27 sausio, 2021

Lietuvos geležinkelių elektrifikavimas – svarbus žingsnis aplinkos teršimo mažinimo srityje

Baigus elektrifikuoti geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, kroviniai ir keleiviai bus vežami su nuline CO2 emisija, o į aplinką bus išmesta apie 150 tūkst. tonų mažiau teršalų. Palyginimui – skaičiuojama, kad visos Vilniaus transporto priemonės per metus į aplinką išskiria beveik 108 tūkst. tonų teršalų.

„Geležinkelis yra ekologiškiausia transporto priemonė. Net naudojant dyzelinius riedmenis, pervežant toną krovinio geležinkeliu išmetama 3,5 karto mažiau CO2 nei vežant kelių transportu. Įvertinus tai, kad LTG grupės įmonės naudoja tik žaliąją, iš atsinaujinančių išteklių gaunamą elektros energiją, mūsų CO2 išmetimai bus nuliniai“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Geležinkelio ruožą nuo Vilniaus iki Klaipėdos, kuris yra tarptautinio IXB transporto koridoriaus dalis, planuojama elektrifikuoti iki 2023-ųjų pabaigos. Skaičiuojama, kad baigus įgyvendinti projektą, geležinkelių tinkle veikiantiems vežėjams kuro sąnaudos sumažės ne mažiau nei 30 proc., o į aplinką nebus išmesta apie 150 tūkst. tonų teršalų.

Prisidės prie žaliosios energijos vystymo

Šiuo metu geležinkelio ruožas nuo Vilniaus iki Klaipėdos yra intensyviausiai naudojamas Lietuvos geležinkelis. Juo pervežama daugiau kaip 60 proc. geležinkeliu gabenamų krovinių bei apie 40 proc. keleivių srauto. Keleivinis maršrutas Vilnius-Klaipėda – vienas populiariausių traukinių maršrutų, kuriuo norint važiuoti vasarą, bilietus dažnai reikia įsigyti iš anksto.

Įvertinus tai, kad šiuo metu kuriama sistema, kur keliavimas traukiniais bus integruotas su viešuoju transportu bei dalijimosi automobiliais platformomis, keleiviai galės naudotis visa aplinkai draugiška transporto sistema keliaujant „nuo durų iki durų“.

„Elektrifikuojant geležinkelį aplinkosaugos veiksnys yra ne mažiau svarbus nei ekonominis naudingumas. Jau kelis metus LTG grupės įmonės naudoja tik iš atsinaujinančių šaltinių gaunamą elektros energiją. Būtent tokią ketiname naudoti ir traukiniams elektrifikuotame ruože, tad tikimės, jog užbaigus projektą ne tik prisidėsime prie aplinkos taršos mažinimo, bet ir padarysime reikšmingą įtaką žaliosios elektros energijos gamybos augimo procesams“, – sako K. Sankovski.

Šiuo metu Lietuvoje naudojami elektriniai traukiniai per metus sunaudoja apie 15 GWh elektros energijos, o užbaigus elektrifikavimo projektą šis poreikis išaugs iki 280 GWh per metus. Specialistų skaičiavimais, šiuo metu Lietuvoje išgaunamos ir per biržą perkamos žaliosios energijos LTG įmonėms pakaks, tačiau toks žaliosios energijos poreikio augimas turėtų skatinti didinti jos gamybos pajėgumus.

Vežėjai dairosi į elektrinius lokomotyvus

Pasak K. Sankovski, realiai žaliosios elektros energijos poreikis LTG įmonėse turėtų dar labiau išaugti, nes geležinkelio elektrifikavimas – tik vienas iš LTG grupės strateginių projektų, kurie susiję su aplinkos apsauga.

„Jau žinoma, kad yra paskelbtas šiuolaikiškų elektrinių ir baterinių riedmenų pirkimo konkursas. Kalbama, kad vežėjai ketina kai kuriuose neelektrifikuotuose geležinkelio ruožuose paleisti elektra varomus riedmenis su akumuliatoriais. Taip pat nepamirškime, kad aktyviai vystomas „Rail Baltica“ geležinkelis, kuris bus pilnai elektrifikuotas ir taip pat naudos iš atsinaujinančių išteklių pagamintą elektros energiją“, – pasakoja „LTG Infra“ vadovas.

Pasak jo, geležinkelio elektrifikavimo projektai yra prioritetiniai ne tik geležinkelių infrastruktūros valdytojui, bet ir visos ES mastu, nes tai viena iš ES Žaliojo kurso krypties įgyvendinimo priemonių.

Šiuo metu Lietuvoje yra elektrifikuoti trys geležinkelio ruožai –Vilnius- -Kaunas, Lentvaris-Trakai ir Vilnius-Kena-Valstybės siena su Baltarusija. Įgyvendinant geležinkelio ruožo tarp Vilniaus ir Klaipėdos elektrifikavimo projektą papildomai bus elektrifikuotas geležinkelio ruožas nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos bei geležinkelio aplinkkelis prie Vilniaus per Vilniaus intermodalinį terminalą. Iš viso numatoma elektrifikuoti 731 km ilgio išplėstinį ruožą.

