22 lapkričio, 2017
Justina Rutkauskienė, Šiaulių rajono savivaldybės kultūros centras

Šiaulių kultūros centre atidaryta jungtinė šešių dailininkų paroda „Laikas tapyti“

Šeštadienio popietę, Šiaulių rajono savivaldybės kultūros centre atidaryta dailininkų Dovydo Alčauskio, Eglės Petrošiūtės, Simonos Merijauskaitės, Monikos Kornilovos, Artūro Mitino ir Gyčio Aštrausko tapybos darbų paroda „Laikas tapyti“.

Tai antroji paroda, kurią dailininkai surengė kartu (pirma – „Išėjimai“, surengta Mažeikiuose).

„Idėją rengti šią parodą įkvėpė vasara, peizažas ir netikėtas susitikimas. Esame tapytojai, visi baigę Vilniaus dailės akademiją, ten ir susipažinome. Miestai pasirinkti neatsitiktinai, kilome iš skirtingų Lietuvos vietų, taigi pirmiausia ir rodome savo tapybos darbus namuose. Nors kiekvienas iš mūsų turi individualius kūrybinius ieškojimus, tačiau juose randame sąlyčio taškų kurie vienija mus parodoms“, – sako kūrėjai.

Parodos atidarymo proga užburiančią akordeono muziką dovanojo akordeonistas Dovydas Alejūnas, Mantas Lukauskas bei jo sesuo Orinta.

Dailininkus sveikino ir Kuršėnų meno mokyklos mokytojos Indira Zebčiukienė ir Dalia Jokubauskienė. Šiaulių rajono savivaldybės kultūros centro vyriausiasis režisierius Zenonas Gestautas kartu su kultūros centro dailininke Zita Volkvičiene dailininkams įteikė gėles ir gardžią ūkininkų Baristų duoną. Po atidarymo visi buvo kviečiami pasigrožėti darbais, pasišnekučiuoti prie arbatos puodelio.

O štai ką apie savo kūrybą sako patys parodos autoriai:

„Mano pagrindinė kūrybos tema yra peizažas. Tapyboje per šviesą, spalvą, potėpį ir drobės formatą siekiu perteikti bei suvaldyti tam tikras jo vaizdines savybes. Būtent jų pamatymas ar įžvelgimas sąlygoja motyvaciją kurti“. Dovydas Alčauskis

„Savo kūryboje nevaizduoju atpažįstamų daiktų, peizažų, interjerų ir netgi nuotaikų, jausmų. Mano paveikslų sukūrimo pagrindas yra mašinistinis gestų procesas. Teptuko paliktos žymės nieko nesimbolizuoja ir nereiškia. Tačiau proceso eigoje tos žymės atsitiktinumo dėka susiveda į daugiau mažiau vientisą optinę energiją. Ir ši energija tiesiogiai veikia žiūrėtojo vaizduotę, kurios dėka paveikslas simuliuoja jausmus, patirtis ir atsiminimus apie erdves kuriose buvai, ar norėtum būti“. Gytis Aštrauskas

„Pastaruoju metu mane traukė nenaratyviško charakterio motyvai, kuriuose radau tam tikrą sutelktį:

ritminiame lakoniškume, erdviškume, atsikartojime. Motyvo pojūtis ir jo struktūrinis pagrindas čia tampa vienu dalyku. Šio pojūčio aš kabinuosi nenorėdamas pasiduoti estetiniam jausmui, išmoktoms paveikslų „išrišimo“ perspektyvoms. Lieka tiktai šis motyvo individualumas ir tai, ką aš apie jį atskleidžiu. Iki to nėra jokio praminto kelio“. Artūras Mitinas

„Jau keletą metų dirbu su akmens motyvu. Motyvo pasirinkimą įtakojo mano šeimoje sklandę mistifikuoti pasakojimai apie praeitį, kuriuose dažnai atsirasdavo ir akmuo. Taip pradėjau domėtis akmens geolodinėmis savybėmis, strūktūra, dvasine plotme. Mane žavėjo senovės statinių dydžiai ir akmens masės iš kurių jie pastatyti. Akmuo organiškai įsiliejo į kūrybą. Jis tarnavo kaip forma mano „Vidiniams akmenims“ išreikšti. Įkūnijo pirminių procesų ilgesį. Čia kabančius paveikslus įkvėpė kristalinės akmens struktūros, kurias radau Paryžiuje (Gamtos mokslų muziejuje). Panaudojau jas „jėgos tapybai“ atskleisti. Drobėje svarbiausia tapybos metu įdėta gesto energija ir „sukalta“ konstrukcija. Žiūrint reikia atsipalaiduoti ir pabandyti išjausti paveikslo nuotaiką“. Simona Merijauskaitė

„Dažnai susidurdavau su antriniu vaizdu savo tapyboje (ar piešiniuose), dėl to, lygiagrečiai įdomi pasidarė ir ‘gyvo vaizdo’ problema. Parodoje rodomi darbai, kuriuose žvilgsnis nukreipiamas į lauką, peizažą.

Peizaže randasi atstumas, tolis tarp manęs ir to, ką matau. Objektai nepasiekiami ranka, tačiau jie taipogi yra atitolusi dalis to, kas šalia. Už manęs taip pat yra tolis, prasidedantis nuo mano kojų. Neišeina atskirti jo nuo savęs, tad reikšmingi tampa patyrimas, pajautimas, santykiai ir jungtys“. Monika Kornilova

„Peizažas nėra nei vidus, nei išorė. Mano tapyboje dominuoja kameriniai motyvai, nes koncentruojuosi į fragmentą. Nors jis yra tik visumos dalis, man jis gali būti ir pati visuma, nes yra totus unus (lot. tai tas pats). Esmingi tampa netgi vaizdinio tarpai, pro kuriuos skverbiasi šviesa, šešėlis.

