13 balandžio, 2017
Birštono gimnazijos IIa klasės mokinės Vakarės Stambrauskaitės ir Birštono savivaldybės informacija

„Kitokia pamoka“ Birštono gimnazistams

Kovo 29 – balandžio 2 dienomis Birštono gimnazijos dešimtokai lankėsi Bakke mokykloje, kuri yra Koldingo mieste, Danijoje. Čia vyko antroji tarptautinio projekto, prasidėjusio pernai Lietuvoje, dalis – „Kitokia pamoka“.

Iš lėktuvo Billund‘e išsilaipinome trečiadienio popietę. Čia mūsų laukė gausus danų mokinių būrys. Džiaugėmės ypatingai šiltu sutikimu, draugiškais apkabinimais. Linksmi susėdome į šeimų, kuriose savo viešnagės metu turėjome apsistoti, automobilius ir važiavome į Kolding‘ą. Kadangi buvome labai pavargę po kelionės (beje, dalis mūsų lėktuvu skrido pirmą kartą), nusprendėme ramiai ir jaukiai praleisti vakarą.

Kita diena prasidėjo robotikos ir informacinių technologijų užsiėmimais, kuriuose mokėmės programuoti robotus, o vėliau teko juos išbandyti. Po pietų apsilankėme miesto savivaldybėje. Mus pasitiko pats meras. Jis išsamiai pristatė miesto tarybos veiklą, paaiškino, kaip vyksta posėdžiai, supažindino su pačiu pastatu, kurio istorija ir architektūra mane labai sužavėjo. Po šio susitikimo lankėmės Kolding‘o pilyje. Charizmatiškas gidas vedžiojo po šį senovinį pastatą, įdomiai papasakojo jo istoriją. Minėta ekskursija ir pasibaigė pirmos dienos oficiali veikla. Mes, Danijos ir Lietuvos mokiniai, ėjome drauge pasivaikščioti po miestą. Kelionė užtruko ilgai, nes nužingsniavome apie dvidešimt kilometrų, tačiau visi džiaugėsi, linksmai bendravo. Vakare susirinkome prie laužo, kur dalijomės patirtais įspūdžiais, juokavome.

Trečioji diena man patiko labiausiai. Ryte ėjome į miesto pakraštyje esantį parką: ten vyko integruota anglų k., biologijos ir dizaino pamoka. Gavome užduotis grupelėse ir turėjome valandą laiko surinkti įvairiausias gamtines medžiagas bei atliekas, iš kurių vėliau reikėjo sukurti paveikslą. Labai stengėmės, ir mums pavyko. Buvo tikrai įdomu matyti atliktą savo ir kitų darbą, džiugino kūrybinių idėjų gausa.

Po integruotos pamokos nuvažiavome į Kolding‘o gimnaziją, kur buvome supažindinti su tarptautinio bakalaureato programa ir pačia mokykla. Pastaroji mus labai sužavėjo savo darbine dvasia, laisva atmosfera ir dizainu.

Šeštadienį vykome į Legoland‘ą, kuriame praleidome kupiną adrenalino bei įspūdžių dieną. Grįždami į Kolding‘ą mes buvome išsekę, tačiau laimingi ir patenkinti. Kadangi tai buvo paskutinis mūsų viešnagės vakaras, visi, nors ir labai pavargę, susitikome prie laužo, kur žaidėme panašų į beisbolą žaidimą ir plepėjome.

Paskutinę dieną susibūrėme kartu mokykloje ir mažomis grupelėmis gaminome brunch‘ą (pusryčiai-pietūs viename). Po valgio dalis mūsiškių ir danų sužaidė draugišką futbolo mačą. Apėmė slogi nuotaika. Didžioji dalis mūsų jautėsi prislėgti, nes artėjo išsiskyrimo metas. Atsisveikinome, bet labai tikimės, kad dar pasimatysime. Be to, galėsime bendrauti elektroniniu paštu, susiskambinti.

Kelionė į Daniją turėjo savų pliusų ir minusų. Dalis mūsiškių be galo išsiilgo namų, tad kartais tai šiek tiek temdė gerą nuotaiką. Danijoje mes supratome, jog, nors ir negyvename labai toli vieni nuo kitų, mūsų kultūros skiriasi. Aš pati šios kelionės metu daug patyriau ir išgyvenau nemažai tikrai gražių įsimintinų akimirkų, smagiai praleidau laiką. Ką gali žinoti, gal kada nors dar sugrįšiu.

