4 birželio, 2024
Darbdavio konkurencingumą tiriančios bendrovės „WitMind“ direktorė Živilė Valeišienė

3 klausimai, į kuriuos atsakyti turi konkurencingumo siekiantis darbdavys bei ko nepamiršti turėtų HR ir rinkodaros profesionalai?

Darbdaviai vis aršiau kovoja dėl darbuotojų, o juos prisivilioti bando darbdavio įvaizdžio kampanijų pagalba. Dažnai tokios kampanijos atrodo tarpusavyje panašios, o tai gali reikšti, jog bendrovės negeba aiškiai įvardyti savo privalumų ar, priešingai, trūkumų. Dalis Lietuvoje atliktų tyrimų realybėje yra mažai vertingi: jie nepadeda įmonėms priimti veiksmingų sprendimų, o kartais net ir klaidina. Tad į kokius tris svarbiausius klausimus atsakyti turėtų bendrovės, norėdamos ne tik objektyviai save įvertinti, bet ir pagerinti konkurencingumą? Bei kokių klaidų žmogiškųjų išteklių bei rinkodaros profesionalai turėtų vengti?

  1. Kaip įmonę vertina jos darbuotojai?

Strategijos dažnai kuriamos nesiremiant jokiais tyrimais, o sprendimai priimami remiantis pačios organizacijos vadovų ir atsakingų darbuotojų nuojauta. Tai nėra pergalinga strategija.

Jeigu naudojami darbdavio tyrimai, tai Lietuvoje jie yra dažniausiai atliekami įmonės viduje: prašoma darbuotojų įvertinti, kaip jie vertina savo darbdavį. Atsakymai padeda pamatyti stipriąsias ir silpnąsias vietas, tačiau nepadeda suvokti, kuriais parametrais darbdavys lenkia konkurentus ir išsiskiria. Kai darbdavio įvaizdžio ar samdos kampanijas grindžiame tik vidiniais tyrimais, rizikuojame paklysti. O toks paklydimas – finansiškai ir kitų resursų požiūriu yra skaudus. 

  1. Kaip kitas įmones, konkurentus vertina jų darbuotojai? 

Juk produktus ir paslaugas pardavinėjame suvokdami konkurencinę aplinką, ta pati logika galioja ir darbdavio strategijos kūrime – su ja konkuruojame darbo rinkoje, todėl turime pažinti rinką ir konkurentus, žinoti jų silpnybes ir stiprybes, gebėti pasilyginti.  

Kai rinkodaros profesionalas žino, kaip jaučiasi ir galvoja tiek esami, tiek potencialūs (konkurentų) darbuotojai, jam atsiveria kur kas didesnės perspektyvos darbdavio komunikacijos įgyvendinimui, parodant savo išskirtinumus ir privalumus. Atsiranda galimybė tikslingai komunikuoti, pasiekti konkrečią žmonių grupę su konkrečia žinute.

„WitMind“ atliktas Nacionalinis dirbančiųjų tyrimas, kurio metu buvo apklausti 3322 respondentai visoje Lietuvoje, parodė, kad kiekvieno rinkos sektoriaus darbuotojai skirtingai vertina savo darbdavius. Skiriasi vyrų ir moterų vertinimai, ryškūs skirtumai yra tarp Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos. Pavyzdžiui, nors konkurencingiausi šalies darbdaviai yra IT ir finansų sektoriuose, moterų tarpe šiuos sektorius lenkia energetikos sektorius.

  1. Kokie darbuotojų lūkesčiai? 

Vienas „WitMind“ darbdavio konkurencingumo matavimo sistemos unikalumų yra tai, kad mes sukūrėme papildomą vertinimo kriterijų – parametro svarbą.  Dabar darbdaviai patys nusprendžia, kurie parametrai yra svarbūs darbuotojams, ir tyrimo metu jų klausia, kiek juos darbovietė išpildo. Tačiau mes su ekspertų komanda esame įsitikinę, kad pirmiausiai svarbu paklausti darbuotojo, kiek vienas ar kitas parametras jam yra svarbus. Ir tik po to jau galima vertinti šių parametrų išpildymą.

