2 kovo, 2023

DI atkeliauja į vaizdo žaidimus: dar tikroviškesnė grafika ir nuo jūsų veiksmų priklausantis siužetas

Po žaibiško pokalbių roboto „ChatGPT“ išpopuliarėjimo dirbtiniam intelektui (DI) tapus karščiausia technologijų rinkos tema, į jį nukrypo ir žaidimų entuziastų akys. Analitikai teigia, jog DI sprendimai netrukus leis kur kas greičiau kurti naujas kultinių kūrinių dalis, jų veikėjus privers elgtis kaip žmones, o svarbiausia – žaidimus pavers kur kas labiau įtraukiančiais.

Prognozuojama, kad vaizdo žaidimų pramonė šiemet fiksuos naujas aukštumas, o jos vertė taps didesnė, nei filmų, muzikos ir knygų industrijų kartu sudėjus. Natūralu, kad tokios perspektyvios rinkos dalyviai jau dabar eksperimentuoja su vienais ar kitais DI sprendimais, tačiau visas šių technologijų potencialas – dar toli priešakyje.

„Kai daugumos kritikų pripažintų žaidimų tęsinių tenka laukti keletą, o „Grand Theft Auto 5“ atveju – jau ir 10 metų, tampa akivaizdu, kaip šioje rinkoje sunku sukurti kokybišką produktą. Kūrėjams tenka sugalvoti įtraukiantį siužetą bei daugybę skirtingų jo linijų, ir valandų valandas šlifuoti mažiausius grafinių objektų šešėlius ar valdymo mechanikų elementus. Deja, net ir turint omenyje šias pastangas, vis dar nedidelė dalis žaidimų atrodo išties realistiškai, o žaidėjui kartais neprireikia nė savaitės, kad naują kūrinį spėtų „peržaisti“ ir pamiršti. DI technologijos atkeliauja išspręsti šių problemų, nors kritikai ir beda pirštu į kai kuriuos jų minusus“, – atskleidžia „Telia“ vaizdo žaidimų ekspertas Žilvinas Pūkas.

Daugiau tikrovės

Pasak pašnekovo, kompiuteriniai žaidimai per keletą dešimtmečių padarė įspūdingą pažangą. Nuo iš plika akimi matomų pikselių sudaryto „Pac-Man“ jie evoliucionavo iki su tikromis krepšinio rungtynėmis nesunkiai supainiojamo „NBA 2K23“ ar filmą primenančio „Far Cry 6“. Visgi žengti dar vieną žingsnį į priekį realistiškumo link kasmet darosi vis sudėtingiau ir tai pastebima netgi žvelgiant į sulėtėjusį populiariausių žaidimų franšizių grafikos progresą.

„Šiuolaikiniame žaidime itin daug kūrėjų talento ir pastangų reikalauja įvairios tekstūros, šešėliai bei apšvietimas, kurie labiausiai ir nulemia, kaip smarkiai virtualus pasaulis žaidėjui primins tikrąjį. Laimė, pamažu vis labiau įdarbinami DI algoritmai padeda kūrėjams mėnesiais kurtus realistiškus šešėlius ir apšvietimą automatiškai pritaikyti veikėjui judant, bei naudoti žmogaus nuotraukai nenusileidžiančias veikėjų veido išraiškas ir tekstūras, sugeneruotas išanalizavus tūkstančius realių žmonių atvaizdų“, – teigia Ž. Pūkas.

Įvairūs DI sprendimai turėtų pagerinti ir internetinių žaidimų grafiką, kurią šiuo metu smarkiai riboja daugelyje pasaulio regionų patiriama lėto interneto problema. Grafikos plokščių milžinė „Nvidia“ jau kurį laiką vysto „AI Upscaling“ technologiją, galinčią pačiame įrenginyje realiu laiku padidinti žaidimo grafikos rezoliuciją, papildomai neapkraunant interneto ryšio ir pasiekiant netgi daugumos monitorių galimybes viršijančią raišką.

