19 gegužės, 2017

Verslas pritaria Švietimo ir mokslo ministerijos iniciatyvai steigti profesinių kompetencijų centrus

Lietuvos inžinerinės pramonės asociacija LINPRA pritaria Švietimo ir mokslo ministerijos iniciatyvai steigti profesinius kompetencijų centrus, nes dabartinė profesinio mokymo sistema neatitinka verslo ir šalies ūkio poreikių.

„Pramonės įmonės nuolat atkreipia dėmesį, kad švietimo įstaigų paruošiamų specialistų skaičius ir iš dalies specialybių spektras neatitinka verslo poreikių. Dėl neefektyviai organizuotos švietimo sistemos nukenčia ir verslas, negaunantis reikalingos kvalifikuotos darbo jėgos, ir patys moksleiviai ar studentai, nerandantys darbo pagal savo specialybes“, – sakė LINPRA prezidentas Gintautas Kvietkauskas. Jo teigimu, šias problemas galima išspręsti profesinį mokyklinį mokymą pradėjus vykdyti pameistrystės mokymo forma – kuo anksčiau jaunimą integruojant į darbo pasaulį, dar mokymosi metu suteikiant žinias, kurios bus reikalingos darbo vietoje.

Fizinių ir technologijos mokslų centre Vilniuje gegužės 16 d. vykusioje konferencijoje „Inovacijos ir verslas  profesiniame mokyme. Pameistrystės kelias“ ieškota sprendimų, kaip bendradarbiaujant švietimo ir ūkio sektoriams parengti kvalifikuotus darbuotojus, pasirengusius dirbti nuolatinės pažangos sąlygomis visose šaliai svarbiose srityse, ypač pramonėje. Konferencijoje dalyvavusių verslo atstovų požiūriu, vystant kompetencijų centrus ir profesinį mokymą, mokyklų lygmenyje būtų galima priimti daugiau sprendimų, tokių kaip profesinių standartų, modulinių profesinio mokymo programų sudarymas. Susitvarkius su programomis ir mokymo medžiaga bei turiniu, kooperuodamasis su kompetencijų centrais, verslas galėtų dalyvauti profesijos mokytojų rengime. Taip būtų pasiekta aukštesnė kokybė rengiant specialistus, kurių šiandien reikia. Kartu su kompetencijų centrais verslas galėtų veikti ir profesinio orientavimo srityje, suprantama kalba ir patraukliai pristatyti jaunimui, kokios profesijos šiandien aktualios inžinerinėje pramonėje.

Pasak LINPRA direktoriaus Gintaro Vildos, Lietuvoje matomas ryškus nesuderinamumas tarp įmonių poreikių ir profesinio mokymo įstaigų prisideda prie dviejų svarbių valstybės problemų: sunkina investicijų pritraukimą į šalį ir stabdo eksporto augimą, o specializuotų šakinių kompetencijų centrų ir profesinių mokyklų tinklų sukūrimas leistų sumažinti šį atotrūkį. „Šiandien šalies pramonės sektoriuje dirba 212 tūkst. žmonių, o mūsų pagrindinės profesinio mokymo įstaigos ruošia tik kiek daugiau nei 3 tūkst. specialistų per metus, nors poreikis yra žymiai didesnis. Šie skaičiai yra tikroji realybė, kuri visu stiprumu smogs mūsų įmonių konkurencingumui per artimiausius 3–7 metus, jei nebus imtasi priemonių šiam atotrūkiui mažinti“, – pabrėžė G. Vilda.

Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centro direktoriaus Mindaugo Černiaus teigimu, tik dirbdamos kartu įmonės ir mokymo įstaigos gali pameistrystę padaryti kuo naudingesne. „Pameistrystė turi atitikti bendrus darbuotojo ir darbdavio lūkesčius, o tam, kad jie būtų įgyvendinti, reikia ne tik tinkamai organizuoti pameistrystės procesą, bet ir veiksmingesnio teisinio reguliavimo“, –  teigė mokymo centro vadovas.

Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro direktoriaus pavaduotoja Jolanta Navickaitė pabrėžė atskiriems ūkio sektoriams rengiamus profesinius standartus, kurie turėtų tapti praktiniu įrankiu, padedančiu verslui išsakyti, kokias kompetencijas turinčių specialistų jam reikia, o švietimo sistemai laiku į šiuos poreikius reaguoti.

Lietuvos statybininkų asociacijos prezidentas Dalius Gedvilas atkreipė dėmesį, jog statybos įmonės taip pat susiduria su kvalifikuotų statybos darbuotojų trūkumu. Pasak jo, pameistrystė, kai darbuotojai neatsitraukia nuo tiesioginės darbo vietos, kartu tobulina savo įgūdžius, galėtų būti vienas iš būdų auginant kvalifikuotų darbuotojų skaičių Lietuvoje. Tačiau dar svarbiau, kad atsirastų profesinių kompetencijų vertinimo sistema, ir statybose dirbtų tik turintys reikiamas žinias ir įgūdžius darbuotojai. Lietuvos statybininkų asociacijos kuriamas darbo išteklių registras bei išduodamos statybininkų kortelės ateityje taps pagrindu tiek privatiems, tiek valstybiniams užsakovams pasitikrinti statybos įmonių ir jų turimų specialistų patikimumą.

