15 gegužės, 2020
LG CARGO, PKP CARGO, CargoBeamer AG

Lūžis krovinių pervežimo rinkoje: vilkikų puspriekabės pradedamos vežti geležinkeliu

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ su partneriais pirmą kartą geležinkeliu pervežė vilkikų puspriekabes. Gegužės 14 dieną Lazdijų rajone esančią Šeštokų geležinkelio stotį pasiekė traukinio sąstatas su 22 puspriekabėmis – jis per dvi paras atvyko iš Vidurio Europos. Tai pirmas kartas istorijoje, kai Baltijos šalyse geležinkeliu pervežamos puspriekabės.

Bandomąjį puspriekabių pervežimą „LG Cargo“ inicijavo kartu su partneriais – viena didžiausių krovinių gabenimo geležinkeliais įmonių Lenkijoje „PKP Cargo“ ir intermodalinių pervežimų operatoriumi „CargoBeamer“.

Bandomuoju puspriekabių pervežimu atgabentos aštuonių transporto ir logistikos bendrovių – „Girteka Logistics“, „Vlantana“, „Hoptransa“, DSV, „Arcese“, „Solotransa“, „Nokvera“ ir „Griciaus įmonė“ puspriekabės. Puspriekabės ant specialios traukinio platformos užkrautos Vokietijoje, prie sienos su Nyderlandais esančiame Kaldenkircheno intermodaliniame terminale, o Šeštokus pasiekė europine vėže „Rail Baltica“. Šeštokuose jos terminale vėl grąžintos ant vilkikų „paskutinei myliai“ įveikti iki galutinio išsikrovimo taško.

Kuriama nauja praktika

„Šis istorinis bandomasis puspriekabių pervežimas simbolizuoja esminį lūžio tašką krovinių pervežimo rinkoje, kai kelių transporto rūšių sinergija visoms logistikos grandinės dalyviams garantuoja greitą ir patikimą krovinio pervežimą. Vis dėlto didžiausias tokio vežimo laimėjimas – aplinkos tausojimas ir neigiamo sunkiųjų transporto priemonių poveikio aplinkai mažinimas. Tikimės, jog kuriama nauja praktika sustiprins kiekvienos iš transporto rūšių privalumus – geležinkelių ekonomiškumą ir ekologiškumą gabenant krovinius ilgais atstumais, o kelių transporto – lankstumą pristatant krovinius „iki durų“, – sakė „LG Cargo“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

„Šis bandomasis projektas mums yra labai svarbus, nes leis išbandyti naujas krovinių gabenimo galimybes iš Lietuvos per Lenkiją į Vakarų Europą ir priešinga kryptimi. Šiuo metu šiame maršrute dominuoja kelių transportas, ir mes norime pakeisti šią nepalankią struktūrą. Todėl kartu su partneriais dirbame rengdami konkurencingą transporto pasiūlymą. Tai yra verslo projektas, tačiau mūsų pastangos taip pat turės teigiamą poveikį aplinkos apsaugai. Geležinkeliai yra ekologiškesni nei kelių transportas, nes jie į atmosferą išskiria daug mažiau kenksmingų dujų, o Europos Sąjunga tikisi, kad valstybės narės dės pastangas laipsniškai didinti geležinkelių dalį krovininiame transporte. Be to, traukiniai, palyginti su sunkvežimiais, užtikrina saugų prekių gabenimą, nes avarijų skaičius geležinkeliuose yra daug kartų mažesnis nei keliuose“, – teigė Czeslawas Warsewiczas, „PKP CARGO“ generalinis direktorius.

„Puspriekabių gabenimu tarp Lietuvos ir Reino-Rūro regiono Vokietijoje domėjomės nuo pat pirmojo apsilankymo Kaune prieš dešimtmetį. Tad šis bandomasis projektas mums yra jaudinanti akimirka. Puikaus bendradarbiavimo su „Lietuvos geležinkeliais“ dėka galime pamatyti, kad mūsų vizija pagaliau įgyvendinta. Lietuvoje yra didelių logistikos rinkos žaidėjų, tad matome potencialą vystant tvarias puspriekabių gabenimo geležinkeliais paslaugas tarp Vidurio Europos ir Baltijos šalių. Mes tikimės plėsti šią veiklą kartu su „Lietuvos geležinkeliais“, – sakė Hansas-Juergenas Weidemannas, „CargoBeamer“ generalinis direktorius.

Į aplinką – net 100 tonų mažiau CO2

Iš viso bandomasis maršrutas Kaldenkirchenas-Šeštokai-Kaldenkirchenas apims apie 3000 kilometrų, o jo metu bus pervežtos iš viso 45 puspriekabės. Vykdamas atgal į Kaldenkircheną traukinio sąstatas gabens 23 puspriekabes.

Skaičiuojama, jog tokiu būdu į aplinką pateks net 100 tonų mažiau CO2, nei puspriekabės gabenant atskirai vilkikais. Palyginimui – 100 tonų svorį sudarytų 16 dramblių, arba, jei matuosime kubiniais metrais, tai prilygtų 25 karšto oro balionų dydžiui.

Puspriekabių gabenimas geležinkeliu ilgesniais atstumas yra skatinamas Europos Sąjungos (ES), nes tokiu būdu daromas mažesnis poveikis aplinkai, didinamas eismo saugumas keliuose. Tai naudinga ir logistikos bei kelių transporto įmonėms, nes taupomi degalai, žmogiškieji resursai. Be to, geležinkeliu paprasčiau ir greičiau galima kirsti valstybių sienas – taip muitinėse išvengiama ilgų prastovų ir galimų vėlavimų.

