gegužės 15, 2020
LG CARGO, PKP CARGO, CargoBeamer AG
Lūžis krovinių pervežimo rinkoje: vilkikų puspriekabės pradedamos vežti geležinkeliu

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ su partneriais pirmą kartą geležinkeliu pervežė vilkikų puspriekabes. Gegužės 14 dieną Lazdijų rajone esančią Šeštokų geležinkelio stotį pasiekė traukinio sąstatas su 22 puspriekabėmis – jis per dvi paras atvyko iš Vidurio Europos. Tai pirmas kartas istorijoje, kai Baltijos šalyse geležinkeliu pervežamos puspriekabės.

Bandomąjį puspriekabių pervežimą „LG Cargo“ inicijavo kartu su partneriais – viena didžiausių krovinių gabenimo geležinkeliais įmonių Lenkijoje „PKP Cargo“ ir intermodalinių pervežimų operatoriumi „CargoBeamer“.

Bandomuoju puspriekabių pervežimu atgabentos aštuonių transporto ir logistikos bendrovių – „Girteka Logistics“, „Vlantana“, „Hoptransa“, DSV, „Arcese“, „Solotransa“, „Nokvera“ ir „Griciaus įmonė“ puspriekabės. Puspriekabės ant specialios traukinio platformos užkrautos Vokietijoje, prie sienos su Nyderlandais esančiame Kaldenkircheno intermodaliniame terminale, o Šeštokus pasiekė europine vėže „Rail Baltica“. Šeštokuose jos terminale vėl grąžintos ant vilkikų „paskutinei myliai“ įveikti iki galutinio išsikrovimo taško.

Kuriama nauja praktika

„Šis istorinis bandomasis puspriekabių pervežimas simbolizuoja esminį lūžio tašką krovinių pervežimo rinkoje, kai kelių transporto rūšių sinergija visoms logistikos grandinės dalyviams garantuoja greitą ir patikimą krovinio pervežimą. Vis dėlto didžiausias tokio vežimo laimėjimas – aplinkos tausojimas ir neigiamo sunkiųjų transporto priemonių poveikio aplinkai mažinimas. Tikimės, jog kuriama nauja praktika sustiprins kiekvienos iš transporto rūšių privalumus – geležinkelių ekonomiškumą ir ekologiškumą gabenant krovinius ilgais atstumais, o kelių transporto – lankstumą pristatant krovinius „iki durų“, – sakė „LG Cargo“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

„Šis bandomasis projektas mums yra labai svarbus, nes leis išbandyti naujas krovinių gabenimo galimybes iš Lietuvos per Lenkiją į Vakarų Europą ir priešinga kryptimi. Šiuo metu šiame maršrute dominuoja kelių transportas, ir mes norime pakeisti šią nepalankią struktūrą. Todėl kartu su partneriais dirbame rengdami konkurencingą transporto pasiūlymą. Tai yra verslo projektas, tačiau mūsų pastangos taip pat turės teigiamą poveikį aplinkos apsaugai. Geležinkeliai yra ekologiškesni nei kelių transportas, nes jie į atmosferą išskiria daug mažiau kenksmingų dujų, o Europos Sąjunga tikisi, kad valstybės narės dės pastangas laipsniškai didinti geležinkelių dalį krovininiame transporte. Be to, traukiniai, palyginti su sunkvežimiais, užtikrina saugų prekių gabenimą, nes avarijų skaičius geležinkeliuose yra daug kartų mažesnis nei keliuose“, – teigė Czeslawas Warsewiczas, „PKP CARGO“ generalinis direktorius.

„Puspriekabių gabenimu tarp Lietuvos ir Reino-Rūro regiono Vokietijoje domėjomės nuo pat pirmojo apsilankymo Kaune prieš dešimtmetį. Tad šis bandomasis projektas mums yra jaudinanti akimirka. Puikaus bendradarbiavimo su „Lietuvos geležinkeliais“ dėka galime pamatyti, kad mūsų vizija pagaliau įgyvendinta. Lietuvoje yra didelių logistikos rinkos žaidėjų, tad matome potencialą vystant tvarias puspriekabių gabenimo geležinkeliais paslaugas tarp Vidurio Europos ir Baltijos šalių. Mes tikimės plėsti šią veiklą kartu su „Lietuvos geležinkeliais“, – sakė Hansas-Juergenas Weidemannas, „CargoBeamer“ generalinis direktorius.

Į aplinką – net 100 tonų mažiau CO2

Iš viso bandomasis maršrutas Kaldenkirchenas-Šeštokai-Kaldenkirchenas apims apie 3000 kilometrų, o jo metu bus pervežtos iš viso 45 puspriekabės. Vykdamas atgal į Kaldenkircheną traukinio sąstatas gabens 23 puspriekabes.

Skaičiuojama, jog tokiu būdu į aplinką pateks net 100 tonų mažiau CO2, nei puspriekabės gabenant atskirai vilkikais. Palyginimui – 100 tonų svorį sudarytų 16 dramblių, arba, jei matuosime kubiniais metrais, tai prilygtų 25 karšto oro balionų dydžiui.

