15 kovo, 2022

Vyriškų šlepečių gamybos įdomybės – odinės dalys iš tos pačios odos, kaip ir lėktuvo salono kėdės

Kas bendro tarp vyriškų šlepečių, lėktuvo kėdžių ir „Volkswagen“ salono?

Šlepetes iš odos ir vilnos sluoksnių siuvantiems „Šlepetijos“ meistrams tenka kiekvieną porą apdailinti ir susiūti rankomis. Tam prireikia metų metus tobulinto kruopštumo bei, kaip sako „Šlepetijos“ vadovas Tadas Bybartas – nedrebančių rankų. Nors šių siuvėjų pasiūloje  nemažai tamsių, žemiškų spalvų apavo, netrūksta ir spalvingų odinių šlepečių. O dėl jų žaliavos neretai tenka nueiti tą „papildomą kilometrą“. Jei tiksliau – kelis šimtus kilometrų, nes ryškių spalvų odos rulonai atkeliauja net iš Italijos bei Vokietijos. Kai kurie šlepečių šeimininkai galbūt ir nežino, jog jų mėlynos šlepetės – iš tos pačios odos, kuri naudojama vienos aviakompanijos lėktuvų salonams įrengti, o geltonos – iš odos, kuri iš pradžių gaminta „Volkswagen“ automobilių salonams.

Šlepetės – iš odos, skirtos lėktuvų ir automobilių salonams

Bybartas atskleidžia, jog sudėtingiausia gauti geltonos ir žalios spalvų medžiagą, nes parduotuvėse išties mažai tokių spalvų baldų, o gamintojai pirmiausia galvoja apie baldininkų poreikius. Nelengva atrasti ir rausvos, violetinės spalvų odos. Tad norint ryškesnių spalvų tenka įsigyti odas, kurių apdirbėjai bei gamintojai pirmiausia galvojo tikrai ne apie šlepetes.

„Tikrai žinau, kad mūsų mėlynos spalvos odos buvo skirtos „Ryanair“ lėktuvų salonams. Jos apdirbtos taip, kad būtų nedegios ir dar atitinka įvairius specialius reikalavimus. Dar esame pasiuvę daug šlepečių iš odos, kuri buvo skirta „Volkswagen“ automobilių salonams. Gavome iš gamintojų, kurie nutraukė ryšius su „Volkswagen“ kompanija, po „Dieselgate“ skandalo (kai kompanija klastojo autmobilių išmetamųjų dujų statistiką), nes automobilių gamintoja uždirbtą baudą nusprendė „išdalinti“ ir savo partneriams. Taigi po nutrūkusio bendradarbiavimo odos apdirbėjai turėjo gelsvos odos perteklių – mes jį ir nupirkome,“ – prisimena „Šlepetijos“ vadovas, slepetija.lt

O kokios spalvos labiausiai vilioja klientus? Pašnekovas pastebi, kad vyriškos šlepetės dažniausiai užsakomos tamsesnių, žemiškesnių spalvų, tuo metu moteriškos – įvairių ryškių spalvų, pavyzdžiui, itin mėgstamos geltonos su mėlynu siuvinėtu drugeliu. Matyt, įsispyrus į jas iš pat ryto, praskaidrėja ir nuotaika.

Tikra meistrystė – dvi siūles pataikyti į identišką liniją

„Šlepetija“ taip pat gamina linines šlepetes su vilna ar be jos. Lino ir medvilnės žaliavą gauti niekuomet nebuvo sudėtinga, o štai vilnos šiemet šlepečių siuvėjams ėmė stigti per patį darbymetį – kalėdinį periodą. Laimei, pavyko išlaviruoti ir visus norinčius aprūpinti šiltomis ilgaamžėmis šlepetėmis.

„Vilnos trūkumą pajutome pirmą kartą per 7-8-erius veiklos metus,“ – prisimena T. Bybartas.

Šlepečių siuvimas prasidėjo kaip amatas ir iki šiol toks išliko: vienintelis automatizuotas gamybos procesas – kai šlepečių padas iš vilnos lakšto iškertamas tokio dydžio, kokio bus būsimo šeimininko koja. Jei gaunamas nestandartinis užsakymas – t.y. platesnė nei įprastai koja, šlepečių gamintojai vėl grįžta prie pado kirpimo rankomis.

Vėliau atskiros šlepečių dalys siuvamos į vieną gaminį, o viename paskutiniųjų etapų – kai ant apvado reikia prisiūti padą – meistrai taiko antrąją siūlę tiksliai į pirmosios liniją ir netgi į tas pačias adatos pradurtas skylutes. Tai pavyksta tik turinčiam ilgametę patirtį siuvėjui.

„Toks mūsų siekis ir tikslas gaminant kiekvieną porą – kad būtų ne tik patvaru, bet ir gražu. Kai kasdien tai darai atrodo – įprasta, tačiau jei kas sėstų siūti šlepečių pirmą kartą – vargu ar pavyktų,“ – šypsosi pašnekovas.

Vienos paprastos, nedekoruotų šlepečių poros gamyba užtrunka apie 20 minučių, tačiau jei jos puoštos individualiu siuvinėjimu – gali išsitęsti ir į valandą ar dvi.

„Vienas paskutinių darbų gaminant šlepetes – labai atsargiai apkirpti apvadą iš apačios. Gali atrodyti paprasta, tačiau šiam darbui turi visiškai nedrebėti ranka, priešingu atveju – apsikirps nelygiai,“ – sakė T. Bybartas.

