1 vasario, 2018
Susisiekimo ministerijos informacija

Pirmieji kelių kokybės audito rezultatai: be defektų – tik 1 iš 10 kelių

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradėtas Lietuvos valstybinės reikšmės kelių kokybės auditas atskleidė pažeidimų mastą. Pirmajame audito etape ištyrus 10 skirtingų kelių ruožų paaiškėjo, kad tik vienas iš jų atitinka kokybės reikalavimus. 90 proc. neseniai rekonstruotų kelių nustatyti defektai, daugelis jų – esminiai. Specialistų vertinimu, šių defektų pasekmė – 5 metais, arba ketvirtadaliu, trumpesnis nei privalo būti kelių tarnavimo laikas.

„Pirmieji kelių kokybės audito rezultatai parodo aplaidumo ir piktnaudžiavimo mastą – net devyni iš dešimties kelių yra nekokybiški. Tai reiškia, kad į juos vėl reikės investuoti ne po planuotų 20, o po 15 metų. Galima sakyti, kad tuščiai iššvaistyta ketvirtadalis investicijų – apie 5,5 mln. eurų. Tai tiesioginė žala valstybei ir jos piliečiams. Tokie dalykai daugiau toleruojami nebus“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Visi pirmajame etape tirti 10 kelių ruožų baigti rekonstruoti 2014–2017 m., vieno iš jų statybos darbai dėl nustatytų esminių trūkumų dar nepriimti. Atliktiems rekonstravimo darbams, kurių bendra vertė – 22,35 mln. eurų, dar tebegalioja penkerių metų trukmės garantinis laikotarpis.

Kelio „ploninimas“ ir prastesnės medžiagos

Dažniausi tyrimų metu nustatyti pažeidimai – plonesni nei galioję normatyviniai dokumentai leido kelio konstrukcijos sluoksniai (pvz., per plonas kelio dangos apsauginis šalčiui atsparus sluoksnis arba kelio pagrindo skaldos sluoksnis), įvairiuose sluoksniuose panaudotos netinkamos, žemesnės kokybės medžiagos, taip pat galimai netinkamai atlikti darbai (pvz., tikėtina, kad asfalto mišinys buvo tankintas per daug atvėsęs arba lyjant ir pan.). Nustatyta, kad iš viso 10-yje tirtų objektų dėl dangos ploninimo asfalto paklota apie 3060 t mažiau nei turėtų būti.

Ekspertai nurodo nustatytų pažeidimų pasekmes: keliuose formuojasi provėžos ir duobės, pastebimas greitesnis dangos senėjimas, korėjimas ir plyšiai, kelio dangoje kaupiasi drėgmė, didesnis ardomasis šalčio poveikis, mažėja kelio laikomoji geba. Asfalto dangos pažeidimai atsiranda dar nesibaigus garantiniam laikotarpiui, o bendras tikėtinas kelio tarnavimo laikas sutrumpėja apie 5 metais.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (LAKD) duomenimis, rangovai turės taisyti 9 iš 10 ištirtų kelių ruožų. „Priklausomai nuo pažeidimų pobūdžio ir masto, dalyje kelių ruožų rangovai pažeistose vietose turės įrengti naują kelio dangos konstrukciją, dalyje kelių – papildomai pakloti asfaltbetonio sluoksnį, taip kompensuojant atskirų pagrindo sluoksnių storio trūkumą“, – sakė LAKD vadovas Vitalijus Andrejevas.

