29 gruodžio, 2021

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Greičio viršijimas išlieka viena didžiausių šalies vairuotojų ydų, dėl kurios kasmet įvyksta dešimtys tragiškai pasibaigiančių eismo įvykių. Ypač žiemą, kai eismo sąlygos dažnai tampa sudėtingos dėl plikledžio, sniego, šlapdribos, o didesnę dalį paros yra tamsu, greičio viršijimas gali būti pražūtingu įpročiu. Policijos atstovai pažymi, kad jo atsikratyti Lietuvos vairuotojams sekasi sunkiai, o šiemet užfiksuotų greičio viršijimo atvejų skaičius artėja prie milijono. Savo ruožtu draudikai ragina vairuotojus ne tik neviršyti leistino, bet ir visuomet rinktis saugų greitį, kuris dažnai yra mažesnis nei nurodytas kelio ženkluose.

Lietuviai – mėgėjai paspausti greičio pedalą

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis sako, kad greičio viršijimo tendencijos Lietuvoje nėra džiuginančios. Jei per praėjusius metus fiksuota apie 460 tūkst. greičio viršijimo atvejų, tai šiemet vien iki gruodžio toks nusižengimas šalies keliuose fiksuotas daugiau nei 760 tūkst. kartų.

„Leistiną greitį vairuotojai vis dar viršija tiek miestų gatvėse, tiek užmiesčio keliuose – neretai ne viena dešimtimi kilometrų per valandą ar net keletą kartų. Šiemet fiksuota ir tokių atvejų, kai automobiliai keliu, kur maksimalus leistinas greitis yra 90 km/h, skriejo 180-190 km/h. Toks važiavimas neabejotinai kelia didelę grėsmę eismo saugumui“, – sako R. Siaurusaitis.

Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius pažymi, kad ypač žiemos metu greičio viršijimas gali turėti labai skaudžių pasekmių.

„Dažniausiai greitį viršiję vairuotojai teisinasi, kad kur nors vėlavo arba labai skubėjo, todėl labiau spustelėjo greičio pedalą. Vis tik toks bandymas sutaupyti keletą minučių dažnai baigiasi labai liūdnai ir lemia skaudžius eismo įvykius. Atsakingas vairavimas ir saugaus eismo pasirinkimas dar aktualesnis šaltuoju ir tamsiuoju sezonu, kuomet vairavimas dažnai ir taip yra sudėtingesnis dėl nepalankių oro sąlygų“, – sako R. Pocius.

Atsakingas greičio pasirinkimas – saugaus eismo sąlyga

Jis pažymi, kad, nors greitį viršijantys vairuotojai randa įvairių pasiteisinimų, dažnai akseleratoriaus pedalas stipriau spaudžiamas paprasčiausiai iš įpročio. R. Pociaus teigimu, keliuose ne tik nereikėtų viršyti maksimalaus leistino greičio, bet, atsakingai įvertinus visas aplinkybes, rinktis saugų greitį. Jis paprastai yra mažesnis, nei nurodytas kelio ženkluose. Pavyzdžiui, slidžiame kelyje arba krituliams bloginant matomumą, saugus greitis gali būti net keliomis dešimtimis kilometrų per valandą mažesnis nei leistinas.

„Kuo didesniu greičiu važiuojama, tuo ilgesnis yra automobilio stabdymo kelias, o tuo pačiu ir didesnė eismo įvykio rizika. Pavyzdžiui, važiuojant 40 km/h greičiui automobiliui pilnai sustoti reikia beveik 8,5 metrų. Pakanka važiuoti vos 10 km/h greičiau ir stabdymo kelias išauga iki 13 metrų. Atitinkamai – važiuojant 110 km/h greičiu pilnai sustoti reikia maždaug 95 metrų. Šis atstumas dar gerokai padidėja važiuojant slidžiu keliu. Akivaizdu, kad greitis turi esminę įtaką galimybei išvengti susidūrimo“, – sako R. Pocius.

Greičio viršijimas lemia daugiau kaip pusę skaudžių eismo įvykių

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys rodo, kad šiemet daugiau nei pusė (53 proc.) eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, įvyko dėl saugaus greičio nepasirinkimo ar jo viršijimo. Per didelis greitis taip pat yra dažniausia eismo įvykių, kurių metu žmonės buvo sužaloti, priežastis. Penktadalis tokių eismo įvykių buvo sukelti dėl važiavimo per dideliu greičiu.

Anot R. Siaurusaičio, Lietuvos kelių policija siekdama užtikrinti eismo dalyvių saugumą kelyje, nuolat ieško naujų eismo kontrolės formų ir įrankių, domisi užsienio šalių praktika, pasiteisinusiais metodais, techninėmis priemonėmis.

