26 sausio, 2017
Daiva Beliokaitė, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Ryšių su visuomene skyriaus vedėja

Jūrų uostas atveria horizontus Klaipėdos rajonui

Klaipėdos rajono savivaldybės vadovai buvo susitikę su VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto Rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktoriumi Artūru Drungilu ir laikinai einančiu infrastruktūros direktoriaus pareigas Vidmantu Paukšte. Aptarti uosto plėtros reikalai, atversiantys didesnes perspektyvas ne tik paties uosto pajėgumų didinimui, bet ir verslo bei rekreacijos plėtrai, darbo vietų skaičiaus didėjimui bei didesnėms įplaukoms ne tik į Klaipėdos miesto, bet ir rajono biudžetą. Uosto bendrojo plano sprendinių poveikio aplinkai ataskaita pateikta ir Savivaldybės tarybai. Apie tai kalbamės su Klaipėdos rajono meru Vaclovu Dačkausku.

Kokia yra Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtros priešistorė?

Klaipėdos valstybinis jūrų uostas sovietmečiu nebuvo pirmaujantis regione, tačiau dabar jo apimtys nuolat auga dėl tinkamai pasirinktos strategijos. Apie 60 proc. krovinių uoste yra lietuviški, apie 35 – Baltarusijos kroviniai. Būtent dėl to, kad uostas laiku nuo pat nepriklausomybės atgavimo pasirinko teisingą kryptį, jo augimas didėja. Tuo tarpu kitų artimiausių Baltijos jūros uostų – Rygos, Talino, Venspilio – mažėjo, nes šie uostai, daugiausia priėmę rusiškus krovinius, jų palaipsniui neteko dėl Rusijos vykdomos politikos savo krovinius krauti tik savo uostuose. Taigi – Klaipėdos valstybinis jūrų uostas tampa ne tik lyderiu regione, bet ir perspektyviausiu iš jų, − rimčiausiu konkurentu jam išlieka tik Rygos jūrų uostas.

Klaipėdos uostas tikisi išlikti lyderiu toliau plėsdamas savo apimtis ir didindamas pajėgumus? Kaip tiksliau galima būtų apibūdinti uosto plėtros naudą? O gal yra ir kokių nors grėsmių?

Dabartinė Klaipėdos uosto plėtra susijusi ne vien su naujų teritorijų įsisavinimu, bet ir modernių technologijų taikymu, naujų darbo vietų kūrimu, gamybos ir netgi rekreacijos pritraukimu į uosto teritoriją. Visa tai kuria didelę pridėtinę vertę visai šaliai, Klaipėdos miestui, taip pat ir mūsų rajonui.

Uosto bendrasis planas, patvirtintas Vyriausybės nutarimu 2014 m.,  numato 25 metų plėtros perspektyvą. Planuojama teritorija apima Klaipėdos valstybinio jūrų uosto žemę, uosto vidinę akvatoriją, uosto išorinį reidą Baltijos jūroje ir rezervines teritorijas. Bendras planuojamos teritorijos plotas sudaro daugiau kaip 32 tūkst. 639 ha.

Visuomenei jau buvo pristatytos Klaipėdos uosto bendrojo plano koncepcijos 4 alternatyvos bei strateginių pasekmių aplinkai vertinimo (SPAV) ataskaita. Tarp alternatyvų – plėtra šiaurėje į atvirą jūrą bei plėtra į pietinę dalį.  Anot SPAV rengėjų, bet kuri ūkinė veikla neišvengiamai sukelia tam tikrą poveikį aplinkai, tačiau uosto, kaip ekonominio ir socialinio objekto, vaidmuo yra didžiulis. Klaipėdos uoste sukuriama apie 6 proc. šalies bendrojo vidaus produkto, o uoste ir su uostu susijusiose įmonėse dirba apie 58 tūkstančiai darbuotojų. Uostas nuolat auga (nuo 15 mln. tonų krovinių 1999 m. iki 40 mln. tonų per metus 2016 m.), todėl jam reikia vis daugiau vietos kroviniams iškrauti ir įkrauti.  Skaičiuojama, jog uostas ir su juo susijusios įmonės per metus savivaldybių ir valstybės biudžetus papildo daugiau kaip 600 mln. eurų. Uoste atlyginimai apie 2,5 karto didesni už šalies vidurkį, todėl tikimasi, kad čia kuriamos darbo vietos gali netgi paskatinti sugrįžti emigrantus.

