Jaunųjų noriūniečių vasara

Jau kelinti metai Noriūnų Jono Černiaus pagrindinėje mokykloje vykdoma vasaros poilsio stovykla pagal socializacijos programą „Nebūk šešėly – būk matomas“ .
Pagrindinis programos tikslas – apsaugoti nepilnametį nuo galimybės vykdyti nusikalstamas veikas bei vartoti narkotinius bei psichotropinius kvaišalus. Iškelti keli pagrindiniai uždaviniai:
1. Užimti mokinius pozityvia veikla, nepaliekant laiko vykdyti nusikalstamas veikas bei naudoti psichotropines medžiagas.
2. Mokyti bendrauti ir bendradarbiauti su bendraamžiais, tėvais ir kitais suaugusiais.
3. Organizuoti įvairaus pobūdžio varžybas, orientacinius žaidimus.
4. Siekti tolerancijos, supratimo ir darnos.
5. Vienyti bendram tikslui.
Vaikai ir paaugliai yra pati jautriausia ir pati imliausia visuomenės dalis. Jų asmenybės vystymosi etape įvairūs faktoriai juos gali pakreipti viena ar kita linkme. Dažnai pirmasis nepilnamečių padarytas teisės pažeidimas yra sąlygotas smalsumo, draugų įtakos ar atsakomybės jausmo nebuvimo. To ir pakanka, kad būtų susilaukta neigiamo visuomenės nusistatymo ir priešiškumo, paskatinant vadinamąją kriminalinę karjerą, tarytum nustumia juos į „šešėlį”.Nusikaltimus ir kitus teisės pažeidimus (psichotropinių kvaišalų vartojimas, prekyba žmonėmis, patyčios ) padariusių vaikų ir jaunimo elgesio korekcija bei nusikalstamumo prevencija neįmanomi be asmens pilietiškumo ugdymo, švietimo, nusikalstamų įpročių mažinimo, įtraukimo į kultūrinę ir sportinę veiklą bei darbinį gyvenimą. Tik aktyvi ir geranoriška visuomenės veikla gali mažinti polinkį nusikalsti. Pokyčiams būtinas nuoseklumas. Vien naujų teisės aktų išleidimas ar nepilnamečių justicijos sistemos personalo gebėjimų didinimas nepakeis vyraujančios situacijos. Reikia, kad apskritai keistųsi visos visuomenės supratimas apie nusikaltusį vaiką. Turi būti suvokiama, kad vaikas yra klystanti, besiformuojanti jauna asmenybė, kurią dar galima pakreipti tiek gerąja, tiek blogąja linkme. Abejingumas esamai situacijai nėra išeitis, jis skatina tik dar didesnį nusikalstamumą.Informacija ir švietimas šiandieniniame pasaulyje turi didelę įtaką. Tikslingai tai panaudojant galima formuoti ar paveikti visuomenės požiūrį į esamas problemas, skatinti neabejingumą ir aktyvumą. Asmens, kaip savo bendruomenės nario, suvokimo ugdymas, aktyvus dalyvavimas visuomenės veikloje padėtų šalinti ir atskirties apraiškas bei neleistų plisti nepilnamečių nusikalstamumui.
Į projektą aktyviai įsijungia ir nuoširdžiai su mumis bendradarbiauja Kupiškio rajono policijos komisariatas, Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyrius. Projektas vykdomas dėl to, kad mokykloje ypatingai pasiteisina aktyvi prevencija. Stovykla vyko visą birželio mėnesį buvo užimta net 59 socialinę paramą gaunantys mokiniai. Stovyklos vadovė socialinė pedagogė metodininkė Daiva Dūdienė. Savivaldybės skirtų 290 eurų pakako viskam: ir kanceliarinėms reikmėms, ir kelionėms. Šių metų veiklos buvo itin plataus spektro: su UAB „Pontem“ virėjomis J. Radzevičiene ir J. Tomkuviene surengti net trys mokomieji užsiėmimai vaikams ( picų, žagarėlių ir bandelių kepimo), direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams Robertas Makelis gelbėjo rengiantis sporto varžyboms, pavaduotoja ugdymui Rita Grinevičienė vaikus mokė orientacinių – loginių žaidimų, Kupiškio PK pareigūnas Linas Dovydėnas padėjo pasirengti išvykai prie Kupiškio marių, pareigūnai Regimantas Tubelis ir Elida Krikščiūnienė surengė įdomią paskaitą saugaus elgesio klausimais, supažindino vaikus su policijos rėmėju šuniuku Amsiu, stovyklautojai dalyvavo policijos komisariatų šventėje Rokiškio dvare. Aplankė Uoginių amatų centro atidarymo šventę. Poilsiavo prie Pyragių ežero, Kupiškio marių, Noriūnų užtvankos. Rengė sveikos mitybos piknikus, iškylavo, maudėsi, švarino aplinką. Stovyklos metu dalyvavo projektuose „ Sukurk prevencijos simbolį“, „Grąžinkime Lietuvą“, „Nupiešk medaus dovaną“. Sukūrė vaizdo klipą. Kūrė stovyklos metraštį. Galiu užtikrintai pasakyti, kad stovyklos metu nė vienas dalyvaujantis nevartojo psichotropinių kvaišalų, gerbė vieni kitus, mokėsi toleruoti kito nuomonę ir požiūrį, nevartojo necenzūrinių žodžių. Iki kitos vasaros.