Konferencijos dalyviai sutarė, kad kryptingai vystant profesinio švietimo mokyklų tinklą, diegiant pameistrystės mokymo formą, bendradarbiaujant verslo ir švietimo darbuotojams, bus galima sukurti didesnę pridėtinę vertę pramonės sektoriaus įmonėms bei valstybei ir padidinti Lietuvos verslo ir profesinio mokymo įstaigų konkurencingumą. Be to, kryptingai padedant jaunimui integruotis į milžinišką darbo vietų potencialą turintį pramonės sektorių, atsiras galimybių susikurti geresnį gyvenimą sau, šeimoms ir visuomenei.

Konferencijos dalyvius pasveikino švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė. Pranešimus skaitė konferenciją inicijavusių institucijų atstovai iš Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos LINPRA, Lietuvos statybininkų asociacijos, Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro, Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centro, taip pat pranešėjai iš bendrovių „Conresta“, „Inspecta“, Darbo rinkos tyrimų instituto ir Ūkio ministerijos. Renginį moderavo strateginės komunikacijos bendrovės „OMConsulting“ vadovė Orijana Mašalė.

Konferencijos metu vyko kontaktų mugė, kurioje profesinio mokymo įstaigos ir verslo įmonės aptarė bendradarbiavimo galimybes.


19 balandžio, 2024

Pristatyta pirma lietuviška iš saulės pagamintą elektrą kaupianti išmanioji baterija „Nova“, kurią jau gali įsigyti gaminantys buitiniai vartotojai ir smulkus […]

19 balandžio, 2024

Nors orai šiluma nelepina, tačiau Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sodo didysis tulpių žydėjimas jau pasirengęs tikram spalvų sprogimui: trečiąją […]

19 balandžio, 2024

Nuo šių mokslo metų pradėję veikti aštuoni regioniniai specialiojo ugdymo centrai buria švietimo pagalbos specialistų komandas ir jau gali padėti […]

17 balandžio, 2024

„NuSPACES. Branduolinės erdvės: atominio kultūros paveldo bendruomenės, materialumai ir vietovės“ yra tarptautinis mokslo projektas, 2021–2024 m. vykdytas trijose šalyse – […]

16 balandžio, 2024

Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) 100-mečio jubiliejui skirtų renginių ciklas tęsiasi. Dalyvių širdyse neabejotinai visam gyvenimui išliks […]

16 balandžio, 2024

Ekrano laiko ribojimas vaikams – neretai tik iliuzija. Mažųjų noras tęsti kovas įtraukiančiuose žaidimuose, žiūrėti „TikTok“ filmukus ar tiesiog susirašinėti […]

15 balandžio, 2024

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį, tęsdamas tradicines darbo dienas regionuose, su komanda dirbo Šakių rajone. Šalies vadovas susitiko su […]

13 balandžio, 2024

Šeštadienį sostinėje vyko tradicinės Fiziko Dienos (FiDi) renginiai. Šiais metais Vilniaus universiteto (VU) studentai ją surengė jau 56 kartą. Renginio […]

12 balandžio, 2024

Atlikus patikrinimą Šiaulių „Jovaro“ progimnazijoje, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įtaria, kad darbuotojai dalį produktų pasisavindavo. „Prie pastato įėjimo, […]

12 balandžio, 2024

Dažnas, pažvelgęs į dangų, pagalvoja, koks jausmas valdyti įspūdingo dydžio orlaivį? Norint pajusti, būtina gerokai pasistengti, siekiant piloto karjeros, tačiau […]

11 balandžio, 2024

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos įsteigtą Vaikų literatūros premiją viceministrė Agnė Kudarauskienė šiandien įteikė rašytojui Justinui Žilinskui ir Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos […]

11 balandžio, 2024

Ukmergės rajono mero Dariaus Varno teigimu, savivaldybė labiausiai siekia investuoti į miesto infrastruktūros vystymą. Vis dėlto, pasak mero, daugiau nei […]

10 balandžio, 2024

Prezidentas Gitanas Nausėda pasirašė dekretą dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro Gintauto Jakšto atleidimo. Tai Eltai patvirtino prezidento patarėjas Ridas […]

9 balandžio, 2024

Šiandien, po kelerių metų pertraukos, po rekonstrukcijos oficialiai duris atvėrė Aukštaičių g. 4C įsikūręs Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešosios bibliotekos Vaikų ir […]

9 balandžio, 2024

Dauguma (59 proc.) tėvų Lietuvoje mano, kad IT srities profesijos yra ir išliks perspektyviais karjeros pasirinkimais jų vaikams, o 39 […]

9 balandžio, 2024

Kai pasaulį sujaukė koronaviruso pandemija, paaiškėjo, kad galime gyventi švariau. Žinoma, tai nulėmė pandemijos iššaukti ribojimai – kasdienis gyvenimas buvo […]

9 balandžio, 2024

Atskirtis tarp mokslininkų ir visuomenės mažėja – Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Piliečių mokslo centras tiesia tiltus tarp mokslo […]

9 balandžio, 2024

Lietuvoje pradedama įgyvendinti darbotvarkė „Tvari mokykla 2023“. Planuojama, kad iki 2030 m. visos mūsų šalies mokyklos taps tvarios arba žengs […]

Chemikė dr. Milda Petrulevičienė / FTMC nuot.
9 balandžio, 2024

Vandenilis – gyvybei būtinas cheminis elementas, kuris yra organinių junginių bei vandens sudedamoji dalis. Natūraliomis sąlygomis vandenilis – tai dujos, […]

5 balandžio, 2024

Gyvavimo ciklo mąstysena (angl. life cycle thinking) – vis dažniau aplinkosauga ir tvarumu besidominčių žmonių vartojama sąvoka visame pasaulyje. Nors terminas […]