liepos 22, 2019
Kuris krovinių svetur gabenimo variantas – priimtiniausias Lietuvos įmonėms? (1)

Transporto verslas Lietuvoje – vienas perspektyviausių, generuojantis ženklią šalies BVP dalį (2018 m. duomenimis – daugiau nei 13 proc.). Žurnalo „Forbes“ pateikiama informacija, transporto vadybininkai tarptautinėje darbo rinkoje ir toliau išliks vieni populiariausių ir dažniausiai įdarbinamų specialistų. Daugelis svajoja ir apie nuosavą logistikos verslą, tačiau norint jį steigti, reikia gana didelių pradinių investicijų. Įsteigusieji krovinių vežimo verslą gana greitai randa klientų: didžiajai daliai prekes gaminančių ar tarpininkaujančių įmonių reikia pasirinkti finansiškai naudingiausią krovinių gabenimo variantą. Galima rinktis vieną iš šių:

  1. Ieškoti transporto kroviniams ar krovinių turimam transportui per tarptautines transporto biržas.
  2. Įsigyti naują ar naudotą transportą patiems.
  3. Rinktis vilkikų nuomą.
  4. Sudaryti sutartis su krovinių vežimo kompanijomis.

Kokių galimybių siūlo tarptautinės transporto biržos?

Kuro kainos, atlyginimai vairuotojams, vilkikų eksploatacija sudaro didžiąją krovinių vežimo verslo sąnaudų dalį, tad verslui neišvengiamai teko rasti būdų veiklai optimizuoti. Mūsų šalyje prieš beveik 2 dešimtmečius pradėtos steigti transporto biržos – tarpininkės tarp krovinių siuntėjų ir gavėjų. Šiandien žinomiausia ir pagrindinė transporto birža Lietuvoje – www.cargo.lt. Biržų funkcija – padėti įmonėms išvengti reisų be krovinio, greičiau rasti krovinių turimam transportui ar vežėjus, gabenančius krovinius reikiama kryptimi. Transporto biržose paslaugas siūlo patikimos kompanijos – įvairių incidentų, kai kroviniai dingsta arba būna apgadinami, pasitaiko itin retai.

Kada verta įsigyti nuosavus vilkikus?

Viena iš alternatyvų – įsteigti nuosavą transporto parką, kuris išgabentų įmonės produkciją svetur ar įsivežtų reikiamų žaliavų iš užsienio. Jei įmonė – nauja ir jos vadovybė nusprendžia pirkti naujus vilkikus, neišvengiamai tenka bendradarbiauti su bankais, kreditų ar lizingo bendrovėmis, kurios naują verslą vertina gana skeptiškai ir paskolas išduoda tik pavienėms bendrovėms.

Pigesnis variantas – įsigyti naudotą transportą, kurio eksploatacija – brangesnė, o patys vilkikai dažniau genda. Vilkikus įsigyti verta stambioms gamybinėms įmonėms, kurios gali savarankiškai išlaikyti transporto parką ir pačios tapti paslaugų teikėjomis – vilkikams grįžtant iš reiso pasiūlyti krovinių gabenimo paslaugas ir kitoms įmonėms.

Krovininio transporto nuoma: kiek tai verta dėmesio paslauga?

Populiarėja ne tik lengvųjų automobilių, bet ir vilkikų nuoma, tačiau renkantis šią paslaugą reikia labai gerai paskaičiuoti, ar investicijos atsipirks: už apynaujo vilkiko nuomą teks mokėti apie 2000 Eur/mėn., o ir omenyje reikėtų turėti tai, kad per metus taikomas 150 tūkst. km limitas. Didelę dalį sąnaudų sudaro atlyginimai vairuotojams, tad, susumavus visas išlaidas, pelnas labai retai kada viršija lūkesčius.