Labiau įtraukiantis siužetas

Nemaža dalis žaidėjų, įveikę visus pagrindinio siužeto lygius, pereina tiesiai prie kelių žaidėjų (angl. multiplayer) režimo arba žaidimą iškart deda į virtualų ar fizinį stalčių, jo nekartodami. Taip yra todėl, jog žaidėjas jau žino, kaip įvykdyti įvairias misijas ar užduotis, ir žaidžiant antrą kartą jam jos nebesuteiktų naujų potyrių bei azarto. Tačiau pasitelkus DI, žaidimo veikėjams galima „įkrėsti daugiau proto“, įgalinti reaguoti į besikeičiančias aplinkybes bei kiekvieną žaidimo sesiją paversti unikalia.

„Geras to pavyzdys – rinkoje jau esantis „Red Dead Redemption 2“, kuriame veikėjų bendravimas su žaidėjo valdomu protagonistu priklauso nuo jo dėvimų drabužių ir netgi nuo ant jų esančių kraujo dėmių. Pažangūs DI algoritmai tai pakeltų į kitą lygį, suteikdami galimybę įvairiems žaidimo „bosams“, lenktynių priešininkams ar krepšinio varžovams įsiminti, kokiu būdu juos įveikėte praėjusį kartą, nebeleisti to pakartoti bei jūsų veiksmas daryti įtaką tolimesnei žaismo eigai. Taip žaidimas įgautų daugybę papildomų siužeto linijų ir nenusibostų jį žaidžiant net trečią ar ketvirtą kartą“, – aiškina „Telia“ atstovas.

DI taip pat turėtų padėti žaidimuose integruoti naujus valdymo būdus. Personažai galimai išmoktų suprasti įvairius žodžius ar frazes, todėl žaidimą galėtume valdyti ne tik spaudydami mygtukus, bet ir kalbėdami. Spėjama, jog tai ypač pasitarnaus įvairiems virtualios realybės žaidimams, kuriuose natūrali galimybė bendrauti su prieš mūsų akis stovinčiu veikėju bus itin reikalinga.

 DI galimai panaikins žmogišką dvasią

Ž. Pūkas teigia neabejojantis, kad šiandieninė žaidimų industrija jai pritaikytų DI įrankių laukia su dideliu nekantrumu. Dedama daug vilčių, jog palengvindami įvairius daug mechaninio darbo reikalaujančius procesus jie leis pagreitinti naujų žaidimo dalių išleidimą bei žaidėjams pasiūlyti daugiau kokybiškų ir interaktyvių kūrinių.

„Kita vertus, kai kurie žaidėjai baiminasi, jog DI iš žaidimų pašalins „žmogiškąjį prisilietimą“, juos paversdamas tik vizualiai patraukliu klišių rinkiniu. Kyla pavojus, jog kūrėjai DI įdarbins ne tik techninėje dalyje, bet ir kuriant scenarijų, veikėjų portretus ir net siužeto linijas, kurie bus sugeneruoti išanalizavus kitus rinkoje esančius žaidimus. Taip žaidimai galiausiai taps nebe unikaliais kūrėjo vaizduotės vaisiais, o banalūs, nuspėjami ir lyg kažkur matyti, panašiai, kaip dabartinio „ChatGPT“ rašomi tekstai“, – nuogąstavimus vardina ekspertas.

Vis dėlto rinkos ekspertai šias baimes atmeta, teigdami, jog DI algoritmai, kitaip nei tekstų ar paveikslėlių atvejų, niekada negalės žaidimo sukurti be didelės pagalbos iš žmogaus. Tai tėra tik kompiuterinės programos, suprogramuotos pateikti prognozuojamus rezultatus, pasiremiant tam tikrais duomenimis, todėl jos daro daugybę klaidų, kurias vis tiek vėliau tenka taisyti rankiniu būdu. Būtent dėl šios priežasties kol kas DI pasmerktas būti tik įrankiu žaidimo kūrėjo rankose, bet ne pačiu kūrėju.


23 vasario, 2024

Praėjusią savaitę technologijų gigantai, įskaitant „Microsoft“, „Meta“, „Google“, „Amazon“, „X“, „OpenAI“ ir „TikTok“ paskelbė susitarimą, kuriuo siekiama sumažinti riziką, kad dirbtinis […]

18 vasario, 2024

Klaipėdos „Švyturio arenoje“ šeštadienio vakare vyko nacionalinės „Eurovizijos“ atrankų finalas, kuriame į muzikinę kovą stojo 10 dalyvių. Po kovos paaiškėjo, […]

