liepos 2, 2019
Vienas kemperis, du gamintojai. Kurio įtaka didesnė?

Kelionės kemperiais populiarėja – Lietuvoje namelius ant ratų nuomojančios įmonės džiaugiasi užsakymais visai vasarai, o juos gaminančios įmonės visame pasaulyje nesiskundžia darbo trūkumu. Kas juos daro tokiais populiariais? Priežasčių yra daugiau nei viena, tačiau bene svarbiausia – pačių namelių ant ratų universalumas ir pritaikomumas įvairioms kelionėms.

„Svarbu suprasti, kad kemperiai turi du kūrėjus. Pirmasis, žinomas komercinio transporto priemonių gamintojas, tiekia platformą – rėmą su varikliu, važiuokle ir pakaba, o pats namelio ant ratų gamintojas užkelia ant jos sienas bei sukuria vidaus įrengimą. Įtaką kemperio praktiškumui, ekonomiškumui ir patikimumui turi abu kūrėjai, tačiau ta įtaka skirtinga – platformos gamintojo atsakomybė kur kas didesnė“, – teigia „Fiat Professional“, populiariausio pasaulyje kemperių platformų gamintojo, „Autobrava Motors“ pardavimų vadovas Lietuvoje Arnoldas Ardzevičius.

Populiariausia platforma

Pati populiariausia namelių ant ratų platforma yra gaminama „Fiat“ – ją naudoja daugiau nei 50 įmonių, tarp jų ir puikiai visame pasaulyje žinomos „Adria“, „Carthago“, „Hymer“. Bene didžiausias šių platformų išskirtinumas yra universalumas – vien „Fiat Ducato“ gali turėti 6 kėbulo ilgius, 5 ratų bazes ir 3 aukščius, o salono tūrių pasirinkimas – nuo 8 iki 17 kub. m. Iš viso – apie 600 skirtingų modifikacijų, kurią kiekvienas gamintojas kaip „Adria“ pasirenka pagal savo poreikius ir sugebėjimus.

Kemperiams nėra naudojamos mikroautobusų platformos – jos turi būti modifikuotos kitokiam svorio paskirstymui, važiavimo apkrovoms ir kitoms specifinėms ypatybėms. Pavyzdžiui, jiems reikalinga didelė galinė tarpvėžė – atstumas tarp dviejų galinės ašies ratų. Kuo ji didesnė, tuo transporto priemonė stabilesnė, o salone – daugiau erdvės. Čia yra vienas pagrindinių „Ducato“ išskirtinumų – šios platformos atstumas tarp galinių ratų yra net 1 980 mm, didžiausias visame segmente.

Prošvaisos – aukščio tarp žemės ir žemiausios kėbulo dalies – dydis kemperiams nėra toks aktualus, nes jie nėra naudojami bekelėse, o įvažiuoti į kempingus ar įveikti greičio ribojimo kalnelius užtenka vos keliolikos centimetrų. Todėl platformų gamintojai siekia, kad prošvaisa nebūtų didelė – tai padidina stabilumą, važiavimo ekonomiškumą, tačiau būtina rasti gerą balansą tarp nedidelio atstumo nuo žemės iki kėbulo ir komforto bei apkrovos – kemperiai sveria daug, o jų leistina apkrova turi likti didelė.

Aukščiausio lygio ekologija

Bene svarbiausia bet kokios transporto priemonės, o taip pat ir namelio ant ratų dalis – variklis. Pakankamai galingas, ekonomiškas ir patikimas – trys kriterijai, kuriuos suderinti siekia visi platformų gamintojai. „Fiat“ kemperių varikliai ir šioje vietoje turi gerus parametrus: jie atitinka naujausius ekologinius standartus „Euro 6d-TEMP“, pasiekia nuo 120 iki 180 AG, o techninis aptarnavimas būtinas kas 48 tūkst. km, arba 2 metus.

Skaičiuojama, kad vienas „Euro 1“ taršos standartus atitinkantis kemperis į aplinką išmeta maždaug tiek pat emisijų kiek pusšimtis „Euro 6“, ir tiek pat azoto oksidų, kiek keturiolika „Euro 6“.

Ekologija kemperiams itin svarbi, nes jie dažnai naudojami įspūdinguose gamtos kampeliuose, kuriuos kiekvienas keliautojas nori palikti švarius. Be to, tai turi įtaką ir mokesčiams – į kai kurių Europos miestų centrines dalis įvažiuoti su „Euro 4“ standartus atitinkančia transporto priemone kainuoja gerokai daugiau nei su „Euro 6“.

Vairuotojo komfortas

Paprastai svarbiausia kemperio dalimi laikomas visas gyvenamojo ploto išplanavimas, jo komfortas stovint, pritaikomumas įvairiems sezonams – galimybė nustatyti skirtingą klimatą vairuotojo vietoje ir salone, užsakyti papildomą šildytuvą žiemoms. Tačiau kemperiai sukurti tam, kad judėtų ir todėl vairuotojo komfortas yra ne ką mažiau svarbus.

Platformos gamintojai tiekia ne tik pačią bazę, variklius, bet ir vairuotojo darbo aplinką – viskas, kas yra nuo priekinių sėdynių atlošų į priekį, sukurta „Fiat“ ar kito platformos kūrėjo. Didžioji dalis funkcijų čia yra kaip mikroautobuse: „Ducato“ į sėdynes integruotos galvos atramos, itin plati nugaros atrama ir porankiai abiejose pusėse leidžia įsitaisyti įvairiausio sudėjimo vairuotojams.

