10 lapkričio, 2023
Telia

Verslai turės dar labiau prisitaikyti prie klientų: per artimiausius 20 metų rinką užkariaus personalizuoti produktai

Pasaulinė tyrimų bendrovė „Euromonitor International“ prognozuoja, kad universalius produktus ir paslaugas iki 2040 m. turėtų pakeisti personalizuoti. Gerėjant vartotojų ir verslo tarpusavio ryšiui, kompanijoms teks vis labiau prisitaikyti prie unikalių kiekvieno kliento poreikių, o to nepadariusioms – gresia prarasti turimas pozicijas. Ekspertų manymu, daugeliui žmonių produktų personalizavimas atvers vartus į dar geresnę naudojimo patirtį, tačiau kartu sukels ir naujų rizikų. 

„Vartotojai privačioms bendrovėms kasdien patiki vis daugiau duomenų apie save, todėl mainais savo pirkiniams kelia daug aukštesnius lūkesčius. Šią megatendenciją pastebėsime beveik visur, pradedant miligramo tikslumu paskaičiuotomis paskirtų preparatų dozėmis, ir baigiant „ant lėkštutės“ mums atneštomis prekėmis ar finansiniais patarimais. Dėl to turėsime prisitaikyti prie siauresnių privatumo ribų“, – svarsto „Telia“ Skaitmeninimo ir analitikos vadovė Diana Gold.

Svarbiausia – prasiskverbti į burbulą

D. Gold pastebi, kad būsimąjį vartotojų elgsenos pokytį skatina pasikeitusi informacinė erdvė. Socialinių tinklų algoritmai, kaip niekada anksčiau, tiksliai parenka mums įdomų turinį, gausybė naujienų portalų ir šaltinių leidžia atsiriboti nuo neaktualių žinių ar nepatinkančios pasaulėžiūros, o „Spotify“ bei kitos transliavimo platformos kartais geriau net už mus pačius žino, kokią kitą dainą norėsime išgirsti pasibaigus klausomajai. Taip žmogus iš visų pusių apstatomas storu virtualiu mūru, nepraleidžiančiu atsitiktinių „lankytojų“. 

„Prieš du-tris dešimtmečius, kai visi žiūrėjome tą pačią televiziją ir skaitėme tuos pačius žurnalus, verslai didelę auditoriją galėdavo pasiekti tik su itin universaliais ir visiems aktualiais produktais. Tuo metu dabartiniame skaitmeninių burbulų amžiuje ši strategija tampa visiškai nebetinkama, nes norint, kad būsimasis pirkėjas sužinotų apie siūlomą prekę ar paslaugą, tenka ieškoti kaip įmanoma daugiau sąlyčio taškų ir gilintis į asmeninius žmogaus interesus. Kitaip rizikuojama ne tik neatlikti pardavimo, bet netgi nepereiti individualaus informacijos „filtro“, – aiškina pašnekovė.

Kita vertus, augant pirkėjų lūkesčiams, proporcingai daugėja ir įrankių jų norams nustatyti. Be savanoriškai į socialinę erdvę keliamo turinio, verslams prieinama mūsų išmaniųjų surinkta informacija apie dažnai lankomas vietas, mūsų kalboje pasitaikančius raktažodžius bei įvairius kitus duomenys, kurie suteikia galimybę vienam klientui rodyti batų, o kitam – vaikų darželių reklamas. Taip pat pamažu veriasi ir nauji informacijos rinkimo kanalai, tokie kaip mūsų sveikatos rodiklius sekantys išmanieji laikrodžiai ar žvilgsnį į mūsų aplinką įmonėms suteiksiantys išmanieji akiniai.

Taupomi resursai ir geresnis efektyvumas 

Praėjusių metų pavasarį atlikta „Euromonitor International“ apklausa nustatė, jog 48 proc. vartotojų nori unikaliai jiems sukurtų paslaugų, o 38 proc. apklaustųjų netgi yra davę sutikimą naudoti savo privačius duomenis vien tam, kad iš įmonių gautų personalizuotus ir būtent jiems nutaikytus pasiūlymus. Šie faktai, kartu beveik pusės tyrimo dalyvių išreikštu noru išsiskirti iš kitų, rodo, jog verslui teks ieškoti naujų būdu norint parduoti tas pačias prekes. 