Pagal galiojantį Administracinių nusižengimų kodeksą vairuotojai už nustatyto greičio viršijimą iki 10 km/h įspėjami žodžiu. Greitį viršiję daugiau gali būti baudžiami nuo 12 iki 550 eurų siekiančia pinigine bauda ir teisės vairuoti atėmimu nuo 3 iki 18 mėnesių.

Komentarai (1)

Komentavimas išjungtas.


18 gegužės, 2022

Karui Ukrainoje nutraukus įprastines maisto tiekimo grandines, jau kalbama apie pasaulinę maisto krizę. Siekiant sumažinti neigiamą poveikį kylant maisto kainoms […]

18 gegužės, 2022

Lietuvos ir viso pasaulio automobilių rinką stabdo sparčiai kylančios dalių kainos ir jų trūkumas, geopolitiniai iššūkiai, augantys taršos mokesčiai bei […]

16 gegužės, 2022

Per praėjusias 3 paras šalies ugniagesiai gelbėtojai vyko gesinti 48 gaisrų ir atliko 86 gelbėjimo darbus. Viename iš gaisrų smalkėmis […]

16 gegužės, 2022

Kiekvieną savaitgalį dienos stovyklas Ukrainos vaikams organizuojanti televizijos projekto „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“ komanda sako, kad likti abejingu sukrečiančioms nuo Rusijos […]

Asmeninio archyvo nuotr.
16 gegužės, 2022

Išgirdus terminą „etninė kultūra“ prieš akis iškyla tautiniais rūbais pasipuošę žmonės, liaudies dainų skambesys ar folklorinių šokių siautulys. Tokių šokių […]

16 gegužės, 2022

Ukrainos ugniagesiai gelbėtojai netrukus sulauks Lietuvos valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pagalbos siuntos – penkių gaisrinių gelbėjimo automobilių, penkių hidraulinės gelbėjimo […]

Prezidentūros nuotr.
16 gegužės, 2022

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį dalyvavo diskusijoje „Romas Kalanta: pilietinio pasipriešinimo fenomenas“, skirtoje 50-osioms Romo Kalantos mirties metinėms paminėti.  […]

15 gegužės, 2022

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda su ponia Diana Nausėdiene sekmadienį, Tarptautinės šeimos dienos proga, susitiko su skirtingą gyvenimo ir santuokos patirtį turinčiomis, ilgai […]

Karolina Mickutė
12 gegužės, 2022

Šią savaitę Seimas balsuoja dėl Geriamojo vandens įstatymo pakeitimo projekto. Iki šiandien teisės aktas buvo derintas ir svarstytas 238 dienas. […]

12 gegužės, 2022

Asmenys, prisidengę svetimais vardais, renka lėšas neva Ukrainos karinėms pajėgoms – organizacija „Stiprūs kartu“ jau kreipėsi į policiją dėl sukčiavimo. […]

12 gegužės, 2022

Gegužės pradžioje Logrono mieste (Ispanijos karalystėje) vykusioje tarptautinėje Europos Sąjungos HRSN (High risk security network) tinklo atstovų konferencijoje Lietuvos policijos […]

12 gegužės, 2022

Nenumaldomai artėja metas, kai vykstant technologijų proveržiui, pramonės ir gamintojo – vartotojo santykiuose įvyks esminiai pokyčiai. Verslui labai svarbu mažinti […]

12 gegužės, 2022

Vyriausybė pritarė, kad gamtoje užaugusių vynuoginių sraigių tvarkymo paslaugos būtų įtrauktos į Žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų, kurias paslaugų gavėjas […]

11 gegužės, 2022

Vaikai, jų grupės arba juos atstovaujantys asmenys turės platesnes galimybes ginti savo teises, jei manytų, kad nagrinėjant galimą pažeidimą, Lietuvoje […]

11 gegužės, 2022

Trečiadienį, gegužės 11 d., šalyje oficialiai minint Pagarbos mokesčių mokėtojų dieną, Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) pabrėžia: piliečiams tarnaujantis ir […]

10 gegužės, 2022

Vakar, gegužės 8 d., Vilniuje, Kalinausko g. esančiame skverelyje buvo pasodintos sakuros. Šių japoniškų vyšnių sodinimas – tai šiuo metu […]

9 gegužės, 2022

Nuo karo Ukrainoje pradžios Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų eksporto vertė, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padidėjo […]

9 gegužės, 2022

Per praėjusias 3 paras šalies ugniagesiai gelbėtojai vyko gesinti 91 gaisro ir atliko 92 gelbėjimo darbus. Žūčių gaisruose išvengta. Penktadienio […]

9 gegužės, 2022

Nespėjusiai atsigauti po pandemijos Lietuvos ekonomikai ir gyventojams tenka atremti dar vieną smūgį – rekordiškai išaugusią infliaciją. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, […]

7 gegužės, 2022

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė kartu su Policijos generaliniu komisaru Renatu Požėla Ukrainos vidaus reikalų ministrui Denisui Monastyrsky pristatė karo […]