250 tūkst. eurų defektams ištaisyti

Vienas ryškiausių nustatytų pažeidimų pavyzdžių – kelio Nr. 5223 Buivydžiai–Lavoriškės–Kena ruožo nuo 0,00 iki 8,67 km rekonstrukcija (rangovas UAB „Kamesta“), kainavusi apie 3,3 mln. eurų. Darbai šiame kelio ruože užtruko dvigubai ilgiau nei numatyta sutartyje (2 metus vietoj 11 mėn.), per tą laiką rangovas reikalavo susitarimo dėl papildomų darbų, sutarties sąlygų pakeitimo, du kartus prašyta pratęsti sutartį. Baigiant darbus, techninės priežiūros metu vietomis buvo nustatyti didesni nei 15 proc. asfalto dangos storio nuokrypiai. Rangovas su nustatytais defektais nesutiko ir pareikalavo arbitražinio tyrimo, bet vėliau informavo, kad defektus ištaisė. 2014 m. viduryje baigtame rekonstruoti kelyje šiuo metu matomi akivaizdūs defektai, o atliktas tyrimas parodė, kad kelio konstrukcijoje yra per plonas skaldos pagrindo sluoksnis, jame panaudotos žemesnės kategorijos medžiagos, šalčiui atsparaus sluoksnio užterštumas viršija leistinas vertes. Šio kelio ruožo defektams ištaisyti reikės pakloti papildomą 3,5 cm storio asfaltbetonio sluoksnį, kas, ekspertų skaičiavimais, rangovui gali kainuoti apie 250 tūkst. eurų.

Pažymėtina, kad 10 pirmųjų ištirtų kelių ruožų yra rekonstravusios 6 skirtingos rangovų įmonės: po 1 ruožą – UAB „Kamesta“ ir UAB „Parama“, po 2 ruožus – UAB „Kauno keliai“, AB „Kauno tiltai“, AB „Panevėžio keliai“ ir UAB „Alkesta“ (vienam iš dviejų pastarosios bendrovės rekonstruotų kelio ruožų esminių pastabų nebuvo).

Kelių kokybės auditas tęsiamas

Šiuo metu kelių kokybės auditas yra tęsiamas – iki š. m. birželio 15 d. numatoma ištirti dar 23 rekonstruotus kelių ruožus. Tyrimus atlieka VšĮ Kelių ir transporto  tyrimo institutas, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo institutas ir Švedijos Nacionalinis kelių ir transporto tyrimo institutas VTI.

Iki birželio mėn. taip pat numatomi ir detalesni pirmųjų 10 objektų tyrimai. Iki šiol ištirtuose kelių ruožuose, kuriuose nustatyti nuokrypiai viršija leistinas vertes, planuojama atlikti detalius tyrimus pažeidimų mastui nustatyti. Dėl ruožų, kuriuose nuokrypiai neviršija leistinų, tačiau garantiniu laikotarpiu kelio dangoje jau pastebimi pažeidimai, bus atliekama techninių projektų sprendinių analizė. Taip pat bus atliekami tyrimai dėl technologinių procesų pažeidimų ir vertinama, kaip techninės priežiūros metu buvo kontroliuojama atliekamų darbų kokybė. Iš rangovų bus pareikalauta pagal LAKD rekomendacijas ištaisyti nustatytus defektus.

Kelių kokybės auditu siekiama išsiaiškinti pagrindines pernelyg greito kelių susidėvėjimo priežastis, galimas sistemines klaidas ir užtikrinti kuo geresnę Lietuvos kelių kokybę ateityje. Konkrečių veiksmų imtasi dar praėjusiais metais: normatyviniais dokumentais leistinas kelio dangos storio nuokrypis sumažintas nuo 10 cm iki 3,4 cm, VšĮ Kelių ir transporto tyrimo institutas prieš pridavimą atlieka kiekvieno naujai rekonstruoto kelio kontrolinius matavimus.

LAKD vadovo V. Andrejevo teigimu, atsižvelgiant į gautus kelių kokybės tyrimų rezultatus, numatoma griežtinti kelių tiesimo ir rekonstravimo darbų techninę priežiūrą bei tobulinti normatyvinius dokumentus, peržiūrėti techninių projektų rengimo sutarčių administravimą, stiprinti LAKD darbuotojų technines kompetencijas.


