2 kovo, 2023

DI atkeliauja į vaizdo žaidimus: dar tikroviškesnė grafika ir nuo jūsų veiksmų priklausantis siužetas

Po žaibiško pokalbių roboto „ChatGPT“ išpopuliarėjimo dirbtiniam intelektui (DI) tapus karščiausia technologijų rinkos tema, į jį nukrypo ir žaidimų entuziastų akys. Analitikai teigia, jog DI sprendimai netrukus leis kur kas greičiau kurti naujas kultinių kūrinių dalis, jų veikėjus privers elgtis kaip žmones, o svarbiausia – žaidimus pavers kur kas labiau įtraukiančiais.

Prognozuojama, kad vaizdo žaidimų pramonė šiemet fiksuos naujas aukštumas, o jos vertė taps didesnė, nei filmų, muzikos ir knygų industrijų kartu sudėjus. Natūralu, kad tokios perspektyvios rinkos dalyviai jau dabar eksperimentuoja su vienais ar kitais DI sprendimais, tačiau visas šių technologijų potencialas – dar toli priešakyje.

„Kai daugumos kritikų pripažintų žaidimų tęsinių tenka laukti keletą, o „Grand Theft Auto 5“ atveju – jau ir 10 metų, tampa akivaizdu, kaip šioje rinkoje sunku sukurti kokybišką produktą. Kūrėjams tenka sugalvoti įtraukiantį siužetą bei daugybę skirtingų jo linijų, ir valandų valandas šlifuoti mažiausius grafinių objektų šešėlius ar valdymo mechanikų elementus. Deja, net ir turint omenyje šias pastangas, vis dar nedidelė dalis žaidimų atrodo išties realistiškai, o žaidėjui kartais neprireikia nė savaitės, kad naują kūrinį spėtų „peržaisti“ ir pamiršti. DI technologijos atkeliauja išspręsti šių problemų, nors kritikai ir beda pirštu į kai kuriuos jų minusus“, – atskleidžia „Telia“ vaizdo žaidimų ekspertas Žilvinas Pūkas.

Daugiau tikrovės

Pasak pašnekovo, kompiuteriniai žaidimai per keletą dešimtmečių padarė įspūdingą pažangą. Nuo iš plika akimi matomų pikselių sudaryto „Pac-Man“ jie evoliucionavo iki su tikromis krepšinio rungtynėmis nesunkiai supainiojamo „NBA 2K23“ ar filmą primenančio „Far Cry 6“. Visgi žengti dar vieną žingsnį į priekį realistiškumo link kasmet darosi vis sudėtingiau ir tai pastebima netgi žvelgiant į sulėtėjusį populiariausių žaidimų franšizių grafikos progresą.

„Šiuolaikiniame žaidime itin daug kūrėjų talento ir pastangų reikalauja įvairios tekstūros, šešėliai bei apšvietimas, kurie labiausiai ir nulemia, kaip smarkiai virtualus pasaulis žaidėjui primins tikrąjį. Laimė, pamažu vis labiau įdarbinami DI algoritmai padeda kūrėjams mėnesiais kurtus realistiškus šešėlius ir apšvietimą automatiškai pritaikyti veikėjui judant, bei naudoti žmogaus nuotraukai nenusileidžiančias veikėjų veido išraiškas ir tekstūras, sugeneruotas išanalizavus tūkstančius realių žmonių atvaizdų“, – teigia Ž. Pūkas.

Įvairūs DI sprendimai turėtų pagerinti ir internetinių žaidimų grafiką, kurią šiuo metu smarkiai riboja daugelyje pasaulio regionų patiriama lėto interneto problema. Grafikos plokščių milžinė „Nvidia“ jau kurį laiką vysto „AI Upscaling“ technologiją, galinčią pačiame įrenginyje realiu laiku padidinti žaidimo grafikos rezoliuciją, papildomai neapkraunant interneto ryšio ir pasiekiant netgi daugumos monitorių galimybes viršijančią raišką.

