29 balandžio, 2021

Pandemija išryškino vairuotojo pažymėjimo vertę – kiek kainuoja noras išmokti vairuoti?

„General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis

Daugelis gyventojų šiandien neišsiverčia be vairuotojo pažymėjimo, o dėl pandemijos išaugus kurjerių ir kitų su vairavimu susijusių profesijų poreikiui, teisę vairuoti suteikiantis dokumentas tapo dar paklausesnis. Tiesa, karantino suvaržymai kuriam laikui buvo apriboję galimybę mokytis vairuoti, tad šiandien, vairavimo mokyklų atstovų teigimu, norint tai padaryti gali tekti laukti eilėje. Tuo metu finansų ekspertai pažymi, kad siekis išmokti vairuoti gali tapti puikia finansine investicija, tačiau jai svarbu tinkamai pasiruošti.

Atnaujinus veiklą – norinčių išmokti vairuoti antplūdis

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, praėjusiais metais populiariausios B kategorijos vairavimo egzaminą pirmą kartą laikė 26,5 tūkst. gyventojų. Tai yra maždaug 5,5 tūkst. mažiau nei 2019 m. Toks sumažėjimas yra siejamas su pandemija ir šalyje taikytais karantino suvaržymais, dėl kurių kurį laiką paslaugų negalėjo teikti vairavimo mokyklos.

Šių metų kovo mėnesį vairavimo mokykloms atnaujinus veiklą susidarė norinčių išmokti vairuoti eilės. Vairavimo mokyklos „Amplius LT“ direktorius, vairavimo instruktorius ir treneris Artūras Pakėnas sako, kad karantino metu poreikis išmokti vairuoti nedingo, o norintys tai padaryti vos sulaukę vairavimo mokyklų veiklos atnaujinimo ėmė registruotis teorijos ir vairavimo pamokoms.

„Norint išmokti vairavimo teorijos ir praktikos šiandien gali tekti ilgiau palaukti, nes norinčių išties daug. Sunku pasakyti, ar išaugusį norinčių mokytis vairuoti skaičių lemia padidėjęs teisės vairuoti poreikis, ar dėl veiklos apribojimų susikaupusi masė žmonių negalėjusių to padaryti žiemą. Bet kuriuo atveju, pastarosiomis savaitėmis vairavimo mokykloms darbo tikrai netrūksta“, – sako A. Pakėnas.

Anot jo, didžioji dalis norinčių išmokti vairuoti yra jaunimas – paskutinių klasių moksleiviai ar pirmų kursų studentai, tačiau bendrai siekiančių įgyti vairavimo pažymėjimus amžiaus spektras yra labai platus. Be to, apie pusė į A. Pakėno vadovaujamą vairavimo mokyklą besikreipiančių asmenų teisę vairuoti jau turi, tačiau nori atnaujinti ar pagilinti savo vairavimo įgūdžius.

Išlaidos kiekvienu atveju skiriasi

Be abejo, planuojantiems mokytis vairuoti yra labai aktualus finansinis aspektas. Skaičiuojama, kad vidutinė B kategorijos vairavimo kursų, apimančių teorijos pamokas ir 15 vairavimo pamokų, kaina Vilniuje siekia apie 360–370 eurų. Kaune ir Klaipėdoje vairavimo kursai gali atsieiti maždaug 300 eurų.

Visgi, prie šios sumos gali prisidėti ir papildomos išlaidos – pavyzdžiui, pirmosios pagalbos pamokų išklausymas, iš pirmo karto neišlaikytų mokyklinių teorijos bei vairavimo egzaminų perlaikymas ir, žinoma, papildomos vairavimo pamokos. Papildoma pusantros valandos B kategorijos vairavimo pamoka Vilniuje, priklausomai nuo mokyklos, gali kainuoti 30–40 eurų.

Pabaigus vairavimo kursus mokykloje kiek daugiau nei 10 eurų kainuos teorijos egzaminas „Regitroje“. Sėkmingai jį išlaikius reikės susimokėti 31 eurą už vairavimo egzaminą. Galiausiai, kiek daugiau nei 14 eurų kainuoja vairuotojo pažymėjimo išdavimas bendrąja tvarka.

Visgi,  A. Pakėno teigimu, bendra suma, kurią teks skirti norint išmokti vairuoti, kiekvienoje situacijoje labai skiriasi. Vieniems mokytis vairuoti padeda vadinamieji šeimos instruktoriai, todėl jiems gali reikėti mažiau papildomų vairavimo pamokų. Kiti pradeda visiškai „nuo nulio“ ir be jokios pagalbos, todėl jiems dažniausiai reikia daugiau praktikos. Dėl to vairavimo instruktorius siūlo ne skaičiuoti pamokas ir vairavimo valandas, o realistiškai vertinti savo progresą ir įgūdžius.