28 kovo, 2024

Daliai gyventojų negavus perspėjimo pranešimų apie gaisrą Vilniuje, Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė mato poreikį peržiūrėti techninį pranešimo siuntimo įgyvendinimą, […]

28 kovo, 2024

Kovo 27 dienos vakarą Vilniuje Panerių gatvėje AB „Ruvis“ teritorijoje užsiliepsnojo automobilių atliekų apdorojimo aikštelė. Aplinkos apsaugos agentūros laboratorija išvyko […]

28 kovo, 2024

Artėjant moksleivių pavasario atostogoms dalis šeimų kartu su atžalomis planuoja keliones į užsienį. Psichologė atkreipia dėmesį, kad išvykos į svečias […]

27 kovo, 2024

Vilniuje užsidegė automobilių sąvartynas, Eltai patvirtino Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnyba (PAGD). Informuojama, kad gaisras kilo Panerių g. 56 esančiame […]

27 kovo, 2024

Telekomunikacijų bendrovė „Telia“ savo darbuotojams pradėjo rengti nemokamus pirmosios pagalbos suteikimo kursus.  Per šiuos metus įmonė sudarys galimybę beveik 2000 savo darbuotojų […]

27 kovo, 2024

Avarijos – vienas iš nemaloniausių nutikimų gyvenime. Tai dažniausiai nenumatytas nelaimingas atsitikimas. Neabejotinai niekas niekuomet intenciškai nesiekia sukelti avarijos ir […]

27 kovo, 2024

Lietuvoje nėra įrengta pakankamai slėptuvių, priedangų ir kolektyvinės apsaugos statinių, kurie karinių veiksmų atveju, vykstant apšaudymams iš oro raketomis, dronais, […]

Ekonomistas Aleksandras Izgorodinas. Josvydo Elinsko (ELTA) nuotr.
27 kovo, 2024

2024-uosius rinka pradėjo optimistinėmis nuotaikomis: tiek rinkos dalyviai, tiek paskolų turintys gyventojai ir verslai nekantrauja, kada gi pasaulio centriniai bankai […]

27 kovo, 2024

Žodis „negalia“ gali kelti labai įvairias asociacijas. Dažnai jos – nemalonios, tad nieko nuostabaus, kad šį nepatinkantį jausmą galbūt norisi […]

26 kovo, 2024

Po truputį šylant orams vis daugiau laiko leidžiame gamtoje ir parkuose, neretai ir su savo keturkojais augintiniais. Draudikai skaičiuoja, kad […]

26 kovo, 2024

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, […]

25 kovo, 2024

Šiemet ankstokai prasidėjęs motociklininkų sezonas į gatves atginė ir naujus iššūkius eismo dalyviams. Per žiemą primiršti vairavimo įgūdžiai pakiša koją […]

23 kovo, 2024

Grūdų augintojų asociacijos pirmininkas Aušrys Macijauskas sako, kad įvesta griežtesnė grūdų iš Rusijos kontrolė yra geras žingsnis, tačiau visiškai neužkirsiantis […]

23 kovo, 2024

Naujausiais oficialiais duomenimis, per teroro aktą netoli Maskvos esančioje koncertų salėje „Crocus City Hall“ žuvo 115 žmonių. Tai pranešė Rusijos […]

23 kovo, 2024

Lenkų sąjunga šeštadienį pradėjo eitynes ir mitingą dėl padėties tautinių mažumų mokyklose Lietuvoje. Keli šimtai dalyvių, daugiausiai moksleiviai iš lenkiškų […]

23 kovo, 2024

Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto (VU TSPMI) dėstytojas, politologas Nerijus Maliukevičius sako, kad Kremlius teroro aktą Maskvos […]

22 kovo, 2024

Lietuvoje prasidėjus diskusijoms ar nereikėtų drausti tėvams dalintis vaikų nuotraukomis ir vaizdo įrašais internete, pasaulyje savo vaikų turiniu socialiniuose tinkluose […]

22 kovo, 2024

Kauno miesto savivaldybei svarstant dėl lėšų skyrimo gyventojams įsirengti priedangas daugiabučių rūsiuose, Nacionalinio krizių valdymo centro (NKVC) vadovas Vilmantas Vitkauskas […]

21 kovo, 2024

Darbo kodekso 138 straipsnio 3 dalis numato papildomą poilsio laiką – mamadienį (-ius) arba tėvadienį (-ius) – darbuotojams, auginantiems vaikus. […]

20 kovo, 2024

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) atlieka ikiteisminį tyrimą dėl galimo prekybos poveikiu Nacionalinėje mokėjimo agentūroje prie Žemės ūkio ministerijos (NMA). Įtarimai […]