17 gruodžio, 2020

Kaip saugiai parsigabenti automobilį į Lietuvą iš kitų ES valstybių?

Daugiausiai Lietuvos keliuose riedančių automobilių savo gyvenimą pradėjo Vokietijos, Prancūzijos, Italijos ar kitų ES valstybių keliuose. Mūsų šalyje paklausa naudotoms transporto priemonėms yra milžiniška. Pirkėjai iš visų miestų, kaimų ir miestelių ar net užsienio valstybių Lietuvoje perka naudotas, iš visų Europos kampelių atkeliavusias transporto priemones. Visgi sudėtingiausias darbas nebūtinai yra išsirinkti ar parduoti naudotą transporto priemonę, tačiau saugiai ją pargabenti į Lietuvą. Mes jums pateiksime keletą naudingų patarimų, jeigu norite saugiai parsigabenti automobilį į Lietuvą iš kitų ES šalių.

Raskite patikimą vežėją

Seniau būdavo madinga, kad pats žmogus nuvyksta į užsienį, ten išsirenka automobilį, jį įsigyja ir su juo parvažiuoja į Lietuvą. Tačiau laiko sąnaudos, finansinės išlaidos kurui, dokumentams, galbūt praleistos darbo valandos bei ilgas kelias, švelniai tariant nebeapsimoka. Daug pigiau, greičiau ir paprasčiau yra samdyti patikimus vežėjus, kurie paprastai, greitai ir saugiai paims lengvąjį automobilį, mikroautobusą, visureigį ar kitokią TP taške A, bet kur Europoje ir parveš jį į tašką B, Lietuvoje. Automobilių gabenimas – vis populiarėjanti ir naudinga paslauga.

Svarbu atskirti patikimą vežėją nuo nepatikimo. Kadangi bus gabenamas brangus turtas, pirkėjas ir užsakovas turi turėti garantijų. Niekas nenori kieme pamatyti vežimo metu apgadintos TP arba, jei jau taip nutinka, sulaukti kompensacijos. Renkantis paslaugą iš neoficialaus tiekėjo, sulauksite tik neatsakytų skambučių ir pažadų viską išspręsti vėliau.

Kaip atpažinti patikimą vežėją? Visų pirma tai padaryti padės sąžiningai pildomi dokumentai, nuosavi autovežiai, atsakingas bendravimas ir patenkintų klientų atsiliepimai.

Pasirūpinkite CMR draudimu

Jeigu tik įmanoma, visada rinkitės apdrausti savo krovinį CMR draudimu. CMR arba krovinio važtaraštis yra oficialus dokumentas, kuriuo registruojami už atlygį, tarptautiniais maršrutais transportuojami kroviniai, šiuo atveju – transporto priemonės. CMR draudimas yra svarbus tuo atveju, jeigu gabenimo metu krovinys nukenti ir pirkėjas dėl to patiria nuostolių. O nuo to niekas nėra apsaugotas. Didžiausia problema važiuojant patiems, vežant neoficialiems tiekėjams arba kai tai daro pažįstami, kad nukentėjus jūsų turtui, jūs beveik niekada negausite jokios kompensacijos.

CMR konvencija aiškiai apibrėžia sąlygas ir taisykles, kokiais atvejais gali būti kompensuojami pirkėjo nuostoliai. Tad be CMR draudimo vežėjo net nesamdykite. Rizikuosite susikurti galvos skausmą.

Visgi, net jeigu transporto priemonę gabenanti kompanija siūlo rinktis neprivalomą CMR draudimą, dar nereiškia, kad viskas jau yra apsaugota. Kai kuriais atvejais siūlomas CMR draudimas draudžia ne nuo visų įmanomų scenarijų. Konkretūs vežėjų turimi polisai gali būti nepilni ir turėti papildomų sąlygų, kada polisas negalios. Pavyzdys – naudoto automobilio transportavimo atveju ar dėl didelio vairuotojo neatsargumo nutikusios žalos atveju, ne visi polisai užtikrina, kad žala bus atlyginta. Todėl reikia pasidomėti, kokios apsaugos bus taikomos tiems automobiliams, kuriuos gabenate pvz., iš Vokietijos į Lietuvą.

Didžiausias CMR draudimo pliusas – tarptautinis pripažinimas. Nesvarbu ar įvykis įvyko Lietuvoje, Austrijoje, Prancūzijoje ar bet kur kitur, šis polisas padės gauti atitinkamą kompensaciją. Kadangi vežant tūkstančius kilometrų kartais natūraliai neišvengiama nenumatytų iššūkių – pačio vežėjo interesas yra pasiūlyti tokį draudimą, kad klientas paskui nenorėtų rašyti blogo atsiliepimo, o jo patirti nuostoliai būtų atlyginti.

Bene svarbiausias skaičius CMR polise yra ne maksimalus CMR draudimo dydis, bet kompensacija už kilogramą krovinio svorio (SDR/kg kompensacija). Tai reiškia, kad, jeigu gabenamas automobilis patyrė nuostolių, pagal jo svorį (kilogramais) jums bus išmokėta maksimali atitinkama suma nuo automobilio svorio. Šiuo metu standartinis SDR dydis yra ~8,3 euro už kg.

