spalio 11, 2018
Profesinio mokymo centre – pažintys su inžinerija net mažiausiems

Šiandien inžinerinė pramonė yra didžiausia pagal gaminamą BVP apdirbamosios pramonės šaka, kuri pritraukia užsienio investicijų ir sukuria daugiausiai darbo vietų. Į tai atsižvelgiant šiemet priėmime į profesines mokyklas daugiausia vietų skirta būtent inžinerinių profesijų sričiai.

Ekonomikos augimas bei skaitmeninių technologijų progresas inžinerinėje pramonėje atveria nematytas galimybes bei keičia visuomenės įpročius ir, nors ši sritis turi didžiulį potencialą, jau kurį laiką stebime situaciją, kuomet verslo atstovai skelbia apie kvalifikuotų specialistų trūkumą.

Bene visa Europa susiduria su problema, kad norinčių studijuoti techninius mokslus skaičius – nepakankamas, o jauni žmonės yra labiau technikos vartotojai nei mylėtojai, kuriems iš tikro rūpi, kaip visa tai veikia.

Tačiau užėjus į Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centrą gali išvysti visai kitokią realybę ir netikėtai pasimesti, pamatęs būrį pradinukų. „Ką mažieji mokinukai čia veikia?“ – paklausėme Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro Sektorinių praktinio mokymo centrų vadovo Tomo Prelgausko.

„Kaip žinote, Mokymo centre veikia Sektoriniai praktinio mokymo centrai: Inžinerinės pramonės bei Energetikos ir mechatronikos –,  kuriuose įrengtos krypčių modernios praktinio mokymo bazės. Jose siekiama organizuoti praktinio mokymo paslaugų prieinamumą besimokantiems kitose profesinio mokymo įstaigose, kolegijose, universitetuose, bendrojo ugdymo mokyklose, taip pat sudaryti sąlygas profesijos mokytojams, technologijų mokytojams, įstaigų, įmonių, organizacijų darbuotojams bei kitiems asmenims tobulinti kvalifikaciją.

Taigi, siekiant įgyvendinti šiuos tikslus, nuolat kviečiame bendrojo ugdymo mokyklų mokinių grupes ir jų mokytojus atvykti į netradicines technologijų pamokas, praktinius užsiėmimus ir kūrybines dirbtuves. Mūsų centre patys jauniausi moksleiviai mokosi 11 klasėje, todėl, kai centre apsilanko bendrojo ugdymo mokyklų pradinių klasių moksleiviai, į jų vaikišką klegesį ir nuoširdžią nuostabą pamačius mokymosi aplinkas, greitai atkreipiamas dėmesys,“ –  šypsosi pašnekovas.

Jis pasakoja, kad 1–4 kl. moksleiviai šalia įprastų pamokų savo mokykloje, dažniausiai dalyvauja pasaulio pažinimo srities praktiniuose užsiėmimuose. „Tai puiki proga gyvai susipažinti su tam tikra įranga, prie jos prisiliesti, ją išbandyti ir taip įgyti praktinių žinių, patyrinėti ir susipažinti su inžinerine sritimi,“ – apie pamokų įvairovę pasakoja T. Prelgauskas. Vyras pastebi, kad užsiėmimai įspūdį daro ne tik mokiniams, bet ir juos atlydėjusiems mokytojams.

Mažiesiems tyrinėtojams čia siūloma dalyvauti įvairiuose pasaulio pažinimo srities praktiniuose užsiėmimuose: „Kam reikalinga elektra?“, „Energijos rūšys“, „Magneto galia“, „Kaip atsiranda garsas?“, „Kokios spalvos yra šviesa?“, „Elektros grandinė“, „Elektros srovei laidžios ir nelaidžios medžiagos“, „Jėgos (trinties, tamprumo, inercijos) veikimas“ ir t. t. Užsiėmimai trunka apie 1 val. T

