15 gegužės, 2020
LG CARGO, PKP CARGO, CargoBeamer AG

Lūžis krovinių pervežimo rinkoje: vilkikų puspriekabės pradedamos vežti geležinkeliu

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ su partneriais pirmą kartą geležinkeliu pervežė vilkikų puspriekabes. Gegužės 14 dieną Lazdijų rajone esančią Šeštokų geležinkelio stotį pasiekė traukinio sąstatas su 22 puspriekabėmis – jis per dvi paras atvyko iš Vidurio Europos. Tai pirmas kartas istorijoje, kai Baltijos šalyse geležinkeliu pervežamos puspriekabės.

Bandomąjį puspriekabių pervežimą „LG Cargo“ inicijavo kartu su partneriais – viena didžiausių krovinių gabenimo geležinkeliais įmonių Lenkijoje „PKP Cargo“ ir intermodalinių pervežimų operatoriumi „CargoBeamer“.

Bandomuoju puspriekabių pervežimu atgabentos aštuonių transporto ir logistikos bendrovių – „Girteka Logistics“, „Vlantana“, „Hoptransa“, DSV, „Arcese“, „Solotransa“, „Nokvera“ ir „Griciaus įmonė“ puspriekabės. Puspriekabės ant specialios traukinio platformos užkrautos Vokietijoje, prie sienos su Nyderlandais esančiame Kaldenkircheno intermodaliniame terminale, o Šeštokus pasiekė europine vėže „Rail Baltica“. Šeštokuose jos terminale vėl grąžintos ant vilkikų „paskutinei myliai“ įveikti iki galutinio išsikrovimo taško.

Kuriama nauja praktika

„Šis istorinis bandomasis puspriekabių pervežimas simbolizuoja esminį lūžio tašką krovinių pervežimo rinkoje, kai kelių transporto rūšių sinergija visoms logistikos grandinės dalyviams garantuoja greitą ir patikimą krovinio pervežimą. Vis dėlto didžiausias tokio vežimo laimėjimas – aplinkos tausojimas ir neigiamo sunkiųjų transporto priemonių poveikio aplinkai mažinimas. Tikimės, jog kuriama nauja praktika sustiprins kiekvienos iš transporto rūšių privalumus – geležinkelių ekonomiškumą ir ekologiškumą gabenant krovinius ilgais atstumais, o kelių transporto – lankstumą pristatant krovinius „iki durų“, – sakė „LG Cargo“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

„Šis bandomasis projektas mums yra labai svarbus, nes leis išbandyti naujas krovinių gabenimo galimybes iš Lietuvos per Lenkiją į Vakarų Europą ir priešinga kryptimi. Šiuo metu šiame maršrute dominuoja kelių transportas, ir mes norime pakeisti šią nepalankią struktūrą. Todėl kartu su partneriais dirbame rengdami konkurencingą transporto pasiūlymą. Tai yra verslo projektas, tačiau mūsų pastangos taip pat turės teigiamą poveikį aplinkos apsaugai. Geležinkeliai yra ekologiškesni nei kelių transportas, nes jie į atmosferą išskiria daug mažiau kenksmingų dujų, o Europos Sąjunga tikisi, kad valstybės narės dės pastangas laipsniškai didinti geležinkelių dalį krovininiame transporte. Be to, traukiniai, palyginti su sunkvežimiais, užtikrina saugų prekių gabenimą, nes avarijų skaičius geležinkeliuose yra daug kartų mažesnis nei keliuose“, – teigė Czeslawas Warsewiczas, „PKP CARGO“ generalinis direktorius.

„Puspriekabių gabenimu tarp Lietuvos ir Reino-Rūro regiono Vokietijoje domėjomės nuo pat pirmojo apsilankymo Kaune prieš dešimtmetį. Tad šis bandomasis projektas mums yra jaudinanti akimirka. Puikaus bendradarbiavimo su „Lietuvos geležinkeliais“ dėka galime pamatyti, kad mūsų vizija pagaliau įgyvendinta. Lietuvoje yra didelių logistikos rinkos žaidėjų, tad matome potencialą vystant tvarias puspriekabių gabenimo geležinkeliais paslaugas tarp Vidurio Europos ir Baltijos šalių. Mes tikimės plėsti šią veiklą kartu su „Lietuvos geležinkeliais“, – sakė Hansas-Juergenas Weidemannas, „CargoBeamer“ generalinis direktorius.

Į aplinką – net 100 tonų mažiau CO2

Iš viso bandomasis maršrutas Kaldenkirchenas-Šeštokai-Kaldenkirchenas apims apie 3000 kilometrų, o jo metu bus pervežtos iš viso 45 puspriekabės. Vykdamas atgal į Kaldenkircheną traukinio sąstatas gabens 23 puspriekabes.

Skaičiuojama, jog tokiu būdu į aplinką pateks net 100 tonų mažiau CO2, nei puspriekabės gabenant atskirai vilkikais. Palyginimui – 100 tonų svorį sudarytų 16 dramblių, arba, jei matuosime kubiniais metrais, tai prilygtų 25 karšto oro balionų dydžiui.

