liepos 2, 2019
Vienas kemperis, du gamintojai. Kurio įtaka didesnė?

Kelionės kemperiais populiarėja – Lietuvoje namelius ant ratų nuomojančios įmonės džiaugiasi užsakymais visai vasarai, o juos gaminančios įmonės visame pasaulyje nesiskundžia darbo trūkumu. Kas juos daro tokiais populiariais? Priežasčių yra daugiau nei viena, tačiau bene svarbiausia – pačių namelių ant ratų universalumas ir pritaikomumas įvairioms kelionėms.

„Svarbu suprasti, kad kemperiai turi du kūrėjus. Pirmasis, žinomas komercinio transporto priemonių gamintojas, tiekia platformą – rėmą su varikliu, važiuokle ir pakaba, o pats namelio ant ratų gamintojas užkelia ant jos sienas bei sukuria vidaus įrengimą. Įtaką kemperio praktiškumui, ekonomiškumui ir patikimumui turi abu kūrėjai, tačiau ta įtaka skirtinga – platformos gamintojo atsakomybė kur kas didesnė“, – teigia „Fiat Professional“, populiariausio pasaulyje kemperių platformų gamintojo, „Autobrava Motors“ pardavimų vadovas Lietuvoje Arnoldas Ardzevičius.

Populiariausia platforma

Pati populiariausia namelių ant ratų platforma yra gaminama „Fiat“ – ją naudoja daugiau nei 50 įmonių, tarp jų ir puikiai visame pasaulyje žinomos „Adria“, „Carthago“, „Hymer“. Bene didžiausias šių platformų išskirtinumas yra universalumas – vien „Fiat Ducato“ gali turėti 6 kėbulo ilgius, 5 ratų bazes ir 3 aukščius, o salono tūrių pasirinkimas – nuo 8 iki 17 kub. m. Iš viso – apie 600 skirtingų modifikacijų, kurią kiekvienas gamintojas kaip „Adria“ pasirenka pagal savo poreikius ir sugebėjimus.

Kemperiams nėra naudojamos mikroautobusų platformos – jos turi būti modifikuotos kitokiam svorio paskirstymui, važiavimo apkrovoms ir kitoms specifinėms ypatybėms. Pavyzdžiui, jiems reikalinga didelė galinė tarpvėžė – atstumas tarp dviejų galinės ašies ratų. Kuo ji didesnė, tuo transporto priemonė stabilesnė, o salone – daugiau erdvės. Čia yra vienas pagrindinių „Ducato“ išskirtinumų – šios platformos atstumas tarp galinių ratų yra net 1 980 mm, didžiausias visame segmente.

Prošvaisos – aukščio tarp žemės ir žemiausios kėbulo dalies – dydis kemperiams nėra toks aktualus, nes jie nėra naudojami bekelėse, o įvažiuoti į kempingus ar įveikti greičio ribojimo kalnelius užtenka vos keliolikos centimetrų. Todėl platformų gamintojai siekia, kad prošvaisa nebūtų didelė – tai padidina stabilumą, važiavimo ekonomiškumą, tačiau būtina rasti gerą balansą tarp nedidelio atstumo nuo žemės iki kėbulo ir komforto bei apkrovos – kemperiai sveria daug, o jų leistina apkrova turi likti didelė.

Aukščiausio lygio ekologija

Bene svarbiausia bet kokios transporto priemonės, o taip pat ir namelio ant ratų dalis – variklis. Pakankamai galingas, ekonomiškas ir patikimas – trys kriterijai, kuriuos suderinti siekia visi platformų gamintojai. „Fiat“ kemperių varikliai ir šioje vietoje turi gerus parametrus: jie atitinka naujausius ekologinius standartus „Euro 6d-TEMP“, pasiekia nuo 120 iki 180 AG, o techninis aptarnavimas būtinas kas 48 tūkst. km, arba 2 metus.

Skaičiuojama, kad vienas „Euro 1“ taršos standartus atitinkantis kemperis į aplinką išmeta maždaug tiek pat emisijų kiek pusšimtis „Euro 6“, ir tiek pat azoto oksidų, kiek keturiolika „Euro 6“.

Ekologija kemperiams itin svarbi, nes jie dažnai naudojami įspūdinguose gamtos kampeliuose, kuriuos kiekvienas keliautojas nori palikti švarius. Be to, tai turi įtaką ir mokesčiams – į kai kurių Europos miestų centrines dalis įvažiuoti su „Euro 4“ standartus atitinkančia transporto priemone kainuoja gerokai daugiau nei su „Euro 6“.

