22 kovo, 2017

Tyrimas: lietuviai ir estai e. parduotuvėse taupo laiką, latviai – pinigus

Svarbiausia priežastis, lemianti lietuvių sprendimą pirkti internetu, – galimybė sutaupyti laiko apsipirkimui. Estai taip pat labiausiai vertina laiką ir internetines parduotuves renkasi dėl galimybės apsipirkti bet kuriuo metu. Jautriausi kainai – latviai. 7 iš 10 kaimynų internetu apsiperka pirmiausiai dėl mažesnių kainų, rodo „Pigu.lt“ užsakymu atlikta Baltijos šalių gyventojų pirkimo internetu įpročių apklausa.

O naujausi „Eurostat“ duomenys rodo, kad visose trijose Baltijos šalyse gyventojų aktyvumas perkant internetu gerokai skiriasi. Mažiausia dalis gyventojų, prekes įsigyjančių e. parduotuvėse – Lietuvoje.

Moterys taupo laiką, vyrai – pinigus

Nors didesnė dalis lietuvių (58 proc.) internetines parduotuves renkasi dėl galimybės apsipirkti greičiau, pinigų taupymas jiems taip pat nesvetimas. Dėl mažesnių kainų apsiperkantys internetu nurodė 53 proc. apklaustųjų. Kaip parodė tyrimas, sutaupyti laiko dažniau siekia moterys, o dėl mažesnių kainų e. parduotuvę dažniau renkasi vyrai.

Galimybę pageidaujamas prekes įsigyti bet kuriuo paros metu ir bet kurią savaitės dieną kaip vieną iš priežasčių pirkti internetu, nurodė 39 proc. apklaustųjų. O 36 proc. gyventojų apsipirkimą internetu pasirenka, nes tai leidžia prekes gauti į namus ar biurą.

„Internetinės parduotuvės konkuruoja ne tik tarpusavyje, bet ir su tradicinėmis, todėl pirkėjams jos pirmiausia stengiasi pasiūlyti galimybių prekes įsigyti kuo patogiau, greičiau ir už gerą kainą. Tyrimas ir parodė, kad vienas pagrindinių internetinės prekybos vystymosi Lietuvoje variklių yra apsipirkimo greitis ir palankesnės kainos. Lietuva, lyginant su Vakarų Europa, internetinės prekybos apimtimis dar gerokai atsilieka. Jeigu pas mus internetu perka kiek daugiau kaip trečdalis, tai Vakaruose – du trečdaliai ir daugiau gyventojų. Turime dar kur pasitempti, o tai padaryti padės pagrindinių pirkėjų lūkesčių patenkinimas, suteikiant galimybę užsakytas prekes atsiimti tą pačią dieną, užsisakyti prekes vos vienu paspaudimu mobiliajame telefone, platus kasdienio poreikio prekių asortimentas, kuris padeda taupyti laiką, aprūpinant šeimą kasdien“, – tyrimo rezultatus komentuoja Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.

Lietuviai sugeneruoja didžiausią e. parduotuvių apyvartą

Naujausiaisiais „Eurostat“ 2016 m. duomenimis, bent kartą per metus internetu ką nors pirko 44 proc. lietuvių. Estai pernai buvo aktyviausi: 64 proc. Estijos gyventojų pernai bent kartą apsipirko e. parduotuvėje. Latviai rikiuojasi per vidurį – jų, pirkusių internetu, pernai buvo 55 proc.

Nepaisant to, kad Lietuvoje mažiausia dalis gyventojų, išbandžiusių e. prekybą, internetinių parduotuvių apyvarta čia didžiausia. „Eurostat“ 2015 m. duomenys rodo, kad Lietuvoje per metus gyventojai e. parduotuvėse įsigijo prekių už 164 mln. Eur, Latvijoje – už 122 mln. Eur, o Estijoje – už 95 mln. Eur. Ketvirtadalis estų (26 proc.) pirko užsienio šalių e. parduotuvėse, kai lietuviai mieliau renkasi vietos e. prekybininkus. Pirkimai užsienio e. parduotuvėse Lietuvoje sudarė 11 proc. (Latvijoje – 19 proc.).

Lietuviai kainai mažiausiai jautrūs

Visų trijų Baltijos šalių gyventojams svarbu, kiek už prekes reikia mokėti fizinėje ir kiek internetinėje parduotuvėje. Tačiau pastarąją dėl mažesnių kainų rečiausiai renkasi lietuviai. Latviams kainos e. parduotuvėse yra pačios svarbiausios. Tą nurodė 71 proc. latvių, kurių taip pat didesnė dalis vyrų.

