spalio 11, 2018
Profesinio mokymo centre – pažintys su inžinerija net mažiausiems

Šiandien inžinerinė pramonė yra didžiausia pagal gaminamą BVP apdirbamosios pramonės šaka, kuri pritraukia užsienio investicijų ir sukuria daugiausiai darbo vietų. Į tai atsižvelgiant šiemet priėmime į profesines mokyklas daugiausia vietų skirta būtent inžinerinių profesijų sričiai.

Ekonomikos augimas bei skaitmeninių technologijų progresas inžinerinėje pramonėje atveria nematytas galimybes bei keičia visuomenės įpročius ir, nors ši sritis turi didžiulį potencialą, jau kurį laiką stebime situaciją, kuomet verslo atstovai skelbia apie kvalifikuotų specialistų trūkumą.

Bene visa Europa susiduria su problema, kad norinčių studijuoti techninius mokslus skaičius – nepakankamas, o jauni žmonės yra labiau technikos vartotojai nei mylėtojai, kuriems iš tikro rūpi, kaip visa tai veikia.

Tačiau užėjus į Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centrą gali išvysti visai kitokią realybę ir netikėtai pasimesti, pamatęs būrį pradinukų. „Ką mažieji mokinukai čia veikia?“ – paklausėme Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro Sektorinių praktinio mokymo centrų vadovo Tomo Prelgausko.

„Kaip žinote, Mokymo centre veikia Sektoriniai praktinio mokymo centrai: Inžinerinės pramonės bei Energetikos ir mechatronikos –,  kuriuose įrengtos krypčių modernios praktinio mokymo bazės. Jose siekiama organizuoti praktinio mokymo paslaugų prieinamumą besimokantiems kitose profesinio mokymo įstaigose, kolegijose, universitetuose, bendrojo ugdymo mokyklose, taip pat sudaryti sąlygas profesijos mokytojams, technologijų mokytojams, įstaigų, įmonių, organizacijų darbuotojams bei kitiems asmenims tobulinti kvalifikaciją.

Taigi, siekiant įgyvendinti šiuos tikslus, nuolat kviečiame bendrojo ugdymo mokyklų mokinių grupes ir jų mokytojus atvykti į netradicines technologijų pamokas, praktinius užsiėmimus ir kūrybines dirbtuves. Mūsų centre patys jauniausi moksleiviai mokosi 11 klasėje, todėl, kai centre apsilanko bendrojo ugdymo mokyklų pradinių klasių moksleiviai, į jų vaikišką klegesį ir nuoširdžią nuostabą pamačius mokymosi aplinkas, greitai atkreipiamas dėmesys,“ –  šypsosi pašnekovas.

Jis pasakoja, kad 1–4 kl. moksleiviai šalia įprastų pamokų savo mokykloje, dažniausiai dalyvauja pasaulio pažinimo srities praktiniuose užsiėmimuose. „Tai puiki proga gyvai susipažinti su tam tikra įranga, prie jos prisiliesti, ją išbandyti ir taip įgyti praktinių žinių, patyrinėti ir susipažinti su inžinerine sritimi,“ – apie pamokų įvairovę pasakoja T. Prelgauskas. Vyras pastebi, kad užsiėmimai įspūdį daro ne tik mokiniams, bet ir juos atlydėjusiems mokytojams.

Mažiesiems tyrinėtojams čia siūloma dalyvauti įvairiuose pasaulio pažinimo srities praktiniuose užsiėmimuose: „Kam reikalinga elektra?“, „Energijos rūšys“, „Magneto galia“, „Kaip atsiranda garsas?“, „Kokios spalvos yra šviesa?“, „Elektros grandinė“, „Elektros srovei laidžios ir nelaidžios medžiagos“, „Jėgos (trinties, tamprumo, inercijos) veikimas“ ir t. t. Užsiėmimai trunka apie 1 val. T

