10 lapkričio, 2023
Telia

Verslai turės dar labiau prisitaikyti prie klientų: per artimiausius 20 metų rinką užkariaus personalizuoti produktai

Pasaulinė tyrimų bendrovė „Euromonitor International“ prognozuoja, kad universalius produktus ir paslaugas iki 2040 m. turėtų pakeisti personalizuoti. Gerėjant vartotojų ir verslo tarpusavio ryšiui, kompanijoms teks vis labiau prisitaikyti prie unikalių kiekvieno kliento poreikių, o to nepadariusioms – gresia prarasti turimas pozicijas. Ekspertų manymu, daugeliui žmonių produktų personalizavimas atvers vartus į dar geresnę naudojimo patirtį, tačiau kartu sukels ir naujų rizikų. 

„Vartotojai privačioms bendrovėms kasdien patiki vis daugiau duomenų apie save, todėl mainais savo pirkiniams kelia daug aukštesnius lūkesčius. Šią megatendenciją pastebėsime beveik visur, pradedant miligramo tikslumu paskaičiuotomis paskirtų preparatų dozėmis, ir baigiant „ant lėkštutės“ mums atneštomis prekėmis ar finansiniais patarimais. Dėl to turėsime prisitaikyti prie siauresnių privatumo ribų“, – svarsto „Telia“ Skaitmeninimo ir analitikos vadovė Diana Gold.

Svarbiausia – prasiskverbti į burbulą

D. Gold pastebi, kad būsimąjį vartotojų elgsenos pokytį skatina pasikeitusi informacinė erdvė. Socialinių tinklų algoritmai, kaip niekada anksčiau, tiksliai parenka mums įdomų turinį, gausybė naujienų portalų ir šaltinių leidžia atsiriboti nuo neaktualių žinių ar nepatinkančios pasaulėžiūros, o „Spotify“ bei kitos transliavimo platformos kartais geriau net už mus pačius žino, kokią kitą dainą norėsime išgirsti pasibaigus klausomajai. Taip žmogus iš visų pusių apstatomas storu virtualiu mūru, nepraleidžiančiu atsitiktinių „lankytojų“. 

„Prieš du-tris dešimtmečius, kai visi žiūrėjome tą pačią televiziją ir skaitėme tuos pačius žurnalus, verslai didelę auditoriją galėdavo pasiekti tik su itin universaliais ir visiems aktualiais produktais. Tuo metu dabartiniame skaitmeninių burbulų amžiuje ši strategija tampa visiškai nebetinkama, nes norint, kad būsimasis pirkėjas sužinotų apie siūlomą prekę ar paslaugą, tenka ieškoti kaip įmanoma daugiau sąlyčio taškų ir gilintis į asmeninius žmogaus interesus. Kitaip rizikuojama ne tik neatlikti pardavimo, bet netgi nepereiti individualaus informacijos „filtro“, – aiškina pašnekovė.

Kita vertus, augant pirkėjų lūkesčiams, proporcingai daugėja ir įrankių jų norams nustatyti. Be savanoriškai į socialinę erdvę keliamo turinio, verslams prieinama mūsų išmaniųjų surinkta informacija apie dažnai lankomas vietas, mūsų kalboje pasitaikančius raktažodžius bei įvairius kitus duomenys, kurie suteikia galimybę vienam klientui rodyti batų, o kitam – vaikų darželių reklamas. Taip pat pamažu veriasi ir nauji informacijos rinkimo kanalai, tokie kaip mūsų sveikatos rodiklius sekantys išmanieji laikrodžiai ar žvilgsnį į mūsų aplinką įmonėms suteiksiantys išmanieji akiniai.

Taupomi resursai ir geresnis efektyvumas 

Praėjusių metų pavasarį atlikta „Euromonitor International“ apklausa nustatė, jog 48 proc. vartotojų nori unikaliai jiems sukurtų paslaugų, o 38 proc. apklaustųjų netgi yra davę sutikimą naudoti savo privačius duomenis vien tam, kad iš įmonių gautų personalizuotus ir būtent jiems nutaikytus pasiūlymus. Šie faktai, kartu beveik pusės tyrimo dalyvių išreikštu noru išsiskirti iš kitų, rodo, jog verslui teks ieškoti naujų būdu norint parduoti tas pačias prekes. 

Pirkėjai kuo toliau, tuo mažiau nori vartyti katalogus ar naršyti internetinėse parduotuvėse, kadangi šie pardavimo įrankiai įpareigoja patį vartotoją nuspręsti, kuris daiktas ar paslauga jam yra geriau tinkama, bei nesuteikia išskirtinio lankstumo iliuzijos. 

„Stebėdama šią problemą, Pietų Korėjos technologijų milžinė „Samsung“ dar 2022 m. kai kuriose rinkose pristatė naują „Bespoke Design Studio“ portalą, kuriame pirkėjai gavo galimybę perkamų buitinės technikos įrenginių išorės dekorui panaudoti savo pačių fotografijas ar meno kūrinius, kartu pasirenkant mokėti tik už tas išmanias prietaisų funkcijas, kurios tikrai bus naudojamas“, – naują personalizuotos prekybos koncepciją pristato „Telia“ ekspertė.

