Amerikos prekybos rūmai – į pagalbą Lietuvos įmonėms

Jungtinės Amerikos Valstijos rugpjūčio 31 d. suteikė Lietuvai leidimą eksportuoti mėsą ir jos produktus. Atsivėrus lietuviškos mėsos eksportui į JAV, Lietuvos įmonėms svarbu suderinti norimų eksportuoti konkrečių produktų žymėjimą ir surasti prekybos partnerius. Aptarti visus žingsnius, kokius turi žengti įmonės, norinčios eksportuoti produktus į JAV, žemės ūkio viceministras Saulius Cironka susitiko su Amerikos prekybos rūmų bei perdirbimo įmonių atstovais, Lietuvos mėsos perdirbėjų asociacijos direktoriumi Egidijumi Mackevičiumi, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus pavaduotoju Vidmantu Paulausku.
Viceministras pabrėžė, jog dabar reikia labai sutelkto visų grandžių darbo, kad galimybės taptų realybe. „Turint tokią rinką kaip JAV, atsiranda būtinybė sukurti ilgalaikę strategiją“, – sakė S. Cironka. Viceministras akcentavo, kad norint turėti didelius kiekius geros produkcijos, reikia visų grandžių suderinto darbo, būtina palaikyti ryšius su gyvulių augintojais, kad jie tiektų tinkamos žaliavos. Taip pat reikėtų kooperuotis ir įmonėms, kad jos galėtų vežti į JAV ne atskirų įmonių, bet Lietuvos produktus. „Pienas į Jungtines Valstijas jau vežamas, tad dabar reikia „auginti“ tas galimybes, kad šalia vieno produkto atsidurtų ir kitas“, – pastebėjo S. Cironka.
Amerikos prekybos rūmų vykdančioji direktorė Živilė Sabaliauskaitė pažymėjo, jog rūmai Lietuvoje veikia jau 22 metus, jie atstovauja per 100 įvairių JAV verslo kompanijų, o jų tikslas yra palaikyti šalių dialogą ir verslo santykius. „Norime prisidėti prie Lietuvos įmonių namų darbų, kad joms būtų kuo lengviau ir paprasčiau įsitvirtinti JAV rinkoje. Mes galėtume parengti atmintinę įmonėms, kokius reikalavimus reikia įgyvendinti, taip pat ieškoti kontaktų JAV ir skleisti informaciją apie Lietuvos įmonių produktus“, – pasiūlymus vardijo Ž. Sabaliauskaitė. Pirmiausia sutarta surengti seminarą su Airijos perdirbėjais, kurie jau turi patirties eksportuoti mėsos produktus į JAV, taip pat palaikyti nuolatinius ryšius su įmonėmis ir atsižvelgti į jų pageidavimus.