3 balandžio, 2021
Lietuvos statistikos departamentas

Automobilių prekeiviams – dvigubas smūgis

Nuo 2020 m. liepos 1 d. ėmus taikyti vadinamąjį automobilių taršos mokestį Lietuvoje pastebimai mažiau užregistruojama įvairių rūšių transporto priemonių, bet verslininkai tikina, kad smukimo priežastis – kita.

Statistikos departamento duomenimis, vasario mėnesį pirmą kartą šalyje įregistruota 8,8 tūkst. lengvųjų automobilių – beveik 39 proc. mažiau nei tuo pačiu metu pernai.

Vadinamasis automobilių taršos arba registracijos mokestis, kurio dydis priklauso nuo degalų rūšies ir išmetamo anglies dioksido kiekio, mokamas pirmosios automobilio registracijos metu.

Šį mokestį privaloma sumokėti pirmą kartą registruojant naują automobilį, įvežus transporto priemonę iš užsienio, taip pat keičiantis jos valdytojui arba automobilį registruojant iš naujo.

Registracijos mokestis svyruoja nuo 13,5 iki 540 EUR.

Statistikos departamento duomenimis, daugiausia lengvųjų automobilių 2020 m. pirmą kartą buvo įregistruota prieš įsigaliojant naujam mokesčiui, birželį – 18,5 tūkst.

Liepos mėnesį lengvųjų automobilių pirmą kartą įregistruota 13,3 tūkst., rugpjūtį – 13,1 tūkst., rugsėjį – 15,4 tūkst., spalį – 14,2 tūkst., lapkritį – 12,5 tūkst., gruodį – 11,6 tūkst.

2021 m. sausį pirmą kartą įregistruota jau tik 8,3 tūkst. automobilių, o vasarį – 8,8 tūkst.

Gerokai mažiau nei įprastai lengvųjų automobilių buvo įregistruojama ir pirmojo karantino metu. 2020 m. kovą lengvųjų automobilių pirmą kartą buvo įregistruota beveik 7 tūkst., balandį – 7,6 tūkst., o pernai gegužę – 11,2 tūkst.

Todėl Lietuvos autoverslininkų asociacijos valdybos narys Petras Ignotas įsitikinęs, jog būtent karantinas ir su juo susiję apribojimui verslui, o ne įvestas naujas mokestis, esą, turėjo didžiausią įtaką kritusiam automobilių pardavimui.

Pasak P. Ignoto, iki kovo vidurio buvo uždaryti visi automobilių prekybos salonai, nors pasirengta juose užtikrinti klientų saugumą. „Mūsų 822 kvadratinių metrų ploto salone Vilniuje per dieną vidutiniškai apsilanko 35 lankytojai, arba 3,5 žmonės per valandą. Taigi, vienam lankytojui tenka 235 kvadratiniai metrai ploto“, – nurodė bendrovės „Tokvila“ valdybos pirmininkas.

Tačiau šie argumentai valdžios neįtikino ir automobilių salonams atsidaryti anksčiau nebuvo leista. „Dėl uždarytų salonų ne tik 39 proc. mažiau parduota automobilių, bet ir negauta mokesčių“, – apgailestavo P. Ignotas.

Jo teigimu, naujų automobilių prekybos įmonės per metus vidutiniškai valstybei sumoka 135–140 mln. eurų.

Iš tiesų, per pirmuosius šių metų mėnesius mažėjo ir pirmą kartą įregistruojamų naujų automobilių skaičius. Vasarį bei sausį tokių automobilių įregistruota maždaug po 2,2 tūkst. Panašus naujų automobilių skaičius įregistruotas ir pernai kovą.

Pavyzdžiui, 2020 m. gruodį naujų automobilių Lietuvoje įregistruota 4,3 tūkst., lapkritį – 4,4 tūkst. Daugiausia naujų automobilių pernai buvo įregistruota rugsėjį – 4,8 tūkst.

Vasario mėnesį, palyginti su sausiu bei ankstesniais mėnesiais, mažiau įregistruota ir elektra varomų lengvųjų automobilių. Tokių transporto priemonių vasarį pirmą kartą įregistruota 36, o sausį – 134.

2020 m. gruodį elektra varomų lengvųjų automobilių pirmą kartą įregistruota 115, lapkritį – 118, spalį – 127, rugsėjį – 123, o birželį elektra varomų lengvųjų automobilių buvo įregistruota 90.

Daugiausia naujų elektra varomų lengvųjų automobilių pirmą kartą Lietuvoje 2020 m. buvo įregistruota liepą – 61. 2021 m. sausį tokių transporto priemonių įregistruota 37, o vasarį – 15.

Beje, pagal turimų automobilių skaičių Lietuva vis dar gerokai atsilieka nuo kitų Europos Sąjungos šalių. 2019 m. 1 tūkst. gyventojų mūsų šalyje teko 466 automobiliai, o, pavyzdžiui, ES šalių vidurkis 2016 m. buvo 505 automobiliai.