Toks priėjimas ne tik padidina investicijų į darbuotojams skirtas vertes efektyvumą (juk nesvarbios vertės turėtų būti nefinansuojamos). Jis parodo potencialių darbuotojų lūkesčių išpildymą: ko jie tikisi iš darbdavio, ir ar darbdavys jiems tai suteikia.  

Remdamasis šiais, duomenimis darbdavio įvaizdžio strategiją kuriantis rinkodaros ar žmogiškųjų išteklių profesionalas gali tiksliai pataikyti į tai, kas darbuotojams svarbiausia ir savo privalumus komunikuoti.

Būtent šią problemą ir sprendžiame, nes kiekvieno darbdavio tyrimo rezultatai yra lyginami su rinka – palyginamieji rodikliai yra imami iš atlikto nacionalinio dirbančiųjų ir atskirų sektorių darbuotojų tyrimo. Jo metu buvo apklausti 3322 respondentai visoje Lietuvoje, taip užtikrinant statistiškai patikimas imtis 9 darbo rinkos sektoriuose. 

 


1 gegužės, 2025

Ketvirtadienį minint Tarptautinę darbo dieną, profesinės sąjungos Vilniuje surengė kasmetines eitynes. Per šimtą renginyje dalyvavusiųjų atstovų reikalavo demokratijos darbe ir […]

28 balandžio, 2025

Skurdas ir nelygybė Lietuvoje – augančios žemės ūkio paramos koncentracijos pasekmė: Jaunieji ūkininkai ragina permąstyti ES paramos paskirstymą Lietuva išlieka […]

26 balandžio, 2025

Kai kiekviena minutė svarbi, tradiciniai siuntimo būdai ne visada atitinka lūkesčius. Tokiais atvejais puiki išeitis – express siuntos, kurios leidžia […]

26 balandžio, 2025

Daugelis verslų, pradėję naudoti Google Ads, tikisi greito rezultato – padidėjusio lankytojų srauto ir sparčiai augančių pardavimų. Visgi, realybė dažnai […]

24 balandžio, 2025

Miško kaina Lietuvoje yra nuolat kintantis rodiklis, priklausantis nuo daugelio veiksnių. Pastaraisiais metais miškų rinkos tendencijos rodo stabilų augimą, tačiau […]

23 balandžio, 2025

Auksas antradienį pirmą kartą viršijo 3 500 dolerių už unciją ribą po JAV prezidento Donaldo Trumpo paskelbtų tarifų ir aštrios […]

23 balandžio, 2025

Aukso kainos antradienį vėl pasiekė rekordines aukštumas, doleris išliko stabilus, o akcijų rinkos svyravo. Nerimą kurstė naujausias JAV prezidento Donaldo […]

Kodėl verta investuoti laiką į kokybišką sporto projektų rašymą
23 balandžio, 2025

Norint gauti finansavimą sporto ar sveikatingumo iniciatyvai, vien geros idėjos nepakanka. Svarbiausia – gebėti šią idėją tiksliai ir įtaigiai perteikti […]

Į ką atkreipti dėmesį perkant malkų skaldyklę internetu
23 balandžio, 2025

Malkų skaldymas – tai ne tik rutina, bet ir nemažai fizinių pastangų reikalaujantis darbas. Ypač tai aktualu tiems, kurie gyvena […]

Ką būtina žinoti prieš nuomojantis automobilį Vilniuje
23 balandžio, 2025

Automobilių nuoma Vilniaus mieste – vis dažnesnis pasirinkimas tiek vietinių gyventojų, tiek miesto svečių tarpe. Nesvarbu, ar automobilio prireikia verslo […]

21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

Regionų naujienos