„Šlepetija“ – šeimos verslas

Šlepetės gali būti supakuotos kaip dovana, o šiuo metu ruošiama dar viena naujovė – šlepetės kartu su medžiaginiu, virvutėmis užtraukiamu maišeliu, kuriame jas galime patogiai laikyti, kol yra nenaudojamos.

„Šlepetija“ – tai šeimos verslas, prasidėjęs nuo apavo gamybos artimiausiems draugams, o šiuo metu aprūpinantis šiltomis šlepetėmis net Norvegijos ir kitų šalių pirkėjus. Šlepečių gamybos versle vis dar dirba ir Tado Bybarto mama, o pats vadovas rūpinasi ne tik gaminių kokybe, bet ir įvairių naujų spalvų, medžiagų, gamybos technikų, siuvinėjimo raštų paieška.


17 balandžio, 2024

Šią savaitę „Vilniaus vandenys“ kartu su Vilniaus miesto savivaldybe sostinėje pradeda lauko gertuvių sezoną. Miesto gyventojai ir jo svečiai galės […]

16 balandžio, 2024

Antradienį Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) atidarė atnaujintas Vilniaus televizijos bokšto erdves skirtos verslui ir poilsiui. Kaip teigė atidarymo […]

15 balandžio, 2024

Nuo balandžio 1 dienos populiaraus maršruto Vilnius–Ryga traukinys papildomai stoja Jonavoje ir Kėdainiuose. Bilietų pardavimai startavo kovo 15 d. Per […]

13 balandžio, 2024

Šeštadienį sostinėje vyko tradicinės Fiziko Dienos (FiDi) renginiai. Šiais metais Vilniaus universiteto (VU) studentai ją surengė jau 56 kartą. Renginio […]

12 balandžio, 2024

Pakruojo dvare sukurtas unikalus gamtos ir meno dermės projektas – įkurtas pirmasis šalyje Varnėnų miestas. Čia tradiciniu būdu, ant senovinių […]

11 balandžio, 2024

Kūryba. Ramybė. Įkvėpimas. Tai tik keli žodžiai, kurie puikiai apibūdina rašytojų rezidencijų programą „Parašyta Molėtų krašte“ (Writing@Moletai), kuri šiais metais […]

9 balandžio, 2024

Narcizų žydėjimo šventė – pati gražiausia pavasario šventė Druskininkuose. Triskart keitę šventės datą, pagaliau garsiai skelbiame – Druskininkai žydi! Šįmet […]

9 balandžio, 2024

Atskirtis tarp mokslininkų ir visuomenės mažėja – Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Piliečių mokslo centras tiesia tiltus tarp mokslo […]

9 balandžio, 2024

Lietuvoje pradedama įgyvendinti darbotvarkė „Tvari mokykla 2023“. Planuojama, kad iki 2030 m. visos mūsų šalies mokyklos taps tvarios arba žengs […]

9 balandžio, 2024

Kultūros ministerija kartu su Sveikatos apsaugos ministerija pradeda įgyvendinti Socialinio recepto projektą, kuris vyks 13-oje Lietuvos savivaldybių. Šįmet projektas bus […]

8 balandžio, 2024

Savo jėgomis baseiną su SPA zona Nemuno saloje pastatęs Kaunas tęsia vandens sporto statinių plėtrą visame mieste. Praėjusių metų pabaigoje […]

4 balandžio, 2024

Kai kalbama apie važiavimą motociklu, šalmas nėra tik saugos įranga – tai geriausia motociklininko apsauga negailestingame asfalto ir greičio pasaulyje. […]

4 balandžio, 2024

Prabangaus svetingumo srityje siekis sukurti nepamirštamą pirmąjį įspūdį svečiams yra meno forma. Didėjant konkurencijai, prabangūs kurortai nuolat ieško naujoviškų būdų, […]

4 balandžio, 2024

Kovo mėnesį sėkmingai finišavo antroji projekto „Aktyvumo zona – vaikų fizinio aktyvumo didinimas“ dalis, kurios metu buvo organizuojamos sportinės mankštos […]

3 balandžio, 2024

Sveiki ir laimingi santykiai – juos turėti nori visi, tačiau, ar juos sukurti bei palaikyti yra labai sunki užduotis? Pats […]

29 kovo, 2024

Per Velykas išvykdami lankyti artimųjų pasiimame tiek daiktų, kad jų talpinimas į automobilį tampa tikru išbandymu. Bagažinės ne visada pakanka, […]

29 kovo, 2024

Didieji prekybos tinklai skelbia Velykų sekmadienį durų neatversiantys – sutrumpintu laiku dirbs tik dalis budinčių bei autonominės parduotuvės. Tačiau Vilniaus, […]

28 kovo, 2024

Artėjant moksleivių pavasario atostogoms dalis šeimų kartu su atžalomis planuoja keliones į užsienį. Psichologė atkreipia dėmesį, kad išvykos į svečias […]

26 kovo, 2024

Savaitgalio išvykos įgauna pagreitį! Telšių regiono lyderis – Žemaitijos turizmo informacijos centras – kviečia jus į viešnagę Telšiuose ir Telšių rajone […]

25 kovo, 2024

Pastaraisiais metais ėmė sparčiai populiarėti termo rūbai. Tai funkcionali apranga, pasižyminti termoreguliacinėmis savybėmis. Ji skirta palaikyti komfortiškai kūno temperatūrai esant […]