Labiau įtraukiantis siužetas

Nemaža dalis žaidėjų, įveikę visus pagrindinio siužeto lygius, pereina tiesiai prie kelių žaidėjų (angl. multiplayer) režimo arba žaidimą iškart deda į virtualų ar fizinį stalčių, jo nekartodami. Taip yra todėl, jog žaidėjas jau žino, kaip įvykdyti įvairias misijas ar užduotis, ir žaidžiant antrą kartą jam jos nebesuteiktų naujų potyrių bei azarto. Tačiau pasitelkus DI, žaidimo veikėjams galima „įkrėsti daugiau proto“, įgalinti reaguoti į besikeičiančias aplinkybes bei kiekvieną žaidimo sesiją paversti unikalia.

„Geras to pavyzdys – rinkoje jau esantis „Red Dead Redemption 2“, kuriame veikėjų bendravimas su žaidėjo valdomu protagonistu priklauso nuo jo dėvimų drabužių ir netgi nuo ant jų esančių kraujo dėmių. Pažangūs DI algoritmai tai pakeltų į kitą lygį, suteikdami galimybę įvairiems žaidimo „bosams“, lenktynių priešininkams ar krepšinio varžovams įsiminti, kokiu būdu juos įveikėte praėjusį kartą, nebeleisti to pakartoti bei jūsų veiksmas daryti įtaką tolimesnei žaismo eigai. Taip žaidimas įgautų daugybę papildomų siužeto linijų ir nenusibostų jį žaidžiant net trečią ar ketvirtą kartą“, – aiškina „Telia“ atstovas.

DI taip pat turėtų padėti žaidimuose integruoti naujus valdymo būdus. Personažai galimai išmoktų suprasti įvairius žodžius ar frazes, todėl žaidimą galėtume valdyti ne tik spaudydami mygtukus, bet ir kalbėdami. Spėjama, jog tai ypač pasitarnaus įvairiems virtualios realybės žaidimams, kuriuose natūrali galimybė bendrauti su prieš mūsų akis stovinčiu veikėju bus itin reikalinga.

 DI galimai panaikins žmogišką dvasią

Ž. Pūkas teigia neabejojantis, kad šiandieninė žaidimų industrija jai pritaikytų DI įrankių laukia su dideliu nekantrumu. Dedama daug vilčių, jog palengvindami įvairius daug mechaninio darbo reikalaujančius procesus jie leis pagreitinti naujų žaidimo dalių išleidimą bei žaidėjams pasiūlyti daugiau kokybiškų ir interaktyvių kūrinių.

„Kita vertus, kai kurie žaidėjai baiminasi, jog DI iš žaidimų pašalins „žmogiškąjį prisilietimą“, juos paversdamas tik vizualiai patraukliu klišių rinkiniu. Kyla pavojus, jog kūrėjai DI įdarbins ne tik techninėje dalyje, bet ir kuriant scenarijų, veikėjų portretus ir net siužeto linijas, kurie bus sugeneruoti išanalizavus kitus rinkoje esančius žaidimus. Taip žaidimai galiausiai taps nebe unikaliais kūrėjo vaizduotės vaisiais, o banalūs, nuspėjami ir lyg kažkur matyti, panašiai, kaip dabartinio „ChatGPT“ rašomi tekstai“, – nuogąstavimus vardina ekspertas.

Vis dėlto rinkos ekspertai šias baimes atmeta, teigdami, jog DI algoritmai, kitaip nei tekstų ar paveikslėlių atvejų, niekada negalės žaidimo sukurti be didelės pagalbos iš žmogaus. Tai tėra tik kompiuterinės programos, suprogramuotos pateikti prognozuojamus rezultatus, pasiremiant tam tikrais duomenimis, todėl jos daro daugybę klaidų, kurias vis tiek vėliau tenka taisyti rankiniu būdu. Būtent dėl šios priežasties kol kas DI pasmerktas būti tik įrankiu žaidimo kūrėjo rankose, bet ne pačiu kūrėju.


