17 sausio, 2017

Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas neturi analogų

Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas oficialiai įtrauktas į Lietuvos rekordų sąrašą kaip aukščiausias pėsčiųjų ir dviračių tiltas. 38,1 m aukščio, 240,52 m ilgio ir 6,71 m pločio tiltą pastatė bendrovė „Alkesta“. Pėsčiųjų ir dviračių tiltas, jungiantis piliakalnį ir Pirmąjį Alytų su Senamiesčio kurortine dalimi, generalinei objekto rangovei UAB „Alkesta“  ir projektuotojų komandai iš UAB „Tiltų ekspertų centras“ atnešė auksą – objektas pelnė „Lietuvos metų gaminio 2016“ aukso medalį.

Tiltas pastatytas 2015 m. ant išlikusių buvusiojo Varėnos-Gardino geležinkelio tilto atramų. Stovint vienoje tilto pusėje, kitos nesimato ne tik todėl, kad tiltas yra net 240,52 m ilgio, bet ir dėl to, kad viduryje jis yra išlenktas į viršų apie 3 metrus.

Įrengė unikalią tilto perdangą

„Lietuvos rinkoje tai yra išskirtinis projektas, – sako UAB „Alkesta“ generalinis direktorius Rimantas Morkūnas. – Toks Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tiltas  yra dėl inovatyvios ir unikalios perdangos.“ 

Tilto perdangą sudaro trys tarpatramiai. Didžiausias tarpatraminis atstumas – 92,9 metro. Kiekvieną tarpatramį perdengia kompozicinė, tai yra plieno ir betono erdvinių statramsčių paspyrinė konstrukcija su baigtinio lenkiamojo standumo temple. Parinktas statramsčių tinklelis ir baigtinio lenkiamojo standumo templė efektyviai perskirsto įrąžas laikančiuose elementuose, neleisdama atsirasti dideliems kinematiniams poslinkiams. 

„Šio tipo konstrukcija yra pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvoje, – sako įmonės vadovas. – Grakšti konstrukcija, kuri atitinka privalomuosius statybos reglamentus, darniai įsikomponuoja į aplinką, kurdama puikų estetinį tilto vaizdą. Mūsų žiniomis, analogų tokia konstrukcija neturi nė vienoje pasaulio šalyje.“

Plieninėms konstrukcijoms kelti pasitelkė galingą techniką

Alytaus pėsčiųjų ir dviračių tilto paspyrinė konstrukcija, perdengianti 92 m ilgio tarpatramį, yra viena didžiausių pasaulyje. Kraštinių tarpatramių plieninių konstrukcijų skaičiuojamasis ilgis yra po 72,5 m; konstrukcijos plieninės dalies aukštis – po 5,75 m. Bendras plieninės konstrukcijos aukštis siekia po 6,35 m. Viena plieninė konstrukcija sveria apie 145 tonas. 

Centrinio tarpatramio plieninės konstrukcijos skaičiuojamasis ilgis yra 92 m, konstrukcijos plieninės dalies aukštis – 8,5 m, o bendras plieninės konstrukcijos aukštis – 9,1 metro. Ši konstrukcija sveria apie 184 tonas. Bendras tilto plotis 6,71 m, einamosios dalies plotis 5 m, bendras visos tilto perdangos ilgis 240,5 m. Aukščiausias centrinio tarpatramio einamosios dalies taškas nuo vidutinio Nemuno upės vandens lygio nutolęs 37,6 metro. Plieninės perdangos konstrukcijos buvo gaminamos gamykloje, o į statybos aikštelę vežamos dalimis ir renkamos.   

„Surinktas plienines konstrukcijas ant atramų teko kelti didelės keliamosios galios kranais, naudojant specialią technologiją. Šiam sudėtingam veiksmui atlikti pasikvietėme olandų kompaniją „Mammoet“, kuri vykdo itin sudėtingų konstrukcijų kėlimo darbus“, – pasakoja bendrovės „Alkesta“ generalinis direktorius R. Morkūnas. 

