28 liepos, 2018

Septyni žingsniai verslui, vedantys į pirmą sėkmingą pardavimą

Pardavimai yra verslo sėkmės rodiklis, kurį įmonės dažnai įvardija kaip vieną iš veiklos matuoklių. Net jei vystant inovatyvų produktą startuoliui pavyksta pelnyti investuotojų palankumą ir uždegama žalia šviesa „deginti“ gaunamas investicijas, tikrasis kelias į verslo olimpą prasideda nuo pirmojo kliento. Žinoma, pasaulį išvydo jau ne viena įspūdinga vienaragio istorija, kai itin patrauklų, tačiau vis dar vystomą produktą nusižiūrėjusi korporacija paklojo įspūdingą sumą, kad papildytų savo asortimentą perspektyviu pirkiniu.

Kaip pasiruošti ir pasiryžti pardavimams, 7 žingsnių seką jaunus verslus sukvietusioje konferencijoje ir kūrybinėse dirbtuvėse „Startup Summit Kaunas“ pristatė vienas iš „Evergrowth.io“ partnerių, verslo konsultantas Jean-Baptiste (JB) Daguené. Dažnai sutinkamas ir reikšmingas septynetas šiuo atveju padeda nuosekliai pasiruošti sėkmingam produkto ar paslaugos pristatymui potencialiam klientui, ypač, jei įmonė vykdo verslas verslui pobūdžio pardavimus. Apie ką buvo šie septyni žingsniai?

Pradžių pradžia pasiryžusiems atlikti namų darbus ir naviguoti savo verslą į sėkmę, yra ne ko kito, bet kliento pažinimas. Siekiant apibūdinti savo idealaus kliento portretą nepakanka keliais žodžiais nusakyti bendrus bruožus. Net jei įmonė savo kuriamus produktus įvardija esant universalius, klaidinga manyti, kad klientai yra visas pasaulis. Tas „visas pasaulis“ apima konkrečius įmonių, korporacijų pavadinimus ir jose dirbančius sprendimų priėmėjus, kurių darbotvarkės eilutės užpildytos kasdienių veiklos iššūkių. Tad kaip startuolio siūlomą produktą „patalpinti“ šių sprendimų priėmėjų akiratyje?

JB Daguené pabrėžia, kad tai priklauso nuo to, kokią vertę jauna įmonė siūlys savo produktu – ar bus jų problemų nuskausmintojas, ar tik suteiks vitaminų ir papildomos energijos, kuri nėra būtina? Galbūt tai bus pačių klientų kuriamo produkto papildinys, pratęsimas, suteikiantis gerokai didesnį kokybinį šuolį? Atsakius į tai, didžiausio pasisekimo ir sklandžiausių derybų verta tikėtis siūlant produktus tiems, kuriems jie veiktų kaip nuskausminamieji ar problemą panaikinantys sprendimai.

Ieškoti ištroškusių nuskausminamųjų verslo konsultantas pataria iš pradžių atsirenkant potencialias įmones ir sektorius, kuriuose jos veikia. Svarbu atsižvelgti į potencialios klientės-įmonės dydį ir pajėgumą įsigyti siūlomą sprendimą. Tiesa, dydis kartais „nublanksta“ prieš jos vykdomą politiką ir vertybes – į novatoriškus sprendimus investuoja ir maži, tačiau pažangūs verslai. Sužinoti, kokiomis vertybėmis iš tiesų, arba bent jau ne tik deklaracijų lygmenyje, vadovaujasi svajonių klientai, galima pasitelkiant socialinius tinklus. Šie išstūmė, arba, tiksliau, pavertė nupoliruotas, oficialiai teisingas ir tinkamas, o kartais ir sunkiai suvokiamas, deklaracijas oficialiuose savo puslapiuose vienokia ar kitokia komunikacija socialiniuose tinkluose.

Antras pasiruošimo etapas – minčių lietaus, kaip įrankio tobulo kliento portrete išgvildentoms problemoms, sprendimams ir priemonėms atrasti, panaudojimas. Startuolių komandos turėtų šį procesą atlikti struktūruotai, kad jis itin neužsitęstų ir nepavirstų ironijos perpildytais pasvarstymais, turinčiais mažai ką bendro su realybe. Išlikti teisingame kelyje padeda griežtai nustatomi KPI (angl. Key Performance Index) – veiklos matuokliai, išreiškiami skaičiais ir procentais – pavyzdžiui, kiek procentų siūlomas sprendimas sumažins kliento problemą arba padės ją išspręsti greičiau ar pigiau. Apsibrėžti sėkmės kriterijai turėtų būti kiekybiniai – nustatytas susitikimų su sprendimų priėmėjais skaičius, gauti užsakymai, ar kliento nustatytų veiklos matuoklių pasiekiamumas.