24 liepos, 2024

Ugdymo įstaigoms užvėrus duris vasaros atostogoms, atžalų turintieji dažnai suka galvas, kaip užtikrinti kokybiškai ir turiningai bėgančias vaikų dienas. Didieji […]

24 liepos, 2024

Kelionės su kelionių agentūra – patogus ir saugus sprendimas žmonėms, norintiems sėkmingai praleisti atostogas, be poreikio keliones organizuoti patiems. Tai […]

24 liepos, 2024

Vilnius – tai miestas, kuriame istorija susilieja su modernumu, kultūra ir pramogomis. Keliaujant po Vilnių, būtina išbandyti įvairias veiklas, kurios […]

23 liepos, 2024

Jau šį rudenį „iPhone“ išmaniuosius pasieks įvairių apžvalgininkų revoliuciniu tituluojamas „iOS 18“ atnaujinimas. Naujoji operacinės sistemos versija suteiks daugybę nematytų […]

22 liepos, 2024

Kovinės sporto šakos pastaraisiais metais patyrė nepaprastą transformaciją – mišrūs kovos menai (MMA) ir Ultimate Fighting Championship (UFC) yra šio […]

22 liepos, 2024

Pirmoji ponia Diana Nausėdienė pirmadienį Kalvarijos savivaldybėje apsilankė Kvietkinės kaimo bendruomenės vaikų stovykloje. 2008 metais įkurta bendruomenė įgyvendina įvairias kultūrines […]

22 liepos, 2024

Ar pasiruošę leistis į nepamirštamą žygį per miškus, kalnus ar kitus nuostabius gamtos kampelius? Prieš pradedant šią nuotykių kupiną kelionę, […]

22 liepos, 2024

Kai kalbama apie kūno ir proto harmoniją, pilatesas ir joga yra dvi nepaprastai populiarios praktikos, kurios padeda pasiekti tiek fizinę […]

19 liepos, 2024

Už savaitės prasidėsiančios, 2024 m. Paryžiaus olimpinės žaidynės bus technologiškai pažangiausia Olimpiada istorijoje, o didele dalimi tai nulems platus 5G […]

19 liepos, 2024

Irklentės – tai ne tik smagi vandens pramogų priemonė, bet ir vis labiau populiarėjantis sportas, kuris apima tiek fizinį aktyvumą, […]

Pranas Mitkus ir Justė Jančiūnaitė su treneriais ir palaikymo komanda
19 liepos, 2024

Visą šią savaitę Kinijos Usio mieste vyksta didelis tarptautinis sportinių šokių festivalis, kurio programoje numatyta ir daug svarbių turnyrų. Vienas […]

16 liepos, 2024

Molainių kaimo bendruomenė (Panevėžio r. sav.) 2024 m. įgyvendino Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos lėšomis finansuojamą projektą „Viešųjų […]

12 liepos, 2024

Kiekvienas Lietuvos kampelis savaip įdomus, gražus ir unikalus. Štai Suvalkijos kraštas, garsėjantis savo turtinga istorija ir dvarų gausa, taip pat […]

10 liepos, 2024

300 laiptelių, 55 metrai aukščio ir kvapą gniaužiantys Nemuno kilpų vaizdai – tokią dovaną lankytojams kaskart įteikia aukščiausias Lietuvoje apžvalgos […]

9 liepos, 2024

Vieni didžiausių vasaros malonumų – saulės vonios ir maudynės jūroje – gali tapti netikėtu nemalonumu plaukams. Tinkamai nepasiruošus vasaros pramogoms, […]

5 liepos, 2024

Miškininkai ragina iškeisti miestą į mišką ir vasaros atostogų, laisvadienių metu lankyti neatrastus pažintinius takus, muziejus, poilsiavietes miškuose. Šįkart rekomenduojame […]

3 liepos, 2024

Vilniuje po rekonstrukcijos pašventintas ir lankymui atidarytas Liuteronų sodas – Vilniaus evangelikų senosios kapinės ant Tauro kalno. Sovietmečiu likvidavus kapines […]

3 liepos, 2024

Kiekvienas vasaros sezonas pasižymi didesniu aktyvumu – maudynės ežeruose, upėse ar prie jūros, dviračiai, paspirtukai, aktyvios pramogos gamtoje, batutai kiemuose […]

2 liepos, 2024

Efektyvaus laiko valdymas yra labai svarbus aspektas mėgstantiems tiek įprastus, tiek virtualius žaidimus internete. Tai turi tiesioginės įtakos jūsų asmeniniam […]

1 liepos, 2024

Klasėse nuskambėjus mokslo metų pabaigą žyminčiam skambučiui, daugelis vaikų jau kraunasi kuprines į vasaros stovyklas. Nors nuotykiai, žygiai, nauji draugai […]