25 rugsėjo, 2017
Lietuvos žurnalistų autoklubo informacija

Geriausias Lietuvos vairuotojas – vilnietis Kęstutis Taškūnas

Sekmadienį Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome finišavo jau šešioliktą kartą Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuotas konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas“. Geriausiu šalies vairuotoju antrus metus iš eilės tapo vilnietis Kęstutis Taškūnas, įrodęs pranašumą prieš kitus dalyvius įvairiausiose rungtyse.

Ilgas kelias finalo link

Atkrintamieji konkurso etapai buvo organizuojami Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose. Iš kiekvieno atkrintamojo turo į finalą pateko po septynis dalyvius, viso – dvidešimt vienas, o tarp jų ir trys merginos. „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkursuose niekada nebūna lengva. Tai rodo ir atvejai, kuomet net teorijos barjero peršokti nepavyksta ankstesniuose konkursuose gerai pasirodžiusiems vairuotojams.

Iki finalinės dienos dalyviai nuėjo sunkų ir ilgą kelią – jiems teko pademonstruoti ne tik teorines žinias apie kelių eismo taisykles, bet ir parodyti išmonę testuose apie automobilio sandarą bei technologijas. Be abejo, pagrindiniu smuiku šiame konkurse griežia vairavimo rungtys, atliekamos „Toyota“ automobiliais.

„Kaip visada mes stengiamės sugalvoti rungčių, kurios ne tik padėtų išaiškinti geriausią vairuotoją, bet būtų įdomios ir patiems dalyviams. Stengiamės visada pateikti siurprizą, kad dalyvis iš čia išvažiuotų ir pasivaržęs su kolegomis, ir gavęs naujos patirties ateityje. Tarkime, gelbėjant žmogaus gyvybę arba gesinant automobilį. Būtent tokios rungtys šiandien ir buvo pateiktos. Be abejo, automobilio valdymo rungtys yra privalomos“, – sakė varžybų vadovas Dainius Leonavičius.

Netikėta užduotis finalininkams – bekelės ruožas

Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome buvo ne tik vairuojama ant slidžių paviršių, bet ir varžomasi ekonomiško vairavimo rungtyje su „Toyota C-HR“. Iš dalyvių organizatoriai reikalavo atrasti balansą tarp greičio ir ekonomiškumo.

Be abejo, geras vairuotojas yra tas, kuris moka greitai orientuotis situacijose. Tai parodė tarp važiavimų surengta „blitz“ viktorina, kurioje per tris minutes reikėjo atsakyti į 20 klausimų, o už neteisingus atsakymus buvo baudžiama. Dalyviams reikėjo atpažinti įvairias „Bilstein Group“ gaminamas detales, gesinti degantį automobilį, gaivinti žmogų ir atlikti daugybę kitų užduočių, tačiau bene daugiausia dėmesio sulaukė pasivažinėjimas bekelėje.

Sekmadienį į Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromą susirinkę finalininkai prie įėjimo iškart pamatė „Toyota Hilux“ pikapą, o šalia jo sukiojosi žymus bekelės ir turizmo profesionalas Audrius Sutkus. Taigi, būtent finale dalyviams teko iš daugeliui įprastų nedidelių automobilių persėsti į pikapą ir savo vairavimo sugebėjimus pademonstruoti greta autodromo esančiame bekelės ruože.

„Vertinome dalyvius pagal kelis kriterijus: sėdėsena, tiksli akseleracija, elgesys prie vairo, reagavimas į kliūtis. Balai buvo skiriami pagal mano sukurtą sistemą. Važiavome ne laikui, kad galima būtų pažiūrėti, kaip vairuotojas sugeba valdyti visureigį. Kaip supratau, daugeliui tai buvo labai netikėta, nes gyvenime retas kuris tokį automobilį vairuoja. Tačiau geriausias vairuotojas yra tas, kuris sugeba susitvarkyti su bet kokia transporto priemone pagal jo turimą kategoriją. O trasoje buvo galima rasti akmenų, rąstų, šoninio posvyrio kliūčių, dvi geras brastas, pakilimą bei nusileidimą nuo kalno“, – kalbėjo rungties sumanytojas A. Sutkus.

Laimi antrą kartą iš eilės

Suskaičiavus visų rungčių rezultatus paaiškėjo, kad 146 balus surinko ir 21 tašku artimiausią varžovą aplenkė K. Taškūnas. Antrą rezultatą parodė Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vairavimo mokytojas Kęstutis Pūkas. Nuo pastarojo dar vienu tašku atsiliko ir trečią vietą laimėjo Tomas Janauskas.