„Kartais pora papildomų vairavimo pamokų prieš egzaminą gali sutaupyti nemažai lėšų ateityje. Ne tik dėl egzamino „Regitroje“ perlaikymo, kuris kainuoja. Tikrai būna nemažai atvejų, kai žmonės šiaip ne taip išlaiko vairavimo egzaminą, tačiau po to bijo išvažiuoti į gatves, įsigyja automobilį, tačiau jo nenaudoja, visai pamiršta įgūdžius ir galiausiai po kelių metų grįžta į vairavimo mokyklas dar pasimokyti“, – pasakoja A. Pakėnas.

Jis skaičiuoja, kad daugiau nei pusei mokinių įstatymų numatyto minimalaus 30 akademinių valandų praktinio vairavimo kurso nepakanka, o vidutiniškai besimokantiems vairuoti prireikia 10 papildomų pamokų.

Įgiję teisę vairuoti galvoja ir apie automobilį

„General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis pastebi, kad vairuotojo pažymėjimo svarba nuolat auga, o šių dienų kontekste gali tapti ir puikia investicija į ateitį. Įgyta teisė vairuoti taip pat paskatina ir susimąstyti apie nuosavą transporto priemonę, kuri ne tik palengvina kasdienybę, bet ir suteikia papildomo uždarbio galimybes.

„Esame taip įpratę prie vairuotojo pažymėjimo ir automobilio, kad dažnai net nesusimąstome, kokius pranašumus jie mums suteikia. Tai ypač išryškėjo pandemijos sąlygomis, kai dėl veiklos apribojimų gyventojai aktyviai ieško papildomų uždarbio galimybių ar net persikvalifikuoja. Ne paslaptis, kad šiuo metu yra itin išaugusi kurjerių, maisto išvežiotojų ir kitų su vairavimu glaudžiai susijusių profesijų paklausa. Toks darbas gali tapti puikiu priedu prie pajamų šiuo sudėtingu laikotarpiu“, – kalba E. Palionis. 

Jis taip pat pabrėžia, kad po teisės vairuoti įgijimo dažnai seka automobilio pirkimas, tad šias išlaidas būtina iš anksto planuoti, įvertinant savo finansines galimybes.

„Tokias investicijas reikėtų iš anksto planuoti, joms ruoštis ir atsidėti tam tikrą dalį pajamų. Visgi, neretai vairuotojo pažymėjimo ir automobilio poreikis kyla netikėtai – pavyzdžiui, gavus darbo, kuriam būtina nuosava transporto priemonė ir teisė vairuoti, pasiūlymą. Tokiu atveju, išeitimi gali tapti pirkimas išsimokėtinai, kai už vairavimo kursus mokama dalimis, ar paskola automobiliui įsigyti. Žinoma, prieš priimant finansinio įsipareigojimo sprendimą svarbu įvertinti savo finansines galimybes, o esant poreikiui, pasikonsultuoti su specialistais dėl jums tinkamiausių sąlygų“, – apie skolinimosi  galimybes kalba E. Palionis.

„Regitros“ duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje buvo beveik 1,5 mln. galiojančius vairavimo pažymėjimus turinčių asmenų. Maždaug pusė asmenų vairavimo teorijos egzaminus pernai išlaikė iš pirmo karto. Praktikos egzaminus automobiliu su mechanine pavarų dėže iš pirmo karto išlaikė 35 proc., o su automatine pavarų dėže – 38 proc. bandžiusiųjų.    

Apie „General Financing banką“:

„General Financing bankas“ (anksčiau finansų bendrovė „General Financing“) finansų sektoriuje veikia jau 15 metų. Banko paskolų portfelis šiuo metu siekia 71,4 mln. eurų. Lietuvoje bankas turi 16 klientų aptarnavimo skyrių. Banko paslaugomis 2020 m. pasinaudojo virš 16 000 klientų. Siekdama prisidėti prie socialiai jautrių klausimų visuomenėje sprendimo bendrovė remia labdaros bei paramos fondus: „Rimanto Kaukėno paramos grupė“, „SOS vaikų kaimų Lietuvoje draugija“ bei „Padėk gatvės vaikams“.

