2 kovo, 2023

DI atkeliauja į vaizdo žaidimus: dar tikroviškesnė grafika ir nuo jūsų veiksmų priklausantis siužetas

Po žaibiško pokalbių roboto „ChatGPT“ išpopuliarėjimo dirbtiniam intelektui (DI) tapus karščiausia technologijų rinkos tema, į jį nukrypo ir žaidimų entuziastų akys. Analitikai teigia, jog DI sprendimai netrukus leis kur kas greičiau kurti naujas kultinių kūrinių dalis, jų veikėjus privers elgtis kaip žmones, o svarbiausia – žaidimus pavers kur kas labiau įtraukiančiais.

Prognozuojama, kad vaizdo žaidimų pramonė šiemet fiksuos naujas aukštumas, o jos vertė taps didesnė, nei filmų, muzikos ir knygų industrijų kartu sudėjus. Natūralu, kad tokios perspektyvios rinkos dalyviai jau dabar eksperimentuoja su vienais ar kitais DI sprendimais, tačiau visas šių technologijų potencialas – dar toli priešakyje.

„Kai daugumos kritikų pripažintų žaidimų tęsinių tenka laukti keletą, o „Grand Theft Auto 5“ atveju – jau ir 10 metų, tampa akivaizdu, kaip šioje rinkoje sunku sukurti kokybišką produktą. Kūrėjams tenka sugalvoti įtraukiantį siužetą bei daugybę skirtingų jo linijų, ir valandų valandas šlifuoti mažiausius grafinių objektų šešėlius ar valdymo mechanikų elementus. Deja, net ir turint omenyje šias pastangas, vis dar nedidelė dalis žaidimų atrodo išties realistiškai, o žaidėjui kartais neprireikia nė savaitės, kad naują kūrinį spėtų „peržaisti“ ir pamiršti. DI technologijos atkeliauja išspręsti šių problemų, nors kritikai ir beda pirštu į kai kuriuos jų minusus“, – atskleidžia „Telia“ vaizdo žaidimų ekspertas Žilvinas Pūkas.

Daugiau tikrovės

Pasak pašnekovo, kompiuteriniai žaidimai per keletą dešimtmečių padarė įspūdingą pažangą. Nuo iš plika akimi matomų pikselių sudaryto „Pac-Man“ jie evoliucionavo iki su tikromis krepšinio rungtynėmis nesunkiai supainiojamo „NBA 2K23“ ar filmą primenančio „Far Cry 6“. Visgi žengti dar vieną žingsnį į priekį realistiškumo link kasmet darosi vis sudėtingiau ir tai pastebima netgi žvelgiant į sulėtėjusį populiariausių žaidimų franšizių grafikos progresą.

„Šiuolaikiniame žaidime itin daug kūrėjų talento ir pastangų reikalauja įvairios tekstūros, šešėliai bei apšvietimas, kurie labiausiai ir nulemia, kaip smarkiai virtualus pasaulis žaidėjui primins tikrąjį. Laimė, pamažu vis labiau įdarbinami DI algoritmai padeda kūrėjams mėnesiais kurtus realistiškus šešėlius ir apšvietimą automatiškai pritaikyti veikėjui judant, bei naudoti žmogaus nuotraukai nenusileidžiančias veikėjų veido išraiškas ir tekstūras, sugeneruotas išanalizavus tūkstančius realių žmonių atvaizdų“, – teigia Ž. Pūkas.

Įvairūs DI sprendimai turėtų pagerinti ir internetinių žaidimų grafiką, kurią šiuo metu smarkiai riboja daugelyje pasaulio regionų patiriama lėto interneto problema. Grafikos plokščių milžinė „Nvidia“ jau kurį laiką vysto „AI Upscaling“ technologiją, galinčią pačiame įrenginyje realiu laiku padidinti žaidimo grafikos rezoliuciją, papildomai neapkraunant interneto ryšio ir pasiekiant netgi daugumos monitorių galimybes viršijančią raišką.

Labiau įtraukiantis siužetas

Nemaža dalis žaidėjų, įveikę visus pagrindinio siužeto lygius, pereina tiesiai prie kelių žaidėjų (angl. multiplayer) režimo arba žaidimą iškart deda į virtualų ar fizinį stalčių, jo nekartodami. Taip yra todėl, jog žaidėjas jau žino, kaip įvykdyti įvairias misijas ar užduotis, ir žaidžiant antrą kartą jam jos nebesuteiktų naujų potyrių bei azarto. Tačiau pasitelkus DI, žaidimo veikėjams galima „įkrėsti daugiau proto“, įgalinti reaguoti į besikeičiančias aplinkybes bei kiekvieną žaidimo sesiją paversti unikalia.