Nugalėtoju tapęs K. Taškūnas – daugkartinis „Geriausio Lietuvos vairuotojų“ konkurso dalyvis, kuriam šis konkursas buvo jau keturioliktas. Trylikoje konkursų vilnietis nužingsniavo iki finalinio etapo, o iš jų, pridėjus šiemetinę pergalę, laimėjo tris. Beje, pirmą sykį šio konkurso istorijoje užfiksuotas precedentas, kai tas pats dalyvis nugali antrus metus iš eilės: vyras pergalę konkurse šventė ir 2016-aisiais.

„Šis konkursas patiko tuo, kad visos sąlygos buvo pritaikytos realiam eismui. Važiavimas slidžia danga yra tai, ką vairuotojai patiria žiemą. Teko išbandyti ir bekelę, kurioje niekada neteko važinėti. Tai yra realios situacijos, kurios kartais gyvenime pasitaiko. Gali būti, kad tokie atvejai kaip žmogaus gaivinimas ar automobilio gesinimas per vairuotojo gyvenimą niekada nepasitaikys, bet jei taip atsitiktų, turime žinoti, kaip elgtis.

Man asmeniškai padėjo stabilumas visose rungtyse. Tai yra raktas į sėkmę. Negali laimėti konkurso nugalėdamas tik atskirose rungtyse. Visur reikia orientuotis, išmanyti. Galbūt pirmoji rungtis – važiavimas kiek pakišo koją, bet šiaip viskas gerai. Taurė rankose“, – įspūdžiais dalijosi geriausias Lietuvos vairuotojas K. Taškūnas.

Geriausia vairuotoja – instruktorė

Konkurso metu taip pat išaiškinta ir geriausiai vairuojanti moteris. Damų įskaitoje tarp trijų dalyvių pergalę šventė 91-ą tašką surinkusi Solveiga Dambrauskaitė. Būtent ji ir panevėžietis Kęstutis Pūkas buvo tie vairuotojai, kurie surinko aukščiausią, 34 taškų įvertinimą Kelių eismo taisyklių rungtyje, padarę tik vieną klaidą.

„Viskas labai patiko. Organizatoriai kaip visada nustebino. Įdomiausia galbūt buvo pirmosios pagalbos rungtis, kurios metu teko dirbti su defibriliatoriumi. Taigi, įgijau naujos patirties. Įspūdį paliko bekelės rungtis. Esu patenkinta konkursu, rezultatu. Galbūt galėjau geriau pasirodyti slalomuose, tačiau panašu, kad ne viską lemia vairo sukiojimo įgūdžiai. Kitose rungtyse surinkau daugiau taškų. Gerai sekėsi Kelių eismo taisyklės. Ne veltui esu vairuotojų mokytoja“, – renginiu džiaugėsi praėjusiais metais trečiąją vietą moterų kategorijoje laimėjusi, o dabar pergalę šventusi S. Dambrauskaitė.

Antrąją vietą merginų įskaitoje laimėjo Giedrė Kuprienė, o panevėžietei Kristinai Kučinskaitei atiteko trečioji vieta.

Konkurso teorijos užduočių įvairovę užtikrino ne tik organizatorių, bet ir jų partnerių „Neste Lietuva“ pastangos – įmonės atstovai padėjo parengti kelis klausimus, kurie tapo kietu ir ne kiekvienam dalyviui išgliaudomu riešutėliu.

„Konkurso vertybės sutampa su mūsų įmonės vertybėmis: siekiame ne tik aukščiausios kokybės savo parduodamiems produktams – degalams, bet ir saugumo keliuose didėjimo. Tam skiriame didelį dėmesį, tad ir „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso teorijos užduotyse buvo mūsų parengti klausimai, susiję su eismo saugumu“, – kalbėjo „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys.

Konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ vyko jau šešioliktą kartą. Į jį internetu registruotis galėjo visi B kategorijos vairuotojo pažymėjimą turintys ir lietuvių kalbą mokantys žmonės. Po internetinės registracijos vyko trys atrankos etapai skirtingų miestų autodromuose – rugsėjo 9-ąją Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome, rugsėjo 16-ąją Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo autodrome, rugsėjo 23-ią – Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome. Kiekviename atrankos etape po teorinių ir praktinių užduočių iš kelių dešimčių dalyvių buvo atrinkta po septynis, kurie savo išmanumą ir įgūdžius demonstravo rugsėjo 24-ąją Šiaulių DRMC autodrome vykusiame finale. Geriausiu Lietuvos vairuotoju antrus metus iš eilės tapo vilnietis Kęstutis Taškūnas.