Statybos aikštelėje vienu metu dirbo penki kranai. Pirmiausia 280 t keliamosios galios savaeigis vikšrinis ir automobilinis 750 t keliamosios galios kranai nuo žemės pakėlė centrinio tarpatramio konstrukciją. Pirmas kranas pamažu vežė vieną jos galą, o antras kranas kitą konstrukcijos galą perdavė kitame krante stovinčiam trečiajam 600 t keliamosios galios vikšriniam kranui. 

Konstrukcijos perdavimas vyko Nemuno viduryje. Perstropavimo darbams atlikti buvo naudojami automobiliniai 220 ir 300 t keliamųjų galių kranai. Konstrukcija ant dviejų atramų buvo užkelta per tris valandas.

Kraštinės tilto konstrukcijos vienoje Nemuno pusėje buvo keliamos vienu kranu, o kitoje – kitu. Ant atramų, sumontavus plienines konstrukcijas, gelžbetoninis perdangų paklotas sumontuotas naudojant bokštinius kranus.

„Pasirinktas nestandartinis, šiuolaikiškas statybos technologijos sprendimas leido ne tik efektyviai, bet ir saugiai atlikti plieninių konstrukcijų montavimo ant atramų darbus, – pasakojo bendrovės generalinis direktorius R. Morkūnas. – Sklandžiai suderintas penkių itin didelės keliamosios galios kranų bendras darbas yra unikalus Lietuvos tiltų statybos istorijoje.“

Panaudotos inovatyvios technologijos ir sprendimai

Plieninės perdangos konstrukcijos suprojektuotos kompiuterine programa „SolidWorks“, iš dalies taikant BIM technologiją. Tai suteikė galimybę detaliai suprojektuoti sudėtingus, nestandartinius  mazgus, periodiškai rinkti visą konstrukciją ir atskirus jos segmentus bei mazgus, atlikti patikrą prieš gamybos procesą. Kadangi plieninių konstrukcijų projektavimo ir gamybos procesuose buvo naudojama ta pati programinė įranga, buvo optimizuotas informacijos srautas tarp projekto ir gamybos proceso, minimizuojant įrangos programavimo darbus konstrukcijų gamybos metu.

Statant tiltą, reikėjo didelis betono mišinių kiekio – įmonė suskaičiavo, kad tai buvo net 2 154 kub. metrai. Pagrindinėms tilto gelžbetoninėms konstrukcijoms, tai yra atramoms ir perdangos paklotui, betono mišinius gamino pati įmonė jai priklausančioje Kaniūkų asfaltbetonio bazėje, esančioje už 6 km nuo statybos objekto. Gamtinio žvyro ir smėlio mišiniai betono gamybai buvo kasami iš generaliniam objekto rangovui priklausančio Bogušiškių kaimo žvyro karjero, esančio už 15 km nuo Kaniūkų asfaltbetonio bazės. Kaip akcentuoja bendrovės „Alkesta“ generalinis direktorius R. Morkūnas, vietinių medžiagų panaudojimas, reikiamos statybinės medžiagos gaminimas bazėje, kuri yra vos už kelių kilometrų nuo objekto, yra svarbus dėmuo ekologiniu požiūriu, nes šių medžiagų transportavimui nedideliais atstumais pasitelkiama mažiau sunkiasvorio transporto, kuris, nors ir leistinomis normomis, vis tik teršia aplinką.

Dalies išlikusių senojo tilto ramtų ir tauro konstrukciniams fragmentams atkurti bei atramoms statyti panaudotos vietinės žaliavos ir vietiniai gamybiniai resursai.


17 gegužės, 2024

Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninės Klinikinės diagnostikos laboratorija tarp Lietuvos regionų – technologiškai viena stipriausių. Čia ne tik veikia pažangiausia įranga, bet ir […]

16 gegužės, 2024

Alytaus, Jonavos, Vilkaviškio, Šiaulių, Ignalinos rajonų ir Kalvarijos savivaldybėse rasta sprogmenų, pranešė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) ir policija. […]

9 gegužės, 2024

Ketvirtadienio rytą Alytaus Šaltinių progimnazijoje ir Putinų gimnazijoje pagyvenęs vyras priekabiavo prie šiose ugdymo įstaigose besimokančių nepilnamečių merginų. Pirmasis apie […]