Nedarykite šių klaidų

Štai dažnos klaidos, kurias kai kada daro žmonės, bandantys parsigabenti automobilius į Lietuvą:
  –  Nelicencijuotų ir ne oficialiai dirbančių vežėjų samdymas per skelbimų portalus ar socialinių tinklų grupes;
  – Bandymas automobilį įsigyti patiems bei įsigijimas iš neaiškių pardavėjų;
  – CMR poliso nepatikrinimas;
  – Nepasidomėjimas CMR poliso ypatumais ir nedraudžiamų įvykių sąrašu.

UAB „Ainetra“ – patikimas automobilių gabentojas

UAB „Ainetra“ gali jūsų transporto priemonę pargabenti į Lietuvą iš bet kurios Europos vietos, kartais net ir už jos ribų esančios teritorijos. Visi kroviniai yra apdraudžiami pilnaverčiu CMR draudimu, o transporto priemonės gabenamos moderniais autovežiais, dirba tik geriausi ir profesionalūs autovežių vairuotojai. Susitarus galime klientui suteikti galimybę netgi stebėti savo krovinio buvimo vietą realiu laiku.

 


28 kovo, 2024

Energetikos ir Finansų ministerijos kartu su Nacionaline plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantija“ („Invega“) pradeda teikti beveik 800 mln. eurų vertės […]

28 kovo, 2024

Skaitmeninės Europos programą (Digital Europe Programme) Lietuvoje koordinuojanti Inovacijų agentūra informacinių ir ryšių technologijų (IRT) sektoriuje veiklas vykdančias ar planuojančias […]

28 kovo, 2024

„Telia“ pirmoji Baltijos šalyse teiks „Oracle Database as a Service“ paslaugas. Šie garsiausių pasaulio įmonių naudojami sprendimai mūsų šalies klientams […]

28 kovo, 2024

Lietuvos regionai skiriasi ekonomine padėtimi, tarmėmis, vairavimo įpročiais ir t. t., tačiau juos – bent didžiuosiuose šalies miestuose ‒ aiškiai […]

28 kovo, 2024

Artėjant moksleivių pavasario atostogoms dalis šeimų kartu su atžalomis planuoja keliones į užsienį. Psichologė atkreipia dėmesį, kad išvykos į svečias […]

27 kovo, 2024

Telekomunikacijų bendrovė „Telia“ savo darbuotojams pradėjo rengti nemokamus pirmosios pagalbos suteikimo kursus.  Per šiuos metus įmonė sudarys galimybę beveik 2000 savo darbuotojų […]

27 kovo, 2024

Energetikos ministerija šių metų antrąjį ketvirtį planuoja skelbti dar vieną 40 mln. eurų paramos kvietimą. Planuojama, kad į paramą galės […]

Ekonomistas Aleksandras Izgorodinas. Josvydo Elinsko (ELTA) nuotr.
27 kovo, 2024

2024-uosius rinka pradėjo optimistinėmis nuotaikomis: tiek rinkos dalyviai, tiek paskolų turintys gyventojai ir verslai nekantrauja, kada gi pasaulio centriniai bankai […]

27 kovo, 2024

Šiuo metu darbo rinka kaip niekada įkaitusi. Bendrovėms vis sunkiau pritraukti žmones dėl kurių intensyviai konkuruojama tarpusavyje. Šioje kovoje į […]

27 kovo, 2024

Specialistai teigia, jog mokymai įmonėms turi didelę įtaką organizacijos augimui ir sėkmei. Norint būti konkurencingiems, svarbu ne tik investuoti į […]

26 kovo, 2024

Mobingas, psichologinis smurtas yra temos, apie kurias vis dažniau darbuotojai prabyla viešai. Psichologinį smurtą darbuotojai gali patirti iš kolegų ar […]

26 kovo, 2024

2022 m. vienos amerikiečių konsultacijų ir tyrimų bendrovės atlikta apklausa parodė, kad tik vienas iš trijų darbuotojų žino, kaip vystyti […]

26 kovo, 2024

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, […]

25 kovo, 2024

Prisidėdama prie Nacionalinės pažangos programoje iškelto tikslo iki 2030 metų bent 30 proc. viešųjų paslaugų perduoti socialiniams verslams arba nevyriausybinėms […]

23 kovo, 2024

Grūdų augintojų asociacijos pirmininkas Aušrys Macijauskas sako, kad įvesta griežtesnė grūdų iš Rusijos kontrolė yra geras žingsnis, tačiau visiškai neužkirsiantis […]

22 kovo, 2024

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė susitiko su pažangių lazerių gamybos įmonės „Ekspla“ atstovais aptarti plėtros planų bei pasveikinti Lietuvos […]

22 kovo, 2024

Branduolinės energijos propagavimas Briuselyje ilgą laiką buvo tabu, tačiau ketvirtadienį vyksiančiame aukšto lygio tarptautiniame susitikime bus aiškiai ir garsiai pasakyta, […]

22 kovo, 2024

Keletas Rusijos finansinių, ekonominių ir karinių rodiklių rodo, kad Rusija rengiasi didelio masto konvenciniam karui su NATO, kuris įvyktų ne […]

22 kovo, 2024

Galutinis Rusijos savanorių korpuso (RSK) tikslas – nuversti Kremliaus režimą. Tai ketvirtadienį per spaudos konferenciją naujienų agentūroje „Ukrinform“ pareiškė RSK […]

22 kovo, 2024

JAV chirurgų komanda pirmą kartą gyvam pacientui sėkmingai persodino genetiškai modifikuotą kiaulės inkstą, ketvirtadienį pranešė JAV ligoninė. Keturias valandas trukusi […]