liepos 30, 2018
Vasara stovyklose: ne tik mokiniams, bet ir mokytojams

Mokytojo profesiją lydi įvairūs stereotipai. Dažnai matoma tik viena jų darbo pusė – pamokos trunka ne visą dieną, o atostogų turi net keletą mėnesių. Tačiau už viso to slypi nuolatinis pedagogų rūpestis ugdyti savo kompetencijas ir gebėjimus. Specialistai mokytojams pataria vasaros atostogas išnaudoti mokymuisi ir tobulėjimui, kad rudenį lengviau patenkintų besikeičiančius mokinių lūkesčius.

Mokytojai

„Mano nuomone, pedagogai yra vieni labiausiai besigilinančių, sąmoningiausių ir tobulėti siekiančių žmonių. Džiaugiuosi, kad ir vasarą jie nori mokytis, būti bendraminčių rate. Be to, vis dažniau mokyklų vadovai supranta, kad pedagogams reikia ne tik „kvalifikacijos valandų“, bet ir kokybiško savęs pažinimo“, – sako mokytojų stovyklų lektorė, psichologė psichoterapeutė Rasa Šilalytė.

Pasak jos, šiuolaikinėje edukologijoje vis didesnis dėmesys skiriamas mokytojo asmenybei. Pedagogas moko vaikus savo pavyzdžiu, todėl labai svarbu, kiek jis pats būtų kūrybiškas, įdomus, pasirengęs bendrauti, gebantis suprasti ir valdyti emocijas. Tačiau per mokslo metus pedagogai dažnai visą dėmesį skiria mokiniams, be to, tenka pildyti ir rengti nemažai dokumentų, kruopščiai ruoštis pamokoms, vykti į kursus ir konferencijas. Šiame procese ne visada lieka laiko sustiprėti emociškai ir pasirūpinti savo vidiniu pasauliu, todėl asmeniniam ir profesiniam tobulėjimui vis daugiau pedagogų paskiria savo vasaras.

Specialistė pastebi, kad mokytojai nelinkę laukti, kol pasikeis švietimo sistema, tad šios srities iššūkius noriai sprendžia patys. „Jie – kūrybingi, intelektualūs žmonės, todėl tikisi dialogo su institucijomis, nori dalytis pasiūlymais ir patirtimi. Vasaros stovyklose pedagogai gali susitikti su kolegomis, perteikti vienas kitam savo patirtį, pažvelgti į save ir prabėgusius mokslo metus“, – pasakoja R. Šilalytė.

Mokosi vieni iš kitų

Kaip vieną iš vasaros stovyklų pranašumų R. Šilalytė išskiria tai, kad jos vyksta už mokyklos ribų. Dėl to pedagogai gali jaustis laisviau, nebijo suklysti, išbando kažką naujo ir atviriau bendrauja. Sukurta šilta, pasitikėjimą ir kūrybiškumą skatinanti erdvė padeda pamatyti save naujai, įvertinti savo stipriąsias puses, atrasti naujų galimybių.

„Vasaros pedagogų stovyklose susitinka mokytojai ne tik iš skirtingų mokyklų ir miestų, bet ir atstovaujantys skirtingoms kartoms, todėl gali mokytis vieni iš kitų. Vyresni pedagogai dalijasi ilgamete patirtimi, jaunesni – veržlumu ir nauju požiūriu į autoritetą“, – atskleidžia R. Šilalytė.

Specialistės teigimu, jei vyresnės kartos mokytojams įprasta, kad jiems rodytų pagarbą ir juos vertintų kaip autoritetą, tai jaunieji, priklausantys Y kartai, dažnai turi daugiau bendrų interesų su mokiniais, geba lengviau juos suprasti. Jų bendravimas su mokiniais laisvesnis ir ne toks formalus.

„Pagarba ir pasitikėjimu grįsti santykiai ypač svarbūs ieškant tvirtesnio ryšio su šiandienos mokiniais. Mokymasis užmegzti dialogą, suprasti vienas kitą, susikalbėti skirtingų kartų atstovams labai svarbus šiuolaikinei mokyklai. Jaunesnių ir vyresnių kartų mokytojus sieja iššūkis suderinti darbą, saviugdą ir poilsį“, – įžvalgomis dalijasi R. Šilalytė.

Kelias savęs pažinimo link – pasakos

Augantį susidomėjimą vasaros stovyklomis patvirtina ir „Šviesos“ Mokymo centro stovyklų, skirtų mokytojams ir mokyklų vadovams, lektorė Asta Blandė. Ją nustebino susidomėjimas mokymais net įtemptu mokslo metų pabaigos laikotarpiu.

„Stebėjausi, kad dalyvių sulaukėme nemažai – mokslo metų pabaiga nėra lengvas etapas. Stovykla leido kartu su bendraminčiais pasidalyti įvairiomis patirtimis ir vieniems iš kitų pasisemti energijos. Mėginome vis kitu žvilgsniu vertinti tas pačias situacijas, skyrėme laiko pabūti su savimi ir atsakyti į sau užduodamus klausimus, kurie ne visada patogūs. Tikiu, kad kiekvienam ši patirtis buvo naudinga“, – pasakoja A. Blandė.

Pristatydama rugpjūtį pedagogų laukiančią stovyklą „Pedagogas–kūrėjas: kaip susigrąžinti įkvėpimą ir kūrybiškumą“, lektorė R. Šilalytė akcentuoja, kad joje daugiausia dėmesio bus skiriama praktinėms, kūrybinėms užduotims, kurios leis geriau pažinti save ir kitus.

