29 lapkričio, 2017

V. Urbonavičius: „Vilniui yra ko pasimokyti iš Šiaulių viešojo transporto“

Siekdamas perimti gerąją miesto patirtį bei pateikti savų įžvalgų Šiauliuose apsilankė Vilniaus miesto tarybos narys bei paslaugų ir miesto ūkio komiteto pirmininkas Vidas Urbonavičius. Drauge su Šiaulių miesto mero Artūro Visocko padėjėju Audriu Narbutu jis apsilankė bendrovėje „Busturas“ bei susitiko su vicemeru Domu Griškevičiumi.

Šiauliai pasirinko tinkamesnį autobusų parko plėtros kelią

Vilniaus viešasis transportas pastaruoju metu pasirinko mažinti dujomis varomų autobusų skaičių bei pereiti prie dyzelinio kuro. Tuo tarpu Šiaulių autobuso parkas ėmėsi atnaujinti savo parką tais autobusais, kurie varomi dujomis. Vido Urbonavičiaus įsitikinimu, Šiaulių pasirinktas modelis yra pranašesnis.

„Turiu pripažinti, kad Šiauliai pasirinko teisingesnį kelią už sostinę. Vilniuje, nepaisant žvelgimo į modernias technologijas, mes ėmėme orientuotis į dyzelinu varomus autobusus, bet pats turėjau rimtų dvejonių dėl pasirinktos krypties, o aplankius Šiaulius jos pasitvirtino. Apmaudu, kad mums buvo pasakota, jog norint efektyviai eksploatuoti dujomis varomus autobusus yra būtina, kad suskystintų gamtinių dujų kompresorinė būtų pagrįsta greito pakrovimo stotelėmis, kurios yra labai brangios, ir tai būtų smarkiai pakėlę kelionės kainą. Akivaizdžiai matau, kad Šiauliuose yra tik viena greito pakrovimo stotelė, kuri naudojama išskirtiniais atvejais, o pats parkas iš esmės pagrįstas lėto įpylimo stotelėmis, kurios yra ženkliai pigesnės. Pasirinkę šį kelią, Šiauliai ne tik sugebėjo išvengti drastiško kainų augimo, bet ir plėtoja gerokai ekologiškesnį viešąjį transportą. To reikėtų ir Vilniui, nes sostinė susiduria su taršos problemomis, kurias žiemos metu jaučia kiekvienas vilnietis.“- pastebi Vidas Urbonavičius.

Esama ir daugiau niuansų

Suskystintų gamtinių dujų ekologiškumas svarbus dar it dėl to, kad Lietuva nuosekliai artėja prie ribos, kai bus peržengta leistina taršos riba, ir tuomet jau reikės imtis taršos mažinimo būdų. Vienas iš efektyviausių ir lengviausiai įgyvendinamų būdų siekti šio tikslo yra kryptinga viešojo transporto plėtojimo politika – tuo įsitikinęs įmonės „Busturas“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas.

„Manau, kad visai netolimoje ateityje (prognozuočiau apie 2030 m.) Lietuvoje bus vis sudėtingiau naudotis dyzelinu varomais autobusais, nes bus sąmoningai siekiama mažinti taršą, kad mūsų šalis atitiktų ES keliamus reikalavimus. Būdų, kaip mažinti taršą, lyg ir nemažai, tačiau tokių, kurie būtų efektyvūs ir dar lengvai kontroliuojami valstybės, nėra daug, tad esu įsitikinęs, kad bus dedamos pastangos, jog keliuose būtų kuo mažiau dyzelinių autobusų. Tai reiškia, kad miestai, kurių autobusų parkai bus pagrįsti dyzeliniais autobusais, turės rimtų problemų. Šiandien Šiauliuose vis dar didelė autobusų parko dalis yra paremta dyzeliniais autobusais, bet pati judėjimo kryptis yra aiški – tai dujiniai autobusai.“- tvirtina Silvas Gedaminskas.

