2 liepos, 2019

Vienas kemperis, du gamintojai. Kurio įtaka didesnė?

Kelionės kemperiais populiarėja – Lietuvoje namelius ant ratų nuomojančios įmonės džiaugiasi užsakymais visai vasarai, o juos gaminančios įmonės visame pasaulyje nesiskundžia darbo trūkumu. Kas juos daro tokiais populiariais? Priežasčių yra daugiau nei viena, tačiau bene svarbiausia – pačių namelių ant ratų universalumas ir pritaikomumas įvairioms kelionėms.

„Svarbu suprasti, kad kemperiai turi du kūrėjus. Pirmasis, žinomas komercinio transporto priemonių gamintojas, tiekia platformą – rėmą su varikliu, važiuokle ir pakaba, o pats namelio ant ratų gamintojas užkelia ant jos sienas bei sukuria vidaus įrengimą. Įtaką kemperio praktiškumui, ekonomiškumui ir patikimumui turi abu kūrėjai, tačiau ta įtaka skirtinga – platformos gamintojo atsakomybė kur kas didesnė“, – teigia „Fiat Professional“, populiariausio pasaulyje kemperių platformų gamintojo, „Autobrava Motors“ pardavimų vadovas Lietuvoje Arnoldas Ardzevičius.

Populiariausia platforma

Pati populiariausia namelių ant ratų platforma yra gaminama „Fiat“ – ją naudoja daugiau nei 50 įmonių, tarp jų ir puikiai visame pasaulyje žinomos „Adria“, „Carthago“, „Hymer“. Bene didžiausias šių platformų išskirtinumas yra universalumas – vien „Fiat Ducato“ gali turėti 6 kėbulo ilgius, 5 ratų bazes ir 3 aukščius, o salono tūrių pasirinkimas – nuo 8 iki 17 kub. m. Iš viso – apie 600 skirtingų modifikacijų, kurią kiekvienas gamintojas kaip „Adria“ pasirenka pagal savo poreikius ir sugebėjimus.

Kemperiams nėra naudojamos mikroautobusų platformos – jos turi būti modifikuotos kitokiam svorio paskirstymui, važiavimo apkrovoms ir kitoms specifinėms ypatybėms. Pavyzdžiui, jiems reikalinga didelė galinė tarpvėžė – atstumas tarp dviejų galinės ašies ratų. Kuo ji didesnė, tuo transporto priemonė stabilesnė, o salone – daugiau erdvės. Čia yra vienas pagrindinių „Ducato“ išskirtinumų – šios platformos atstumas tarp galinių ratų yra net 1 980 mm, didžiausias visame segmente.

Prošvaisos – aukščio tarp žemės ir žemiausios kėbulo dalies – dydis kemperiams nėra toks aktualus, nes jie nėra naudojami bekelėse, o įvažiuoti į kempingus ar įveikti greičio ribojimo kalnelius užtenka vos keliolikos centimetrų. Todėl platformų gamintojai siekia, kad prošvaisa nebūtų didelė – tai padidina stabilumą, važiavimo ekonomiškumą, tačiau būtina rasti gerą balansą tarp nedidelio atstumo nuo žemės iki kėbulo ir komforto bei apkrovos – kemperiai sveria daug, o jų leistina apkrova turi likti didelė.

Aukščiausio lygio ekologija

Bene svarbiausia bet kokios transporto priemonės, o taip pat ir namelio ant ratų dalis – variklis. Pakankamai galingas, ekonomiškas ir patikimas – trys kriterijai, kuriuos suderinti siekia visi platformų gamintojai. „Fiat“ kemperių varikliai ir šioje vietoje turi gerus parametrus: jie atitinka naujausius ekologinius standartus „Euro 6d-TEMP“, pasiekia nuo 120 iki 180 AG, o techninis aptarnavimas būtinas kas 48 tūkst. km, arba 2 metus.

Skaičiuojama, kad vienas „Euro 1“ taršos standartus atitinkantis kemperis į aplinką išmeta maždaug tiek pat emisijų kiek pusšimtis „Euro 6“, ir tiek pat azoto oksidų, kiek keturiolika „Euro 6“.

Ekologija kemperiams itin svarbi, nes jie dažnai naudojami įspūdinguose gamtos kampeliuose, kuriuos kiekvienas keliautojas nori palikti švarius. Be to, tai turi įtaką ir mokesčiams – į kai kurių Europos miestų centrines dalis įvažiuoti su „Euro 4“ standartus atitinkančia transporto priemone kainuoja gerokai daugiau nei su „Euro 6“.

Vairuotojo komfortas

Paprastai svarbiausia kemperio dalimi laikomas visas gyvenamojo ploto išplanavimas, jo komfortas stovint, pritaikomumas įvairiems sezonams – galimybė nustatyti skirtingą klimatą vairuotojo vietoje ir salone, užsakyti papildomą šildytuvą žiemoms. Tačiau kemperiai sukurti tam, kad judėtų ir todėl vairuotojo komfortas yra ne ką mažiau svarbus.

Platformos gamintojai tiekia ne tik pačią bazę, variklius, bet ir vairuotojo darbo aplinką – viskas, kas yra nuo priekinių sėdynių atlošų į priekį, sukurta „Fiat“ ar kito platformos kūrėjo. Didžioji dalis funkcijų čia yra kaip mikroautobuse: „Ducato“ į sėdynes integruotos galvos atramos, itin plati nugaros atrama ir porankiai abiejose pusėse leidžia įsitaisyti įvairiausio sudėjimo vairuotojams.