Šiuo metu Lietuvoje geležinkelis yra vienas mažiausiai elektrifikuotų Europoje, mūsų šalyje elektrifikuotas geležinkelis sudaro vos 9 proc. viso tinklo. Baigus projektą bus elektrifikuota 30 proc. Lietuvos geležinkelių, o užbaigus ir „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje bus elektrifikuota apie 40 proc. geležinkelio. ES valstybėse elektrifikuoto geležinkelio vidurkis siekia 54,3 proc.


19 spalio, 2021

Antradienio vakarą Vilniuje jau šešioliktus metus įteikti svarbiausi šalies savivaldos apdovanojimai – „Auksinės krivūlės“. Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) rengiamų apdovanojimų […]

Raimundo Kaminsko nuotr.
19 spalio, 2021

Spalio 16-17 dienomis Kuršių nerijos istorijos muziejuje (Nidoje) bei Liudviko Rėzos kultūros centre (Juodkrantėje) vyko rašytojo Laimono Inio naujausios knygos-romano […]

18 spalio, 2021

Daugeliui Ramutė Skučaitė (g. 1931 m.) – vaikų ir vaikystės poetė, vaikų literatūros klasikė. Ji – tradicinės poezijos atstovė. Eiliavimo, […]

18 spalio, 2021

Spalio 14 d. Trakų viešosios bibliotekos Vaikų literatūros skyriuje vyko rašytojos Jolitos Zykutės knygelių vaikams apie karalaitę Karoliną pristatymas. Į […]

Žvilgsnis į Vievio gatvę. Maždaug šioje vietoje gyveno kelios totorių šeimos
18 spalio, 2021

Elektrėnų savivaldybė nuo seno yra labai įvairiatautis kraštas, Elektrėnų miestą bei elektrinę statė bent keliolikos tautybių žmonės. Šiame krašte nuo […]

18 spalio, 2021

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida rekonstravimo techninių darbo […]

17 spalio, 2021

Į Valdovų rūmų muziejų atvyko neįkainojamas krovinys – dažnai kaip pirmoji įvardijama Europos Konstitucija, kurią prieš 230 metų, 1791 m. […]

16 spalio, 2021

Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešosios bibliotekos (Herkaus Manto g. 25, Klaipėda) galerijoje 13L spalio 20 d., trečiadienį, 19 val., pristatomas […]

15 spalio, 2021

Lentvario bibliotekoje nuo spalio 4 d. iki spalio 31 d. eksponuojami piešiniai iš Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Menų […]

15 spalio, 2021

Šalčininkų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos  kieme vyksta intensyvūs  darbai – tarnybos automobilių aikštelėje  imtasi šalinti seną betoninę dangą ir pradėti asfaltavimo […]

15 spalio, 2021

500 ha sostinės teritorijoje, apimančioje Šeškinės, Pašilaičių ir Fabijoniškių rajonus, netrukus bus pradėti lietaus nuotekų sistemų rekonstrukcijos darbai. Rekonstrukcija suprojektuota […]

Pauliaus Kupčinsko nuotr.
15 spalio, 2021

Ant  pastato  Užupyje (Malūnų g. 3) sienos menininkas Povilas Kupčinskas nutapė vienuolio Bernardino Sieniečio neofreską. Per šešias dienas gimęs kūrinys […]

14 spalio, 2021

Lietuvos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai 2023-2027 metais finansuoti bus skirti daugiau negu 4 milijardai eurų, o 1 iš 4 eurų, o […]

13 spalio, 2021

Viena pagrindinių Vilniaus transporto arterijų – Konstitucijos prospektas – toliau keičiasi ir netrukus taps visapusišku Žaliosios bangos pavyzdžiu. Kiekvienas jo […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
13 spalio, 2021

Daugiabučių kiemuose šeimininkiškai aplinką tvarkantiems vilniečiams seniūnai pradeda dalyti rudeniniams lapams ir kitoms žaliosioms atliekoms surinkti patogius didelius maišus. Žaliųjų […]

12 spalio, 2021

Metus laiko vykęs tvarumą ir atsakingą gamtos išteklių naudojimą skatinantis socialinis projektas „Įmesk kamštį – pasodink medį“ artėja prie finišo […]

12 spalio, 2021

2021 rugsėjo 28 d. Vinco Krėvės-Mickevičiaus memorialiniame muziejuje, Vilniuje įvyko kauniečio dailininko Tautvilo Rinkevičiaus tautinių–patriotinių plakatų parodos Lietuvos laiko estafetė aptarimas. […]

11 spalio, 2021

UAB „Veistas“ vykdanti visų Telšių regione susidarančių mišrių komunalinių atliekų tvarkymą jaučia pilietinę pareigą informuoti Telšių regiono gyventojus apie šiuo […]

9 spalio, 2021

Spalio 8 dieną (penktadienį) Lietuvos asociacija „Gyvastis“ aštuntąjį kartą inicijavo žvakučių uždegimą organų donorams atminti. Prie šios iniciatyvos prisijungė 17 […]

8 spalio, 2021

Pirmąjį spalio šeštadienį Lentvario miesto biblioteka kvietė skaitytojus susitikti kiek neįprastoje erdvėje – kartu su Lentvario kultūros rūmais organizuojamoje rudens […]