Papildomas privalumas – SGD terminalas

Kitas svarbus niuansas yra tai, kad Lietuva, kaip šalis, neturi didelių galimybių paveikti dyzelino kainas. O tai reiškia, kad esame smarkiai priklausomi nuo į mūsų šalį naftos gaminius eksportuojančių bendrovių. Tačiau situacija yra kitokia, kai žvelgiame į suskystintų gamtinių dujų rinką. Čia svarbų vaidmenį užima Klaipėdoje esantis SGD terminalas „Independence“. Tai, kad šiandien turime SGD terminalą, kuris garantuoja, jog Lietuva nuolat bus pajėgi ieškoti pigiausios kainos ir tiekėjų, daro įtaką ir miestams bei jų autobusų parkams.

„Šiandien didelė dalis mūsų suvartojamų dujų atkeliauja iš Klaipėdos. Jaučiame realų ir tiesioginį SGD terminalo poveikį mūsų autobusų parkui“,- primena bendrovės „Busturas“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas.

V. Urbonavičiaus įžvalgos Šiauliams

Vilniaus miesto tarybos narys ne tik pasisėmė gerosios patirties iš Šiaulių miesto, bet ir palinkėjo judėti tolyn pasirinkta kryptimi. Tai viena iš pagrindinių politiko įžvalgų miestui.

„Manau, kad Šiaulių pasirinkta kryptis yra teisinga. Nepanašu, kad ateityje Jums grėstų keisti dalį autobusų parko, šalinant dar neblogos būklės, pavyzdžiui, 12- 13 m., autobusus dėl to, kad jie varomi dyzeliniu kuru. Tuo tarpu Jūs neseniai įsigijote naudotus, bet puikios techninės būklės dujinius autobusus už ypač žemą kainą -7500 €. Naudotus autobusus perka visi miestai, bet ne visiems pavyksta juos gauti tokiomis palankiomis sąlygomis. Žinoma, visada yra kritikų, kurie gali teigti, kad tai nėra nauji autobusai, bet, mano galva, ši kritika yra siaurų pažiūrų apraiška. Juk jei važinėję su dvidešimties metų automobiliu nusiperkame dešimties metų automobilį, dėl to nesijaučiame nei kvaili, nei žiopli. Priešingai, džiaugiamės, kad mūsų transporto priemonė yra naujesnė. Elgiamės pagal savo finansines galimybes. Tas pats galioja ir čia. Dar norėtųsi palinkėti, kad panašių žingsnių imtumėtės ir su daugiau savivaldybei priklausančių transportų priemonių bei palengva jas keistumėte į tas, kurios varomos dujomis.“- dalijasi įžvalgomis Vidas Urbonavičius.

Šiaulių miesto savivaldybės informacija


16 balandžio, 2024

Teisėsaugos pareigūnai pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl buvusių Šiaulių rajono savivaldybės tarybos narių veiklos išlaidų. Kaip pranešė prokuratūra, balandžio 12 d. […]

12 balandžio, 2024

2022 m. ketvirtą ketvirtį pradėtos karinio miestelio Šiauliuose statybos baigtos ir objektas atiduotas į Krašto apsaugos ministerijos rankas, praneša Nekilnojamojo […]

12 balandžio, 2024

Atlikus patikrinimą Šiaulių „Jovaro“ progimnazijoje, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įtaria, kad darbuotojai dalį produktų pasisavindavo. „Prie pastato įėjimo, […]

12 balandžio, 2024

Apeliacinis teismas konstatavo, kad nekokybiškus šiukšlių konteinerius įrengusios bendrovės Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centrui turės atlyginti daugiau kaip 400 tūkst. […]

9 balandžio, 2024

Kultūros ministerija kartu su Sveikatos apsaugos ministerija pradeda įgyvendinti Socialinio recepto projektą, kuris vyks 13-oje Lietuvos savivaldybių. Šįmet projektas bus […]

