4 rugpjūčio, 2021

Dviračių takuose dviratininkams ankšta: vietą tenka dalintis su paspirtukais ir vežimėlius stumdančiais tėvais

Kelionėms ir aktyviam laisvalaikiui lietuviai vis dažniau renkasi dviračius, o besiplečiant dviračių takų infrastruktūrai eismo juose – vis daugėja. Vien Vilniuje driekiasi 112 kilometrų dviračių takų, kurių tinklas nuolat pildosi naujomis atkarpomis. Visgi net ir dviračių takuose dviratininkai saugiai jaučiasi ne visuomet. VšĮ „Dviračių akademija“ treneris, dviratininkas Marius Bernatonis sako, kad dar ne visi eismo dalyviai suvokia, kad dviračių takai yra skirti būtent dviratininkams, todėl juose kyla nemažai pavojingų situacijų. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Privačių klientų draudimo skyriaus vadovė Aušra Jusė pažymi, kad į eismo įvykius dviračių takuose kiekvieną savaitę patenka dešimtys dviratininkų.

A. Jusės teigimu, nors kelių eismo taisyklėse yra aiškiai nurodama, kad dviračių takais galima važiuoti tik dviračiais, realybė yra kiek kitokia. Dviračių takais dažnai ne tik vaikšto pėstieji, bet ir zuja paprastų mechaninių paspirtukų vairuotojai, riedutininkai, riedlentininkai, vaikus vežimėlyje vežioja mamos ir tėčiai, šuniukus vedžioja gyvūnų mylėtojai. Dėl to pavojus kyla tiek pastariesiems, tiek dviračių taku minantiems dviratininkams.

„Mūsų patirtis rodo, kad išties nemaža dalis eismo įvykių, kuriuose dalyvauja dviratininkai, nutinka būtent dviračių takuose, kur minti dviračiu tarsi ir turėtų būti saugiausia. Nors bendrai Lietuvos miestai dviratininkams tampa vis draugiškesni, neretai dar trūksta pėsčiųjų ir kitų eismo dalyvių supratingumo dviratininkų atžvilgiu. Dėl to dviratininkai susiduria su situacijomis, kuomet reikia išvengti susidūrimo su į dviračių taką įžengusiais pėsčiaisiais ar įvairių kitų transporto priemonių vairuotojais“, – sako A. Jusė.

Tą patvirtina ir M. Bernatonis, kuris sako pats ne kartą dviračių takuose buvo patekęs į pavojingas situacijas. Nors kol kas visos jos baigėsi sėkmingai, tačiau skaudžių nelaimių dviračių takuose pavyksta išvengti ne visiems dviratininkams.

„Vienas iš realių pavyzdžių – mama dviračių taku vežimėlyje veža vaiką, o tuo pačiu naršo telefone. Tokią kliūtį tenka apvažiuoti. Tačiau netikėtai mama su vežimėliu suka į kairę, todėl prireikia staigiai stabdyti. Susidūrimo išvengiau per plauką. Jei nebūčiau spėjęs laiku sureaguoti, turbūt būtume nukentėję visi – ir mama, ir vaikas, ir aš. Juk dviračiu minama ir 20-30 km/h greičiu“, – pasakoja M. Bernatonis.

Anot jo, panašių situacijų apstu – tai į dviračių taką netikėtai įžengia pėsčiasis su ausinėmis ausyse, tai įvažiuoja riedlentininkas ar reidutininkas arba kelią užblokuoja ilgas šuns pavadėlis. M. Bernatonio teigimu, visiems prisiminus paprastą taisyklę, kad dviračių takai yra skirti būtent minantiems dviračius, juose būtų gerokai saugiau.

„Tiesa, ne visada atsakingai dviračių takuose elgiasi ir patys dviratininkai. Pasitaiko atvejų, kai dviračių takuose nesilaikoma saugaus atstumo, pavojingai manevruojama. Taip pat itin pavojinga situacija, kuomet prireikus sustoti, tai daroma vidury tako, nepasivarginus pasitraukti į šoną. Tokiu atveju kyla susidūrimo su kitu dviratininku rizika“, – sako M. Bernatonis.

Savo ruožtu A. Jusė pažymi, kad tokių įvykių metu ne tik apgadinami dviračiai, bet ir sužalojami žmonės. Sutrenkimai, nubrozdinimai ir kaulų lūžiai yra tipinės tokių nelaimingų atsitikimų pasekmės. Dėl to važiuojant dviračiu – nesvarbu važiuojamąja kelio dalimi ar dviračių taku – visuomet rekomenduojama dėvėti šalmą. Nepilnamečiams dviratininkams ar dviračiu vežamiems vaikams šalmas yra privalomas.

