spalio 11, 2018
Profesinio mokymo centre – pažintys su inžinerija net mažiausiems

Šiandien inžinerinė pramonė yra didžiausia pagal gaminamą BVP apdirbamosios pramonės šaka, kuri pritraukia užsienio investicijų ir sukuria daugiausiai darbo vietų. Į tai atsižvelgiant šiemet priėmime į profesines mokyklas daugiausia vietų skirta būtent inžinerinių profesijų sričiai.

Ekonomikos augimas bei skaitmeninių technologijų progresas inžinerinėje pramonėje atveria nematytas galimybes bei keičia visuomenės įpročius ir, nors ši sritis turi didžiulį potencialą, jau kurį laiką stebime situaciją, kuomet verslo atstovai skelbia apie kvalifikuotų specialistų trūkumą.

Bene visa Europa susiduria su problema, kad norinčių studijuoti techninius mokslus skaičius – nepakankamas, o jauni žmonės yra labiau technikos vartotojai nei mylėtojai, kuriems iš tikro rūpi, kaip visa tai veikia.

Tačiau užėjus į Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centrą gali išvysti visai kitokią realybę ir netikėtai pasimesti, pamatęs būrį pradinukų. „Ką mažieji mokinukai čia veikia?“ – paklausėme Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro Sektorinių praktinio mokymo centrų vadovo Tomo Prelgausko.

„Kaip žinote, Mokymo centre veikia Sektoriniai praktinio mokymo centrai: Inžinerinės pramonės bei Energetikos ir mechatronikos –,  kuriuose įrengtos krypčių modernios praktinio mokymo bazės. Jose siekiama organizuoti praktinio mokymo paslaugų prieinamumą besimokantiems kitose profesinio mokymo įstaigose, kolegijose, universitetuose, bendrojo ugdymo mokyklose, taip pat sudaryti sąlygas profesijos mokytojams, technologijų mokytojams, įstaigų, įmonių, organizacijų darbuotojams bei kitiems asmenims tobulinti kvalifikaciją.

Taigi, siekiant įgyvendinti šiuos tikslus, nuolat kviečiame bendrojo ugdymo mokyklų mokinių grupes ir jų mokytojus atvykti į netradicines technologijų pamokas, praktinius užsiėmimus ir kūrybines dirbtuves. Mūsų centre patys jauniausi moksleiviai mokosi 11 klasėje, todėl, kai centre apsilanko bendrojo ugdymo mokyklų pradinių klasių moksleiviai, į jų vaikišką klegesį ir nuoširdžią nuostabą pamačius mokymosi aplinkas, greitai atkreipiamas dėmesys,“ –  šypsosi pašnekovas.

Jis pasakoja, kad 1–4 kl. moksleiviai šalia įprastų pamokų savo mokykloje, dažniausiai dalyvauja pasaulio pažinimo srities praktiniuose užsiėmimuose. „Tai puiki proga gyvai susipažinti su tam tikra įranga, prie jos prisiliesti, ją išbandyti ir taip įgyti praktinių žinių, patyrinėti ir susipažinti su inžinerine sritimi,“ – apie pamokų įvairovę pasakoja T. Prelgauskas. Vyras pastebi, kad užsiėmimai įspūdį daro ne tik mokiniams, bet ir juos atlydėjusiems mokytojams.

Mažiesiems tyrinėtojams čia siūloma dalyvauti įvairiuose pasaulio pažinimo srities praktiniuose užsiėmimuose: „Kam reikalinga elektra?“, „Energijos rūšys“, „Magneto galia“, „Kaip atsiranda garsas?“, „Kokios spalvos yra šviesa?“, „Elektros grandinė“, „Elektros srovei laidžios ir nelaidžios medžiagos“, „Jėgos (trinties, tamprumo, inercijos) veikimas“ ir t. t. Užsiėmimai trunka apie 1 val. T

Nepaslaptis, kad profesijos mokytojai paprastai dirba su suaugusiais arba paaugliais, tad į dirbtuves užsukus jaunimui iš kitų mokyklų pedagogams tenka taikyti kitokius metodus nei įprastai. T. Prelgauskas pasakoja, kad prisitaikymas prie naujos auditorijos dažniausiai reikalauja šiek tiek daugiau laiko. „Manau, kad profesijos mokytojai, kurie vedė užsiėmimus mažiesiems klausytojams, pakankamai greitai prie to prisitaikė. Nuolat aptariame praėjusius mokymus, ieškome būdų, kaip pagerinti jų kokybę. Svarbiausia, kad mokiniai, kurie dalyvavo netradicinėse pamokose, iš jų išsineštų kažką naudingo,“ –  teigia Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro atstovas.

„Norime tikėti, kad jau pirmosiose klasėse bandymas suprasti ir pažinti inžinerinius procesus bei inžinerines kompetencijas taikyti pažinimui ir kūrybai, gali atnešti gerų rezultatų. Esame paruošę nemažai įdomių pamokų bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams,“ – pasakoja Sektorinių praktinio mokymo centrų vadovas T. Prelgauskas.