Europos Komisija siekia, jog iki 2030 metų 30 proc. prekių, gabenamų daugiau nei 300 kilometrų, būtų vežama geležinkeliu arba vandens transportu, o iki 2050 metų šis skaičius turi viršyti 50 proc.


18 rugpjūčio, 2022

Padažnėjus afrikinio kiaulių maro atvejams, Žemės ūkio ministerija ragina dar to nepadariusius įdiegti ūkiuose biologinio saugumo priemones. Kad tai atlikti […]

18 rugpjūčio, 2022

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė vizito Šiauliuose metu pristatė specialųjį priedangos ženklą. Juo pažymėtas pirmasis statinys šalyje – Juliaus Janonio […]

Luka Lesauskaitė
18 rugpjūčio, 2022

Pandemija ir Rusijos karas Ukrainoje parodė, kad esame atjaučianti ir norinti padėti tauta, tačiau ko trūksta, kad savanorystė Lietuvoje taptų […]

17 rugpjūčio, 2022

Lietuvoje nemokamas paslaugas gyventojams pradėjo teikti Gerovės konsultantai, aukštos kvalifikacijos, specialius mokymus baigę specialistai, padedantys žmonėms susidoroti su lengvais emociniais […]

17 rugpjūčio, 2022

Artėjant rugsėjui daugelis šeimų ima sukti galvas – kaip patogiai, funkcionaliai ir praktiškai vaikų kambarį pritaikyti mokyklos sezonui. Šie namų […]

17 rugpjūčio, 2022

Rugpjūčio 16 d. Jurbarko rajono savivaldybės vadovai, atsakingi administracijos darbuotojai, rajono seniūnijų seniūnai ir vyriausieji specialistai rinkosi į pasitarimą afrikinio […]

17 rugpjūčio, 2022

Skaitmenizacija sparčiai keičia įvairias mūsų gyvenimo sritis. Vis garsiau kalbama ir apie technologijas, kurios atvers neribotas galimybes šiuolaikinei demokratijai bei […]

17 rugpjūčio, 2022

Nors elektros biržoje – rekordinės kainos, tačiau net ženkliai pigesni gamybos pasiūlymai biržoje atmetami. Tokia situacija Lietuvos rinkoje ne pirmą […]

17 rugpjūčio, 2022

Dar prieš porą dešimtmečių į riešutmedžius Lietuvoje buvo žvelgiama kaip į beverčius medžius, netinkamus net malkoms, tačiau dabar požiūris pasikeitęs […]

17 rugpjūčio, 2022

Idealiai tvarkingi artimųjų kapai yra kiekvieno siekiamybė. Išėjusiems tai – pagarbos ženklas, o gyviesiems – galimybė gyventi be kaltės jausmo, […]

16 rugpjūčio, 2022

Mus supantis pasaulis keičiasi vis sparčiau. Kiekvieną dieną susiduriame ne tik su technologiniais, bet ir politiniais, socialiniais, moraliniais ar kultūriniais […]

16 rugpjūčio, 2022

Sekmadienį Alytuje, Angelų Sargų bažnyčioje aukotos Šv. Mišios už kario savanorio Artūro Sakalausko sielos ramybę, pagerbtas jo atminimas. A. Sakalausko […]

Prie žuvusių partizanų atminimo kryžiaus padedamos gėlės nuo Alytaus rajono savivaldybės
16 rugpjūčio, 2022

„Jie žinojo, kad žus, bet jie norėjo gyventi! Jie tikrai norėjo gyventi”, – su jauduliu balse kalbėjo Alytaus rajono savivaldybės […]

Eglė Šimė
16 rugpjūčio, 2022

Transporto ir logistikos sektorius jau kurį laiką mokosi (iš)gyventi turbulencijų ir transformacijų sąlygomis. Rusijos karas Ukrainoje ir Rusijai bei Baltarusijai […]

16 rugpjūčio, 2022

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT), antikorupciniu požiūriu įvertinusi Paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymą, reglamentuojantį savivaldybės būsto ir pagalbinio ūkio paskirties pastatų […]

16 rugpjūčio, 2022

Penktadienį, rugpjūčio 12 d. Lietuvos paštas išleido grafikės, tapytojos Ugnės Žilytės kurtą pašto ženklą lietuviškam desertui šakočiui. Pašto ženklo nominalas […]

16 rugpjūčio, 2022

Ilgąjį šventinį savaitgalį ugniagesiai gelbėtojai 105 kartus vyko gesinti gaisrų ir atliko 92 gelbėjimo darbus. Gaisrų metu vienas žmogus žuvo, […]

13 rugpjūčio, 2022

Žemės ūkio ministerija siūlo žemės ir maisto ūkį pripažinti strategiškai svarbiais nacionaliniam saugumui sektoriais ir tai apibrėžti teisės aktais. Vyriausybei […]

12 rugpjūčio, 2022

Arba vaistai, arba maistas – su tokia realybe gali tekti susidurti ukrainiečių šeimoms, prižiūrinčioms negalią turintį vaiką ar šeimos narį. […]

12 rugpjūčio, 2022

Sužinoti, kas yra valstybinės žemės valdytojas, kokia yra žemės sklypo paskirtis ar melioracinė būklė bei daugybę kitų naudingų duomenų, jau […]