„Be to, patartina pasirūpinti ir pakankamos apimties draudimo apsauga. Važiuojant dviračiu ir patekus į eismo įvykį galima ne tik pačiam patirti traumų bei nuostolių dėl apgadinto dviračio, bet ir sužaloti kitus asmenis, kuriems padarytą žalą gali tekti atlyginti. Dėl to ypač aktualus tampa civilinės atsakomybės draudimas“, – sako A. Jusė.


28 kovo, 2024

Daliai gyventojų negavus perspėjimo pranešimų apie gaisrą Vilniuje, Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė mato poreikį peržiūrėti techninį pranešimo siuntimo įgyvendinimą, […]

28 kovo, 2024

Kovo 27 dienos vakarą Vilniuje Panerių gatvėje AB „Ruvis“ teritorijoje užsiliepsnojo automobilių atliekų apdorojimo aikštelė. Aplinkos apsaugos agentūros laboratorija išvyko […]

28 kovo, 2024

Artėjant moksleivių pavasario atostogoms dalis šeimų kartu su atžalomis planuoja keliones į užsienį. Psichologė atkreipia dėmesį, kad išvykos į svečias […]

27 kovo, 2024

Vilniuje užsidegė automobilių sąvartynas, Eltai patvirtino Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnyba (PAGD). Informuojama, kad gaisras kilo Panerių g. 56 esančiame […]

27 kovo, 2024

Telekomunikacijų bendrovė „Telia“ savo darbuotojams pradėjo rengti nemokamus pirmosios pagalbos suteikimo kursus.  Per šiuos metus įmonė sudarys galimybę beveik 2000 savo darbuotojų […]

27 kovo, 2024

Avarijos – vienas iš nemaloniausių nutikimų gyvenime. Tai dažniausiai nenumatytas nelaimingas atsitikimas. Neabejotinai niekas niekuomet intenciškai nesiekia sukelti avarijos ir […]

27 kovo, 2024

Lietuvoje nėra įrengta pakankamai slėptuvių, priedangų ir kolektyvinės apsaugos statinių, kurie karinių veiksmų atveju, vykstant apšaudymams iš oro raketomis, dronais, […]

Ekonomistas Aleksandras Izgorodinas. Josvydo Elinsko (ELTA) nuotr.
27 kovo, 2024

2024-uosius rinka pradėjo optimistinėmis nuotaikomis: tiek rinkos dalyviai, tiek paskolų turintys gyventojai ir verslai nekantrauja, kada gi pasaulio centriniai bankai […]

27 kovo, 2024

Žodis „negalia“ gali kelti labai įvairias asociacijas. Dažnai jos – nemalonios, tad nieko nuostabaus, kad šį nepatinkantį jausmą galbūt norisi […]

26 kovo, 2024

Savaitgalio išvykos įgauna pagreitį! Telšių regiono lyderis – Žemaitijos turizmo informacijos centras – kviečia jus į viešnagę Telšiuose ir Telšių rajone […]

26 kovo, 2024

Po truputį šylant orams vis daugiau laiko leidžiame gamtoje ir parkuose, neretai ir su savo keturkojais augintiniais. Draudikai skaičiuoja, kad […]

26 kovo, 2024

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, […]

25 kovo, 2024

Pastaraisiais metais ėmė sparčiai populiarėti termo rūbai. Tai funkcionali apranga, pasižyminti termoreguliacinėmis savybėmis. Ji skirta palaikyti komfortiškai kūno temperatūrai esant […]

25 kovo, 2024

Šiemet ankstokai prasidėjęs motociklininkų sezonas į gatves atginė ir naujus iššūkius eismo dalyviams. Per žiemą primiršti vairavimo įgūdžiai pakiša koją […]

23 kovo, 2024

Grūdų augintojų asociacijos pirmininkas Aušrys Macijauskas sako, kad įvesta griežtesnė grūdų iš Rusijos kontrolė yra geras žingsnis, tačiau visiškai neužkirsiantis […]

23 kovo, 2024

Naujausiais oficialiais duomenimis, per teroro aktą netoli Maskvos esančioje koncertų salėje „Crocus City Hall“ žuvo 115 žmonių. Tai pranešė Rusijos […]

23 kovo, 2024

Lenkų sąjunga šeštadienį pradėjo eitynes ir mitingą dėl padėties tautinių mažumų mokyklose Lietuvoje. Keli šimtai dalyvių, daugiausiai moksleiviai iš lenkiškų […]

23 kovo, 2024

Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto (VU TSPMI) dėstytojas, politologas Nerijus Maliukevičius sako, kad Kremlius teroro aktą Maskvos […]

22 kovo, 2024

Lietuvoje prasidėjus diskusijoms ar nereikėtų drausti tėvams dalintis vaikų nuotraukomis ir vaizdo įrašais internete, pasaulyje savo vaikų turiniu socialiniuose tinkluose […]

22 kovo, 2024

Vasaros saulė ir karštis gali būti pavojingi vaikams, todėl svarbu užtikrinti jų apsaugą nuo perkaitimo. Viena iš puikių apsaugos priemonių […]