Ir nors dauguma estų apsipirkimą internetu renkasi dėl tokių priežasčių kaip galimybės pirkti bet kada (71 proc.) ir galimybės gauti prekes į namus ar biurą (64 proc.), mažesnių kainų e. parduotuvėse ieško 59 proc. respondentų iš Estijos. Ir čia pinigus labiau linkę taupyti vyrai, o laiką – moterys.

Reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą RAIT atliko 2016 m. rudenį.


29 kovo, 2024

Jau nuo 2025 m. vidurio Kauno oro uostas galės priimti apie 2 mln. keleivių per metus, praneša Lietuvos oro uostai […]

28 kovo, 2024

Energetikos ir Finansų ministerijos kartu su Nacionaline plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantija“ („Invega“) pradeda teikti beveik 800 mln. eurų vertės […]

28 kovo, 2024

Skaitmeninės Europos programą (Digital Europe Programme) Lietuvoje koordinuojanti Inovacijų agentūra informacinių ir ryšių technologijų (IRT) sektoriuje veiklas vykdančias ar planuojančias […]

28 kovo, 2024

„Telia“ pirmoji Baltijos šalyse teiks „Oracle Database as a Service“ paslaugas. Šie garsiausių pasaulio įmonių naudojami sprendimai mūsų šalies klientams […]

28 kovo, 2024

Lietuvos regionai skiriasi ekonomine padėtimi, tarmėmis, vairavimo įpročiais ir t. t., tačiau juos – bent didžiuosiuose šalies miestuose ‒ aiškiai […]

27 kovo, 2024

Telekomunikacijų bendrovė „Telia“ savo darbuotojams pradėjo rengti nemokamus pirmosios pagalbos suteikimo kursus.  Per šiuos metus įmonė sudarys galimybę beveik 2000 savo darbuotojų […]

27 kovo, 2024

Energetikos ministerija šių metų antrąjį ketvirtį planuoja skelbti dar vieną 40 mln. eurų paramos kvietimą. Planuojama, kad į paramą galės […]

Ekonomistas Aleksandras Izgorodinas. Josvydo Elinsko (ELTA) nuotr.
27 kovo, 2024

2024-uosius rinka pradėjo optimistinėmis nuotaikomis: tiek rinkos dalyviai, tiek paskolų turintys gyventojai ir verslai nekantrauja, kada gi pasaulio centriniai bankai […]

27 kovo, 2024

Šiuo metu darbo rinka kaip niekada įkaitusi. Bendrovėms vis sunkiau pritraukti žmones dėl kurių intensyviai konkuruojama tarpusavyje. Šioje kovoje į […]

27 kovo, 2024

Specialistai teigia, jog mokymai įmonėms turi didelę įtaką organizacijos augimui ir sėkmei. Norint būti konkurencingiems, svarbu ne tik investuoti į […]

26 kovo, 2024

Mobingas, psichologinis smurtas yra temos, apie kurias vis dažniau darbuotojai prabyla viešai. Psichologinį smurtą darbuotojai gali patirti iš kolegų ar […]

26 kovo, 2024

2022 m. vienos amerikiečių konsultacijų ir tyrimų bendrovės atlikta apklausa parodė, kad tik vienas iš trijų darbuotojų žino, kaip vystyti […]

26 kovo, 2024

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, […]

25 kovo, 2024

Prisidėdama prie Nacionalinės pažangos programoje iškelto tikslo iki 2030 metų bent 30 proc. viešųjų paslaugų perduoti socialiniams verslams arba nevyriausybinėms […]

23 kovo, 2024

Grūdų augintojų asociacijos pirmininkas Aušrys Macijauskas sako, kad įvesta griežtesnė grūdų iš Rusijos kontrolė yra geras žingsnis, tačiau visiškai neužkirsiantis […]

22 kovo, 2024

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė susitiko su pažangių lazerių gamybos įmonės „Ekspla“ atstovais aptarti plėtros planų bei pasveikinti Lietuvos […]

21 kovo, 2024

„Telia“, Lietuvos gyventojų požiūriu, išliko tvariausia telekomunikacijų rinkos bendrove šalyje, skelbia tvariausių Europos prekių ženklų tyrimą atliekančios „Sustainable Brand Index“ […]

21 kovo, 2024

Šiuo metu darbo rinka yra kaip niekada įkaitusi, o darbdaviai itin aktyviai ieško būdų tapti patrauklesniais esamiems ir potencialiems darbuotojams. […]

21 kovo, 2024

Prieš daugiau nei 20 metų mažame sandėlyje veiklą pradėjusi plastikinių pakuočių gamintoja „Plastiksė“ šiandien – tarptautinis verslas, teikiantis novatoriškus pakuočių […]

21 kovo, 2024

Darbo kodekso 138 straipsnio 3 dalis numato papildomą poilsio laiką – mamadienį (-ius) arba tėvadienį (-ius) – darbuotojams, auginantiems vaikus. […]