15 gegužės, 2020
LG CARGO, PKP CARGO, CargoBeamer AG

Lūžis krovinių pervežimo rinkoje: vilkikų puspriekabės pradedamos vežti geležinkeliu

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ su partneriais pirmą kartą geležinkeliu pervežė vilkikų puspriekabes. Gegužės 14 dieną Lazdijų rajone esančią Šeštokų geležinkelio stotį pasiekė traukinio sąstatas su 22 puspriekabėmis – jis per dvi paras atvyko iš Vidurio Europos. Tai pirmas kartas istorijoje, kai Baltijos šalyse geležinkeliu pervežamos puspriekabės.

Bandomąjį puspriekabių pervežimą „LG Cargo“ inicijavo kartu su partneriais – viena didžiausių krovinių gabenimo geležinkeliais įmonių Lenkijoje „PKP Cargo“ ir intermodalinių pervežimų operatoriumi „CargoBeamer“.

Bandomuoju puspriekabių pervežimu atgabentos aštuonių transporto ir logistikos bendrovių – „Girteka Logistics“, „Vlantana“, „Hoptransa“, DSV, „Arcese“, „Solotransa“, „Nokvera“ ir „Griciaus įmonė“ puspriekabės. Puspriekabės ant specialios traukinio platformos užkrautos Vokietijoje, prie sienos su Nyderlandais esančiame Kaldenkircheno intermodaliniame terminale, o Šeštokus pasiekė europine vėže „Rail Baltica“. Šeštokuose jos terminale vėl grąžintos ant vilkikų „paskutinei myliai“ įveikti iki galutinio išsikrovimo taško.

Kuriama nauja praktika

„Šis istorinis bandomasis puspriekabių pervežimas simbolizuoja esminį lūžio tašką krovinių pervežimo rinkoje, kai kelių transporto rūšių sinergija visoms logistikos grandinės dalyviams garantuoja greitą ir patikimą krovinio pervežimą. Vis dėlto didžiausias tokio vežimo laimėjimas – aplinkos tausojimas ir neigiamo sunkiųjų transporto priemonių poveikio aplinkai mažinimas. Tikimės, jog kuriama nauja praktika sustiprins kiekvienos iš transporto rūšių privalumus – geležinkelių ekonomiškumą ir ekologiškumą gabenant krovinius ilgais atstumais, o kelių transporto – lankstumą pristatant krovinius „iki durų“, – sakė „LG Cargo“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

„Šis bandomasis projektas mums yra labai svarbus, nes leis išbandyti naujas krovinių gabenimo galimybes iš Lietuvos per Lenkiją į Vakarų Europą ir priešinga kryptimi. Šiuo metu šiame maršrute dominuoja kelių transportas, ir mes norime pakeisti šią nepalankią struktūrą. Todėl kartu su partneriais dirbame rengdami konkurencingą transporto pasiūlymą. Tai yra verslo projektas, tačiau mūsų pastangos taip pat turės teigiamą poveikį aplinkos apsaugai. Geležinkeliai yra ekologiškesni nei kelių transportas, nes jie į atmosferą išskiria daug mažiau kenksmingų dujų, o Europos Sąjunga tikisi, kad valstybės narės dės pastangas laipsniškai didinti geležinkelių dalį krovininiame transporte. Be to, traukiniai, palyginti su sunkvežimiais, užtikrina saugų prekių gabenimą, nes avarijų skaičius geležinkeliuose yra daug kartų mažesnis nei keliuose“, – teigė Czeslawas Warsewiczas, „PKP CARGO“ generalinis direktorius.

„Puspriekabių gabenimu tarp Lietuvos ir Reino-Rūro regiono Vokietijoje domėjomės nuo pat pirmojo apsilankymo Kaune prieš dešimtmetį. Tad šis bandomasis projektas mums yra jaudinanti akimirka. Puikaus bendradarbiavimo su „Lietuvos geležinkeliais“ dėka galime pamatyti, kad mūsų vizija pagaliau įgyvendinta. Lietuvoje yra didelių logistikos rinkos žaidėjų, tad matome potencialą vystant tvarias puspriekabių gabenimo geležinkeliais paslaugas tarp Vidurio Europos ir Baltijos šalių. Mes tikimės plėsti šią veiklą kartu su „Lietuvos geležinkeliais“, – sakė Hansas-Juergenas Weidemannas, „CargoBeamer“ generalinis direktorius.

Į aplinką – net 100 tonų mažiau CO2

Iš viso bandomasis maršrutas Kaldenkirchenas-Šeštokai-Kaldenkirchenas apims apie 3000 kilometrų, o jo metu bus pervežtos iš viso 45 puspriekabės. Vykdamas atgal į Kaldenkircheną traukinio sąstatas gabens 23 puspriekabes.

Skaičiuojama, jog tokiu būdu į aplinką pateks net 100 tonų mažiau CO2, nei puspriekabės gabenant atskirai vilkikais. Palyginimui – 100 tonų svorį sudarytų 16 dramblių, arba, jei matuosime kubiniais metrais, tai prilygtų 25 karšto oro balionų dydžiui.

