Visuomeninei laivybai Nerimi laivus už 1,85 mln. eurų Vilniui tieks Latvijos „BIC“ grupė

2025-ųjų vasarą sostinėje planuojant paleisti viešąjį vandens transportą Nerimi, Vilniaus savivaldybė už 1,85 mln. eurų perka 4 laivus iš Latvijos elektrinių laivų gamintojos „BIC“.
Kaip pranešė savivaldybė, sutartis su latvių įmonių grupe pasirašyta baigus rugsėjo-lapkričio mėnesiais vykdytą konkursą, skirtą pirmajam viešojo transporto Nerimi etapui įgyvendinti.
„BIC“ grupė užsiima aliuminio konstrukcijų ir laivų gamyba, šiuo metu įgyvendina Rygos viešojo transporto projektą Dauguvos upe ir yra pagaminusi apie 400 įvairaus tipo laivų.
„Šis projektas išskirtinis tiek savo pobūdžiu bei apimtimi, tiek įgyvendinimo terminais. Tikime, kad konkursą laimėjęs elektrinių laivų gamintojas leis užtikrintai pradėti pirmuosius darbus – suderinti technines detales, dizainą ir pradėti gaminti laivus“, – pranešime teigė savivaldybės įmonės „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Ignas Degutis.
Anot jo, tuo pačiu metu kitos savivaldybės bendrovės projektuoja laivybai reikalingą infrastruktūrą.
Nauji elektriniai laivai turės bendrą erdvę iki 70 proc. dengtame denyje, talpins 30–40 keleivių, kursuos iki 25 km/h greičiu, bus pritaikyti neįgaliesiems ir dviratininkams.
Norą dalyvauti pirmajame konkurso etape – kvalifikacijos atitikimo konkurse – buvo pareiškusios įmonės iš Lietuvos, Latvijos, Suomijos ir Prancūzijos.
„Vilniaus viešasis transportas“ darbui naujuose laivuose jau ieško ir darbuotojų, kviečia prisijungti patyrusius kapitonus ir laivavedžius.
Į sostinės viešojo transporto sistemą laivai bus integruoti trimis etapais – kitąmet pirmasis maršrutas numatomas nuo Žirmūnų paplūdimio per Šilo, Karaliaus Mindaugo, Baltąjį tiltus iki šalia Seimo esančios Nepriklausomybės aikštės (susisiekimo jungtis Žirmūnai–Žvėrynas) su 7 prieplaukomis-stotelėmis.
Skaičiuojama, kad kelionė pilnu pirmo etapo maršrutu Žirmūnų paplūdimys-Verslo trikampis (Jasinskio g.) truks 45-55 min, priklausomai nuo upės srovės.
Antruoju etapu jų tinklas šioje jungtyje bus plečiamas, įrengiant papildomai dar 6, trečiuoju etapu bus kuriama jungtis Žvėrynas–Vingio parkas, įrengiant papildomas 2 stoteles. Iš viso ketinama įrengti bent 15 naujų prieplaukų.
Tikimasi, kad baigus pirmą etapą per sezoną laivais bus pervežama virš 69 tūkst. keleivių, antrąjį – virš 83 tūkst., o įrengus visas jungtis – apie 95 tūkst. keleivių.
Anot savivaldybės, visuomeninė laivyba augins sostinės turizmo sektorių, gerins susisiekimą ir prisidės prie taršos mažinimo – iki 2030 m. Vilnius yra įsipareigojęs 80 proc. sumažinti anglies dvideginio emisijas.
Sostinės taryba šį mėnesį pritarė specialiojo upės prieplaukų plėtros plano parengimui, jame turės būti numatyta susisiekimo komunikacijų infrastruktūros plėtra, jų teritorijų naudojimo ir apsaugos sąlygos bei reglamentai, upės susisiekimo transporto infrastruktūros modernizavimas.
Taryba taip pat yra patvirtinusi sutartį tarp Vilniaus miesto savivaldybės ir „Vidaus vandens kelių direkcijos“. Sutarta visuomeninei laivybai paruošti 10,5 kilometrų Neries upės ruožą Vilniaus miesto savivaldybės ribose nuo Valakampių II paplūdimio iki Vingio parko.