Nepaslaptis, kad profesijos mokytojai paprastai dirba su suaugusiais arba paaugliais, tad į dirbtuves užsukus jaunimui iš kitų mokyklų pedagogams tenka taikyti kitokius metodus nei įprastai. T. Prelgauskas pasakoja, kad prisitaikymas prie naujos auditorijos dažniausiai reikalauja šiek tiek daugiau laiko. „Manau, kad profesijos mokytojai, kurie vedė užsiėmimus mažiesiems klausytojams, pakankamai greitai prie to prisitaikė. Nuolat aptariame praėjusius mokymus, ieškome būdų, kaip pagerinti jų kokybę. Svarbiausia, kad mokiniai, kurie dalyvavo netradicinėse pamokose, iš jų išsineštų kažką naudingo,“ –  teigia Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro atstovas.

„Norime tikėti, kad jau pirmosiose klasėse bandymas suprasti ir pažinti inžinerinius procesus bei inžinerines kompetencijas taikyti pažinimui ir kūrybai, gali atnešti gerų rezultatų. Esame paruošę nemažai įdomių pamokų bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams,“ – pasakoja Sektorinių praktinio mokymo centrų vadovas T. Prelgauskas.

2017 metais Sektorinių praktinio mokymo centrų užsiėmimuose apsilankė 12 grupių – 269 moksleiviai, o 2018 m. vien per pirmą pusmetį buvo priimta 12 grupių – 259 mokiniai, kuriuos atlydėjo 15 mokytojų.

Mokytojai, norintys organizuoti netradicinius praktinius užsiėmimus 1–12 klasių mokiniams, daugiau informacijos gali rasti Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro internetinėje svetainėje www.vtvpmc.lt, meniu punktuose: Sektoriniai centrai à Mokymas / paslaugos à Bendrojo ugdymo mokykloms.

Share Button

gegužės 20, 2019

Ingrida Lipnickienė, prieš 7 metus pabaigusi įmonių valdymo magistro studijas KTU Panevėžio technologijų ir verslo fakultete (PTVF), įkūrė nuosavą verslą. […]

gegužės 13, 2019

Drąsutė Burbienė – Kauno technologijos universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (KTU PTVF) alumnė, prieš aštuonerius metus su pagyrimu baigusi […]

gegužės 10, 2019

Gegužės 9 d. Šiaulių valstybinėje kolegijoje vyko tarptautinė studentų mokslinė-praktinė konferencija „Verslas, naujos technologijos ir sumani visuomenė“. Šių metų konferencija […]

gegužės 7, 2019

Pavasaris ne visiems studentams asocijuojasi tik su ilgėjančiomis dienomis ir artėjančiomis atostogomis – kai kuriems šis metų laikas yra vienas […]

balandžio 23, 2019

Kauno Technologijos Universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakultetas (KTU PTVF) – kompaktiškas mokslo centras Lietuvos Šiaurėje. Čia daugiau galimybių studentų […]

balandžio 18, 2019

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje įteikti apdovanojimai Nacionalinio ekonomikos egzamino nugalėtojams. Egzamine iš viso dalyvavo 8000 žmonių, tai – pusantro […]

balandžio 5, 2019

Jonas Sikorskis – KTU Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (PTVF) alumnas, prieš septynerius metus baigęs statybos inžinerijos studijas. Nors šiuo […]

kovo 28, 2019

Antrą kartą vykusį Nacionalinį ekonomikos egzaminą šiemet laikė apie 8000 gyventojų, tai pusantro tūkstančio daugiau nei pernai. Daugiausia, beveik pusė […]

kovo 25, 2019

Lietuvos mokslininkai išplatino kreipimąsi, kuriuo prašoma stabdyti Vyriausybės rengiamos strategijos dėl viešojo sektoriaus atlyginimų kėlimo pateikimą Seimui. Šį kreipimąsi pasirašė […]

kovo 19, 2019

Kauno technikos kolegijoje, kovo 14 dieną, vyko tarptautinis J. Gravrogko vardo konkursas „Geriausias medžiagų apdirbimo inžinierius 2019“. Šio konkurso „Geriausias […]