28 birželio, 2018

Kaip verslui pasivyti skubantį vartotoją?

Planuodami keliones, viešbučio kambarį rezervuojame internetu. Ieškodami bilietų į renginį, taip pat naršome po virtualias kasas. Net ir apsilankymus pas gydytoją galime suplanuoti naudodamiesi mobiliuoju telefonu, neatlikę nė vieno skambučio.

Vartotojų elgsenos specialistė Indrė Radavičienė pastebi, kad daugelio dabartinių vartotojų pirkimo sprendimo procesas prasideda ir baigiasi internete. „Plečiantis el. kanalams, ateityje prekės ženklų sėkmė priklausys nuo to, kokie sėkmingi jie yra internete. Todėl svarbu jau dabar savo paslaugas įkurdinti el. erdvėje“, – teigia ekspertė.

Geroji praktika

Koja kojon su šiandieniniais vartotojų poreikiais aktyviai žengia Lietuvos grožio salonai. Grožio ir sveikatinimo paslaugų internetinės platformos „Pasiutus Lapė“ partnerių – salono „Nailbar“ ir studijos „Kūno grožiui“ – vadovės Ingrida Jočienė bei Jolanta Budrienė teigia laukusios, kol šios naujovės prigis Lietuvoje.

„Prieš aštuonerius metus dalyvavome grožio salonams skirtoje parodoje Vokietijoje. Ten susipažinome su internetinėmis platformomis, palengvinančiomis darbą tiek grožio salonams, tiek ir klientams, norintiems suplanuoti apsilankymą. Tiesa, kad tuo metu savo internetinėje svetainėje įgyvendintume laiko rezervaciją, teko nuversti kalnus. Šiandien situacija pakitusi, esama naudojimui jau parengtų platformų, kuriuose darbų nereikia pradėti nuo nulio“, – teigia „Nailbar“ vadovė I. Jočienė.

Matydama, kaip kinta vartotojų poreikiai, elektroninę erdvę verslui plėtoti pasirinko ir „Kūno grožiui“ vadovė J. Budrienė: „Tiek kaip prekės ženklo atstovė, tiek kaip klientė, suprantu, kad paslaugų tiekėjams nėra ko laukti. Internete informacijos apie grožio saloną ieškanti klientė mielai šią paslaugą iš karto ir įsigytų. Anksčiau to net negalėjome įsivaizduoti, o šiandien iš normos tai tampa būtinybe.“

Lengvo pirkimo svarba

Šiandienos vartotojas ieško kokybiškų paslaugų bei brangina savo laiką. Prekių ar paslaugų aprašymą ir atsiliepimus jis nesunkiai ras internete, tačiau suteikę galimybę norimą produktą čia pat užsisakyti ar rezervuoti, prekės ženklai įgyja konkurencinį pranašumą.

„Pakitę vartotojų įpročiai kuria naujas užduotis pardavėjui. Aukštos prekės ar paslaugos kokybės užtikrinimas, aptarnavimo greitis, asortimento pasiūlymai, kainų adaptacija el. kanalams – tai elementai, svarbūs nekantriems, plačias pasirinkimo galimybes turintiems klientams“, – pabrėžia vartotojų elgsenos specialistė I. Radavičienė.

Vartotojų įpročių keičiamus verslo modelius pastebi ir J. Budrienė: „Skubančios damos nebenori gaišti laiko, bandydamos skambučiu „pagauti“ grožio specialistes. Tai per daug apsunkina tiek pačios klientės, tiek grožio meistrės dienotvarkes: nepavyksta susiskambinti ir pirmo karto, reikia vis bandyti vėliau ir laukti, kol ir viena, ir kita pusė galės kalbėti. Su internetine platforma viskas kur kas paprasčiau – kosmetologės gali ramiai dirbti savo darbą, o klientės – rezervuoti apsilankymo laiką kada tik panorėjusios.“

Rinkodaros gudrybių adaptacijos

Anot I. Radavičienės, šiandien ryškėja dar viena  vartotojų elgsenos tendencija: vartotojams įdomu tiesiog naršyti internete, el. parduotuvėse, įvairiuose tinklaraščiuose – nieko neįsigyjant. Pardavėjams kyla dar vienas iššūkis – kaip atkreipti vartotojo dėmesį, kad jis norėtų ne tik praleisti laiką naršydamas, bet ir įsigytų produktą?