Nepaslaptis, kad profesijos mokytojai paprastai dirba su suaugusiais arba paaugliais, tad į dirbtuves užsukus jaunimui iš kitų mokyklų pedagogams tenka taikyti kitokius metodus nei įprastai. T. Prelgauskas pasakoja, kad prisitaikymas prie naujos auditorijos dažniausiai reikalauja šiek tiek daugiau laiko. „Manau, kad profesijos mokytojai, kurie vedė užsiėmimus mažiesiems klausytojams, pakankamai greitai prie to prisitaikė. Nuolat aptariame praėjusius mokymus, ieškome būdų, kaip pagerinti jų kokybę. Svarbiausia, kad mokiniai, kurie dalyvavo netradicinėse pamokose, iš jų išsineštų kažką naudingo,“ –  teigia Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro atstovas.

„Norime tikėti, kad jau pirmosiose klasėse bandymas suprasti ir pažinti inžinerinius procesus bei inžinerines kompetencijas taikyti pažinimui ir kūrybai, gali atnešti gerų rezultatų. Esame paruošę nemažai įdomių pamokų bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams,“ – pasakoja Sektorinių praktinio mokymo centrų vadovas T. Prelgauskas.

2017 metais Sektorinių praktinio mokymo centrų užsiėmimuose apsilankė 12 grupių – 269 moksleiviai, o 2018 m. vien per pirmą pusmetį buvo priimta 12 grupių – 259 mokiniai, kuriuos atlydėjo 15 mokytojų.

Mokytojai, norintys organizuoti netradicinius praktinius užsiėmimus 1–12 klasių mokiniams, daugiau informacijos gali rasti Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro internetinėje svetainėje www.vtvpmc.lt, meniu punktuose: Sektoriniai centrai à Mokymas / paslaugos à Bendrojo ugdymo mokykloms.

Share Button


kovo 27, 2020

Atrasti efektyvų biotechnologijų pritaikymą, prasmingai įdarbinti dirbtinį intelektą, spręsti inžinerinius uždavinius, taikant eksperimentinius modeliavimo metodus, o gal tiesiog virtuoziškai „transliuoti“ […]

kovo 25, 2020

Kauno technologijos universiteto (KTU) Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (PTVF) alumnė Agnė Miliūtė – inžinierė, gavusi garbingą apdovanojimą geriausio statybos […]

kovo 23, 2020

Dažnas lietuvis apie emigraciją kalba kaip apie vienintelį būdą pagerinti savo gerbūvį. Tačiau yra būdas pasiekti darbo rinką ir Lietuvoje. […]

kovo 20, 2020

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, rengdamasi galimam nuotoliniam mokymui, ketina nupirkti arba išnuomoti 35 tūkstančius kompiuterių. Taip pat prašo visų, […]

kovo 16, 2020

Prisitaikyti prie naujo gyvenimo ritmo, kai tėvams teks tuo pačiu metu ir dirbti namuose, ir būti su vaikais, bus kur […]

kovo 3, 2020

Vasario 28 d. Kauno technologijos universiteto (KTU) Panevėžio technologijų ir verslo fakultete (PTVF) vyko kūrybinio moksleivių konkurso „Intelektus“ finalas. Renginio […]

kovo 2, 2020

Paskelbus 2020-uosius metus Mokyklų bendruomenių metais, mokyklos skatinamos kurti glaudesnę bendruomenę, diskutuoti apie vidines problemas, pavyzdžiui, tolerancijos stygių ar Mokyklos […]

vasario 25, 2020

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), reaguodama į tai, kad Europoje sparčiai daugėja naujojo koronaviruso (COVID-19) atvejų, kreipėsi į Švietimo, mokslo ir […]

vasario 13, 2020

Vasario 11 dieną rajono Biržų rajono savivaldybės mero pavaduotoja Astra Korsakienė apsilankė „Vyturėlio“ vaikų darželyje. Svarbiausias šios viešnagės tikslas buvo […]

vasario 7, 2020

Vasario 7 d. Valstybės Nepriklausomybės stipendijos skyrimo komisija posėdyje nagrinėjo kandidatų Valstybės Nepriklausomybės stipendijai gauti pateiktus dokumentus. 2020 metų pretendentai […]