Pirkėjai kuo toliau, tuo mažiau nori vartyti katalogus ar naršyti internetinėse parduotuvėse, kadangi šie pardavimo įrankiai įpareigoja patį vartotoją nuspręsti, kuris daiktas ar paslauga jam yra geriau tinkama, bei nesuteikia išskirtinio lankstumo iliuzijos. 

„Stebėdama šią problemą, Pietų Korėjos technologijų milžinė „Samsung“ dar 2022 m. kai kuriose rinkose pristatė naują „Bespoke Design Studio“ portalą, kuriame pirkėjai gavo galimybę perkamų buitinės technikos įrenginių išorės dekorui panaudoti savo pačių fotografijas ar meno kūrinius, kartu pasirenkant mokėti tik už tas išmanias prietaisų funkcijas, kurios tikrai bus naudojamas“, – naują personalizuotos prekybos koncepciją pristato „Telia“ ekspertė.

Didesnis verslo, sveikatos priežiūros įstaigų ir mokymo institucijų dėmesys asmeninei žmogaus situacijai atsipirks didesniu pasitenkinimu produktais, geresniu įsitraukimu, tobulinant parduodamas prekes ar paslaugas, bei kur kas aukštesniu efektyvumu. Personalizuota medicina, individualiai parinkti mokymo planai ar netgi finansinė edukacija pareikalaus kur kas mažiau laiko ir įvairių resursų, garantuodama geresnį rezultatą. 

Iššūkis – apsaugoti privatumą

Vardindama būsimas personalizavimo naudas vartotojui, D. Gold pripažįsta, kad į šią erą nepavyks žengti be įvairių kompromisų. Daugiausia rizikų neabejotinai laukia duomenų apsaugos fronte, kadangi norėdamos išsilaikyti rinkoje ir prasiskverbti į mūsų burbulą, įmonės sieks apie mus rinkti dar daugiau privačios informacijos ir kai kuriais atvejais – net ją panaudoti mūsų pačių nenaudai. Todėl reikėtų itin atsakingai vertinti kokius savo asmens duomenis leidžiame atskleisti. 

„Negalėdami ne pirmo būtinumo pirkiniams skirti pinigų, greičiausiai nesilankysime elektroninėse parduotuvėse, ieškodami, ką įsigyti. Deja, atsiradusios galimybės verslui duomenyse „išskaityti“ mūsų silpnybes bei itin gerai lūkesčius atitinkančius pasiūlymus „ant lėkštutės“ nunešti į mūsų socialinę erdvę, gali vesti prie neatsakingo vartojimo. Taip mėnesio pabaigoje galimai pastebėsime neracionaliai dideles pinigines išlaidas įvairiems patraukliems niekučiams ar sumažėjusį produktyvumą dėl priklausomybei prilygstančių turinio žiūrėjimo apimčių“, – apie rizikas įspėja specialistė. 


3 gegužės, 2024

Penktadienį Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse. Jį įrengusios elektromobilių krovimo infrastruktūros tinklo vystytojos „Eleport“ vadovas Lietuvoje ir Baltijos […]

Vidmantas Janulevičius. Josvydo Elinsko (ELTA) nuotr.
3 gegužės, 2024

Visiems, užsimiršusiems Vilniuje, siūlau kuo dažniau iš jo iš ištrūkti. Nes Vilnius – kaip vandens sūkurys. Jei nebūsi atsargus, galima […]

3 gegužės, 2024

ES rinkimų akivaizdoje daugiau nei 317 pilietinių visuomenės organizacijų ragina ES lyderius spręsti gamtos, klimato ir taršos krizes. Šiandien yra […]

2 gegužės, 2024

Molėtų rajone antradienį atidarytas didžiausias Lietuvoje saulės energijos parkas, kuris užtikrins energijos tiekimą maždaug 28 tūkst. namų ūkių per metus, […]

