sausio 28, 2015
Violeta Grigaliūnaitė / 15min.lt
Dėl vėluojančių autobusų Vilniuje siūloma apsišarvuoti kantrybe, o kaltinti tik spūstis

Vilniaus viešasis transportas nėra itin patogus, greitas ir modernus. Seni autobusai ir troleibusai į kalnus važiuoja dejuodami, jų viduje žiemą šalta, vasarą – per karšta. Tačiau su tuo jau susitaikę keleiviai neretai skundžiasi dar vienu nepatogumu – vėlavimais. Jeigu vienas autobusas atvažiuoja vėliau, keleiviai vėluoja persėsti į kitą, tada – į darbą ir t.t. Nepasitenkinimas liejasi per kraštus, o kaltieji, sudarantys tvarkaraščius, visiems teisinasi taip pat: kaltos eismo spūstys, kurių apvažiuoti troleibusai ir autobusai negali.

Pirmadienio rytas Musninkų stotelėje Šeškinėje, viename iš gyvenamųjų Vilniaus rajonų. Tai pradinė 48 maršruto autobuso, važiuojančio iš Šeškinės per Pašilaičius į Santariškes, stotelė. Norintieji juo važiuoti 8.16 val. jau kelis pirmadienius iš eilės liko nusivylę: autobusas arba nevažiavo, arba vėlavo tai 5, tai net 12 minučių. Tada šie vilniečiai vėluoja perlipti į kitus autobusus, darbus.

Keleiviai pyksta

Vėluojantis viešasis transportas nekelia didelių nepatogumų, jeigu autobusas ar troleibusas važinėja dažnai ir net ne vienas iš tos pačios stotelės panašiu maršrutu. Bet jeigu tik kartą ar du per valandą, tuomet keleiviai piktinasi ir skundais atakuoja savivaldybės įmonę „Susisiekimo paslaugos“.

48-asis autobusas kaip tik toks – net piko valandomis važiuoja vos dukart per valandą.

„Susisiekimo paslaugų“ direktoriaus pavaduotojos Modestos Gusarovienės teigimu, atlikta analizė, kaip 48 maršruto autobusas laikosi nustatyto grafiko rytais, būtent – 8.16 val. išvažiuojant iš Musninkų stotelės.

„Pagal GPS faktinius duomenis nustatytos dvi dienos, kai autobusai vėlavo iki 5 min., išskyrus šios savaitės pirmadienį, kai autobusas vėlavo 12 minučių. Pagal duomenis iš sistemos matome, kad būtent šis autobusas pradėjo vėluoti dar ankstesniame reise važiuojant į Santariškes, todėl neretai, jei rytinio ar vakarinio piko metu transporto priemonė nukrypsta nuo eismo tvarkaraščio, savo grafiką pasiveja tik po 2-3 reisų“, – aiškino situaciją M.Gusarovienė.

48 maršrutas tėra vienas iš tų, dėl kurių skundžiasi vilniečiai, rytais skubantys į darbą, o vakarais – į namus. „Susisiekimo paslaugų“ darbuotojai neneigia sulaukiantys skundų, nors ir tvirtina siekiantys užtikrinti aukštą kokybę keleiviams, kad autobusai ir troleibusai važiuodami laikytųsi nustatytų grafikų, pagal atliekamus keleivių srautus parenkamos viešojo transporto priemonių talpos, stebima realiu laiku, kaip išvažiavusios transporto priemonės juda mieste, reaguojama dėl susidariusių eismo spūsčių“.

Kaltos spūstys?

„Be abejo, sulaukiame nusiskundimų iš keleivių dėl nelaiku atvykusių autobusų ar troleibusų. Dažniausiai taip būna darbo dienomis, rytinio ir vakarinio piko metu, kai didžiausi tiek viešojo transporto, tiek individualių automobilių srautai. Ypač žiemos metu dėl sudėtingų eismo sąlygų, tiek viešojo, tiek privataus transporto judėjimas šiek tiek komplikuotas. Eismą stabdo ir avarijos, sugedę automobiliai, dėl kurių susidaro spūstys“, – teigė M.Gusarovienė.

Viešasis transportas važiuoja per sostinę bendrajame transporto sraute, tad viskas, kas stabdo bendrą eismą, trukdo ir autobusams bei troleibusams.

„Atrodytų, kad viešasis transportas galėtų greičiau pravažiuoti atkarpas, kur viešajam transportui yra skirtos atskiros eismo juostos, tačiau tai ne visada duoda rezultatų, nes automobilių vairuotojai nesilaiko taisyklių važiuodami A juostomis. Jei to nebūtų, vėlavimų tikrai būtų mažiau ir viešojo transporto keleiviams netektų patirti streso dėl vėlavimo į darbus ar pamokas“, – kalbėjo „Susisiekimo paslaugų“ direktoriaus pavaduotoja.

Vilniaus gatvėmis važinėja 18 maršrutų troleibusai ir per 70 maršrutų autobusų bei 6 greitieji autobusai.

Share Button


sausio 18, 2020

Daugiau nei 10 000 kavos puodelių, nuo sausio 24-osios iki sausio 5 dienos padovanota 92-ose sostinės kavinių, restoranų, viešbučių ir […]

sausio 17, 2020

Labai gražų, šviesų ir saulėtą, visai nežiemišką, sausio 15-osios rytą Rūdiškių bibliotekoje vyko karališkas rytmetys, kuriame garbingais svečiais buvo pakviesti […]

sausio 17, 2020

Trakų viešosios bibliotekos Vaikų literatūros skyriuje Kalėdos dar nesibaigė. „Kūrybiškumo saviraiškos studijos“ būrelio nariai dar gruodžio pradžioje dalyvavo Lietuvos aklųjų […]

sausio 17, 2020

Sausio 12 d. LR Seimo Lietuvos laisvės gynėjų galerijoje įvyko tradicinė  Laisvės gynėjų rikiuotė. Po to laisvės gynėjai susitiko istorinėje […]

sausio 17, 2020

Kiekviena žmonių karta palieka savo pėdsakus visuomenės istorijoje. Palieka savo išmintį statybose, meno kūriniuose, žmonių tarpusavio santykiuose, tautosakoje. Tačiau laikas […]

sausio 16, 2020

Įsibėgėjus akcijai „Metų knygos rinkimai 2019“, naujai įsikūrusioje Lentvario miesto bibliotekoje sausio 9 dieną apsilankė rašytoja, dramaturgė, teatro kritikė Dovilė […]

sausio 16, 2020

Sostinėje startuoja neregiams ir silpnaregiams skirta nemokama viešojo transporto programėlė „Transporto balsas“, kuri autobusais ir troleibusais padės keliauti patogiau ir […]

sausio 15, 2020

Sostinės savivaldybė ruošiasi visiškai atnaujinti iki šiol apleistą ir nenaudojamą, tačiau unikalią ir ilgą istoriją turinčią teritoriją – šalia Šv. […]

sausio 15, 2020

Vilniaus miesto savivaldybėje vakar projektinius pasiūlymus pristatė daugiabučių gyvenamųjų namų projekto Saltoniškėse rengėjai. Greta jau esamų gyvenamųjų kvartalų, buvusios spaustuvės teritorijoje rekonstruojant […]

sausio 14, 2020

Sausio 12 d. Vilniuje vyko atsisveikinimas su tarptautine paroda „Radvilos. Kunigaikščių istorija ir paveldas“. Parodoje buvo atskleidžiama garsiausios Lietuvos Didžiosios […]