liepos 31, 2017
Vilniaus miesto savivaldybės informacija
Vilnius kovą su kamščiais pradeda jau vasarą – pristatytos pirmosios „Statyk ir važiuok“ aikštelės

Nuo šiandien Vilniuje pradeda veikti naujovė – užsienyje populiarios „Park & Ride“ („Statyk ir važiuok“ )aikštelės, kurios neatsiejamos nuo modernaus miesto veido. Pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose atidaromos kombinuotos kelionių jungties aikštelės, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Šiomis aikštelėmis galės naudotis bet kuris vairuotojas, gyvenantis Vilniuje ar atvykęs į Vilnių ir keliaujantis į miesto centrinę dalį.

Pirmasis paslaugą praktiškai išbandė Vilniaus meras Remigijus Šimašius:  „Vilniaus yra vienintelis iš didžiųjų Lietuvos miestų, kuriame gyventojų kasmet vis daugėja, ir savaime aišku, jog didėjantis gyventojų skaičius kelia didelių iššūkių sostinės susisiekimo sistemai. Todėl pradedame formuoti Vakaruose paplitusios „Statyk ir važiuok“ sistemos aikšteles, kuriose toliau nuo centro gyvenantys vilniečiai galėtų saugiai palikti savo transporto priemones ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Taip tikimės sumažinti užterštumą miesto centre, stovėjimo vietų apkrovimą, o ir vairuotojai sutaupys pinigų, kadangi nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre“,  – sakė meras.

Pirmosios „Statyk ir važiuok“ aikštelės Vilniuje įrengtos pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose: Ukmergės g. 246 (šalia PC „Senukai“), Sėlių g. 62 (Žvėryne) ir V. Gerulaičio g. 1 (priešais verslo centrą „Technopolis“).

Iki centro ir atgal – vos už 2 eurus

Kaip pasakoja Vaidotas Meškauskas, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas, vykdantis direktoriaus funkcijas, pirmųjų aikštelių vietos pasirinktos neatsitiktinai, o įvertinus daugybę veiksnių. Be to, šios sistemos privalumus bus galima pamatyti jau po pirmojo mėnesio.

„Statyk ir važiuok“ projekto aikštelių vietos pasirinktos neatsitiktinai – netoli aikštelių yra viešojo transporto stotelės, kuriose viešasis transportas piko metu važiuoja dažnai, kas kelias minutes, ir jis važiuoja centro kryptimi. Aikštelės įrengtos greta greitųjų autobusų maršrutų tinklo, kuriame numatyta A juostų plėtra. Todėl galima tikėtis greitų kelionių viešuoju transportu, nors jau ir dabar tam tikrose atkarpose viešasis transportas pirmauja prieš asmeninius automobilius“, – teigia V. Meškauskas.

Anot SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovo, tikimasi, kad šių aikštelių patogumas ir patrauklumas paskatins vairuotojus pakeisti savo įpročius – į miesto centrinę dalį nevažiuoti asmeniniu automobiliu, taip mažinant užterštumą, stovėjimo vietų apkrovimą.

Taip pat teigiama, jog vairuotojai sutaupytų visai nemažą sumą pinigų, kadangi nebereikėtų mokėti automobilių stovėjimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis saugiai paliktas „Statyk ir važiuok“ aikštelėje. Tuo tarpu keliauti viešuoju transportu tikrai bus greičiau nei asmeniniu automobiliu, ir visa tai – su vos 2 eurus kainuojančiu bilietu, kuris suteikia teisę neribotą kiekį kartų važiuoti Vilniaus viešuoju transportu iki tos pačios dienos pabaigos.

Pagal įmonės specialistų atliktus skaičiavimus vairuotojas, kuris šiuo metu stato savo automobilį centrinėje miesto dalyje, kas mėnesį sutaupytų beveik 30 eurų. Automobilio stovėjimo vietinės rinkliavos zonoje kaina apskaičiuota įvertinus, kiek automobilių statoma geltonojoje ir žaliojoje rinkliavų zonoje, kai vienas automobilis stovi 7 val. ir daugiau, o už stovėjimą sumokėta mėnesio rinkliava.

„Vilnius nuosekliai investuoja ir į visos transporto infrastruktūros gerinimą: formuojami nauji pėsčiųjų bei dviračių takai, nuolat tikrinama, kaip veikia viešajam transportui skirtų eismo juostų sistema, planuojama jų plėtra. Viešojo transporto parką papildys šimtai naujų transporto priemonių, kuriomis greitai ir patogiai pavyks pasiekti darbą, mokslo ar kitas įstaigas, įsikūrusias sostinės centre. Visa tai daroma skatinant vilniečius ir miesto svečius savo kelionėms dažniau rinktis alternatyvias susisiekimo priemones, kurios – ne tik pigesnės, bet ir sveikesnės. „Statyk ir važiuok“ aikštelės – dar viena puiki paskata darnesniam judumui užtikrinti“, – viliasi SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovas V. Meškauskas.

 

Share Button


vasario 24, 2020

Vasario 20-23 dienomis knygų mylėtojai iš visos Lietuvos (ir ne tik) rinkosi į „Litexpo“ parodų ir kongresų rūmuose jau į […]

vasario 24, 2020

Vilnius tęsia inovacijų ir verslumo ugdymo lyderystę mokyklose: šiais mokslo metais atidaroma 14 naujų „FabLab“ kūrybinių dirbtuvių, kuriose moksleiviai gali kurti, […]

vasario 24, 2020

Savaitgalį vykusi Vilniaus knygų mugė ir vėl mušė rekordus – lankytojų skaičiumi pranoko net praėjusių metų jubiliejinį renginį. Šiemet LITEXPO […]

vasario 23, 2020

Sostinės mokyklose mokosi ne tik mokiniai – fizinio ugdymo mokytojai ir patys mokosi naujų, įdomių sporto šakų. Šiandien Palaimintojo Teofiliaus […]

vasario 23, 2020

Tradiciškai, paskutiniąją Vilniaus knygų mugės dieną pranešamas ir kitų metų šūkis. Jau aišku, kad 2021 metais vasario 25–28 dienomis visi […]

vasario 20, 2020

Jono Meko citatos „Gyventi reikia be formulių, reikia būti atviram“ improvizacija šiandien pradėta 21-oji Vilniaus knygų mugė. Atidarymo scenoje vaizdais, […]

vasario 19, 2020

Jau ketvirtadienį Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ prasideda 21-oji Vilniaus knygų mugė. Kaip niekad gausi renginių ir susitikimų, dar […]

vasario 19, 2020

Vyriausiojo miesto architekto skyrius, vertinimui gavęs projektinius pasiūlymus, kuriuose numatomas pastato Kauno g. 5 paskirties keitimas, kreipėsi į Vilniaus miesto […]

vasario 18, 2020

Savanorystė šiais laikais nebetraktuojama kaip „laiko švaistymas“, atvirkščiai, žmonės drąsiai renkasi iššūkį savo laiku ir žiniomis pasidalinti su kitais, o […]

vasario 17, 2020

Visai Lietuvai šiandien švenčiant Lietuvos valstybės atkūrimo dieną, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ šią datą paminėti pakvietė ir sostinės autobusų bei troleibusų […]