Tiekimo grandinės funkciją atliekančios transporto įmonės

Į Lietuvą vis labiau skverbiasi verslo modelis, kai daugelis įmonės funkcijų ir darbų perduodami kitoms įmonėms: samdomi buhalteriai, rinkodaros specialistai, valymo, krovinių vežimo ir kitos įmonės ar pavieniai specialistai, susitelkiant į pagrindinę įmonės veiklą.

Nemažai įmonių teikia ir krovinių vežimo paslaugas. Daugelis jų turi numatytus maršrutus į ES šalis ir vykdo reguliarius reisus numatytomis savaitės dienomis. Vienas didžiausių šių įmonių privalumų – pastovumas, užtikrintumas. Daugiausiai jos perveža dalinių krovinių, tačiau paslaugos kainuoja gana brangiai. Įkainiai dar labiau išauga prireikus krovinius gabenti skubiai, nenumatytais maršrutais, prireikus vežti stambiagabaričius ar pavojingus (ADR) krovinius.

Tad, apibendrinant, nuosavo transporto įsigijimas arba krovininių automobilių nuoma – mažiau patrauklios alternatyvos Lietuvos rinkoje, kurioje vyrauja mažos įmonės. Brangias krovinių vežimo įmonių paslaugas, kai kainos dar labiau kyla prireikus skubių paslaugų ar gabenant pavojingus bei stambiagabaričius krovinius, po truputį išstumia virtualiosios transporto biržos, kuriose galima rasti pigesnių pasiūlymų operatyvesniam krovinių gabenimui.

Share Button
Komentarai (1)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


rugpjūčio 14, 2019

„Fiat Professional“ plečia alternatyviais ekologiškais degalais varomų mikroautobusų gamą: šią vasarą prie gamtinėmis dujomis varomo „Ducato Natural Power“ prisijungia elektros […]

rugpjūčio 13, 2019

Rugpjūčio 9-ąją programuotojų konferencijoje HDC2019 „Huawei“ nudžiugino savo gerbėjus naujienomis apie šviežutėlę „Android“ pagrindu veikiančią operacinę sistemą EMUI10. Būtent skirtingos […]

rugpjūčio 9, 2019

Tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdomas „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Fiat Professional“ ir „Jeep“ atstovas Lietuvoje „Autobrava Motors“ ketvirtadienio vakarą atidarė […]

rugpjūčio 9, 2019

Šiandien vykusioje „Huawei“ programuotojų konferencijoje „Huawei“ pristatė „HarmonyOS“ – naują, mikrobranduolių operacinę sistemą (OS), sukurtą užtikrinti darnią vartotojo patirtį, visais […]

rugpjūčio 7, 2019

„Make it Possible“ (liet. Paversk tai įmanoma) – tokiu šūkiu „Huawei“ pristato naująją „P30“ serijos telefonų spalvą „Amber Sunrise“. Nors […]

rugpjūčio 6, 2019

Automobilių saugumas yra labai sunkiai išmatuojama, neretai nuvertinama tema, todėl visuomenėje gajus įsitikinimas neva senesnis, bet didesnis automobilis yra saugesnis […]

rugpjūčio 5, 2019

Penktadienį, jau pasibaigus darbo dienai, šalies Prezidentas Gitanas Nausėda pranešė, kad pasirašytas prezidento dekretas dėl veto Miškų įstatymo pataisų, pagal […]

liepos 31, 2019

Tikriausiai dažnam yra tekę pakliūti į situaciją, kai pinigų tiesiog ima ir pritrūksta. Tačiau ką daryti, kai pinigų stygius tampa […]

liepos 30, 2019

Kiekvienas atsakingas vairuotojas prieš atostogas kruopščiai patikrina ir kelionei paruošia savo automobilį. Tokiu būdu tikimasi išvengti neplanuotų nemalonumų ir viliamasi, […]

liepos 30, 2019

„Huawei“ paskelbė pirmojo 2019 metų pusmečio veiklos rezultatus. Bendrovės pajamos siekė 52,3 mlrd. eurų ir išaugo 23,2 proc., lyginant su […]