Komentarai (0)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


14 balandžio, 2021

Šiandien Seimo Antikorupcijos komisija posėdyje nagrinėjo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) veiklos skaidrumo užtikrinimą ir korupcijos rizikas įvežamos mėsos […]

14 balandžio, 2021

Kauno apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – Kauno AVMI) primena, kad gyventojai, kurie 2020 m. vykdė individualią veiklą, įtrauktą į […]

12 balandžio, 2021

Konkurencijos taryba išnagrinėjo informaciją dėl Kauno miesto savivaldybės skirtos paramos M.A.M.A. renginio organizatoriams ir paragino savivaldybę įteisinti suteiktą paramą, kad […]

12 balandžio, 2021

Jeigu jiems kažkas skolingi, žmonės dažniausiai elgiasi dvejopai. Vieni labai aršiai reaguoja į skolininkus ir nuolat jiems primena apie turimus […]

9 balandžio, 2021

2020-ieji, pasaulinės pandemijos metai, nacionalinės plėtos įstaigai „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) buvo iššūkių ir tuo pačiu sparčios plėtros metai […]

8 balandžio, 2021

Ketvirtadienį, balandžio 8 d., įvyko naujojo Smiltynės perkėlos kelto korpuso blokų sujungimo ceremonija. Šiuo įvykiu pažymėtas naujas laivo statybos etapas. […]

7 balandžio, 2021

Valstybė ir savivaldybės, dalyvaudamos įmonių ir viešųjų įstaigų valdysenoje, ne visada užtikrina, kad jų veikla būtų pagrįsta gerojo valdymo principais, […]

7 balandžio, 2021

Siekiant užtikrinti saugią ir nepertraukiamą Palangos oro uosto veiklą bei išvengti skrydžių ribojimų dėl susidėvėjusios infrastruktūros, šio oro uosto lėktuvų […]

Asmeninio archyvo nuotr.
7 balandžio, 2021

Keturių Jungtinėje Karalystėje studijuojančių vilniečių komanda nusprendė atgaivinti lietuvių kultūroje naudotus elementus. Taip gimė prekinis ženklas „nebaltas“, kurio drabužiai apjungia […]

3 balandžio, 2021

Artėjant Velykoms retas pirkėjas iš parduotuvės išeina nenusipirkęs bent kelių dešimčių kiaušinių. Bet ar iš tiesų ši prekė nuo parduotuvių […]

2 balandžio, 2021

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) atmetė kino filmų platintojos „Theatrical Film Distribution“ skundą ir patvirtino Konkurencijos tarybos išvadas, kad bendrovė […]

Verslo psichologė Laura Rimkutė
31 kovo, 2021

Automatizacija šiandien jau yra tapusi neatsiejama verslo dalimi – tokie  sprendimai palengvina ir pagreitina daugybę veiklos procesų. Nors automatizuoti sprendimai […]

31 kovo, 2021

Verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“, siekdama užtikrinti verslumo skatinimo paslaugų prieinamumą visoje šalyje, kovo 31 d. atidarė šešis […]

30 kovo, 2021

Dalis pirkėjų tikriausiai iki šiol prisimena paskutiniąsias šventes pandemijos laikotarpiu, kai norėdami įsigyti ar atsiimti internetu užsakytų prekių, buvo priversti […]

27 kovo, 2021

Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) baigė kvietimo pagal priemonę „Gatvių apšvietimo modernizavimas“ paraiškų priėmimą. Paraiškas pateikė 13 šalies savivaldybių administracijų […]

25 kovo, 2021

Auto stiklų keitimas – tai išmintingas pasirinkimas visiems, norintiems įbrėžtą, įtrūkusį ir įdaužtą automobilio stiklą pakeisti nauju. Nepažeistas automobilio stiklas […]

24 kovo, 2021

Nei užtverti keliai, nei ištuštėję oro uostai, nei šimtai atšauktų traukinių ir autobusų reisų nesustabdė lietuvių – per karantiną jie […]

Vėjo jėgainės
24 kovo, 2021

Vasario mėnesį Baltijos šalyse buvo sulaukta žemesnės temperatūros nei įprastai. Nepaisant to, atsinaujinančios energijos bendrovė „Enefit Green“ per trumpiausią metų […]

23 kovo, 2021

Ūkininkai ir valstybinės žemės naudotojai galės laikinai ūkininkauti žemėje, kurioje bus rekonstruojamas magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas nuo 56,83 iki […]

23 kovo, 2021

Jau metus besitęsianti pandemija ir vis dar gniaužtų neatleidžiantis antrasis karantinas nemenkai apsunkino kasdienybę daugiavaikėms ir neįgalius vaikus auginančioms šeimoms. […]