„Geras to pavyzdys – rinkoje jau esantis „Red Dead Redemption 2“, kuriame veikėjų bendravimas su žaidėjo valdomu protagonistu priklauso nuo jo dėvimų drabužių ir netgi nuo ant jų esančių kraujo dėmių. Pažangūs DI algoritmai tai pakeltų į kitą lygį, suteikdami galimybę įvairiems žaidimo „bosams“, lenktynių priešininkams ar krepšinio varžovams įsiminti, kokiu būdu juos įveikėte praėjusį kartą, nebeleisti to pakartoti bei jūsų veiksmas daryti įtaką tolimesnei žaismo eigai. Taip žaidimas įgautų daugybę papildomų siužeto linijų ir nenusibostų jį žaidžiant net trečią ar ketvirtą kartą“, – aiškina „Telia“ atstovas.

DI taip pat turėtų padėti žaidimuose integruoti naujus valdymo būdus. Personažai galimai išmoktų suprasti įvairius žodžius ar frazes, todėl žaidimą galėtume valdyti ne tik spaudydami mygtukus, bet ir kalbėdami. Spėjama, jog tai ypač pasitarnaus įvairiems virtualios realybės žaidimams, kuriuose natūrali galimybė bendrauti su prieš mūsų akis stovinčiu veikėju bus itin reikalinga.

 DI galimai panaikins žmogišką dvasią

Ž. Pūkas teigia neabejojantis, kad šiandieninė žaidimų industrija jai pritaikytų DI įrankių laukia su dideliu nekantrumu. Dedama daug vilčių, jog palengvindami įvairius daug mechaninio darbo reikalaujančius procesus jie leis pagreitinti naujų žaidimo dalių išleidimą bei žaidėjams pasiūlyti daugiau kokybiškų ir interaktyvių kūrinių.

„Kita vertus, kai kurie žaidėjai baiminasi, jog DI iš žaidimų pašalins „žmogiškąjį prisilietimą“, juos paversdamas tik vizualiai patraukliu klišių rinkiniu. Kyla pavojus, jog kūrėjai DI įdarbins ne tik techninėje dalyje, bet ir kuriant scenarijų, veikėjų portretus ir net siužeto linijas, kurie bus sugeneruoti išanalizavus kitus rinkoje esančius žaidimus. Taip žaidimai galiausiai taps nebe unikaliais kūrėjo vaizduotės vaisiais, o banalūs, nuspėjami ir lyg kažkur matyti, panašiai, kaip dabartinio „ChatGPT“ rašomi tekstai“, – nuogąstavimus vardina ekspertas.

Vis dėlto rinkos ekspertai šias baimes atmeta, teigdami, jog DI algoritmai, kitaip nei tekstų ar paveikslėlių atvejų, niekada negalės žaidimo sukurti be didelės pagalbos iš žmogaus. Tai tėra tik kompiuterinės programos, suprogramuotos pateikti prognozuojamus rezultatus, pasiremiant tam tikrais duomenimis, todėl jos daro daugybę klaidų, kurias vis tiek vėliau tenka taisyti rankiniu būdu. Būtent dėl šios priežasties kol kas DI pasmerktas būti tik įrankiu žaidimo kūrėjo rankose, bet ne pačiu kūrėju.


6 birželio, 2023

Nors norisi apžvelgti, ką būtų galima veikti suaugusiems gamtoje, bet ir jie kartais tampa lyg maži vaikai ir gali žaisti […]

4 birželio, 2023

Šeimų futbolo šventė „Vieninga šeima“ organizuojama nuo 2010 metų, visą laiką vykdavo futbolo stadione, aikštyne, manieže. Tačiau nuo 2019 metų […]

1 birželio, 2023

Klaipėdos paplūdimiuose iškelta Mėlynoji vėliava. Šiuo tarptautiniu kokybės ženklu pasipuošė du paplūdimiai – Smiltynės ir II Melnragės. Kad paplūdimys turėtų […]

