25 vasario, 2016

Geriausias ginklas kovoje dėl darbuotojų – nepriekaištinga įmonės reputacija

Darbo rinkoje trūksta tam tikrų sričių darbuotojų, tad įmonės plečia jų paieškos lauką ir sudaro galimybes žmonėms į darbą atvykti ir iš visai kitų regionų. Tiesa, kad darbuotojas pasiryžtų kasdien iki darbo važinėti kelias dešimtis ar net šimtą kilometrų, darbdavys turi pasižymėti nepriekaištinga reputacija ir, žinoma, siūlyti patrauklų atlyginimą. Pasak darbo rinkos specialistų, pastaruoju metu tai vis svarbesnės priežastys, kodėl darbuotojai sutinka ar nesutinka dirbti konkrečioje įmonėje.

Darbuotojai migruoja ir šalies viduje

Krizės laikotarpiu ir pokriziniais metais įmonėms svarbiausia buvo išsirinkti tinkamą darbuotoją, o jam pritraukti didesnių pastangų nereikėjo. Dabar sąlygas ima diktuoti darbuotojai. Darbo biržos rengiamų apklausų duomenimis, net 46 proc. darbdavių susiduria su tinkamų darbuotojų trūkumu. Todėl dabartinė demografinė ir ekonominė situacija verčia persiorientuoti ir skirti gerokai daugiau dėmesio pritraukiant bei išlaikant žmogiškuosius išteklius.

„Šie veiksniai lėmė geroką darbo rinkos suaktyvėjimą praėjusiais metais tarp darbdavių – įmonių konkurencija dėl darbuotojų itin sustiprėjo. Kadangi trūksta tam tikrų sričių darbuotojų, laimi tos bendrovės, kurios sugeba pritraukti tinkamų žmonių, pasiūlyti juos tenkinančias darbo sąlygas ir atlygį“, – sako laikinojo įdarbinimo paslaugas teikiančios įmonės „Headex Group” vykdančioji direktorė Viktorija Šukšterytė.

„Headex Group” pernai įdarbino 3968 žmones – beveik 600 daugiau darbuotojų nei praėjusiais metais ir 2 kartus daugiau nei 2013 m. Įmonės apyvarta praėjusiais metais išaugo 37 proc. ir viršijo 29,5 mln. eurų. Įmonės vadovė tokį augimą grindžia būtent įmonės patrauklumu ir lankstumu darbuotojų atžvilgiu.

Pasak V. Šukšterytės, vis didesnį spaudimą dėl darbuotojų trūkumo jaučiantis verslas su tuo kovoja įvairiais būdais. Pavyzdžiui, atsiveža žmonių iš tų regionų, kuriuose fiksuojamas didesnis nedarbo lygis, sudėtingesnė ekonominė situacija. Kitas kelias – susikurti tokią reputaciją, kad potencialūs darbuotojai patys rikiuotųsi prie įmonės durų.

„2015-aisiais aiškiai išryškėjo džiugi tendencija – vis daugiau lietuvių dėl geresnio darbo yra pasiruošę migruoti šalies viduje, keltis pagyventi ar kasdien važinėti į kitą miestą. Jei anksčiau darbuotojų paieškos spindulys siekė apie 30 kilometrų , tai pernai šis atstumas buvo jau 100 kilometrų. Darbdaviai vis labiau yra linkę kompensuoti tokias darbuotojų keliones ir žiūri į tai, kaip į normalias veiklos išlaidas“, – pasakojo „Headex Group” vykdančioji direktorė.

Pasak jos, laikinojo įdarbinimo įmonės taip pat susiduria su darbo jėgos trūkumu, ypač didžiuosiuose miestuose, todėl akivaizdu, kad jau dabar reikia žvalgytis į regionus, o artimiausiais metais ši tendencija tik ryškės – darbuotojų migracija šalies viduje bus dar didesnė.

Darbdavio įvaizdis tampa vis svarbesnis

Vis dėlto, anot jos, dabartinėje situacijoje bendrovėms darbuotojų rasti bus sunku ir 30, ir 100 kilometrų atstumu, jei jos nepasižymės gera reputacija. Rasti atsiliepimų apie darbdavius šiais laikais nesunku, informacija sklinda iš lūpų į lūpas, tad darbuotojai prieš priimdami sprendimus pasidomi, kokia įmonė jiems siūlo darbą.