Komentarai (0)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


7 gegužės, 2021

Privačiam pensijų kaupimui ir gyvybės draudimui vėl iškilo pavojus. Mokesčių atskaitymai į privačius pensijų fondus ir gyvybės draudimo instrumentus vėl […]

6 gegužės, 2021

Šiaulių LEZ atidaroma vienos didžiausių Europoje automobilių krovinių liftų gamintojos „Bär Cargolift“ gamykla. Tai pirmasis Vokietijos įmonės gamybinis filialas užsienio […]

6 gegužės, 2021

Viešojoje erdvėje pasirodžius diskusijoms dėl neva pernelyg menko dėmesio, skiriamo regionams integruotame „Naujos kartos Lietuva“ plano projekte, Vidaus reikalų ministerija pažymi, […]

Lietuvos laisvosios rinkos instituto tyrimų vadovė Guoda Azguridienė
6 gegužės, 2021

Šiandien labiausiai visus jaudinanti problema yra pandemija ir jos suvaldymas, antroji – pandemijos padariniai ekonomikai ir žmonėms. Kitos problemos, kurios […]

5 gegužės, 2021

Klaipėdiečiai maisto parduotuvėse randa brangesnius maisto produktus. Vilniuje kišenes tuština paslaugų kainos. Karšto vandens kainos miestuose skiriasi ne centais, o […]

„General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis
5 gegužės, 2021

Lietuvoje palaipsniui laisvėjant karantino sąlygoms, finansų specialistai optimistiškų nuotaikų įžvelgia ir šalies gyventojų finansiniuose sprendimuose. Pastebima, kad pandemijos pradžioje vyravusi […]

4 gegužės, 2021

Besitęsiant karantinui ir dėl jo įvestiems suvaržymams kai kuriems verslams, gyventojų nuotaikos dėl darbo vis dar išlieka niūrios, nors optimizmo […]

3 gegužės, 2021

Koronaviruso sukelta pandemija, būtinybė izoliuotis, draudimai keliauti tarp savivaldybių ypač skaudžiai kirto keleivių vežėjams autobusais. Per pirmąją koronaviruso pandemijos bangą […]

2 gegužės, 2021

Ryški šviesa, laisvo oro gūsis ir vilties spindulys – tokios buvo profesoriaus Kęstučio Glavecko paskaitos mūsų kartai. Tikrovė, kurioje mes […]

30 balandžio, 2021

Vaizdai, kuomet į mišrių buitinių atliekų konteinerius metamos stiklo, popieriaus ar plastiko pakuotės, tekstilės ir kitos nerūšiuotos atliekos, Lietuvoje tampa […]

26 balandžio, 2021

Vonios kambaryje praleidžiame pakankamai daug laiko, tačiau ne visada šiai erdvei skiriame deramą dėmesį. 2020-ieji ir 2021-ieji yra namų puoselėjimo […]

26 balandžio, 2021

Vienybės aikštė Kaune pelnė pasaulyje pripažintą, tarptautinį „iF Design“ apdovanojimą architektūros kategorijoje. Tai – istorinis laimėjimas, kadangi tokio įvertinimo užbaigtas […]

Jūros vėjo jėgainės / Envato nuotr.
26 balandžio, 2021

Estijos kapitalo bendrovė „Enefit“, veikianti ir Lietuvoje, pirmadienį, balandžio 26 d., su tarptautine danų energetikos kompanija „Ørsted“ pasirašė tarpusavio supratimo […]

26 balandžio, 2021

Nors kino teatrams nuo balandžio 19 d. ir vėl leista atverti duris žiūrovams, kino salėse, kurios pusmetį buvo tuščios, filmai […]

23 balandžio, 2021

Verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“, siekdama skatinti verslumo ugdymą nuo pat mokyklos suolo, inicijavo praktinės verslumo ugdymo programos […]

23 balandžio, 2021

Jau antrus metus iš eilės Kauno mokslo ir technologijų parkas kartu su kitų Europos šalių inovacijų lyderiais atveria unikalią galimybę […]

EP narys Bronis Ropė
23 balandžio, 2021

Kaip manote, ar tai, kad Lietuvos kaimas ir žemės ūkis gaus lygiai apvalų nulį iš ES atsigavimo fondo, yra valdančiųjų […]

Agnė Paulauskaitė-Tarasevičienė / KTU nuotr.
22 balandžio, 2021

Kai kurios dirbtinio intelekto (DI) technologijos egzistuoja jau daugiau nei 50 metų, tačiau milžiniško duomenų kiekio prieinamumas, nauji algoritmai pastaraisiais […]

22 balandžio, 2021

Šešėlinės prekybos naudotais automobiliais iš Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) mastas per praėjusius metus išaugo kelis kartus, o pogrindiniai prekeiviai pernai […]

21 balandžio, 2021

Pandemija išryškino ne tik sveikatos technologijų, užkertančių kelią viruso plitimui, poreikį, bet ir apnuogino asmens duomenų apsaugos trūkumus. Kaip kurti […]