvoje prasideda vienos didžiausių nuo Nepriklausomybės atgavimo nacionalinės pratybos „Perkūno griausmas 2024“, kuriose treniruosis Lietuvos kariuomenė ir visos valstybės […]

19 balandžio, 2024

„Telia“ per pirmuosius tris šių metų mėnesius užkirto kelią 2,6 mln. atakų, nutaikytų į Lietuvos mobiliojo ryšio abonentus. Apsaugoti vartotojus […]

19 balandžio, 2024

Po Lietuvos žiedinių savivaldybių merų kreipimosi į sveikatos apsaugos ministrą Arūną Dulkį dėl nepritarimo rengiamai pacientų pavėžėjimo pertvarkai ministerija šią […]

Gitanas Nausėda. Josvydo Elinsko (ELTA) nuotr.
19 balandžio, 2024

Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad Lenkijoje buvo sulaikyti du asmenys, įtariami išpuoliu prieš Lietuvoje gyvenantį Rusijos opozicionierių Leonidą Volkovą. „Lenkijoje […]

18 balandžio, 2024

Vilniaus rajone ketvirtadienio naktį užsidegė Medininkų pasienio kontrolės punkte esantis Vilniaus teritorinės muitinės angaras. Žmonės per gaisrą nenukentėjo, darbuotojai spėjo […]

18 balandžio, 2024

Atšilę orai ne tik pripildė parkus ir skverus saule pasidžiaugti skubančiais gyventojais, bet ir įnešė pokyčių į eismo srautus. Gatvėse […]

17 balandžio, 2024

Senjorų organizacijos su Vidaus reikalų ministerija (VRM) pasirašė bendradarbiavimo susitarimą, kuriuo įsipareigota stiprinti vyresnio amžiaus žmonių žinias apie civilinę saugą […]

17 balandžio, 2024

Lietuvos banko (LB) vertinimu, nors mažėja fizinių bankų klientų aptarnavimo skyrių, poreikis „gyvai“ konsultacijai išlieka. Tačiau, anot LB atstovės, gyventojai […]

17 balandžio, 2024

Vykstant karinėms pratyboms, tam tikroje Vilniaus miesto dalyje, gegužės 7–8 dienomis nakties metu bus įvedama komendanto valanda, skelbia sostinės savivaldybė. […]

16 balandžio, 2024

Antradienį pasirašytas Lietuvos institucijų ir Vokietijos gynybos pramonės įmonės „Rheinmetall“ Ketinimo protokolas dėl amunicijos gamyklos Lietuvoje statybų. Dokumentą, rodantį Lietuvos […]

16 balandžio, 2024

Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) 100-mečio jubiliejui skirtų renginių ciklas tęsiasi. Dalyvių širdyse neabejotinai visam gyvenimui išliks […]

16 balandžio, 2024

Ekrano laiko ribojimas vaikams – neretai tik iliuzija. Mažųjų noras tęsti kovas įtraukiančiuose žaidimuose, žiūrėti „TikTok“ filmukus ar tiesiog susirašinėti […]

Punios šilas. Kirtimai / Renato Jakaičio nuotr.
14 balandžio, 2024

2023 m. iškirsta Šveicarijos plotui prilygstanti atogrąžų miškų teritorija, praneša Pasaulio išteklių institutas. Mokslininkų teigimu, tokiu mastu kertant žemės plaučiais […]

14 balandžio, 2024

Vidaus reikalų ministerija (VRM) praneša, kad Ukrainos pareigūnai gegužės mėnesį Lietuvoje surengs civilinės saugos mokymus. „Turime mokytis iš ukrainiečių išmoktų […]

14 balandžio, 2024

Po vėlų šeštadienio vakarą Irano surengtos atakos prieš Izraelį, Užsienio reikalų ministerija (URM) Artimuosiuose Rytuose esančius lietuvius ragina sekti naujausias […]

14 balandžio, 2024

Iranas šeštadienio vakare paleido į Izraelį daugiau nei 200 bepiločių orlaivių ir raketų, pranešė Izraelio kariuomenė, smarkiai eskaluodamas jau ilgus […]

Arvydas Avulis. Karolinos Gudžiūnienės (ELTA) nuotr.
12 balandžio, 2024

Po ketvirtadienį paskelbtų Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) išvadų visuomenėje vėl kilus diskusijoms dėl Nacionalinio stadiono likimo, nekilnojamojo turto plėtros kompanijos […]

12 balandžio, 2024

Atlikus patikrinimą Šiaulių „Jovaro“ progimnazijoje, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įtaria, kad darbuotojai dalį produktų pasisavindavo. „Prie pastato įėjimo, […]