Vairuotojo komfortas

Paprastai svarbiausia kemperio dalimi laikomas visas gyvenamojo ploto išplanavimas, jo komfortas stovint, pritaikomumas įvairiems sezonams – galimybė nustatyti skirtingą klimatą vairuotojo vietoje ir salone, užsakyti papildomą šildytuvą žiemoms. Tačiau kemperiai sukurti tam, kad judėtų ir todėl vairuotojo komfortas yra ne ką mažiau svarbus.

Platformos gamintojai tiekia ne tik pačią bazę, variklius, bet ir vairuotojo darbo aplinką – viskas, kas yra nuo priekinių sėdynių atlošų į priekį, sukurta „Fiat“ ar kito platformos kūrėjo. Didžioji dalis funkcijų čia yra kaip mikroautobuse: „Ducato“ į sėdynes integruotos galvos atramos, itin plati nugaros atrama ir porankiai abiejose pusėse leidžia įsitaisyti įvairiausio sudėjimo vairuotojams.

Priekyje, kaip ir mikroautobuse, įrengta daugybė puodelių laikiklių, kuriuose galima įdėti ir nedidelius kavos puodelius, ir pusantro litro talpos butelius, įrengtos specialios talpos išmaniajam telefonui bei kitiems įrenginiams – tam, kad viskas būtų pasiekiama ranka neatitraukus nugaros nuo sėdynės.

Kai kurios funkcijos kemperių kabinose skiriasi nuo mikroautobusų – pavyzdžiui, „Fiat“ priekinės sėdynės sukiojasi 180 laipsnių bei gali būti pastumtos gilyn į saloną.

Vairavimą palengvinančias technologijas taip pat numato pačios platformos gamintojas – „Fiat“ kemperiai turi funkcijas, kurios automatiškai perjungia artimąsias ir tolimąsias šviesas, speciali priekyje įmontuota kamera atpažįsta kelio ženklus, o papildomos saugumo sistemos suteikia vairuotojui pasitikėjimo startuojant stačiose įkalnėse ar besileidžiant nuokalnėmis, apsaugo nuo virtimo vėjuotose vietose.

Share Button
Komentarai (0)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


liepos 19, 2019

Neįgaliųjų užimtumo bei įdarbinimo situacija šalyje netrukus gali dar labiau pablogėti, teigia Dirbančių neįgaliųjų asociacijos (DNA) atstovai. Simonos Kunigonytės teigimu, […]

liepos 15, 2019

Šiandien, kai planeta yra stipriai paveikta žmogiškosios veiklos, kiekvienas sprendimas ar planuojamas pokytis privalo būti gerai pamatuotas. Tai neabejotinai susiję […]

liepos 12, 2019

Išmanusis telefonas daugeliui tapo neatsiejamu kasdienio gyvenimo atributu: jis pasitarnauja mūsų darbui, poilsiui ir pomėgiams. Kita vertus, jam sugedus ar […]

liepos 11, 2019

Naujausia „Jeep“ žvaigždė – pikapas „Gladiator“. Šis modelis pažymi „Jeep“ sugrįžimą į pikapų segmentą po 27 metų pertraukos su visiškai […]

liepos 11, 2019

Kartu su kolegomis Valiumi Ąžuolu, Juozu Varžgaliu, Stasiu Jakeliūnu, Vida Ačiene, Viktoru Rinkevičiumi ir Tomu Tomilinu birželio 27 diena užregistravome […]

liepos 10, 2019

Birželio mėnesį dalyvavau Europos Sąjungos reikalų parlamentinių komitetų konferencijoje LXI COSAC, vykstančioje Bukarešte, kurioje didelis dėmesys buvo skiriamas ateities ekonomikai. […]

liepos 5, 2019

Asmeniniai automobiliai prieš šimtą metų pradėjo didelio masto pokyčius. Žmonėms jie suteikė dar neregėta mobilumą ir judėjimo laisvę – vidutinis […]

liepos 5, 2019

Milžiniškos investicijos į mokslinius tyrimus ir didžiulis įdirbis tobulinant išmaniųjų įrenginių technologijas „Huawei“ kompanijai atsipirko. „MWC Shanghai Global Device Summit“ […]

liepos 4, 2019

Išmaniųjų technologijų sektoriuje konkurencija yra įtempta labiau nei bet kada. Nenorėdamos atsilikti nuo rinkos tendencijų, kompanijos privalo nuolat ieškoti naujų […]

liepos 2, 2019

Esate kada nors užfiksavę unikalų momentą ir norėjote patikrinti, ką apie jūsų nuotrauką galvoja profesionalūs fotografai? „Huawei“ organizuojamas fotografijos konkursas […]