„Šiai problemai spręsti pasitelkiamos klasikinės rinkodaros ir komunikacijos priemonės, kurioms pritaikoma elektroninė forma. Rekomendacijos, atsiliepimai, nuolaidos, patrauklus prekės aprašymas, specializuoti individualūs pasiūlymai vartotojui – visa tai galime matyti ne tik fizinėse parduotuvėse ar paslaugų teikimo vietose, bet ir internetinėse platformose“, – teigia vartotojų elgsenos specialistė.

Specialistei antrina ir „Pasiutus Lapė“ partnerė I. Jočienė. Pasak jos, atsiliepimai, įvertinimai ypač svarbūs grožio srityje, kur procedūros turi aiškiai matomą vizualinį rezultatą. Būtent atsiliepimai suteikia klientei pasitikėjimą meistru ir padrąsina rinktis vieną ar kitą profesionalą, pas kurį dar neteko lankytis.

„Anksčiau ši informacija daugiausiai sklido iš „lūpų į lūpas“, bičiulėms tarpusavyje aptariant grožio specialistus, pas kuriuos jos lankosi. Dabar šie pokalbiai, virtę įvertinimais ir atsiliepimais, keliasi į internetines platformas, kuriose klientės gali tiek dalintis savo įspūdžiais, tiek atrasti tą tobuląjį plaukų stilistą, kosmetologę ar manikiūro meistrę“,  – apibendrina I.  Jočienė.


28 balandžio, 2025

Skurdas ir nelygybė Lietuvoje – augančios žemės ūkio paramos koncentracijos pasekmė: Jaunieji ūkininkai ragina permąstyti ES paramos paskirstymą Lietuva išlieka […]

26 balandžio, 2025

Kai kiekviena minutė svarbi, tradiciniai siuntimo būdai ne visada atitinka lūkesčius. Tokiais atvejais puiki išeitis – express siuntos, kurios leidžia […]

26 balandžio, 2025

Daugelis verslų, pradėję naudoti Google Ads, tikisi greito rezultato – padidėjusio lankytojų srauto ir sparčiai augančių pardavimų. Visgi, realybė dažnai […]

24 balandžio, 2025

Miško kaina Lietuvoje yra nuolat kintantis rodiklis, priklausantis nuo daugelio veiksnių. Pastaraisiais metais miškų rinkos tendencijos rodo stabilų augimą, tačiau […]

23 balandžio, 2025

Auksas antradienį pirmą kartą viršijo 3 500 dolerių už unciją ribą po JAV prezidento Donaldo Trumpo paskelbtų tarifų ir aštrios […]

23 balandžio, 2025

Aukso kainos antradienį vėl pasiekė rekordines aukštumas, doleris išliko stabilus, o akcijų rinkos svyravo. Nerimą kurstė naujausias JAV prezidento Donaldo […]

Kodėl verta investuoti laiką į kokybišką sporto projektų rašymą
23 balandžio, 2025

Norint gauti finansavimą sporto ar sveikatingumo iniciatyvai, vien geros idėjos nepakanka. Svarbiausia – gebėti šią idėją tiksliai ir įtaigiai perteikti […]

Į ką atkreipti dėmesį perkant malkų skaldyklę internetu
23 balandžio, 2025

Malkų skaldymas – tai ne tik rutina, bet ir nemažai fizinių pastangų reikalaujantis darbas. Ypač tai aktualu tiems, kurie gyvena […]

Ką būtina žinoti prieš nuomojantis automobilį Vilniuje
23 balandžio, 2025

Automobilių nuoma Vilniaus mieste – vis dažnesnis pasirinkimas tiek vietinių gyventojų, tiek miesto svečių tarpe. Nesvarbu, ar automobilio prireikia verslo […]

21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

26 kovo, 2025

Vyriausybei pritarus, keturi ministrai pasirašė susitarimą su bendrove „ORLEN Lietuva“. Susitarimas numato Lietuvos įsipareigojimų investiciniam projektui vykdymą, kurių praėjusi Vyriausybė […]

Regionų naujienos