24 rugpjūčio, 2021
Lietuvos statistikos departamentas

Dviračių daugėja, bet jiems skirti takai kai kur trumpėja

Dviračių kainos ir toliau kyla, dar sparčiau auga jų pardavimai. Prekybininkai džiūgauja, kad šių transporto priemonių paklausa pastaraisiais metais išaugo net kelis kartus – tokio pirkimo bumo jie dar neregėjo.

Tik trumpam, per patį pirmojo karantino piką, pernai balandį buvo pristabdyta ir dviračių gamyba – Statistikos departamento duomenimis, tada jų Lietuvoje pagaminta 6,6 tūkst.

Bet jau vasarą dviračių gamyba mūsų šalyje ėmė grįžti į įprastas vėžes. Pernai birželį jų pagaminta jau 14,5 tūkst., o šių metų gegužę – beveik 26 tūkst.

Tačiau savivaldybės dviračių takais rūpinosi ne taip sparčiai. Dviratininkai pernai galėjo išbandyti 58,8 km naujų takų, arba vos 8 km daugiau, nei jų buvo nutiesta užpernai.

Statistikos departamento duomenimis, daugiausia dviratininkams skirtų takų driekiasi Kauno apskrityje – 330 km. Tiesa, pačiame Kaune jų ilgis pernai nesikeitė, o naujų atsirado Birštone, taip pat Kauno bei Raseinių rajonuose.

Nors sostinė pristatoma kaip draugiškas dviratininkams miestas, visoje Vilniaus apskrityje dviračių takų 2020 m. pabaigoje buvo 218,5 km, arba tik 12 km daugiau nei 2019 m. pabaigoje.

Vilniaus miesto savivaldybės taryba dar 2013 m. buvo palaiminusi dviračių transporto infrastruktūros plėtros programą. Joje numatyta iki 2020 m. dviračių takų tinklą išplėsti dvigubai – nuo 126 iki 238 km. 

Bet praėjusių metų pabaigoje Vilniuje driekėsi 164 km dviračių takų, arba 12 km daugiau nei ankstesniais metais. Ant kai kurių dviračių takų Vilniaus centre pernai vasarą išdygo barai bei lauko kavinės. Tačiau šiemet sostinės valdžia skelbia planuojanti už 3 mln. eurų nutiesti 14 km naujų dviračių ir pėsčiųjų takų.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis pasidalijo Lietuvos automobilių kelių direkcijos planais kitąmet pradėti beveik 35 km besitęsiančio dviračių tako Smiltynė–Nida atnaujinimą.

Jis užsiminė ir apie dar ambicingesnius užmojus ateityje kokybiška dviračių trasa sujungti Nidą ir Latvijos pasienį.

Statistikos departamento duomenimis, pernai šalies pajūryje (Klaipėdoje) buvo nutiesta 5 km naujų dviračių takų. Po 5 km naujų takų taip pat atsirado Marijampolės bei Biržų rajonuose, Radviliškio rajone – 4 km, Kauno rajone – 3,7 km, o Panevėžyje – 3 km.

Iki 1 km dviračių takų tinklas pernai pailgėjo Šalčininkų, Alytaus, Raseinių, Rokiškio, Jurbarko, Visagino bei Zarasų rajonuose.

Beje, Kretingos rajone dviračių takų tinklą per metus pavyko išplėsti tik 100 metrų ir tai dar ne pati blogiausia žinia dviratininkams. Jiems skirti takai kai kuriuose rajonuose ar miestuose pernai netgi sutrumpėjo.

Taip nutiko Skuode, kur dviračių takų ilgis sutrumpėjo 600 m, taip pat – Panevėžio rajone, kur vietoje buvusių 9,4 km praėjusių metų pabaigoje driekėsi tik 8,2 km dviračių takų. Tačiau ypač dviračių takai sutrumpėjo populiariame Druskininkų kurorte – net 4,2 km.

Susisiekimo ministerija iki 2024 m. dviračių takų skaičių žada padidinti 20 proc., bet M. Skuodis pastebi, jog kol kas tiksliai net nežinoma, kurie takai priklauso valstybei, kurie – savivaldybėms. Dėl to planuojama jų inventorizacija. 

Pasak susisiekimo ministro, dabar neretai viena savivaldybė turi vieną dviračių tako atkarpą, kita – kitą, jos neturi jungties ir dviratininkams nepatogu nuvažiuoti ilgesnį atstumą.

 

Pačių dviratininkų netenkina ir takų kokybė. „Trūksta takų, kuriais būtų galima saugiai važiuoti. Jie įrengiami bet kaip ir dažnai būna tik takų imitacija“, – pastebi Lietuvos dviračių bendrijos vadovas Paulius Bakutis.

Dviračiu į darbą dažnai minanti vilnietė Eglė Vankevičė didesnių priekaištų Vilniuje esantiems dviračių takams neturi, bet pastebi, kad keliaujant, pavyzdžiui, iš Santariškių link centro ties savivaldybe takas dingsta ir tenka riedėti duobėtu šaligatviu.