18 gruodžio, 2023

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl galimo piktnaudžiavimo Birštono savivaldybėje. Apie tai savo „Facebook“ paskyroje pranešė „Skaidrinam“ iniciatyvos […]

24 lapkričio, 2023

Keturi Birštono tarybos nariai 2019–2022 metų kadencijoje kurui išleido daugiau nei 15 tūkst. eurų savivaldos lėšų, o merės, socialdemokratų atstovės […]

16 lapkričio, 2023

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė ir Europos Tarybos atstovė Claudia Luciani ketvirtadienį Vilniuje vykusios tarptautinės konferencijos metu Europos Tarybos ženklu […]

6 lapkričio, 2023

Pirmąjį lapkričio šeštadienį Širvintų miestelį į smagų liaudiškų šokių sūkurį įsuko konkursinis sambūris „Iš aplinkui“. Dėl nugalėtojų vardo ir pagrindinių […]

Simonas Gentvilas. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
25 spalio, 2023

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas, reaguodamas į Kauno rajono Ramučių bendruomenės nusiskundimus dėl iš Kauno mechaninio biologinio atliekų apdorojimo (MBA) gamyklos […]

Sveikatos centrų steigimas įsibėgėja visoje Lietuvoje – net 59 savivaldybės inicijavo ar inicijuoja procesus steigiant sveikatos centrus. Sveikatos apsaugos ministras […]

24 spalio, 2023

Kelionių ir pažinimo projektas „Pažinkime Lietuvos dvarus“ tęsėsi dvejus metus. Per šį laiką daugybė Lietuvos pilių ir dvarų buvo aplankyti, […]

Birštono banginuko skulptūra / Birštono savivaldybės nuotr.
13 spalio, 2023

Ketvirtadienį, po beveik metų pertraukos, į Birštono centrą pargabenta žinomiausia kurorto skulptūra – „Nemuno banginukas“. Praėjusių metų lapkritį ji buvo […]

Artūro Žuko nuotr.
28 rugpjūčio, 2023

Rugpjūčio 26 d. Birštone jau penktą kartą vyko vienintelis šalyje diskusijų festivalis „Būtent!“. Vytauto parke nuaidėjęs renginys pritraukė daugiau nei […]

31 liepos, 2023

Nuo šiol Škėvonių gūbrio atodangą Nemuno kilpų regioniniame parke bus patogiau pasiekti pėsčiomis ar dviračiu ir gėrėtis kvapą gniaužiančia Nemuno […]

29 birželio, 2023

„Reiškiniais grįstas mokymasis leidžia moksleiviams lengviau išmokti naują informaciją, nes tik tada temos ir pavyzdžiai yra atpažįstami bei pačių patiriami“, […]

21 balandžio, 2023

Penktadienį Kaune, pirmą kartą vykstančiuose Lietuvos vietinio ir atvykstamojo turizmo apdovanojimuose, sėkmingiausiu 2022 m. projektu, atvėrusiu naujas susisiekimo galimybes regionuose, […]

28 sausio, 2023

Jubiliejinė didžiausia Baltijos šalyse turizmo paroda ADVENTUR 2023 atidaryta skambiu akordu – penktadienį įteikti „Turizmo sėkmingiausiųjų 2022“ apdovanojimai. Jau aštuonioliktą […]

19 sausio, 2023

2023 m. sausio 18 d. iškilmingoje ceremonijoje Vilniaus rotušėje aštuntą kartą išdalyti prestižiniai kultūros apdovanojimai „Auksiniai feniksai“. Lietuvos kultūros centrų […]

6 sausio, 2023

Gruodį aukščiausio apžvalgos bokšto Lietuvoje viršūnė tapo ne tik stacionariai apšviesta, bet ir viena pirmųjų sulaukė naujos monitoringo sistemos – […]

9 gruodžio, 2022

Su šūkiu „Gruodis šventinis mėnuo“ Birštonas pradeda gražiausių metų švenčių maratoną. Jau šį šeštadienį, gruodžio 10 d., 17 val. Birštone […]

R. Gustaičio nuotr.
29 lapkričio, 2022

Šiandien, po daugiau kaip dviejų metų pertraukos, duris atvėrė renovuota Birštono meno mokykla. Po rekonstrukcijos patalpos tapo energiškai efektyvesnės, labiau […]

Rugilė Matusevičiūtė
31 rugpjūčio, 2022

Dažnai nesusimąstome, kad neatsiejama patogaus gyvenimo dalimi tapusios benzinu, dujomis ar dyzeliu varomos transporto priemonės kenkia ir aplinkai, ir mūsų […]

Tomo Grikinio nuotr.
30 rugpjūčio, 2022

Antrą kartą Ignalinoje surengtas Rytų Aukštaitijos respublikinis šokių festivalis „Ežerų šėltinis“ šiemet Vasaros estradoje sveikino šokėjus iš Tauragės, Biržų, Birštono, […]

24 rugpjūčio, 2022

Vasarą daugelis mūsų mielai aplankome ne tik turistų pamėgtus saulėtus kraštus, tačiau ir Lietuvoje esančius kurortus. Ir nors šie miestai […]