liepos 1, 2019
Veiklos nuoma ar lizingas: kokie kriterijai lemia sprendimą?

Įmonės retai už įsigyjamas transporto priemones moka iškart – paprastai pasirenkamas tradicinis lizingas arba veiklos nuoma su paslaugomis. To priežastis – gebėjimas skaičiuoti ir įvertinti išlaidas ilguoju laikotarpiu bei nenoras atsisveikinti su didele pinigų suma iškart. Tačiau renkantis tarp tradicinio lizingo bei veiklos nuomos ne retas sudvejoja – kurią alternatyvą rinktis, kokie kiekvienos privalumai bei trūkumai?

Svarbi visada vienoda sąskaita

Lyginant mėnesines veiklos nuomos kainas su lizingo tokiam pat automobiliui, galima pastebėti apie trečdalio sumos skirtumą. Jis atsiranda dėl papildomų išlaidų, būtinų automobilio eksploatacijos metu – į veiklos nuomos kainą įtraukiamos ne tik lizingo įmokos, bet ir civilinės atsakomybės, Kasko draudimai ir draudiminių įvykių priežiūra bei valdymas, 24 valandų pagalba, pakaitinis automobilis avarijos ar gedimo atveju, techninių aptarnavimų išlaidos, sezoninių padangų pirkimas, keitimas ir saugojimas. Paprastai – ir remontas jau pasibaigus garantijai. Vien draudimai sudaro bent 20 proc. lizingo įmokos, o susumavus visas kitas išlaidas, artėjama ir prie trečdalio.

„Jeigu naudojatės paprastu lizingu, siūlau praėjus jo laikotarpiui – pavyzdžiui, 4 metams – prie išleistos sumos pridėti ir kitas eksploatavimo sąnaudas: padangų, draudimų, techninės priežiūros ir kitus kaštus. Padalinę gautą sumą iš mėnesių, gausite jus, ko gero, nustebinsiantį skaičių. Tai bus mėnesinė vadinamoji Total cost of ownership – bendros naudojimo kainos – įmoka. Dažnu atveju ji būna didesnė nei kainuotų tokio pat automobilio veiklos nuoma“, – sako L. Tomkevičienė.

Bene geriausiai vertinamas veiklos nuomos privalumas, kuris leidžia įmonėms kvėpuoti laisviau – nekintanti įmoka nepriklausomai nuo to, ar tą mėnesį reikia pirkti padangas, ar apmokėti draudimą, o galbūt pakilo EURIBOR palūkanų norma. Lizingo bendrovės numato palūkanų perskaičiavimą pasikeitus bazinei palūkanų normai – EURIBOR – tačiau veiklos nuomos įmonės jos kitimo riziką prisiima sau. Taip įmonės gali žinoti tikslias išlaidas transportui kelis metus į ateitį, kur kas tiksliau planuoti biudžetą bei efektyviau jį leisti.

Kiek pinigų skiria?

„Per savo pastarųjų metų veiklą pastebėjome, jog įmonių vadybininkai pagal jiems suteikiamus automobilius priartėjo prie vidutinės grandies vadovų. Tai nutiko dėl aukštos konkurencinės kovos tarp automobilių pardavėjų, veiklos nuomos įmonių ir, žinoma, pačių įmonių politikos – jos ieško, kaip motyvuoti darbuotojus“, – pasakoja „Avis Lietuva“ atstovė.

Pasak specialistės, veiklos nuomai niekada nesirenkami sportiški automobiliai, galingi visureigiai ar kitos neekologiškos transporto priemonės, o vis dažnesnis universalų, krosoverių bei kitų praktiškų modelių pasirinkimas – darbuotojai juos naudoja ne tik darbo dienomis, bet ir asmeninėms išvykoms.

Kompaktinės klasės automobilio kaip „Škoda Octavia“, „Toyota Corolla“ ar „Volkswagen Golf“ vieno mėnesio veiklos nuomos įmoka su pilnu paslaugų paketu svyruoja nuo 345 iki 390 Eur be pridėtinės vertės mokesčio. „Volkswagen Passat“ ar „Škoda Superb“ – nuo 433 iki 550 Eur, o aukščiausios grandies vadovų pasirenkami Premium klasės automobiliai – nuo 700 Eur.

Viena sąskaita kas mėnesį yra viskas, ką apie automobilį reikia žinoti jos vadovui, finansininkui ar kitam specialistui – atskirai skaičiuojamos tik išlaidos degalams. Lietuvoje veiklą vykdo ne viena įmonė, kurios parke yra dešimtys automobilių, tačiau specializuotų transporto vadybininkų jos neturi – poreikis atskiram etatui dėl pasirenkamos veiklos nuomos neegzistuoja. Įvairiems smulkiems darbams kaip sezoninių padangų permontavimas sau patogiu laiku į servisą užsiregistruoti gali ir pats darbuotojas, o visa administracinė našta gula ant veiklos nuomos paslaugų teikėjo pečių.

„Avis Lietuva“ atstovė teigia, jog automobilis išlieka ir motyvacijos priemone darbuotojams. Net atlyginimo padidinimas paprastai efektyvus būna tik trumpuoju laikotarpiu, tačiau galimybė naudotis įmonės automobiliu – ilgalaikė nauda.

Share Button


lapkričio 15, 2019

Lietuvoje lankosi ir investicine aplinka domisi daugiau nei 1,6 tūkst. Japonijos pramonės įmonių vienijančios federacijos KEIDANREN atstovai. Vizitą po Baltijos […]

lapkričio 15, 2019

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, per pirmus penkis šių metų mėnesius fiksuotas 9,6 proc. (palyginti su tuo pačiu 2018 m. laikotarpiu) […]

lapkričio 15, 2019

Regionų gaivinimas yra vienas iš vyriausybės deklaruojamų prioritetų. Tradiciškai regionų gyvybę didžiąja dalimi palaikė pramonės įmonės, tačiau šiandien šioje srityje […]

lapkričio 15, 2019

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda susitiko su per 1,6 tūkst. Japonijos pramonės įmonių vienijančia federacija „Keidanren“ bei jos vadovaujama verslo […]

lapkričio 15, 2019

Virtuvinės kėdės – baldas, reikalingas kiekvieniems namams. Vis dėlto, susiruošus įsigyti naujas virtuvines kėdes, paprastai išgirstama, kad pagamintos iš medienos […]

lapkričio 14, 2019

Dažną vargina pastovi virtuvės priežiūra, kuomet įvairūs paviršiai apsineša garais, riebalais ir kitais nešvarumais, kuriuos tenka ilgai ir sunkiai valyti. […]

lapkričio 11, 2019

Metų pabaiga, ir visi kalba apie biudžetą. Dažniausiai girdžiu paniūniavimus, kad pinigų yra, tik tas premjeras ar koks ministras jų […]

lapkričio 9, 2019

Išmanusis telefonas daugeliui jau tapo svarbiausiu, iš rankų beveik nepaleidžiamu pagalbininku. Visgi kiekviena karta turi skirtingus poreikius, ir jei vyresniesiems […]

lapkričio 8, 2019

Reikalingi nauji automobilių akumuliatoriai? Metas susipažinti su geriausiais pasiūlymais ir išsirinkti tinkamai. Prekyboje egzistuoja daugybė akumuliatorių rūšių, specialiai pritaikytų skirtingiems […]

lapkričio 8, 2019

Duris pagaliau oficialiai Marijampolėje atvėrė septintasis Lietuvoje bendradarbystės centras „Spiečius“. Tai – „Versli Lietuva“ sukurta netradicinio tipo verslo vystymosi erdvė, […]