Puspriekabių gabenimas geležinkeliu ilgesniais atstumas yra skatinamas Europos Sąjungos (ES), nes tokiu būdu daromas mažesnis poveikis aplinkai, didinamas eismo saugumas keliuose. Tai naudinga ir logistikos bei kelių transporto įmonėms, nes taupomi degalai, žmogiškieji resursai. Be to, geležinkeliu paprasčiau ir greičiau galima kirsti valstybių sienas – taip muitinėse išvengiama ilgų prastovų ir galimų vėlavimų.

Europos Komisija siekia, jog iki 2030 metų 30 proc. prekių, gabenamų daugiau nei 300 kilometrų, būtų vežama geležinkeliu arba vandens transportu, o iki 2050 metų šis skaičius turi viršyti 50 proc.


24 liepos, 2021

Statybos vadovams pirmosios rankos yra statybiniai konteineriai. Tokius statybinius konteinerius nuomojasi dėl savo darbuotoju, kad darbuotojai dirbtu daug našiau. Tikriausiai […]

24 liepos, 2021

Ne paslaptis, jog pjovimo staklės – tai labai naudingas prietaisas, padedantis atlikti įvairiausius darbus statybų, remonto ar dailidystės srityje. Priklausomai […]

Pašto ženklas XXXII Olimpiados žaidynės
23 liepos, 2021

Penktadienį, liepos 23 d., Lietuvos paštas išleidžia pašto ženklą „XXXII Olimpiados žaidynės“. Tomo Dragūno kurtame pašto ženkle vaizduojamos šiuolaikinės penkiakovės […]

Alfonso Mažūno nuotr.
23 liepos, 2021

Jau šįvakar, startuojant Jūros šventei, į Danės upę įplauks jubiliejinė – dešimtoji „Dangės flotilė“. Šis tradicinių ir istorinių laivų paradas […]

Prezidentas dalyvauja SBA gamyklos pristatymo renginyje / Prezidentūros nuotr.
23 liepos, 2021

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį dalyvavo naujos SBA įmonių grupės baldų gamyklos Klaipėdos rajone pristatyme. Modernus gamybos kompleksas kuriamas […]

23 liepos, 2021

Ar knygas mylėjote nuo pat vaikystės? O gal meilė knygoms atsirado tik tuomet, kai subrendote? Na, o gal iki šiol […]

23 liepos, 2021

Nuo liepos 26-osios visi keleivinio transporto įmonių darbuotojai, kurie turi tiesioginį kontaktą su keleiviais, kas savaitę privalo atlikti koronaviruso testus. […]

23 liepos, 2021

Kas moka už atliekų išvežimą ? Mes naudojame maisto produktus, kurie yra įpakuoti į įvairias pakuotes, o jas panaudojus turime […]

23 liepos, 2021

Ar žmonės yra patenkinti dantų protezais ? Nuo senų laikų dantų protezai buvo ir yra geriausias ir pigiausias išradimas, kuris […]

23 liepos, 2021

Šiandien, dalyvaujant Ministrei Pirmininkei Ingridai Šimonytei ir susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui, naujai pastatytam Smiltynės perkėlos keltui oficialiai suteiktas vardas „Klaipėda“. […]

23 liepos, 2021

Remiantis kasacinio teismo formuojama praktika santuokos nutraukimo bylose, santuokos iširimą gali lemti netinkamas abiejų sutuoktinių pareigų vykdymas: neatsakingas požiūris į […]

Robotas parduotuvėje
22 liepos, 2021

Lietuviai į svajonių parduotuvę žvelgia futuristiškai: daugiau jokių kasų, piniginių ir bereikalingo kontakto su aptarnaujančiais darbuotojais, nebent aplink zujančiais robotais. […]

22 liepos, 2021

Lietuva bei kitos Europos šalys šiomis dienomis orientuojasi į ekologiją ir mažesnį vartojiškumą. Elektros energija yra svarbi kiekvienam iš mūsų, […]

22 liepos, 2021

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) pradeda tvarkyti valstybinės reikšmės krašto kelius, kurių kelio dangos plotis nesiekia […]

22 liepos, 2021

Ar vis dar turite savo dantis? Jei taip tada jums labai pasisekė, nes neretas žmogus garbingame amžiuje savo dantų neturi […]

22 liepos, 2021

Aplinkos ministerijos siūlomos Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo pataisos leistų mažinti aplinkos taršą ir skatintų pereiti prie žiedinės ekonomikos. Įgyvendinus […]

22 liepos, 2021

Neretai prekę išsirinkti yra labai sudėtinga. Kartais tai dėl to, nes pirkėjai turi daug reikalavimų prekei, pasitaiko, jog tai dėl […]

Diana Nausėdienė dalyvauja dienos centro Alsėdžiuose atidaryme / Prezidentūros nuotr.
21 liepos, 2021

Diana Nausėdienė antradienį lankėsi Alsėdžių vaikų dienos centro „3N“ („Nieko nėra neįmanomo“) atidarymo popietėje. Centras įsikūrė Stanislovo Narutavičiaus gimnazijos, kurioje […]

21 liepos, 2021

Krautuvai brangūs, tačiau naudingi. Todėl, nepaisant nepigios kainos, jie gana paklausūs. Pirkti krautuvą naudinga, tačiau svarbu žinoti, kur įsigyti. Pirkti […]

21 liepos, 2021

Jau netrukus prestižine vis bandomą paversti mokytojo profesiją bus galima vadinti ir deficitine. Mokytojų Lietuvoje kasmet sparčiai mažėja, o įvairūs […]