R. Parafinavičiaus nuotr.
1 birželio, 2023

2023 m. birželio 1 d. Šiaulių miesto centriniame parke vyko Tarptautinei vaikų gynimo dienai skirti renginiai. Nuo pat vidurdienio mažuosius […]

31 gegužės, 2023

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį įteikė Prezidento taurę Lietuvos pradinių klasių šachmatų čempionato nugalėtojams – Vilkaviškio „Ąžuolo“ progimnazijos komandai. […]

29 gegužės, 2023

Pastarųjų savaičių renginių maratonas įrodė, kad Lietuva oficialiai įžengė į naują mobiliojo interneto erą – jo iš rikiuotės nebegali išvesti […]

26 gegužės, 2023

Tchibo sukūrė savo neįkainojamą reputaciją, remdamasi aukščiausios kokybės produktais. Siekdami šviežumo ir siūlantys daugiau nei 800 skirtingų aromatų, Tchibo tiekia […]

26 gegužės, 2023

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sode Kaune prasidėjo gausiausios čia auginamos dendrologinės kolekcijos – rododendrų – didysis žydėjimas. Nors pirmieji […]

Kurtuvėnų žirgynas. 2023 m. L. Bimbirienės nuotr.
26 gegužės, 2023

Lietuvos Respublikos Seimas 2023-uosius paskelbė atmintinais Žirgo metais. Minėdamas šiuos metus, Šiaulių regioninis valstybės archyvas parengė virtualią parodą „Šiaulių krašto […]

25 gegužės, 2023

Panevėžio sporto centro ugdytiniai iš Utenoje vykusių vaikų ir jaunučių lengvosios atletikos varžybų „Aukštaitijos taurė 2023″ namo parvežė 31 medalį […]

Lietuvoje paskutiniu skambučiu užbaigta taksofonų era (J. Auškelio nuotr.)
22 gegužės, 2023

Kino teatras dviem, bučinių kabina, diskotekų vieta, daržovių parduotuvė – „Telia“ organizuojamas projektas „Taksofonai grįžta“ sulaukė ne tik tokių pramoginių […]

20 gegužės, 2023

Renkantis krosinį motociklą nesunkiai galima rasti dvi auditorijas: tuos, kurie nežino, ką pirkti, ir tuos, kurie tiksliai žino, ko nori. […]

19 gegužės, 2023

Nuo penktadienio iki sekmadienio Kaune vyksiančiame Eurolygos finalo ketverto turnyre greičiu žavės ne tik žaidėjų atakos, bet ir internetas – […]

19 gegužės, 2023

Atšilus orams ir prasidedant atostogų sezonui, atsiranda vis daugiau pagundų pasiėmus kompiuterį pabėgti iš miesto. Nors darbas ne biure, o […]

18 gegužės, 2023

Technologijų bendrovė „Wolt“ Vilniuje atidarė antrąją maisto prekių parduotuvę „Wolt Market“. Šiuo metu Lietuvoje veikia keturios „Wolt Market“ koncepto parduotuvės: […]

18 gegužės, 2023

Šią vasarą Lietuvoje bus filmuojamas naujas išskirtinis realybės šou, kviečiantis patirti didžiausią gyvenimo nuotykį laukinėje gamtoje. Kokybiškos turinio platformos „Telia […]

17 gegužės, 2023

Gegužės 16 d. atidarytas naujai sutvarkytas Neries regioniniame parke esantis Dūkštų ąžuolyno pažintinis takas, nusidriekęs per didžiausią ir vieną seniausių natūralių šalies ąžuolynų. […]

Ramūnas Butautas
17 gegužės, 2023

Eurolygos finalo ketverto karavanas atkeliauja į Kauną, kur jau penktadienį prasidės stipriausios Senojo žemyno lygos pusfinalių kovos, o sekmadienį krepšinio […]

Augustės Labenskytės nuotr.
16 gegužės, 2023

Gegužės 13 dieną Daugyvenės kultūros istorijos muziejaus-draustinio Burbiškio dvaro istorijos muziejuje (Radviliškio r.) 22-ąjį kartą vyko tradicinis festivalis „Tulpių žydėjimo […]

16 gegužės, 2023

Suvenyrus mėgstame visi, o keliaudami visada parsivežame ką nors sau ar artimiesiems atsiminimui iš svečių kraštų. Suvenyru gali tapti ir […]