Daugiau nuotraukų


24 balandžio, 2024

„Gyvenu Lietuvoje, noriu  suprasti žmones ir aplinką, kurioje gyvenu, jau daug išmokau, tačiau kalbėti dar ne visai drąsu“, – ukrainietė […]

23 balandžio, 2024

Vyriausybė planuoja skirti per 445 tūkst. eurų Viršuliškių daugiabučio gaisro padarinių šalinimui bei žalos atlyginimui. Tai numatyta antradienį Finansų ministerijos […]

23 balandžio, 2024

Į Kultūros paveldą įrašytas Vilniaus pakraštyje esantis Kazbėjų tiltas, kurio rekonstrukcijos ilgai laukė vietos bendruomenė bei sostinės vairuotojai, pagaliau bus […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
22 balandžio, 2024

Vilniuje prie pat Vakarinio aplinkkelio, Girulių g. 23 sutvarkyta nauja viešoji erdvė. Joje įrengtas apšviestas pasivaikščiojimo takas su galimybe prisėsti […]

22 balandžio, 2024

Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. Nurodoma, kad balandžio 9 dieną […]

22 balandžio, 2024

Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. […]

22 balandžio, 2024

Balandžio 20 dieną Jurbarko kultūros centras buvo kaip niekad gyvas ir garsus – čia vyko repsublikinis šokių konkursas „Emocijos 2024“. […]

22 balandžio, 2024

Pirmadienį Lietuvoje prasideda vienos didžiausių nuo Nepriklausomybės atgavimo nacionalinės pratybos „Perkūno griausmas 2024“, kuriose treniruosis Lietuvos kariuomenė ir visos valstybės […]

21 balandžio, 2024

Sekmadienį Vilniuje surengta Ukrainos palaikymo akcija, kurios metu pasėtos neoficialiu šalies simboliu tapusios saulėgrąžos. Gėlės pasodintos Tuskulėnų memorialo dvaro kieme. […]

21 balandžio, 2024

Šeštadienį melagingai pranešta apie Vilniaus, Kauno, Šiaulių ir Palangos oro uostuose padėtus sprogmenis, pranešė policija. Teisėsaugos duomenimis, apie 18 val. […]

20 balandžio, 2024

Per pirmąją savaitę vilniečiai jau pateikė daugiau nei tūkstantį siūlymų naujiems Liudo Giros ir Salomėjos Nėries gatvių pavadinimams. „Matome, kad […]

19 balandžio, 2024

Po Lietuvos žiedinių savivaldybių merų kreipimosi į sveikatos apsaugos ministrą Arūną Dulkį dėl nepritarimo rengiamai pacientų pavėžėjimo pertvarkai ministerija šią […]

18 balandžio, 2024

Vilniaus rajone ketvirtadienio naktį užsidegė Medininkų pasienio kontrolės punkte esantis Vilniaus teritorinės muitinės angaras. Žmonės per gaisrą nenukentėjo, darbuotojai spėjo […]

UAB „SCANIA Lietuva" nuotr.
17 balandžio, 2024

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 […]

17 balandžio, 2024

Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. Skelbiama, kad […]

17 balandžio, 2024

Naujos kartos „Mercedes-Benz V klasės“ mikroautobusai jau atvyko į Lietuvą ir kilstelėjo komercinių automobilių rinkos kartelę dar aukščiau. Vertinami dėl […]

17 balandžio, 2024

Vykstant karinėms pratyboms, tam tikroje Vilniaus miesto dalyje, gegužės 7–8 dienomis nakties metu bus įvedama komendanto valanda, skelbia sostinės savivaldybė. […]

17 balandžio, 2024

Šią savaitę „Vilniaus vandenys“ kartu su Vilniaus miesto savivaldybe sostinėje pradeda lauko gertuvių sezoną. Miesto gyventojai ir jo svečiai galės […]

16 balandžio, 2024

Antradienį Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) atidarė atnaujintas Vilniaus televizijos bokšto erdves skirtos verslui ir poilsiui. Kaip teigė atidarymo […]

Lietuvos kariuomenės vadas V. Rupšys. ELTA / Orestas Gurevičius
16 balandžio, 2024

Artimiausią mėnesį prasidėsiant intensyviajai NATO pratybų fazei, Lietuvoje treniruosis daugiau nei 20 tūkst. šalies ir sąjungininkų karių, sako Lietuvos kariuomenės […]