„Vienas iš neįprastų, bet labai įdomių metodų stovykloje – pasakų analizė. Pasakos analitinėje psichologijoje laikomos išminties šaltiniu ir anksčiau buvo sekamos būtent suaugusiesiems, o ne vaikams. Jos simbolių kalba išreiškia pagrindines žmonijos patirtis ir vertybes, todėl jų pažinimas leidžia kiekvieną gyvenimišką situaciją įvertinti kitaip. Ši metodika taikoma siekiant pedagogus išmokyti geriau suprasti simbolių kalbą, pažvelgti į kiekvieną situaciją iš šono, o vėliau tai perteikti mokiniams“, – pasakoja psichologė.

Share Button


liepos 3, 2020

Doc. dr. Lina Murinienė 1990 m. baigė Šiaulių pedagoginį institutą. 2000 m. Vilniaus universitete apgynė humanitarinių mokslų daktaro disertaciją „Akmenės […]

birželio 23, 2020

Trečiųjų mokslo metų finišą kirtusi internetinė mokymosi ir turinio platforma „Kūrybingumo mokykla“ pildo ištikimų sekėjų bazę, sveikina gausius konkursų dalyvius […]

birželio 22, 2020

„Mano supratimu, gera lietuvių kalbos mokytoja suteikia vaikui pasitenkinimą, džiaugsmą, kad jis kalba gimtąja kalba. Kad jis ta gimtąja kalba […]

birželio 19, 2020

Atėjo vasara ir tai reiškia, kad  visi vaikai sulaukė taip išsvajotų ir tikrai ilgų atostogų. Tačiau ne paslaptis ir tai, […]

birželio 17, 2020

Kauno technologijos universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (KTU PTVF) studentė Vaiva Četyrkovskytė birželio mėnesį sėkmingai apsigynė bakalauro baigiamąjį darbą. […]

birželio 15, 2020

2020 m. birželio 13 d. Birštone vyko  VDU Katalikų teologijos fakulteto pirmosios absolventų laidos (kartu su 1994 m. VDU Teologijos-filosofijos […]

birželio 15, 2020

Paskelbti aukštųjų mokyklų vertinimo rezultai U-Multirank reitingavimo sistemoje. U-Multirank – unikali, Europos Komisijos iniciatyva įdiegta  aukštųjų mokyklų palyginimo sistema, kurioje […]

gegužės 25, 2020

Vadybos magistrantūra – tai puiki galimybė įvairių sričių specialistams gilinti savo žinias ir supratimą apie organizacijos strateginį valdymą ir strateginius […]

gegužės 18, 2020

Statybos sektorius yra vienas iš didžiausių pramonės sektorių ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Jis sukuria iki 10 procentų […]

gegužės 11, 2020

Šiandien pasaulis įeina į 4-tosios pramonės revoliucijos etapą, kuriam būdingi robotizacijos, plataus informacinių technologijų panaudojimo, nuoseklių komunikacijų, dirbtinio intelekto aspektai. […]

gegužės 5, 2020

Karantino metu vykstantį nuotolinį ugdymą Vilniaus miesto savivaldybė išnaudoja naujo švietimui skirto projekto startui – sukūrė virtualių pamoką platformą Virtualipamoka.lt. […]

gegužės 4, 2020

Lietuvos švietimo taryba pateikė siūlymus Respublikos Prezidentui, Seimui ir Vyriausybei dėl COVID-19 padarinių, paveikusių švietimą ir mokslą, suvaldymo ir mažinimo. […]

balandžio 30, 2020

Balandžio 24 d. pirmą kartą Kauno technologijos universiteto (KTU) Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (PTVF) istorijoje konferencija „Technologijos ir verslo […]

balandžio 27, 2020

Covid-19 viruso pandemija sujaukė daugelio žmonių planus. Šiuo metu dėl uždarytų valstybių sienų poilsinės ar darbinės kelionės į kitas šalis […]

balandžio 27, 2020

Palaipsniui švelninant karantiną, vis daugiau įstaigų gali atnaujinti veiklą – nuo pirmadienio gali pradėti veikti archyvai, bibliotekos ir muziejai, jeigu […]

balandžio 14, 2020

Kauno technologijos universiteto (KTU) Panevėžio technologijos ir verslo fakultetas (PTVF) yra atsinaujinantis fakultetas, siūlantis naujas, inovatyvias, kokybiškas studijas – 2019 […]

balandžio 8, 2020

Pirmosiomis pavasario dienomis pasibaigusi registracija į nacionalinę „Žaliąją olimpiadą“ džiugina – šiais metais joje panoro dalyvauti kiek daugiau nei 200 […]

balandžio 6, 2020

Pradėdami nuotolinį ugdymą kovo 14 d. išsamiai atsakėme į ŠMSM anketą mokykloms. Joje nurodėme, kokias aplinkas žadame naudoti nuotoliniam ugdymui, […]

balandžio 1, 2020

Kauno technologijos universiteto (KTU) Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (PTVF) Vadybos magistro studentė Malvina Zimblienė – Panevėžio viešosios bibliotekos kultūros […]

kovo 31, 2020

Vilniuje įsikūręs Medicinos diagnostikos ir gydymo centras (MDGC), vienas iš privačios medicinos lyderių Lietuvoje, prisijungė prie nacionalinio COVID-19 testavimo tinklo […]