liepos 1, 2019
Veiklos nuoma ar lizingas: kokie kriterijai lemia sprendimą?

Įmonės retai už įsigyjamas transporto priemones moka iškart – paprastai pasirenkamas tradicinis lizingas arba veiklos nuoma su paslaugomis. To priežastis – gebėjimas skaičiuoti ir įvertinti išlaidas ilguoju laikotarpiu bei nenoras atsisveikinti su didele pinigų suma iškart. Tačiau renkantis tarp tradicinio lizingo bei veiklos nuomos ne retas sudvejoja – kurią alternatyvą rinktis, kokie kiekvienos privalumai bei trūkumai?

Svarbi visada vienoda sąskaita

Lyginant mėnesines veiklos nuomos kainas su lizingo tokiam pat automobiliui, galima pastebėti apie trečdalio sumos skirtumą. Jis atsiranda dėl papildomų išlaidų, būtinų automobilio eksploatacijos metu – į veiklos nuomos kainą įtraukiamos ne tik lizingo įmokos, bet ir civilinės atsakomybės, Kasko draudimai ir draudiminių įvykių priežiūra bei valdymas, 24 valandų pagalba, pakaitinis automobilis avarijos ar gedimo atveju, techninių aptarnavimų išlaidos, sezoninių padangų pirkimas, keitimas ir saugojimas. Paprastai – ir remontas jau pasibaigus garantijai. Vien draudimai sudaro bent 20 proc. lizingo įmokos, o susumavus visas kitas išlaidas, artėjama ir prie trečdalio.

„Jeigu naudojatės paprastu lizingu, siūlau praėjus jo laikotarpiui – pavyzdžiui, 4 metams – prie išleistos sumos pridėti ir kitas eksploatavimo sąnaudas: padangų, draudimų, techninės priežiūros ir kitus kaštus. Padalinę gautą sumą iš mėnesių, gausite jus, ko gero, nustebinsiantį skaičių. Tai bus mėnesinė vadinamoji Total cost of ownership – bendros naudojimo kainos – įmoka. Dažnu atveju ji būna didesnė nei kainuotų tokio pat automobilio veiklos nuoma“, – sako L. Tomkevičienė.

Bene geriausiai vertinamas veiklos nuomos privalumas, kuris leidžia įmonėms kvėpuoti laisviau – nekintanti įmoka nepriklausomai nuo to, ar tą mėnesį reikia pirkti padangas, ar apmokėti draudimą, o galbūt pakilo EURIBOR palūkanų norma. Lizingo bendrovės numato palūkanų perskaičiavimą pasikeitus bazinei palūkanų normai – EURIBOR – tačiau veiklos nuomos įmonės jos kitimo riziką prisiima sau. Taip įmonės gali žinoti tikslias išlaidas transportui kelis metus į ateitį, kur kas tiksliau planuoti biudžetą bei efektyviau jį leisti.

Kiek pinigų skiria?

„Per savo pastarųjų metų veiklą pastebėjome, jog įmonių vadybininkai pagal jiems suteikiamus automobilius priartėjo prie vidutinės grandies vadovų. Tai nutiko dėl aukštos konkurencinės kovos tarp automobilių pardavėjų, veiklos nuomos įmonių ir, žinoma, pačių įmonių politikos – jos ieško, kaip motyvuoti darbuotojus“, – pasakoja „Avis Lietuva“ atstovė.

Pasak specialistės, veiklos nuomai niekada nesirenkami sportiški automobiliai, galingi visureigiai ar kitos neekologiškos transporto priemonės, o vis dažnesnis universalų, krosoverių bei kitų praktiškų modelių pasirinkimas – darbuotojai juos naudoja ne tik darbo dienomis, bet ir asmeninėms išvykoms.

Kompaktinės klasės automobilio kaip „Škoda Octavia“, „Toyota Corolla“ ar „Volkswagen Golf“ vieno mėnesio veiklos nuomos įmoka su pilnu paslaugų paketu svyruoja nuo 345 iki 390 Eur be pridėtinės vertės mokesčio. „Volkswagen Passat“ ar „Škoda Superb“ – nuo 433 iki 550 Eur, o aukščiausios grandies vadovų pasirenkami Premium klasės automobiliai – nuo 700 Eur.

Viena sąskaita kas mėnesį yra viskas, ką apie automobilį reikia žinoti jos vadovui, finansininkui ar kitam specialistui – atskirai skaičiuojamos tik išlaidos degalams. Lietuvoje veiklą vykdo ne viena įmonė, kurios parke yra dešimtys automobilių, tačiau specializuotų transporto vadybininkų jos neturi – poreikis atskiram etatui dėl pasirenkamos veiklos nuomos neegzistuoja. Įvairiems smulkiems darbams kaip sezoninių padangų permontavimas sau patogiu laiku į servisą užsiregistruoti gali ir pats darbuotojas, o visa administracinė našta gula ant veiklos nuomos paslaugų teikėjo pečių.

„Avis Lietuva“ atstovė teigia, jog automobilis išlieka ir motyvacijos priemone darbuotojams. Net atlyginimo padidinimas paprastai efektyvus būna tik trumpuoju laikotarpiu, tačiau galimybė naudotis įmonės automobiliu – ilgalaikė nauda.

Share Button

spalio 14, 2019

Kartu su „Huawei“ kurtas telekomunikacijų bendrovės „Sunrise“ 5G tinklas pasiekė rekordinę spartą. Bandymų metu su skirtingais 5G palaikymą turinčiais išmaniaisiais […]

spalio 12, 2019

244 valandas arba daugiau kaip trisdešimt darbo dienų – tiek mažoms Lietuvos įmonėms pernai teko skirti laiko administraciniams formalumams: deklaracijų, […]

spalio 10, 2019

Spalio 10 d. Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda dalyvavo Vokietijos pramonės milžinės „Continental“ gamyklos atidaryme ir davė startą pirmajai gamybos linijai. […]

spalio 9, 2019

Aktyvus regionų vaidmuo ir aiškiai girdimas balsas, dar glaudesnis bendradarbiavimas ir bendrų tikslinių veiklų inicijavimas – tokius svarbiausius Baltijos jūros […]

spalio 9, 2019

Šiuo metu tobulinamas pirmasis „Fiat“ elektromobilis nuskynė laurus prestižiniuose „Red Dot Award 2019“ dizaino apdovanojimuose. Tai vieni svarbiausių tarptautinių apdovanojimų […]

spalio 9, 2019

Nepaisant viešojoje erdvėje sklandančios informacijos ir mėginimų kelti abejones, vis daugiau valstybių išreiškia pasitikėjimą „Huawei“ gaminama 5G įranga. Prie tokių […]

spalio 8, 2019

Privatumas arba tiesiog erdvė ir laikas sau – tai, ką pasaulio ir Lietuvos gyventojai namuose bene labiausiai vertina, rodo šiemet […]

rugsėjo 30, 2019

Nuo 2020 metų sausio 1 dienos įsigalioja Atliekų tvarkymo įstatymo pataisa, įpareigojanti padangų gamintojus-importuotojus pasirašyti sutartis su savivaldybėmis dėl padangų […]

rugsėjo 29, 2019

Kai pora dalijasi miegamuoju su mažamečiu vaiku, natūraliai visos šeimos veiklos persikelia į vieną kambarį. Čia miegama, žaidžiama, dirbama, o […]

rugsėjo 27, 2019

Ką daryti, kai pasibaigia vasara? Ko gero, kiekvienas į šį klausimą pateiktų daug įvairių atsakymo variantų, tačiau, jei turite automobilį, […]