Puspriekabių gabenimas geležinkeliu ilgesniais atstumas yra skatinamas Europos Sąjungos (ES), nes tokiu būdu daromas mažesnis poveikis aplinkai, didinamas eismo saugumas keliuose. Tai naudinga ir logistikos bei kelių transporto įmonėms, nes taupomi degalai, žmogiškieji resursai. Be to, geležinkeliu paprasčiau ir greičiau galima kirsti valstybių sienas – taip muitinėse išvengiama ilgų prastovų ir galimų vėlavimų.

Europos Komisija siekia, jog iki 2030 metų 30 proc. prekių, gabenamų daugiau nei 300 kilometrų, būtų vežama geležinkeliu arba vandens transportu, o iki 2050 metų šis skaičius turi viršyti 50 proc.

Share Button


spalio 27, 2020

Nenumaldomai artėja šventės, kurių metu rinksimės kapuose pagerbti anapilin išėjusių artimųjų. Gamtininkai atkreipia dėmesį, kad šių švenčių metu susidaro didžiuliai […]

spalio 27, 2020

Apibendrinusi Seimo rinkimų rezultatus, Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) skelbia, kad 81 dabartinės kadencijos Seimo narys perrinktas naujai ketverius metus truksiančiai […]

spalio 26, 2020

Politinis ateities Lietuvos žemėlapis nupieštas – pačių rinkėjų. Didžioji dalis būsimosios koalicijos vertybių gražiai viena kitą kartoja ir persidengia. Jos […]

spalio 26, 2020

„Lietuvos geležinkelių“ grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ dalijasi atmintine keleiviams, kurioje pateikiama informacija apie kelionių traukiniais pokyčius, savivaldybes suskirsčius […]

spalio 26, 2020

Per vakar parą Lietuvoje buvo patvirtinti 766 atvejai koronavirusinės infekcijos atvejai. 208 atvejai buvo patvirtinti Vilniaus apskrityje, 170 Klaipėdos, 166 […]

spalio 26, 2020

Spalio 25 dieną Maironio lietuvių literatūros muziejaus padalinyje Vaikų literatūros muziejuje (Donelaičio g. 13, Kaunas) įvyko šeimų futbolo šventės „Vieninga […]

spalio 24, 2020

Baltomis skarelėmis pasidabinusių moterų būrelis vieną rudens popietę užpildė Pasvalio miesto kapinių erdvę prie paminklo Mirusioms motinoms visai kaip 1933-iasiais, […]

spalio 24, 2020

Pasaulyje siaučiant pandemijai, siekdami išvengti masinių susibūrimo vietų bei uždarų patalpų, vis daugiau žmonių laisvą laiką leidžia gamtoje. Dėl to […]

spalio 24, 2020

Nuo kitos savaitės, spalio 26 d. vietiniai karantinai yra paskelbti šiose savivaldybėse: Elektrėnų, Joniškio rajono, Jurbarko rajono, Kelmės rajono, Klaipėdos […]

spalio 23, 2020

Kilus klausimų dėl lankytojų registracijos prekybos centruose, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) patikslina, kad prekybos centrai bendrąją prasme nelaikomi laisvalaikio ir […]

spalio 23, 2020

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja, kad per praėjusią parą Lietuvoje patvirtinti 442 koronavirusinės infekcijos (COVID-19) atvejai. 215 iš jų […]

spalio 23, 2020

„Regionų magnetai“ iškilmingas renginys – VRM finansuojamų regioninės plėtros projektų 2014-2020 apdovanojimai. Renginio metu apdovanoti geriausi infrastruktūros projektai šalies regionuose. Spalio […]

spalio 23, 2020

Ketvirtadienį Diana Nausėdienė lankėsi Lietuvos tautiniame olimpiniame komitete (LTOK). Pirmoji ponia su olimpine čempione, Tarptautinio olimpinio komiteto nare, LTOK prezidente […]

spalio 22, 2020

Alytaus rajono savivaldybė nugriovė daugiau netoli šimto bešeimininkių apleistų statinių ir sutvarkė jų teritorijas. Dar ketinama pašalinti ne mažiau kaip […]

spalio 22, 2020

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja, kad per praėjusią parą Lietuvoje patvirtinti 424 koronavirusinės infekcijos (COVID-19) atvejai. 200 iš jų […]

spalio 22, 2020

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja, kad atsižvelgiant į prastėjančią epidemiologinę situaciją Lietuvoje, dabar reikšmingas kiekvieno iš mūsų indėlis. Tai […]

spalio 22, 2020

Artėjant pagrindinio šalies įstatymo – Lietuvos Konstitucijos – dienai ir tradiciškai Europos Sąjungos valstybėse minimai Europos teisės dienai, šalies teismų […]

spalio 21, 2020

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda lankėsi Valstybiniame mokslinių tyrimų instituto Fizinių ir technologijos mokslų ir Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centruose, […]

spalio 21, 2020

Atsižvelgdama į tarptautinių organizacijų rekomendacijas, trečiadienio posėdyje Vyriausybė pritarė savivaldybių skirstymui į tris zonas pagal epidemiologinius rodiklius – geltoną, žalią […]

spalio 21, 2020

Nors jūra nuo Lietuvos sostinės yra nutolusi per daugiau nei 300 km, tačiau būtent Vilniuje – Gedimino prospekte 13 „Gobis/Lauko […]