Trečias žingsnis veda į mažiausios vertės produkto pasiūlymo sukūrimą. Tai ypač svarbu tiems, kurie jau turi savo novatorišką įvairiausių verslo negandų sprendimą, bet vis dar nedrįsta jo siūlyti rinkai, manydami, kad pasaulį turi išvysti tik tobuloji versija. Ir vis dėlto, nelieka nieko kito, kaip priminti, kad genealumas slypi paprastume. Tai ne tik skambi frazė, bet ir didžiųjų verslo gigantų sėkmės komponentas. Klientą žavi minimalistinis, bet veikiantis produktas, be ištaigingų, galbūt neribotą fantaziją ar didelę išmonę parodančių detalių, tačiau paprastas naudoti ir… dėl to patrauklus. 

Ketvirtajame pasiruošimo etape JB Daguené ragina eiti ir ieškoti klientų atmetus iliuziją, kad sukūrus naują, nematytą ir nebandytą produktą, rikiuosis eilės per naktį atsiradusių fanų, trokštančių žūtbūt įsigyti startuolio produktą. Norint sulaukti tokio JAV realybės šou garsenybių bendradarbiavimą su garsiais prekių ženklais primenančio scenarijaus, laukia ilgos kontaktų paieškos, išnarstyti socialiniai ir profesiniai tinklai, šimtai el. laiškų, įvairios „šaltųjų“ skambučių patirtys bei kartais užtrunkantis susitikimų derinimas. Pelnyti laiko susitikimui gyvai yra didelis ir, anksčiau ar vėliau tampantis būtinu, pasiekimas, nuo kurio verslas ima skaičiuoti savo pergales, jei tik, žinoma, atlieka namų darbus ir pardavimus atlieka tie, kurie moka klausyti savo klientų.

Repetuoti, repetuoti ir dar kartą repetuoti pirmuosius susitikimus su klientais yra penktasis kliento pritraukimo etapas. Nors dalį pardavimų vadybininkų būsimi susitikimai baugina arba kelia iššūkį, kiti jaučiasi pernelyg užtikrinti ir pasitikintys savo improvizaciniais gebėjimais. Ruoštis, vis dėlto, naudinga patenkantiems į abi kategorijas. Maža to, nepakanka pasiruošti vienam susitikimui ir atrastas įžvalgas taikyti visiems kitiems be išimties, juk kiekvienu atveju pardavėjas turėtų kalbėti apie konkretaus kliento problemą. Susitikime galioja magiškoji proporcija – 80 proc. laiko praleidžiama klausantis kliento ir 20 proc. kalbant jam.

Šeštasis etapas kviečia išmokti ir įvaldyti pirminį savo produkto pristatymą. Nors kliento problema dažniausiai būna kompleksinė, siūlomas sprendimas toks būti negali. Jam galioja paprastumo dėsnis – kuo jis paprastesnis ir suprantamesnis, tuo klientui jis bus priimtinesnis. Pristatymo metu verslo konsultantas pataria susikoncentruoti į tuos privalumus, kurie iš tikrųjų susiję su kliento problema. Kalbėti apie tai, kas rūpi verslo klientui, ką jis norėtų girdėti ir būtent taip pristatyti siūlomą produktą yra, žinoma, nemažai pasiruošimo ir praktikos reikalaujantis dalykas. Būtent todėl reikalingas verslo susitikimas su klientais, buvimas su jais ir pažinimas.

Su tuo susijęs ir septintas, veikiau palinkėjimo ir paskatinimo etiketę turintis patarimas – imti ir tai daryti. Iš tiesų daryti. Nepalikti teorijos lygmenyje, savaime suprantamo ar „ir taip kasdien daugiau ar mažiau taikomo“ statuso būklėje. Iš pradžių neapsikrovus didžiaisiais lūkesčiais, renkant grįžtamąjį ryšį, naudojant duomenis, o ne nuojautą.

Šiais patarimais JB Daguené dalijosi „Startup Summit Kaunas“ konferencijos metu. Startuolių komandos susipažino su svarbiausiais etapais pradedančiajam verslui: pasiruošimu susitikimui su investuotojais, namų darbais rengiant verslo strategiją, pirmųjų klientų pritraukimu ir savo įvaizdžio kūrimu medijose. Į šią  konferenciją pakvietė Kauno mokslo ir technologijų parkas dėka iniciatyvos „Inovatyvus verslo inkubatorius startuoliams“ (I-BIS).