Didesnis verslo, sveikatos priežiūros įstaigų ir mokymo institucijų dėmesys asmeninei žmogaus situacijai atsipirks didesniu pasitenkinimu produktais, geresniu įsitraukimu, tobulinant parduodamas prekes ar paslaugas, bei kur kas aukštesniu efektyvumu. Personalizuota medicina, individualiai parinkti mokymo planai ar netgi finansinė edukacija pareikalaus kur kas mažiau laiko ir įvairių resursų, garantuodama geresnį rezultatą. 

Iššūkis – apsaugoti privatumą

Vardindama būsimas personalizavimo naudas vartotojui, D. Gold pripažįsta, kad į šią erą nepavyks žengti be įvairių kompromisų. Daugiausia rizikų neabejotinai laukia duomenų apsaugos fronte, kadangi norėdamos išsilaikyti rinkoje ir prasiskverbti į mūsų burbulą, įmonės sieks apie mus rinkti dar daugiau privačios informacijos ir kai kuriais atvejais – net ją panaudoti mūsų pačių nenaudai. Todėl reikėtų itin atsakingai vertinti kokius savo asmens duomenis leidžiame atskleisti. 

„Negalėdami ne pirmo būtinumo pirkiniams skirti pinigų, greičiausiai nesilankysime elektroninėse parduotuvėse, ieškodami, ką įsigyti. Deja, atsiradusios galimybės verslui duomenyse „išskaityti“ mūsų silpnybes bei itin gerai lūkesčius atitinkančius pasiūlymus „ant lėkštutės“ nunešti į mūsų socialinę erdvę, gali vesti prie neatsakingo vartojimo. Taip mėnesio pabaigoje galimai pastebėsime neracionaliai dideles pinigines išlaidas įvairiems patraukliems niekučiams ar sumažėjusį produktyvumą dėl priklausomybei prilygstančių turinio žiūrėjimo apimčių“, – apie rizikas įspėja specialistė. 


4 gegužės, 2025

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) skelbia rengsianti mokymus apie biosaugą. Pasak institucijos, užkrečiamų ligų klausimas šiame sektoriuje yra esminis, […]

1 gegužės, 2025

Ketvirtadienį minint Tarptautinę darbo dieną, profesinės sąjungos Vilniuje surengė kasmetines eitynes. Per šimtą renginyje dalyvavusiųjų atstovų reikalavo demokratijos darbe ir […]

28 balandžio, 2025

Skurdas ir nelygybė Lietuvoje – augančios žemės ūkio paramos koncentracijos pasekmė: Jaunieji ūkininkai ragina permąstyti ES paramos paskirstymą Lietuva išlieka […]

26 balandžio, 2025

Kai kiekviena minutė svarbi, tradiciniai siuntimo būdai ne visada atitinka lūkesčius. Tokiais atvejais puiki išeitis – express siuntos, kurios leidžia […]

26 balandžio, 2025

Daugelis verslų, pradėję naudoti Google Ads, tikisi greito rezultato – padidėjusio lankytojų srauto ir sparčiai augančių pardavimų. Visgi, realybė dažnai […]

24 balandžio, 2025

Miško kaina Lietuvoje yra nuolat kintantis rodiklis, priklausantis nuo daugelio veiksnių. Pastaraisiais metais miškų rinkos tendencijos rodo stabilų augimą, tačiau […]

23 balandžio, 2025

Auksas antradienį pirmą kartą viršijo 3 500 dolerių už unciją ribą po JAV prezidento Donaldo Trumpo paskelbtų tarifų ir aštrios […]

23 balandžio, 2025

Aukso kainos antradienį vėl pasiekė rekordines aukštumas, doleris išliko stabilus, o akcijų rinkos svyravo. Nerimą kurstė naujausias JAV prezidento Donaldo […]

Kodėl verta investuoti laiką į kokybišką sporto projektų rašymą
23 balandžio, 2025

Norint gauti finansavimą sporto ar sveikatingumo iniciatyvai, vien geros idėjos nepakanka. Svarbiausia – gebėti šią idėją tiksliai ir įtaigiai perteikti […]

Į ką atkreipti dėmesį perkant malkų skaldyklę internetu
23 balandžio, 2025

Malkų skaldymas – tai ne tik rutina, bet ir nemažai fizinių pastangų reikalaujantis darbas. Ypač tai aktualu tiems, kurie gyvena […]

Ką būtina žinoti prieš nuomojantis automobilį Vilniuje
23 balandžio, 2025

Automobilių nuoma Vilniaus mieste – vis dažnesnis pasirinkimas tiek vietinių gyventojų, tiek miesto svečių tarpe. Nesvarbu, ar automobilio prireikia verslo […]

21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

Regionų naujienos