8 balandžio, 2024

Vasarį Nacionalinio skurdo mažinimo organizacijų tinklo užsakymu atlikta apklausa parodė, kad Lietuvoje maisto stokoja kas septintas žmogus (praėjusiais metais buvo […]

5 balandžio, 2024

Šiauliuose penktadienį duris atvėrė dvi naujos įstaigos – grupinio gyvenimo namai ir Užimtumo tarnybos regioninis karjeros centras. Anot Socialinės apsaugos […]

4 balandžio, 2024

Kovo mėnesį sėkmingai finišavo antroji projekto „Aktyvumo zona – vaikų fizinio aktyvumo didinimas“ dalis, kurios metu buvo organizuojamos sportinės mankštos […]

3 balandžio, 2024

Besivystant žarnų išemijai gelbėjant pacientės gyvybę Respublikinėje Šiaulių ligoninėje pirmą kartą Lietuvoje atlikta pasaito ir vartų venų perkutaninė trombektomija su […]

28 kovo, 2024

Lietuvos regionai skiriasi ekonomine padėtimi, tarmėmis, vairavimo įpročiais ir t. t., tačiau juos – bent didžiuosiuose šalies miestuose ‒ aiškiai […]

27 kovo, 2024

Kovo 26 d. Vilniaus universiteto (VU) Šiaulių akademijoje atidarytas renovuotas Pedagogų rengimo centras, kuriame naujausia technika ir aukščiausius standartus atitinkančiose […]

27 kovo, 2024

2024 m. kovo 26 d. Šiaulių kultūros centro Oranžinėje salėje vyko Lietuvos moksleivių folklorinių šokių varžytuvių „Patrepsynė“ Šiaulių miesto ir […]

25 kovo, 2024

Savaitgalį Kupiškio kultūros centre vykusioje didžiausioje Lietuvos mėgėjų teatrų šventėje „Tegyvuoja teatras“ pagerbti geriausi teatrų režisieriai, dramaturgai, scenografai ir aktoriai, […]

23 kovo, 2024

2024 m. kovo 23-osios popietę Šiaulių kultūros centro Kamerinė salė alsavo pavasariu – čia nuvilnijo penkioliktąjį kartą organizuojama vokalinių ansamblių […]

Kino teatras „Saulė“, 1968 m. V. Sparnaičio nuotr., iš asmeninės N. Švambarienės atvirukų kolekcijos
20 kovo, 2024

Šiuolaikinei visuomenei kinas yra eilinė pramoga, tačiau tarpukariu tai buvo to laiko sensacija ir išskirtinis naujienų šaltinis. Žmonės mažai kur […]

19 kovo, 2024

Šešių Lietuvos žiedinių savivaldybių vadovai nepritaria Sveikatos apsaugos ministerijos rengiamai pertvarkai, pagal kurią nuo šių metų liepos 1 dienos savivaldybės […]

19 kovo, 2024

Šiauliuose surengtas vienas įdomiausių ir įsimintiniausių Lietuvos bėgimo taurės (LBT) etapų – nuotykių lenktynės „Aplink Rėkyvos ežerą“. Tai buvo ketvirtasis […]

14 kovo, 2024

Seimas svarstys parlamentaro Domo Griškevičiaus pateiktas įstatymų pataisas, sudarančias galimybę iš miestų bei miestelių reprezentacinių vietų deramai perlaidoti Sovietų Sąjungos […]

11 kovo, 2024

Šiauliuose šį savaitgalį išdalinti Lietuvos standartinių ir Lotynų Amerikos šokių čempionato medaliai, o kartu – ir kelialapiai į šių metų […]

5 kovo, 2024

Šiaulių miesto savivaldybės administracijai net keletą metų teismuose teko įrodinėti, kad viena daugiabučių namų administravimo bendrovė piktnaudžiauja rinkdama mokesčius iš […]