29 gegužės, 2024

Telekomunikacijų ir IT bendrovė „Telia“ pradėjo ruošti vidinius dronų surinkimo instruktorius, kurie apmokys kelis šimtus kolegų surinkinėti gynybos poreikiams skirtas […]

29 gegužės, 2024

Po žaibiškais atsisiuntimais ir aukščiausios raiškos vaizdo turinio peržiūromis išmaniajame slepiasi ir kita mažiau žinoma 5G pusė – nauja daiktų […]

29 gegužės, 2024

Vyriausybė patvirtino šiuo metu valstybės įmonės teisinį statusą turinčios Ignalinos atominės elektrinės pertvarką į uždarąją akcinę bendrovę (UAB). Kaip teigiama, […]

28 gegužės, 2024

Lietuvos banko (LB) Ekonomikos departamento direktorius Aurelijus Dabušinskas tvirtina, kad 2025 metais pagal Trišalės tarybos nustatytą formulę, minimali mėnesinė alga […]

27 gegužės, 2024

JAV prieš kelias savaites iškėlus ultimatumą dėl tolesnio „TikTok“ egzistavimo, šios platformos likimas pakibo ant plauko ir Europos Sąjungoje. Reaguodama […]

27 gegužės, 2024

Automobilio starteris atlieka svarbią automobilio užvedimo funkciją. Sugedus šiam komponentui, automobiliu naudotis neįmanoma, todėl svarbu išsirinkti naują prietaisą, kuris leistų […]

27 gegužės, 2024

Jeigu šiuo metu jums yra aktuali automobilio veiklos nuoma ir šią paslaugą renkatės pirmą kartą, tuomet tikriausiai jums kyla bent […]

27 gegužės, 2024

Verslo derybos su potencialiais partneriais yra neabejotinai vienas iš svarbiausių komponentų, galinčių užtikrinti sėkmingą verslo plėtrą. Tarptautinėse derybose tarp verslo […]

25 gegužės, 2024

Perkant medinius baldus yra daug veiksnių: kaina, spalva ir kokybė. Tačiau svarbiausias klausimas, ko gero, yra tai, kokią medieną perkate. […]

23 gegužės, 2024

Gegužės 22–23 d. Kaune ir Kauno rajone vyksta Europos kelionių komisijos (EKK) visuotinis susirikimas, kuriame dalyvauja 27-ių Europos regiono šalių […]

23 gegužės, 2024

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį antrajam metų pusmečiui patvirtino maždaug 8–12 proc. arba iki 1,8 centų už kilovatvalandę (kWh) […]

23 gegužės, 2024

Tvarumas nekilnojamojo turto (NT) ir statybų rinkai šiandien aktualus kaip niekada. Tačiau tvari sektoriaus strategija gali būti sutelkta ne tik […]

Bronis Ropė, Europos Parlamento narys
23 gegužės, 2024

Kalbant apie Lietuvos žemės ūkį, pirmiausia norisi pabrėžti jo galimybes, o tik paskui pasakyti, kas trukdo jam vystytis dar sparčiau. […]

22 gegužės, 2024

Turto valdymo įmonė „Nter Asset Management“ 2023 m. savo veiklos pajamas didino 20 proc. – iki 2,06 mln. Eur, pelną […]

22 gegužės, 2024

Per pastaruosius ketverius metus lietuvių požiūris į 5G reikšmingai pasikeitė. Tokią išvadą pateikė šiemet „Telia“ užsakymu KOG instituto atliktas tyrimas, […]

Andrius Romanovskis. Karolinos Gudžiūnienės (ELTA) nuotr.
22 gegužės, 2024

Verslo atstovai mano, kad Finansų ministerijos antradienį pristatyti pasiūlymai gynybos finansavimui neatitinka visuotinumo principo bei prieštarauja ankstesniems susitarimams. Lietuvos verslo […]

22 gegužės, 2024

Regionuose kuriantys verslininkai yra būtent tie, kurie prisideda prie tvaresnio gyvenimo. Vis tik Lietuvos socialinio verslo asociacijos (toliau LISVA) įgyvendinamo […]

21 gegužės, 2024

Praėjusią savaitę dirbtinio intelekto (DI) rinką sudrebino bene svarbiausi pristatymai metuose. Generatyvinio DI pionierė „OpenAI“ išleido smarkiai patobulintą „ChatGPT-4o“ asistento […]

21 gegužės, 2024

Bendrovė „Švyturys-Utenos alus“, priklausanti „Carlsberg“ įmonių grupei, skelbia savo 2023 m. finansinius rezultatus. 2023 m., palyginti su 2022 m., išaugo […]

21 gegužės, 2024

„Vikonda grupės“ valdomame Kėdainių konservų fabrike jau gaminamas ir kūdikių bei mažų vaikų maistas – „Vikonda grupė“ įsigijo Lietuvoje žinomą […]