2017 metais Sektorinių praktinio mokymo centrų užsiėmimuose apsilankė 12 grupių – 269 moksleiviai, o 2018 m. vien per pirmą pusmetį buvo priimta 12 grupių – 259 mokiniai, kuriuos atlydėjo 15 mokytojų.

Mokytojai, norintys organizuoti netradicinius praktinius užsiėmimus 1–12 klasių mokiniams, daugiau informacijos gali rasti Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centro internetinėje svetainėje www.vtvpmc.lt, meniu punktuose: Sektoriniai centrai à Mokymas / paslaugos à Bendrojo ugdymo mokykloms.

Share Button


rugsėjo 14, 2020

Jonavos suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro kūno kultūros mokytoja Dovilė Zareckaitė ir anglų k. mokytoja Asta Raudeliūnė 2019 m. gruodžio […]

rugsėjo 2, 2020

Trečiadienį Diana Nausėdienė lankėsi Nacionaliniame vėžio institute, kur vyko iškilmingas naujųjų mokslo metų pradžios renginys, skirtas instituto pradininkui, Vilniaus universiteto […]

rugpjūčio 31, 2020

Prasidedant mokslo metams Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) skelbia rekomendacijas, kaip saugiai valdyti mokinių srautus organizuojant maitinimą pradinio, pagrindinio ir vidurinio […]

rugpjūčio 29, 2020

Mokytojai ir kiti švietimo įstaigų darbuotojai, jei to pageidaus, jau artimiausiomis dienomis galės išsitirti dėl koronaviruso (COVID-19) infekcijos. Jiems bus […]

rugpjūčio 14, 2020

Nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. pirmakursiams, pasirinkusiems žemės ūkio, miškininkystės bei regionų plėtrai aktualias informatikos, matematikos ir inžinerijos studijas, […]

rugpjūčio 5, 2020

Paprastai egzaminų rezultatų palyginimai sulaukia kritikos, nes juk skiriasi turinys. Bet kaip tuomet matyti tendencijas, pokyčius? Šių metų rezultatai, manau, […]

liepos 8, 2020

Simboliška istorijos egzamino data – liepos 7 d., iškart po Karaliaus Mindaugo karūnavimo minėjimo. Toliau dalinamės abiturientų ir mokytojų įspūdžiais. […]

liepos 3, 2020

Doc. dr. Lina Murinienė 1990 m. baigė Šiaulių pedagoginį institutą. 2000 m. Vilniaus universitete apgynė humanitarinių mokslų daktaro disertaciją „Akmenės […]

birželio 23, 2020

Trečiųjų mokslo metų finišą kirtusi internetinė mokymosi ir turinio platforma „Kūrybingumo mokykla“ pildo ištikimų sekėjų bazę, sveikina gausius konkursų dalyvius […]

birželio 22, 2020

„Mano supratimu, gera lietuvių kalbos mokytoja suteikia vaikui pasitenkinimą, džiaugsmą, kad jis kalba gimtąja kalba. Kad jis ta gimtąja kalba […]

birželio 19, 2020

Atėjo vasara ir tai reiškia, kad  visi vaikai sulaukė taip išsvajotų ir tikrai ilgų atostogų. Tačiau ne paslaptis ir tai, […]

birželio 17, 2020

Kauno technologijos universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (KTU PTVF) studentė Vaiva Četyrkovskytė birželio mėnesį sėkmingai apsigynė bakalauro baigiamąjį darbą. […]

birželio 15, 2020

2020 m. birželio 13 d. Birštone vyko  VDU Katalikų teologijos fakulteto pirmosios absolventų laidos (kartu su 1994 m. VDU Teologijos-filosofijos […]

birželio 15, 2020

Paskelbti aukštųjų mokyklų vertinimo rezultai U-Multirank reitingavimo sistemoje. U-Multirank – unikali, Europos Komisijos iniciatyva įdiegta  aukštųjų mokyklų palyginimo sistema, kurioje […]

gegužės 25, 2020

Vadybos magistrantūra – tai puiki galimybė įvairių sričių specialistams gilinti savo žinias ir supratimą apie organizacijos strateginį valdymą ir strateginius […]

gegužės 18, 2020

Statybos sektorius yra vienas iš didžiausių pramonės sektorių ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Jis sukuria iki 10 procentų […]

gegužės 11, 2020

Šiandien pasaulis įeina į 4-tosios pramonės revoliucijos etapą, kuriam būdingi robotizacijos, plataus informacinių technologijų panaudojimo, nuoseklių komunikacijų, dirbtinio intelekto aspektai. […]

gegužės 5, 2020

Karantino metu vykstantį nuotolinį ugdymą Vilniaus miesto savivaldybė išnaudoja naujo švietimui skirto projekto startui – sukūrė virtualių pamoką platformą Virtualipamoka.lt. […]

gegužės 4, 2020

Lietuvos švietimo taryba pateikė siūlymus Respublikos Prezidentui, Seimui ir Vyriausybei dėl COVID-19 padarinių, paveikusių švietimą ir mokslą, suvaldymo ir mažinimo. […]

balandžio 30, 2020

Balandžio 24 d. pirmą kartą Kauno technologijos universiteto (KTU) Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (PTVF) istorijoje konferencija „Technologijos ir verslo […]