16 vasario, 2024

Valentino diena Baltijos šalyse keičia gyventojų pirkimo įpročius. „Wolt“ duomenimis, populiariausia ne maisto preke vasario 14 d. regione buvo gėlės. […]

14 vasario, 2024

Jei šiųmetis Valentino dienos sveikinimas nustebino iškalbingumu, labai nemaža tikimybė, kad jį parašė dirbtinis intelektas (DI). Kibernetinio saugumo sprendimų lyderės […]

8 vasario, 2024

Sausio pabaigoje visa Prienų arena gaudėjo nuo salės futbolo ritmo, kadangi joje praūžė „MrGolas“ žaidynių superfinalai, skirti U12 ir U14 […]

7 vasario, 2024

Kauno Dariaus ir Girėno stadionas Sporto hale netrukus priims išrinktą koncesininką. Viešame tarptautiniame konkurse ekonomiškai geriausią pasiūlymą pateikė UAB „Kauno […]

27 sausio, 2024

Kultūros ministerijai pavaldūs nacionaliniai ir valstybiniai muziejai bei Kernavės archeologinės vietovės muziejus pernai per nemokamus paskutinius mėnesių sekmadienius sulaukė 510 714 […]

26 sausio, 2024

„Iš Vilniaus sausas neišlipsi – būsi kiaurai permirkęs nuo įspūdžių“. Tokiu šūkiu šiemet lankytojus ir vietinių kelionių gerbėjus kviečia Vilniaus […]

26 sausio, 2024

Jau ne vienerius metus bendradarbiaujantys Molėtų turizmo ir verslo informacijos bei Utenos turizmo informacijos centrai naujus metus pradėjo dar vienu […]

25 sausio, 2024

Šiandien vakare prasideda VI-asis Vilniaus šviesų festivalis, kuriame vilniečiai ir miesto svečiai kviečiami patirti šviesos meno meistrų ir jaunųjų talentų kūrinius bei turiningai […]

24 sausio, 2024

„Vilnius Football Academy“ gavo statybos leidimą naujam tarptautinius standartus atitinkančiam stadionui Vilniaus Lazdynų rajone. Nurodoma, kad futbolo komplekso statybos darbai […]

19 sausio, 2024

Nuo 2024 metų balandžio 19 dienos keleiviai iš Vilniaus oro uosto galės skristi į Atėnus (Graikija) tiesioginiu reguliariuoju skrydžiu, kurį […]

16 sausio, 2024

Gruodžio pradžioje Zarasuose oficialiai ėmė veikti 3 kilometrų lygumų slidinėjimo trasa, kurią įrengė Viešoji įstaiga Kūno kultūros ir laisvalaikio centras. […]

16 sausio, 2024

Jei manote, kad tėvų kova su vaikų ekranais ir prie jų praleidžiamu laiku jau pralaimėta, gal vertėtų pagalvoti ir apie […]

12 sausio, 2024

Kompiuterinių žaidimų istorijoje dar reikėtų gerai paieškoti metų, kurie būtų padovanoję tiek  naujienų, kiek 2023-ieji. Pernai kone kiekvieną mėnesį stebėjome, kaip […]

11 sausio, 2024

Ar kada susimąstėte, kaip jūsų grojaraštyje atsirado būtent ta daina ar filmas? Nuo „Netflix“ iki „Spotify“ – turinį mums dažnai […]

29 gruodžio, 2023

Dalyvavimas Lietuvos bibliotekininkų draugijos konkurse „Meduolinė biblioteka“ subūrė Onuškio ir Aukštadvario bibliotekų bendruomenes smagiems pabuvimams kartu. Džiaugiamės, kad prisijungė mūsų […]

28 gruodžio, 2023

Daugelis mūsų ne kartą yra pajutę, kaip svarbu atsidėkoti ir parodyti mūsų brangiausioms mamoms kiek daug jos mums reiškia. Juk […]

22 gruodžio, 2023

Kasmet Švedijos paštą užplūsta tūkstančiai laiškų, prasidedančių žodžiais: „Brangus Kalėdų seneli“. Tarnyba ne tik į juos atsako, bet daugiau nei […]

21 gruodžio, 2023

Nuo pernai vasaros Lietuvoje pagal pirminę paskirtį skambučiams telefonu nebenaudojamos taksofonų būdelės į šalies viešąsias erdves sugrįžo pačiais netikėčiausiais pavidalais […]