Priekyje, kaip ir mikroautobuse, įrengta daugybė puodelių laikiklių, kuriuose galima įdėti ir nedidelius kavos puodelius, ir pusantro litro talpos butelius, įrengtos specialios talpos išmaniajam telefonui bei kitiems įrenginiams – tam, kad viskas būtų pasiekiama ranka neatitraukus nugaros nuo sėdynės.

Kai kurios funkcijos kemperių kabinose skiriasi nuo mikroautobusų – pavyzdžiui, „Fiat“ priekinės sėdynės sukiojasi 180 laipsnių bei gali būti pastumtos gilyn į saloną.

Vairavimą palengvinančias technologijas taip pat numato pačios platformos gamintojas – „Fiat“ kemperiai turi funkcijas, kurios automatiškai perjungia artimąsias ir tolimąsias šviesas, speciali priekyje įmontuota kamera atpažįsta kelio ženklus, o papildomos saugumo sistemos suteikia vairuotojui pasitikėjimo startuojant stačiose įkalnėse ar besileidžiant nuokalnėmis, apsaugo nuo virtimo vėjuotose vietose.

Share Button


liepos 9, 2020

Saugus gyvenimas prasideda nuo kiekvieno asmens poreikių. Kol vieni tik renkasi geras spynas namams ir tiki, kad geros kokybės durys […]

liepos 9, 2020

Apie konversijų optimizavimo galimybes turbūt teko girdėti ne vienam. Visgi, dažniausiai neturint internetinio puslapio per daug detaliai į viską nesigilinama, […]

liepos 9, 2020

Nors vestuvės yra viena gražiausių švenčių daugelio žmonių gyvenime, tačiau daugelis supranta, kad neverta vienam vakarui atiduoti visų savo investicijų […]

liepos 9, 2020

Laikui bėgant vis daugiau žmonių nusprendžia įsirengti individualias nuotekų valyklas. Tai lemia įvairios priežastys: tiek didėjantis gyventojų sąmoningumas, tiek griežtėjantys […]

liepos 9, 2020

Kiekvienam verslininkui reikia domėtis savo konkurentais. Konkurentais laikyti reikia rinkos dalyvius, kurie siūlo tokias pačias paslaugas ar produktus kaip ir […]

liepos 9, 2020

Nepaisant to, kad visuomenė vis pozityviau žvelgia į skirtingas kūno formas ir jų natūralumą, pasauliniu mastu atliekamų plastinių operacijų, tokių […]

liepos 9, 2020

Gyvename revoliuciniais laikais, kai vis daugiau įvairių dalykų keliasi į virtualią erdvę. Patys nepastebime, kaip dalykus, kuriuos dar visai neseniai […]

liepos 8, 2020

Vasara tiesiog tobulas metas skirti daugiau laiko šeimai, draugams. Šiltas oras ir skaisti saulė žadina pozityvius jausmus ir verčia dažniau […]

liepos 8, 2020

Vasaros metu lauke galima pamatyti vis daugiau sporto entuziastų. Vieni iš jų naudojasi galimybe bent trumpam pakeisti įprastą treniruočių aplinką, […]

liepos 7, 2020

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pradeda plėtrą į Vakarus. Bendrovė įsteigė antrinę […]

liepos 3, 2020

Bankininkystės paslaugomis besinaudojantys gyventojai ne visuomet patenkinti bankų aptarnavimo kokybe. Be to, kaip rodo tyrimai, klientai bankuose konsultacijas vis dar […]

liepos 1, 2020

Nuo šiol verslo subjektų kroviniai iš Kinijos geležinkelio transportu Lietuvą pasieks greičiau – antradienį į Vilnių atvyko pirmasis reguliaraus reiso […]

liepos 1, 2020

Birželio 18 d. įvyko leidinio „Kibernetinis saugumas ir verslas. Ką turėtų žinoti kiekvienas įmonės vadovas“ pristatymas. Šis kibernetinio saugumo patarimų […]

birželio 30, 2020

Atrodyti puikiai šiais laikais tikrai gana paprasta. Ir tam nereikia eiti į grožio salonus, kadangi su tinkamomis priemonėmis daugelį procedūrų […]

birželio 26, 2020

Skoningi, seksualūs, nėriniuoti apatiniai, prie jų derančios elegantiškos prisegamos kojinės ir nepriekaištingam įvaizdžiui užbaigti… nėriniuotas prisegamų kojinių dirželis! Toks komplektėlis […]

birželio 25, 2020

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda pasirašė dekretą, kuriuo teikia Seimui teisėkūros iniciatyvą, skirtą sumažinti savivaldybėms tenkančią finansinę naštą įgyvendinant projektus, […]

birželio 23, 2020

Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – VPT) pristato COVID-19 pirkimų, vykdytų 2020 m. sausio – gegužės mėnesiais, ataskaitą. Paskelbus karantiną VPT, […]

birželio 23, 2020

Prie kelionių užsienyje vasarą įpratusių lietuvių planus šiemet sujaukė koronavirusas. Nepaisant to, vienas iš penkių lietuvių šią vasarą vis tiek […]

birželio 23, 2020

Viena svarbiausių pasaulio ekonominių organizacijų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) – pirmą kartą istorijoje Lietuvos pensijų fondams skyrė […]

birželio 23, 2020

Seimas po svarstymo pritarė Seimo nutarimo projektui (Nr. XIIIP-4966(2) dėl Valstybinio plėtros banko steigimo ir valstybės dalyvavimo kreditų įstaigos kapitale. Nutarimo […]