2 gegužės, 2024

Turto bankas viešojo aukciono metu už beveik 700 tūkst. eurų pardavė bendrovės „Šilutės polderiai“ 81,02 proc. akcijų paketą.  Kaip ketvirtadienį […]

2 gegužės, 2024

Atsižvelgdama į kasmet itin sparčiai augantį elektroninės prekybos sektorių, Inovacijų agentūra kviečia smulkiuosius ir vidutinius šalies verslininkus dalyvauti nemokamose e. […]

1 gegužės, 2024

Lietuvoje minint Tarptautinę darbo dieną, profesinės sąjungos sostinėje surengė eitynes ir mitingą. Per šimtą renginyje dalyvavusiųjų atstovų reikalauja mažinti šiuo […]

Kinijos technologijų milžino „Huawei“ pelnas išaugo 564 proc / EPA-ELTA nuotr.
1 gegužės, 2024

Technologijų milžino „Huawei“ pelnas pirmą ketvirtį padidėjo daugiau nei penkis kartus, antradienį parodė kontroliuojančiosios bendrovės pateikti duomenys. Apie tai pranešta […]

30 balandžio, 2024

Energetikos kompanija „European Energy“ sustabdė poveikio aplinkai vertinimą (PAV) Kretingos rajone ir ten gamyklos nebestatys, praneša bendrovės biuro Lietuvoje vadovas […]

Teisės firmos „Sorainen“ advokatė, ESG paslaugų grupės vadovė Vitalija Impolevičienė
30 balandžio, 2024

Žaliuoju kursu siekiama pertvarkyti Europos Sąjungą (ES) į modernią, efektyviai išteklius naudojančią ir konkurencingą ekonomiką, kurioje iki 2050 m. nebeliks […]

30 balandžio, 2024

Nuo 2022 metų kovo iki 2023 metų rugpjūčio apeidamos sankcijas Lietuvos įmonės į Rusiją eksportavo dvigubos paskirties prekių už mažiausiai […]

29 balandžio, 2024

Praėjusią savaitę iki raudonumo įkaitusiose dirbtinio intelekto (DI) lenktynėse debiutavo naujas žaidėjas – didžiausius pasaulio socialinius tinklus valdanti „Meta“. Bendrovė […]

29 balandžio, 2024

Siuntų terminalų tinklą „Smartpost“ valdanti „Smartpost Itella“, tęsdama strateginę plėtrą Baltijos šalyse, šių metų gegužę pradeda logistikos centro Estijoje statybas. […]

Andrius Romanovskis. Karolinos Gudžiūnienės (ELTA) nuotr.
29 balandžio, 2024

Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Andrius Romanovskis įspėja, kad jeigu gynybos poreikiai bus finansuojami vien tik verslo mokesčiais, tai sukurs […]

27 balandžio, 2024

Statybininkų asociacijos prezidentas Dalius Gedvilas teigia, kad per 2023 m. Lietuvoje veikiančios statybos bendrovės užsienio rinkose įvykdė darbų, kurių vertė […]

26 balandžio, 2024

Pasaulinę intelektinės nuosavybės dieną, balandžio 26 d., iškilmingoje apdovanojimų ceremonijoje paskelbti geriausi registruoti 2023 metų prekių ženklai – „Lietuvai“, „Europai“ […]

25 balandžio, 2024

Atsižvelgdami į ūkininkų nuogąstavimus dėl ES bendrosios žemės ūkio politikos reikalavimų, EP nariai peržiūrėjo šiuo metu galiojančias taisykles ir nusprendė […]

25 balandžio, 2024

Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ Radviliškio rajone, Bebrujų kaime, statys modernų 52,6 mln. eurų vertės „Agrokoncerno grupės“ […]

25 balandžio, 2024

Darbdavys siūlo šalia pagrindinių pareigų padirbėti papildomai? Dažniausias klausimas – ar reikia sudaryti naują darbo sutartį? Ne, nereikia. Dėl darbo […]

24 balandžio, 2024

„Gyvenu Lietuvoje, noriu  suprasti žmones ir aplinką, kurioje gyvenu, jau daug išmokau, tačiau kalbėti dar ne visai drąsu“, – ukrainietė […]