Svarbiausius sprendimus dėl Jūrų uosto plėtros priims Klaipėdos miesto savivaldybės taryba, tačiau uosto plėtra vyks ir mūsų rajono teritorijoje. Koks mūsų rajono savivaldybės vaidmuo? 

Jau 26 institucijos išdavė sąlygas derinti. Vyksta derinimas ir su mūsų Savivaldybe. Mūsų rajono teritorijos dalis, reikalinga uosto infrastruktūrai kurti, apima 336 ha tarp Kairių gatvės Klaipėdoje, Stragnų kaimo ir Vilhelmo kanalo vandenvietės. Šiuo metu nėra išspręstas privažiavimo klausimas nuo Šilutės plento pusės. Numatomas automobilių srautas į uostą – 7000 per parą. Tai yra iš tiesų labai daug. Planuojamas ir geležinkelio atkarpos tiesimas, kita logistikos infrastruktūra.

Mūsų Savivaldybė pateikė pastabas, Uostas derins ir spręs privažiavimo klausimus  ir su Kelių direkcija, ir su AB „Lietuvos geležinkeliai“ bei privačių teritorijų savininkais dėl sklypų išpirkimo.

Šiuolaikiniai jūrų uostai ne tik užsiima krovinių perkrovimu, bet ir gamyba. Kokios perspektyvos tuo požiūriu Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste?

Kaip kalbėjo mūsų pasitarimo svečiai, naujų teritorijų įsisavinimas turėtų būti derinamas ir su perspektyva pritraukti gamybą. Kaip tik todėl reikalinga gera logistikos sistema, kiti infrastruktūros elementai, kurie padėtų pritraukti investuotojus. Svarbu, kad būtų pakankamai laisvos žemės, kurioje būtų galima vystyti gamybą. Kaip pasakojo susitikimo svečiai, Jūrų uosto teritorijoje tikėjosi pradėti gamybą kompanija „Tesla“, tačiau jiems reikalingo dydžio žemės sklypo nepavyko rasti. Tačiau yra smulkesnių bendrovių, kurios norėtų vystyti gamybą uosto teritorijoje.

Be gamybos, galbūt yra kitokių planų?

Pietinėje uosto dalyje planuojama plėtra industrijai vystyti, įrengti uostelį pramoginiams laivams, teritoriją nuo I Melnaragės pusės – pritaikyti okeaniniams laivams įplaukti. Tam reikės ne tik plėsti teritoriją, bet ir gilinti  farvaterį. Uosto atstovai minėjo, kad Gdansko uoste sudarius sąlygas įplaukti okeaniniams laivams 2006-aisiais metais perkraunamų krovinių kiekis padidėjo daugiau nei 10 kartų.

O kaip bus su Melnaragės rekreacine teritorija, pamėgta ir Klaipėdos rajono gyventojų? Ar ji nenukentės?

Kaip susitikimo metu minėjo Klaipėdos jūrų uosto atstovai, plėtra šioje miesto dalyje sukels daugiausia diskusijų visuomenėje, − ir ne tik su melnaragiškiais. Bet tikimės, kad diskusijos metu šioms problemoms išspręsti bus atrasta būdų. Jūrų uostas turi nemažai patrauklių pasiūlymų gyventojams, susijusių su rekreacijos išsaugojimu ir naujų jos formų paieškomis.

Taigi kaip mūsų rajono visuomenė turėtų vertinti uosto plėtrą ir ko tikėtis?

