liepos 1, 2019
Veiklos nuoma ar lizingas: kokie kriterijai lemia sprendimą?

Įmonės retai už įsigyjamas transporto priemones moka iškart – paprastai pasirenkamas tradicinis lizingas arba veiklos nuoma su paslaugomis. To priežastis – gebėjimas skaičiuoti ir įvertinti išlaidas ilguoju laikotarpiu bei nenoras atsisveikinti su didele pinigų suma iškart. Tačiau renkantis tarp tradicinio lizingo bei veiklos nuomos ne retas sudvejoja – kurią alternatyvą rinktis, kokie kiekvienos privalumai bei trūkumai?

Svarbi visada vienoda sąskaita

Lyginant mėnesines veiklos nuomos kainas su lizingo tokiam pat automobiliui, galima pastebėti apie trečdalio sumos skirtumą. Jis atsiranda dėl papildomų išlaidų, būtinų automobilio eksploatacijos metu – į veiklos nuomos kainą įtraukiamos ne tik lizingo įmokos, bet ir civilinės atsakomybės, Kasko draudimai ir draudiminių įvykių priežiūra bei valdymas, 24 valandų pagalba, pakaitinis automobilis avarijos ar gedimo atveju, techninių aptarnavimų išlaidos, sezoninių padangų pirkimas, keitimas ir saugojimas. Paprastai – ir remontas jau pasibaigus garantijai. Vien draudimai sudaro bent 20 proc. lizingo įmokos, o susumavus visas kitas išlaidas, artėjama ir prie trečdalio.

„Jeigu naudojatės paprastu lizingu, siūlau praėjus jo laikotarpiui – pavyzdžiui, 4 metams – prie išleistos sumos pridėti ir kitas eksploatavimo sąnaudas: padangų, draudimų, techninės priežiūros ir kitus kaštus. Padalinę gautą sumą iš mėnesių, gausite jus, ko gero, nustebinsiantį skaičių. Tai bus mėnesinė vadinamoji Total cost of ownership – bendros naudojimo kainos – įmoka. Dažnu atveju ji būna didesnė nei kainuotų tokio pat automobilio veiklos nuoma“, – sako L. Tomkevičienė.

Bene geriausiai vertinamas veiklos nuomos privalumas, kuris leidžia įmonėms kvėpuoti laisviau – nekintanti įmoka nepriklausomai nuo to, ar tą mėnesį reikia pirkti padangas, ar apmokėti draudimą, o galbūt pakilo EURIBOR palūkanų norma. Lizingo bendrovės numato palūkanų perskaičiavimą pasikeitus bazinei palūkanų normai – EURIBOR – tačiau veiklos nuomos įmonės jos kitimo riziką prisiima sau. Taip įmonės gali žinoti tikslias išlaidas transportui kelis metus į ateitį, kur kas tiksliau planuoti biudžetą bei efektyviau jį leisti.

Kiek pinigų skiria?

„Per savo pastarųjų metų veiklą pastebėjome, jog įmonių vadybininkai pagal jiems suteikiamus automobilius priartėjo prie vidutinės grandies vadovų. Tai nutiko dėl aukštos konkurencinės kovos tarp automobilių pardavėjų, veiklos nuomos įmonių ir, žinoma, pačių įmonių politikos – jos ieško, kaip motyvuoti darbuotojus“, – pasakoja „Avis Lietuva“ atstovė.

Pasak specialistės, veiklos nuomai niekada nesirenkami sportiški automobiliai, galingi visureigiai ar kitos neekologiškos transporto priemonės, o vis dažnesnis universalų, krosoverių bei kitų praktiškų modelių pasirinkimas – darbuotojai juos naudoja ne tik darbo dienomis, bet ir asmeninėms išvykoms.

Kompaktinės klasės automobilio kaip „Škoda Octavia“, „Toyota Corolla“ ar „Volkswagen Golf“ vieno mėnesio veiklos nuomos įmoka su pilnu paslaugų paketu svyruoja nuo 345 iki 390 Eur be pridėtinės vertės mokesčio. „Volkswagen Passat“ ar „Škoda Superb“ – nuo 433 iki 550 Eur, o aukščiausios grandies vadovų pasirenkami Premium klasės automobiliai – nuo 700 Eur.

Viena sąskaita kas mėnesį yra viskas, ką apie automobilį reikia žinoti jos vadovui, finansininkui ar kitam specialistui – atskirai skaičiuojamos tik išlaidos degalams. Lietuvoje veiklą vykdo ne viena įmonė, kurios parke yra dešimtys automobilių, tačiau specializuotų transporto vadybininkų jos neturi – poreikis atskiram etatui dėl pasirenkamos veiklos nuomos neegzistuoja. Įvairiems smulkiems darbams kaip sezoninių padangų permontavimas sau patogiu laiku į servisą užsiregistruoti gali ir pats darbuotojas, o visa administracinė našta gula ant veiklos nuomos paslaugų teikėjo pečių.

„Avis Lietuva“ atstovė teigia, jog automobilis išlieka ir motyvacijos priemone darbuotojams. Net atlyginimo padidinimas paprastai efektyvus būna tik trumpuoju laikotarpiu, tačiau galimybė naudotis įmonės automobiliu – ilgalaikė nauda.

Share Button


sausio 24, 2020

Nors metus pradedame entuziastingai nusiteikę įgyvendinti naujai išsikeltus tikslus – pradėti sportuoti, daugiau keliauti, išmokti fotografuoti, suremontuoti butą, – dažnai […]

sausio 24, 2020

Praėjusiais metais UAB „Justicija“ atšventė savo 15-ąjį jubiliejų. Graži sukaktis buvo paminėta ne tik su gimtadienio tortu, bet ir praplečiant […]

sausio 23, 2020

Nepaisant to, kad žmonės šiais laikais afišuoja, kad niekada nežiūri TV, tačiau daugelio namuose – jie vistiek yra. Ar naudojami […]

sausio 22, 2020

Stebinti mylimus žmones reikia kasdien. Arba saldžia bandele, arba labai gražiais žodžiais. Bet kuriuo atveju – tai daryti yra būtina. Liūdna, […]

sausio 21, 2020

„Fiat 500“ – vienas populiariausių miesto automobilių Europoje. Šis modelis taps pirmuoju „FCA Group“ kūriniu, kuriame bus pritaikytos naujos kartos […]

sausio 17, 2020

Ekonominės klasės išmanieji dažniausiai vilioja ne tik techniniais privalumais, bet ir draugiškumu piniginei. Tačiau technologijų gamintojas „Huawei“ pasiruošęs sulaužyti nusistovėjusius […]

sausio 16, 2020

Nauji metai dažnam yra naujų darbų bei tikslų įgyvendinimo pradžia – prisižadama išmokti ką nors naujo, pradėti sveikiau gyventi ar […]

sausio 3, 2020

Informacinių ir ryšių technologijų (IRT) srityje norintiems pradėti dirbti ir esamiems IRT specialistams atsiveria puiki galimybė įgyti reikiamą kompetenciją. Ekonomikos […]

sausio 2, 2020

Nuo 2020 m. sausio mėn. „Regitra“ pradėjo išduoti dviejų tipų tarptautinius vairuotojo pažymėjimus. Tai papildomi dokumentai prie nacionalinio vairuotojo pažymėjimo. […]

gruodžio 31, 2019

Pasak bene garsiausios šalies astrologės, „Lietuvos ryto“ apžvalgininkės Palmiros Kelertienės, mūsų sėkmę gali lemti ne tik pasirinkti akmenys ar spalvos, […]