Puspriekabių gabenimas geležinkeliu ilgesniais atstumas yra skatinamas Europos Sąjungos (ES), nes tokiu būdu daromas mažesnis poveikis aplinkai, didinamas eismo saugumas keliuose. Tai naudinga ir logistikos bei kelių transporto įmonėms, nes taupomi degalai, žmogiškieji resursai. Be to, geležinkeliu paprasčiau ir greičiau galima kirsti valstybių sienas – taip muitinėse išvengiama ilgų prastovų ir galimų vėlavimų.

Europos Komisija siekia, jog iki 2030 metų 30 proc. prekių, gabenamų daugiau nei 300 kilometrų, būtų vežama geležinkeliu arba vandens transportu, o iki 2050 metų šis skaičius turi viršyti 50 proc.


4 kovo, 2021

Kovo 4 dieną savivaldybės vadovai susitiko su dviem šauniais jaunimo atstovais Žilvinu Laucevičiumi ir Ieva Žukovskyte. Žilvinas yra mūsų kraštietis, […]

4 kovo, 2021

Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) Centrinė tyrimų valdyba kartu su visomis teritorinėmis valdybomis atlieka didelės apimties ikiteisminį tyrimą, kuriuo siekiama nustatyti, […]

4 kovo, 2021

Lietuvos jūrų muziejus parodą, skirtą Lietuvos laivyno 100-mečiui, išeksponavo po atviru dangumi. Pačiame Klaipėdos centre, pakeliui į Senąją perkėlą ant […]

4 kovo, 2021

Biuro baldų gamybos ir prekybos įmonė „Narbutas International“ plečiasi – Ukmergėje statomas naujas 21 800 kv. metrų gamyklos pastatas. Investuojamos […]

4 kovo, 2021

Per paskutines 2 savaites Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninėje Kauno klinikose atlikti 184 ėminių dėl COVID-19 ligos sekoskaitos tyrimai. Iš […]

4 kovo, 2021

Per pirmus du vakcinacijos nuo COVID-19 ligos mėnesius sulaukta 1201 pranešimo apie įtariamas nepageidaujamas reakcijas į vakcinas Valstybinė vaistų kontrolės […]

4 kovo, 2021

Statistikos departamentas praneša, kad per praėjusią parą patvirtintų naujų atvejų konkretiems žmonėms skaičius – 517. Bendras patvirtintų atvejų konkretiems žmonėms […]

3 kovo, 2021

Šiandien Druskininkuose prie „Swedbank“ skyriaus surengtas trečias VšĮ sanatorija „Belorus“ darbuotojų piketas. Trečią mėnesį beveik 400 žmonių gyvena nežinioje – […]

3 kovo, 2021

Statistikos departamentas praneša, kad per praėjusią parą patvirtintų naujų atvejų konkretiems žmonėms skaičius – 501. Bendras patvirtintų atvejų konkretiems žmonėms […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
2 kovo, 2021

Įsibėgėja naujas vakcinacijos etapas Vilniuje – 80-ies ir vyresni gyventojai nuo COVID-19 pradėti skiepyti ir namuose. Planuojama, kad pirmadienį bus […]

Vytautas Sinica
2 kovo, 2021

Gyvename keistais laikais ir kartais sunku patikėti, kokie dalykai yra rimtai svarstomi Seime. Naujosios koalicijos sutartyje įrašytas Stambulo konvencijos ratifikavimas. […]

1 kovo, 2021

Per praėjusias 3 paras šalies ugniagesiai gelbėtojai vyko gesinti 79 gaisrų ir atliko 69 gelbėjimo darbus. Žūčių gaisruose išvengta. Penktadienį, […]

1 kovo, 2021

Kovo-1-ąją minima Tarptautinė civilinės saugos diena. Jos metu atkreipiamas visuomenės dėmesys į pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms svarbą. Vilniaus priešgaisrinė gelbėjimo valdyba ta […]

28 vasario, 2021

Lietuva remia Lenkijos ir kitų Via Carpatia šalių siekį visą Via Carpatia maršrutą, kurio dalis yra ir Lietuvoje, prie rytinės […]

Unsplash nuotr.
28 vasario, 2021

Nuo pat pandemijos pradžios daugelis augintinių šeimininkų didžiąją dalį laiko praleidžia namuose drauge su savo keturkojais draugais. Kai kurie netgi […]

Vėjo jėgainė
26 vasario, 2021

Didžiausias vėjo energijos gamintojas Baltijos šalyse „Enefit Green“ praėjusiais metais Lietuvos teritorijoje veikiančiose vėjo jėgainėse pagamino 468 gigavatvalandžių (GWh) elektros […]

26 vasario, 2021

Šylantys orai kasdien vis labiau tirpdo ledą. Ugniagesių gelbėtoju teigimu, šiuo metu jis yra gana apgaulingas. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo […]

26 vasario, 2021

Bėgant amžiams viskas keičiasi. Buvo laikų, kai mirusio žmogaus palaikai buvo deginami, vėliau, krikščionybės laikotarpiu prigijo palaikų užkasimas į žemę. […]

26 vasario, 2021

Švaros priemonių svarba šiuolaikiniame pasaulyje vis labiau auga. Rankų dezinfekciniai skysčiai, vienkartinės pirštinės ir kitos priemonės tampa nauja kasdienybe. Būtent […]

26 vasario, 2021

Savo nusivylimą Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) Lietuvai pateiktomis rekomendacijomis išreiškusi Finansų ministerija ne tik diskredituoja šios nepriklausomos tarptautinės […]