Manyčiau, kad daugelis teisingai suvokia, kad mūsų šalies ekonomikai reikia ryškaus proveržio, todėl privalome būti ne vien turizmo, bet ir pramonės šalimi. Džiaugiamės, kad visai šalia mūsų savo veiklą sėkmingai plėtoja Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, tikėtina, didelę dalį pramonės plėtros nukreipsiantis į plačiuosius vandenis. Galbūt šiuo „jūros keliu“ sugrįš ir dalis emigrantų.

Valstybinį jūrų uostą Artūras Drungilas juokais pavadino netgi viena iš auksinių vištų, dedančių auksinius kiaušinius, − galbūt ir mes galėsime jais džiaugtis.


1 gegužės, 2025

Ketvirtadienį minint Tarptautinę darbo dieną, profesinės sąjungos Vilniuje surengė kasmetines eitynes. Per šimtą renginyje dalyvavusiųjų atstovų reikalavo demokratijos darbe ir […]

29 balandžio, 2025

Artėjant Lietuvos medicinos darbuotojų dienai, iškilmingai apdovanoti nusipelnę Klaipėdos miesto medikai. Profesinės dienos išvakarėse paaiškėjo, kas tapo geriausiais savo srities […]

28 balandžio, 2025

Skurdas ir nelygybė Lietuvoje – augančios žemės ūkio paramos koncentracijos pasekmė: Jaunieji ūkininkai ragina permąstyti ES paramos paskirstymą Lietuva išlieka […]

26 balandžio, 2025

Kai kiekviena minutė svarbi, tradiciniai siuntimo būdai ne visada atitinka lūkesčius. Tokiais atvejais puiki išeitis – express siuntos, kurios leidžia […]

26 balandžio, 2025

Daugelis verslų, pradėję naudoti Google Ads, tikisi greito rezultato – padidėjusio lankytojų srauto ir sparčiai augančių pardavimų. Visgi, realybė dažnai […]

24 balandžio, 2025

Miško kaina Lietuvoje yra nuolat kintantis rodiklis, priklausantis nuo daugelio veiksnių. Pastaraisiais metais miškų rinkos tendencijos rodo stabilų augimą, tačiau […]

23 balandžio, 2025

Auksas antradienį pirmą kartą viršijo 3 500 dolerių už unciją ribą po JAV prezidento Donaldo Trumpo paskelbtų tarifų ir aštrios […]

23 balandžio, 2025

Aukso kainos antradienį vėl pasiekė rekordines aukštumas, doleris išliko stabilus, o akcijų rinkos svyravo. Nerimą kurstė naujausias JAV prezidento Donaldo […]

Kodėl verta investuoti laiką į kokybišką sporto projektų rašymą
23 balandžio, 2025

Norint gauti finansavimą sporto ar sveikatingumo iniciatyvai, vien geros idėjos nepakanka. Svarbiausia – gebėti šią idėją tiksliai ir įtaigiai perteikti […]

Į ką atkreipti dėmesį perkant malkų skaldyklę internetu
23 balandžio, 2025

Malkų skaldymas – tai ne tik rutina, bet ir nemažai fizinių pastangų reikalaujantis darbas. Ypač tai aktualu tiems, kurie gyvena […]

Ką būtina žinoti prieš nuomojantis automobilį Vilniuje
23 balandžio, 2025

Automobilių nuoma Vilniaus mieste – vis dažnesnis pasirinkimas tiek vietinių gyventojų, tiek miesto svečių tarpe. Nesvarbu, ar automobilio prireikia verslo […]

21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

7 balandžio, 2025

Balandžio 4-ąją Klaipėdos universiteto Baltijos regiono istorijos ir archeologijos institutas jau ketvirtą kartą pakvietė istorijos ir pilietinio ugdymo mokytojus iš […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Prasidėjus pavasariui, Klaipėdos miesto viešosios erdvės pasipuošė pirmosiomis svogūninėmis gėlėmis. Įvairiose miesto vietose jau galima išvysti pražydusius krokus, kurie vėliau […]

3 balandžio, 2025

Klaipėdos rajono dalyvaujamojo biudžeto konkurso „Tavo idėja“ sėkmė – neabejotina. Tai liudija ir įgyvendintų projektų gausa – gyventojus jau džiugina […]

Regionų naujienos