Vilnietė taip pat pasigenda dviračių tako tarp Vilniaus ir Kauno. „Būtų smagu su šeima dviračiais nuvažiuoti ilgesnį maršrutą. Dabar praktiškai neįmanoma dviračiu iš vieno miesto nukeliauti į kitą“, – apgailestauja E. Vankevičė. 

Be to, dviračių entuziastai pasigenda ir kitų priemonių, kurios labiau skatintų žmones iš automobilių persėsti ant dviračių – esą neužtenka vien tik nutiesti takus.


24 balandžio, 2024

Regis, kuo galėtum nustebinti lietuvį, pasiūlęs pasivaikščioti miške. Miškai, medžio artumas, sakoma, mums tiesiog į kraują įaugę. Vis dėlto savaitgalį […]

23 balandžio, 2024

Šių metų duomenimis, „Android“ išlieka populiariausia operacine sistema pasaulyje, todėl jos atnaujinimų laukia milijonai vartotojų. Nors iki oficialaus „Android 15“ […]

22 balandžio, 2024

Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję […]

19 balandžio, 2024

Rašytiniuose šaltiniuose Utenos vardas paminėtas 1261 m., kai Lietuvos karalius Mindaugas laiške kalavijuočių ordinui už suteiktą pagalbą perleido Utten žemes. […]

19 balandžio, 2024

Nors orai šiluma nelepina, tačiau Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sodo didysis tulpių žydėjimas jau pasirengęs tikram spalvų sprogimui: trečiąją […]

19 balandžio, 2024

Kazlų Rūda pristatė bene pirmąjį Lietuvoje virtualų savivaldybės teritorijos žemėlapį, kuriame vienoje vietoje galima rasti lankytinas vietas, poilsio objektus, prekybos […]

Lietuvos suaugusiųjų rinktinė Europos čempionate / LSŠF nuotr.
18 balandžio, 2024

Prie stulbinančių Lietuvos sportininkų pasiekimų prisidėjo ir mūsų šalies šokėjai. Per pastarąsias kelias dienas Pasaulio sportinių šokių federacija (WDSF) surengė […]

17 balandžio, 2024

Šią savaitę „Vilniaus vandenys“ kartu su Vilniaus miesto savivaldybe sostinėje pradeda lauko gertuvių sezoną. Miesto gyventojai ir jo svečiai galės […]

16 balandžio, 2024

Antradienį Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) atidarė atnaujintas Vilniaus televizijos bokšto erdves skirtos verslui ir poilsiui. Kaip teigė atidarymo […]

15 balandžio, 2024

Nuo balandžio 1 dienos populiaraus maršruto Vilnius–Ryga traukinys papildomai stoja Jonavoje ir Kėdainiuose. Bilietų pardavimai startavo kovo 15 d. Per […]

13 balandžio, 2024

Šeštadienį sostinėje vyko tradicinės Fiziko Dienos (FiDi) renginiai. Šiais metais Vilniaus universiteto (VU) studentai ją surengė jau 56 kartą. Renginio […]

12 balandžio, 2024

Pakruojo dvare sukurtas unikalus gamtos ir meno dermės projektas – įkurtas pirmasis šalyje Varnėnų miestas. Čia tradiciniu būdu, ant senovinių […]

11 balandžio, 2024

Kūryba. Ramybė. Įkvėpimas. Tai tik keli žodžiai, kurie puikiai apibūdina rašytojų rezidencijų programą „Parašyta Molėtų krašte“ (Writing@Moletai), kuri šiais metais […]

9 balandžio, 2024

Narcizų žydėjimo šventė – pati gražiausia pavasario šventė Druskininkuose. Triskart keitę šventės datą, pagaliau garsiai skelbiame – Druskininkai žydi! Šįmet […]

9 balandžio, 2024

Atskirtis tarp mokslininkų ir visuomenės mažėja – Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Piliečių mokslo centras tiesia tiltus tarp mokslo […]

9 balandžio, 2024

Lietuvoje pradedama įgyvendinti darbotvarkė „Tvari mokykla 2023“. Planuojama, kad iki 2030 m. visos mūsų šalies mokyklos taps tvarios arba žengs […]

9 balandžio, 2024

Kultūros ministerija kartu su Sveikatos apsaugos ministerija pradeda įgyvendinti Socialinio recepto projektą, kuris vyks 13-oje Lietuvos savivaldybių. Šįmet projektas bus […]

8 balandžio, 2024

Savo jėgomis baseiną su SPA zona Nemuno saloje pastatęs Kaunas tęsia vandens sporto statinių plėtrą visame mieste. Praėjusių metų pabaigoje […]

4 balandžio, 2024

Kai kalbama apie važiavimą motociklu, šalmas nėra tik saugos įranga – tai geriausia motociklininko apsauga negailestingame asfalto ir greičio pasaulyje. […]

4 balandžio, 2024

Prabangaus svetingumo srityje siekis sukurti nepamirštamą pirmąjį įspūdį svečiams yra meno forma. Didėjant konkurencijai, prabangūs kurortai nuolat ieško naujoviškų būdų, […]