8 gegužės, 2024

Alytaus regiono savivaldybių merai šiandien pasirašė susitarimą dėl 2024-2029 m. Alytaus regiono funkcinės zonos strategijos įgyvendinimo, kuriame numatyta regione įgyvendinti […]

8 gegužės, 2024

Trečiadienį vykusios Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų (VPPAR) generalinės asamblėjos metu apdovanoti labiausiai nusipelniusios bendrovės ir prie verslo klimato […]

24 balandžio, 2024

Alytuje praūžė ilgai lauktas pirmasis tokio formato kultūrinių patirčių festivalis jaunimui „Nuo ART‘isto iki Me(n)talisto“! Tai taip pat pirmas tokio […]

22 balandžio, 2024

Prezidentinė Valdo Adamkaus bibliotekos ir Danos Gedvilienės fondo gamtosauginė premija šiemet skirta buvusiam Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro direktoriui Algirdui […]

19 balandžio, 2024

Po Lietuvos žiedinių savivaldybių merų kreipimosi į sveikatos apsaugos ministrą Arūną Dulkį dėl nepritarimo rengiamai pacientų pavėžėjimo pertvarkai ministerija šią […]

12 balandžio, 2024

Ketvirtadienį į Alytaus policiją kreipėsi Vilniaus teritorinė ligonių kasa, kuri pranešė apie, kaip įtariama, apgaulės būdu iš biudžeto įgytus daugiau […]

8 balandžio, 2024

Vasarį Nacionalinio skurdo mažinimo organizacijų tinklo užsakymu atlikta apklausa parodė, kad Lietuvoje maisto stokoja kas septintas žmogus (praėjusiais metais buvo […]

1 balandžio, 2024

Japonijos kapitalo įmonė „Saisei LT“, kovą atidariusi medicinos kliniką Vilniuje, derasi dėl maisto papildų gamyklos statybų Alytuje, praneša „Verslo Žinios“ […]

20 kovo, 2024

Konkurentus solidžia persvara aplenkusi „Telia“ 2023 metais išliko Lietuvos mobiliojo ryšio kokybės lydere, rodo naujausia Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) ataskaita. […]

19 kovo, 2024

Sprendžiant dėl to, kurį valstybei priklausantį žvyrkelį asfaltuoti, vietos gyventojų interesai ir poreikiai turėtų būti vienas svarbiausių kriterijų, teigia savivaldybių […]

19 kovo, 2024

Šešių Lietuvos žiedinių savivaldybių vadovai nepritaria Sveikatos apsaugos ministerijos rengiamai pertvarkai, pagal kurią nuo šių metų liepos 1 dienos savivaldybės […]

27 vasario, 2024

Nuo šių metų rugsėjo Alytuje siūloma reorganizuoti šešias ugdymo įstaigas, pranešė portalas alytausnaujienos.lt. Publikacijoje nurodoma, kad savivaldybė, sie­kdama efek­ty­viau panaudoti […]

25 vasario, 2024

Ketvirtadienio vakarą nuoširdžiausi sveikinimai, apdovanojimai ir Alytaus miesto teatro Didžiojoje salėje skambėję aplodismentai buvo skirti labiausiai 2023 m. nusipelniusiems alytiškiams […]

5 vasario, 2024

Užimtumo tarnyba šiais metais atidarys 14 regioninių karjeros centrų. Pirmasis jų pirmadienį veiklą pradėjo Alytuje. Atidaryme dalyvavusi Socialinės apsaugos ir […]

1 vasario, 2024

Gyventojus telkiančios ir įvairias veiklas organizuojančios bendruomenės vis aktyviau imasi ir verslo projektų. Alytaus rajono Venciūnų kaimo bendruomenė „Venciūnų sodiečiai“ […]

28 sausio, 2024

Šią savaitę posėdžiavusi Vyriausybė pritarė parlamentarų Andriaus Kupčinsko, Kazio Starkevičiaus, Justino Urbanavičiaus ir Lauryno Kasčiūno siūlymui į strateginę reikšmę nacionaliniam […]

8 sausio, 2024

Dėl smarkiai atvėsusių orų Lietuvoje, pirmadienio rytą buvo užfiksuota 800 atvejų, kai dėl šalčio sutriko elektros energijos tiekimas, praneša ESO […]