Priekyje, kaip ir mikroautobuse, įrengta daugybė puodelių laikiklių, kuriuose galima įdėti ir nedidelius kavos puodelius, ir pusantro litro talpos butelius, įrengtos specialios talpos išmaniajam telefonui bei kitiems įrenginiams – tam, kad viskas būtų pasiekiama ranka neatitraukus nugaros nuo sėdynės.

Kai kurios funkcijos kemperių kabinose skiriasi nuo mikroautobusų – pavyzdžiui, „Fiat“ priekinės sėdynės sukiojasi 180 laipsnių bei gali būti pastumtos gilyn į saloną.

Vairavimą palengvinančias technologijas taip pat numato pačios platformos gamintojas – „Fiat“ kemperiai turi funkcijas, kurios automatiškai perjungia artimąsias ir tolimąsias šviesas, speciali priekyje įmontuota kamera atpažįsta kelio ženklus, o papildomos saugumo sistemos suteikia vairuotojui pasitikėjimo startuojant stačiose įkalnėse ar besileidžiant nuokalnėmis, apsaugo nuo virtimo vėjuotose vietose.


25 balandžio, 2024

Atsižvelgdami į ūkininkų nuogąstavimus dėl ES bendrosios žemės ūkio politikos reikalavimų, EP nariai peržiūrėjo šiuo metu galiojančias taisykles ir nusprendė […]

25 balandžio, 2024

Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ Radviliškio rajone, Bebrujų kaime, statys modernų 52,6 mln. eurų vertės „Agrokoncerno grupės“ […]

25 balandžio, 2024

Darbdavys siūlo šalia pagrindinių pareigų padirbėti papildomai? Dažniausias klausimas – ar reikia sudaryti naują darbo sutartį? Ne, nereikia. Dėl darbo […]

24 balandžio, 2024

„Gyvenu Lietuvoje, noriu  suprasti žmones ir aplinką, kurioje gyvenu, jau daug išmokau, tačiau kalbėti dar ne visai drąsu“, – ukrainietė […]

23 balandžio, 2024

Įsibėgėjant pavasariui, keliuose auga susidūrimų su laukiniais gyvūnais skaičius. Tą lemia balandžio mėnesį prasidedanti gyvūnų migracija, kurios metu žvėrys dažniau […]

23 balandžio, 2024

Šių metų duomenimis, „Android“ išlieka populiariausia operacine sistema pasaulyje, todėl jos atnaujinimų laukia milijonai vartotojų. Nors iki oficialaus „Android 15“ […]

Gintarė Skaistė
22 balandžio, 2024

Finansų ministrė Gintarė Skaistė Jungtinių Amerikos Valstijų investuotojams Vašingtone pristatė Lietuvos „Fintech“ sektoriaus privalumus, tolesnę augimo kryptį ir pakvietė investuoti […]

Liubov Yarmoshenko nuotr.
22 balandžio, 2024

Demografinė situacija verčia keisti požiūrį į vyraujančią situaciją darbo rinkoje penkiasdešimtmečių ir šešiasdešimtmečių atžvilgiu. Užimtumo tarnyba pasidomėjo Lietuvos įmonėse ir […]

22 balandžio, 2024

Naujuoju „Švyturys-Utenos alus“ bei „Carlsberg“ Baltijos šalių finansų direktoriumi tapo Povilas Velička. Jis pakeitė šioje įmonėje daugiau kaip 23 metus […]

22 balandžio, 2024

Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. […]

22 balandžio, 2024

Lietuvos pašto (LP) pajamos 2023 m. siekė 14,4 mln. eurų, o pelnas – 5,1 mln. eurų, praneša generalinis direktorius Rolandas Zukas. […]

22 balandžio, 2024

Balandžio 22 d. Inovacijų agentūra pradeda registraciją į trečius metus iš eilės vyksiančią verslumo įgūdžių programą „Startuok nuo 50+“. Ši […]

22 balandžio, 2024

Technologijų bendrovė „Wolt“ pradeda teikti reklamos paslaugą „Wolt Ads“, skirtą platformos partneriams ir tarptautiniams prekės ženklams. Numatyta, kad reklamą užsakantys […]

Vidmantas Janulevičius. ELTA / Dainius Labutis
20 balandžio, 2024

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) vadovas Vidmantas Janulevičius teigia, kad šalies verslus jungiančios organizacijos pritaria 1 proc. pelno mokesčio ir pridėtinės […]

20 balandžio, 2024

 Seimo „valstiečių“ frakcijos nariai siūlo nustatyti, kad maitinimo sektoriui vėl būtų taikomas lengvatinis 9 procentų pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas […]

19 balandžio, 2024

Pristatyta pirma lietuviška iš saulės pagamintą elektrą kaupianti išmanioji baterija „Nova“, kurią jau gali įsigyti gaminantys buitiniai vartotojai ir smulkus […]

19 balandžio, 2024

„Telia“ per pirmuosius tris šių metų mėnesius užkirto kelią 2,6 mln. atakų, nutaikytų į Lietuvos mobiliojo ryšio abonentus. Apsaugoti vartotojus […]

19 balandžio, 2024

Kauno miesto merui Visvaldui Matijošaičiui priklausančiai „Vičiūnų grupei“ pavyko parduoti Kaliningrade esančią gamyklą. Tai teigti leidžia tiriamosios žurnalistikos centro „Siena“ […]

19 balandžio, 2024

Žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas lankėsi žemės ūkio kooperatyvo „Lumpėnų Rambyno“ karuselinės melžimo aikštelės atidarymo renginyje. Šis penkis ūkius vienijantis […]

Elena Leontjeva / LLRI nuotr.
17 balandžio, 2024

Jei 1950-aisiais parama populistinėms jėgoms svyravo ties 10 proc., 2023 m. išaugo iki beveik 27 proc., rodo švedų analitinio centro […]