Pagalbos signalą nelaimės atveju išsiųs patys automobiliai

Kelyje įvykus avarijai brangi kiekviena sekundė – delsimas pranešti apie įvykį ar netikslios informacijos apie nelaimingą atsitikimą pateikimas gali kainuoti gyvybę. Nuo 2018 m. kovo 31 d. visoje Europos Sąjungoje privaloma vieninga pagalbos iškvietimo sistema „eCall“ išspręs šią problemą. Trumpesnė gelbėjimo operacijos trukmė leis ne tik greičiau suteikti pagalbą, bet ir sparčiau sutvarkyti nelaimės vietą, todėl sutrumpins spūsties laiką ir didins kelių transporto sistemos veiksmingumą.
Padės išsaugoti gyvybes
Automatinė pagalbos iškvietimo sistema vadinama „eCall“. Išsiskleidus oro pagalvei ar tuomet, kai vairuotojui pasidaro bloga ir jis pats nuspaudžia pagalbos mygtuką, sistema susisiekia su pagalbos telefono 112 operatoriais. Pagal iš automobilių gautus duomenis nustatoma tiksli avarijos vieta, automobilio modelis, degalų rūšis, keleivių skaičius ir kita aktuali informacija. „eCall“ technologija įsimena tik 3 paskutines automobilio vietos koordinates, todėl visus kitus duomenis ji visiškai ištrins.
Suveikus sistemai, signalas sklistų mobiliojo ryšio tinklais, kurie turėtų atpažinti, kad tai – ne paprastas balso skambutis, o būtent skambutis iš automobilio. Skambutis būtų siunčiamas į Bendrąjį pagalbos centrą, o jame dirbantys specialistai akimirksniu pamatytų avarijos vietos koordinates, buvusią automobilio judėjimo kryptį ir nedelsdami išsiųstų artimiausias skubios pagalbos tarnybas į nelaimės vietą.
Nauda draudimo įmonėms ir automobilių gamintojams
„Bendrosios pagalbos centras Lietuvoje jau pasiruošęs priimti „eCall“ skambučius ir reaguoti į iškvietimus. Tikimės, kad ši sistema padės ne tik išsaugoti žmonių gyvybes, bet ir užtikrins keliaujančių po atokias vietoves saugumą, leis išvengti antrinių avarijų ir spūsčių tuomet, kai užtveriama važiuojamoji kelio dalis“, – sako Bendrojo pagalbos centro viršininko pavaduotojas Tadas Maroščikas.
„eCall“ sistemos įdiegimas automobiliuose – reali galimybė automobilių programinės įrangos gamintojams sumažinti skirtį tarp Europos ir kitų šalių, tokių kaip JAV bei Japonija, padidinti ES konkurencingumą. Tai taip pat apsaugos draudimo bendroves nuo netikslių ar suklastotų duomenų apie eismo įvykį gavimo. Greitesnis pagalbos tarnybų atvykimo laikas potencialiai sumažins automobilių vairuotojų galimybes sufalsifikuoti įvykio aplinkybes.
Projektas „Bendrojo pagalbos centro regioninių padalinių aprūpinimas specializuota atsakymo į pagalbos skambučius ir reagavimo į pagalbos prašymus, pagalbos tarnybų operatyvaus pajėgų valdymo technine ir programine įranga“, finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis. Projekto vykdytojai – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos ir Bendrasis pagalbos centras.