Siekiama atnaujinti Viešosios logistikos centro projektą

Šiaulių miesto viešojo logistikos centro likimas (VLC) priklauso nuo Susisiekimo ministerijos sprendimų. Ar pavyks šį projektą įgyvendinti? Meras A. Visockas tikina, kad tik suvienijus visas jėgas – institucijų, politikų, savivaldybės – gali pavykti. Spaudos konferencijoje meras pristatė šio projekto istoriją ir neaiškią perspektyvą.
„Ieškodami sprendimų kreipėmės pagalbos į verslo struktūras. Iš Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų gavome kritikos kupiną raštą, mus kaltinantį, kad žlugdome šį projektą. Raštą pasirašė rūmų prezidentas Vidmantas Japertas. Tikiuosi, jog šis raštas visos organizacijos pozicijos neatspindi, jis yra pavėlavęs trejus metus ir šiuo metu galėtų būti skirtas tik pačiam autoriui, kuris tuo metu būdamas miesto Tarybos nariu, dalyvaudamas Projektų įgyvendinimo priežiūros taryboje nieko nepadarė, kad šis projektas būtų įgyvendintas. Noriu progreso, problemas mes įvardijame ir patys, noriu, kad verslininkai siūlytų sprendimus“, – sakė A. Visockas.
Kartu su buvusiu Tarybos nariu ir Kontrolės komiteto pirmininku Vytautu Juškumi meras priminė, kaip prieš keletą metų tyrė neaiškią šio projekto galimybių studijos pirkimą. Anot mero, dokumentas, už kurį savivaldybė 2011 m. sumokėjo daugiau nei pusė milijono litų, buvo visiškai nekokybiškas. Juo remiantis parengtas techninis projektas, kur suplanuota, kad VLC statyba ir įrengimas kainuos 88 mln. litų, tuo tarpu, kai Europos Sąjungos parama siekė tik per 30 tūkst. Savivaldybė turėjo rasti projektui per 50 mln. litų ir, anot miesto vadovo, jau tada buvo aišku, kad tai nerealu, o dabar jau prarasti treji metai.
Investicijų ir miesto plėtros skyriaus vedėjo pavaduotoja Ieva Džiaugienė pranešė, kad šiuo metu projekto vertė yra apie 26 mln. Eur, savivaldybės dalis – 16 mln. Eur. Savivaldybė siekia sumažinti viso projekto apimtis iki 12 mln. Eur. Sąnaudas sumažintų laisvosios ekonominės zonos įrengimo metu jau sukurta inžinerinė infrastruktūra ir sutrumpėję prisijungimo atstumai. Be to, geležinkelio rampa būtų planuojama ne keturių, o dviejų vėžių. I VLC įkūrimo projekto etape būtų koreguojamas techninis projektas ir nutiesiama geležinkelio vėžė į Pramoninio parko I etapo teritoriją. Jei Susisiekimo ministerija tam pritartų, projekto įgyvendinimą būtų galima pradėti.
Dar vieną problemą A. Visockas mato ir Viešojo logistikos centro veikloje, jei ir pavyktų jį pastatyti. Anot miesto vadovo, toks objektas turi perspektyvą tik tada, jei jo operatoriumi taptų „Lietuvos geležinkeliai“, kaip yra ir kituose didžiuosiuose miestuose. Savivaldybė pati verslo nevystys ir su stambiausiu krovinių vežėju „Lietuvos geležinkeliais“ nekonkuruos.