Ekologiškų produktų paklausa auga tiek mažmeninėje prekyboje, tiek internete

Sveiko gyvenimo būdo ir natūralių produktų tendencija vis labiau įsišaknija ir Lietuvoje: ekologiškais produktais prekiaujanti bendrovė „Livinn – sveiki produktai“ praneša, kad per pirmuosius devynis šių metų mėnesius mažmeninių parduotuvių apyvarta augo vidutiniškai 14,6 proc., o prekybos internetu apyvarta – beveik 39 proc. , lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Dalį pelno „Livinn – sveiki produktai“ šiemet investavo į parduotuvių bei svetainės internete atnaujinimą. Viso per 2015 m. parduotuvėms atnaujinti bus skirta per 100 tūkst. eurų, o svetainės-elektroninės parduotuvės modernizavimo darbams – beveik 27 tūkst. eurų. Pasak Ario Azguridžio, atnaujintas parduotuvių interjeras ir e-parduotuvės aplinka kur kas geriau atskleidžia įmonės veidą: „Naujas interjeras, prekių išdėstymas parduotuvėje, aiškesnė bei vartotojui patogesnė informatyvi svetainė atspindi tai, į ką labiausiai orientuojamės – siūlomų prekių ir aptarnavimo kokybę.“
Nesaldūs užkandžiai – vis labiau ryškėjanti tendencija
Remiantis „Livinn – sveiki produktai“ apžvalga, populiariausiomis sveikų produktų kategorijomis išlieka šampūnai, kondicionieriai, veido kremai. Maisto produktų srityje lyderiai – ekologiškos kruopos ir dribsniai, produktai be glitimo, pieno pakaitalai iš migdolų, sojų, kokosų. Apskritai, anot A. Azguridžio, visi kokoso produktai – aliejus, pienas, vanduo – itin populiarėja. „Mūsų nuomone, pagrindinė tokio augimo priežastis – aukšta kokybė. Pagaminti tikrai kokybišką kokoso aliejų nėra taip lengva.“
Kita sparčiai besiplečianti kategorija – nesaldūs užkandžiai. „Vis daugiau susidomėjimo sulaukia ekologiškas žemės riešutų sviestas, veganiški ir žaliavalgiški batonėliai su daržovėmis: burokėliais, morkomis, moringa. Vartotojų palankumą pelnė ir japoniški nesaldūs krekeriai iš juodųjų sezamų, pupuolių ir žirnelių. Poreikį nesaldiems užkandžiams pajutome dar pernai, todėl šiemet į mūsų asortimentą įtraukėme keletą garsių tokių produktų gamintojų iš Olandijos ir Japonijos”, – įžvalgomis dalijasi „Livinn – sveiki produktai“ komercijos vadovas.
Pasak jo, ekologiškų produktų rinkoje sezoniškumas ryškiausiai atsiskleidžia po vasaros. „Orams atvėsus pastebime didesnį arbatų, įvairių prieskonių, šalto spaudimo aliejaus poreikį – žmonės daugiau laiko praleidžia namuose, dažniau gamina. Atėjus rudeniui padidėja ir riebesnių veido bei rankų kremų paklausa – šaltuoju sezonu oda rūpinamasi labiau“, – sako A. Azguridis.
Prognozuoja rinkos augimą
Nors šventiniu laikotarpiu apyvarta įprasto mėnesio vidurkį viršija apie 50 proc., A. Azguridis prognozuoja, kad šį gruodį apyvarta papildomai kils 7–9 proc., lyginant su paskutiniu praėjusių metų mėnesiu. „Kalbant apie kitus metus, tikimės nuoseklaus kokybiškų ekologiškų prekių augimo. Manome, jis galėtų siekti iki 10 proc.”, – teigia A. Azguridis.