„Pažangios įmonės supranta, kad žmogiškieji ištekliai tampa svarbiausiu turtu, todėl į tai investuoja – net samdo specialistus, kurie pataria, ką daryti, kokių veiksmų imtis, kad įmonė būtų patraukli darbuotojams. Kol kas tai labiau būdinga tarptautinėms bendrovėms, bet, regis, to paties imtis privalės ir lietuviškas verslas, nes kitaip tiesiog neturės darbuotojų“, – pažymėjo V. Šukšterytė.

Tiesa, ji pripažįsta, kad geros reputacijos kūrimas yra sudėtingas ilgalaikis procesas, o norimą efektą retai pavyksta pasiekti greitai. Pavyzdžiui, yra įmonių, kurios pastaruoju metu smarkiai pagerino sąlygas savo darbuotojams, bet tam tikras praeities šleifas vis dėlto neleidžia be problemų prisivilioti reikalingų specialistų.


Sraigtiniai kompresoriai – technologija, kuri taupo energiją
8 gegužės, 2025

Suslėgto oro pasaulis galbūt neskamba taip įspūdingai kaip naujos technologijos išmaniuosiuose telefonuose, bet pramonėje jis yra ne mažiau svarbus. Oro […]

8 gegužės, 2025

Vilniuje esančiame „Ozo“ biurų parke greitai sužibės naujas vardas – „Simbiocity“. Lietuvos investicinė bendrovė „Baltic Opportunity“, valdoma „Lords LB Asset […]

4 gegužės, 2025

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) skelbia rengsianti mokymus apie biosaugą. Pasak institucijos, užkrečiamų ligų klausimas šiame sektoriuje yra esminis, […]

1 gegužės, 2025

Ketvirtadienį minint Tarptautinę darbo dieną, profesinės sąjungos Vilniuje surengė kasmetines eitynes. Per šimtą renginyje dalyvavusiųjų atstovų reikalavo demokratijos darbe ir […]

28 balandžio, 2025

Skurdas ir nelygybė Lietuvoje – augančios žemės ūkio paramos koncentracijos pasekmė: Jaunieji ūkininkai ragina permąstyti ES paramos paskirstymą Lietuva išlieka […]

26 balandžio, 2025

Kai kiekviena minutė svarbi, tradiciniai siuntimo būdai ne visada atitinka lūkesčius. Tokiais atvejais puiki išeitis – express siuntos, kurios leidžia […]

26 balandžio, 2025

Daugelis verslų, pradėję naudoti Google Ads, tikisi greito rezultato – padidėjusio lankytojų srauto ir sparčiai augančių pardavimų. Visgi, realybė dažnai […]

24 balandžio, 2025

Miško kaina Lietuvoje yra nuolat kintantis rodiklis, priklausantis nuo daugelio veiksnių. Pastaraisiais metais miškų rinkos tendencijos rodo stabilų augimą, tačiau […]

23 balandžio, 2025

Auksas antradienį pirmą kartą viršijo 3 500 dolerių už unciją ribą po JAV prezidento Donaldo Trumpo paskelbtų tarifų ir aštrios […]

23 balandžio, 2025

Aukso kainos antradienį vėl pasiekė rekordines aukštumas, doleris išliko stabilus, o akcijų rinkos svyravo. Nerimą kurstė naujausias JAV prezidento Donaldo […]

Kodėl verta investuoti laiką į kokybišką sporto projektų rašymą
23 balandžio, 2025

Norint gauti finansavimą sporto ar sveikatingumo iniciatyvai, vien geros idėjos nepakanka. Svarbiausia – gebėti šią idėją tiksliai ir įtaigiai perteikti […]

Į ką atkreipti dėmesį perkant malkų skaldyklę internetu
23 balandžio, 2025

Malkų skaldymas – tai ne tik rutina, bet ir nemažai fizinių pastangų reikalaujantis darbas. Ypač tai aktualu tiems, kurie gyvena […]

Ką būtina žinoti prieš nuomojantis automobilį Vilniuje
23 balandžio, 2025

Automobilių nuoma Vilniaus mieste – vis dažnesnis pasirinkimas tiek vietinių gyventojų, tiek miesto svečių tarpe. Nesvarbu, ar automobilio prireikia verslo […]

21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

Regionų naujienos