Tapyboje man įdomus pats vaizdinių tirštis, plastika atsirandanti dėl patiriamo vaizdo. Stengiuosi nueiti iki sudominusios vaizdinio esmės per spalvą, šviesą ir plastinę išraišką“. Eglė Petrošiūtė

Parodą galite aplankyti iki gruodžio 29 d. kasdien 10-15 val. (išskyrus savaitgalius) ir visų renginių metu.


26 balandžio, 2024

2024 m. balandžio 25 d. Šiaulių kultūros centro Didžiojoje koncertų salėje vyko Motinos dienai skirtas renginys „Gerumo sparnai“. Pavasariu alsuojantis […]

25 balandžio, 2024

Poetė, literatūrologė ir filosofijos mokslų daktarė Ieva Rudžianskaitė išrinkta šių metų Maironio premijos laureate. Tokiam komisijos sprendimui pritarė šią savaitę posėdžiavusi […]

25 balandžio, 2024

Lietuvos architektų rūmų Tarybos sprendimu šiais metais rūmų garbės ženklas „Žiedas“ skiriamas architektui, architektūros istorikui, profesoriui Jonui Minkevičiui. Apdovanojimas įteiktas […]

Vygaudo Juozaičio nuotr.
23 balandžio, 2024

Šiandien kultūros ministras Simonas Kairys pasveikino šalies bibliotekininkų bendruomenę Nacionalinės Lietuvos bibliotekų savaitės proga ir paskelbė geriausius 2023 metų bibliotekininkus. S. Kairys […]

23 balandžio, 2024

60-osios tarptautinės Venecijos meno bienalės metu įvyko lietuvių režisieriaus Jono Meko paskutinio kino filmo „Requiem“ peržiūra. Videoinstaliacija buvo rodoma netoli […]

22 balandžio, 2024

Laukiamiausias rajono bibliotekininkų renginys įvyko. Balandžio 22 dieną paaiškėjo, kas tapo geriausia rajono metų bibliotekininkė. Ja išrinkta Jurbarko rajono savivaldybės […]

22 balandžio, 2024

Pasirodžius naujai informacijai apie buvusio kunigo, teisto už vaikų pornografijos kaupimą, Alionido Budriaus galimus seksualinius nusikaltimus, Šiaulių vyskupija pradėjo naują […]

22 balandžio, 2024

Balandžio 20 dieną Jurbarko kultūros centras buvo kaip niekad gyvas ir garsus – čia vyko repsublikinis šokių konkursas „Emocijos 2024“. […]

21 balandžio, 2024

60-ojoje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje Lietuvos nacionalinis dailės muziejus pristatė Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda) ir Marijos Teresės […]

21 balandžio, 2024

Šeštadienį melagingai pranešta apie Vilniaus, Kauno, Šiaulių ir Palangos oro uostuose padėtus sprogmenis, pranešė policija. Teisėsaugos duomenimis, apie 18 val. […]

21 balandžio, 2024

Įspūdingu gala koncertu pasaulio publikai atsivėrė naujieji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rūmai. Gala koncertas apjungė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestrą, […]

Rolando Parafinavičiaus nuotr.
20 balandžio, 2024

2024 m. balandžio 19 d. prie Šiaulių miesto centrinio parko estrados vyko šimtmetį mininčios Lietuvos dainų šventės „Kad giria žaliuotų“ […]

19 balandžio, 2024

Rašytiniuose šaltiniuose Utenos vardas paminėtas 1261 m., kai Lietuvos karalius Mindaugas laiške kalavijuočių ordinui už suteiktą pagalbą perleido Utten žemes. […]

19 balandžio, 2024

Po Lietuvos žiedinių savivaldybių merų kreipimosi į sveikatos apsaugos ministrą Arūną Dulkį dėl nepritarimo rengiamai pacientų pavėžėjimo pertvarkai ministerija šią […]

19 balandžio, 2024

Šią savaitę 230-ąjį jubiliejų švenčiančiuose Druskininkuose atidengti skulptoriaus R. Inčirausko sukurti atminimo suoleliai Druskininkams nusipelniusiems žmonėms: M. K. Čiurlioniui, K. […]

18 balandžio, 2024

Seimas į atmintinų dienų sąrašą įrašė 3 naujas – jaunimo darbuotojams, lituanistinėms mokykloms ir mecenatystei skirtas dienas. Jaunimo darbuotojo diena […]

17 balandžio, 2024

Šiandien prie Panevėžio rajono savivaldybės administracijos pastato vyko šimtmetį šiemet mininčios Lietuvos dainų šventės įamžinimui skirto ąžuoliuko sodinimo akcija. Medelį […]

17 balandžio, 2024

Jubiliejinis festivalis Rokiškyje dovanojo emocijas ir puikų laiką ne tik žiūrovams, bet ir suteikė kūrybos džiaugsmo bei patirčių festivalio dalyviams. […]

17 balandžio, 2024

Balandžio 15 dieną Telšių kultūros centras tradiciškai atvėrė savo duris ne tik kultūros mylėtojams, bet ir visiems, norintiems šią dieną […]

17 balandžio, 2024

„NuSPACES. Branduolinės erdvės: atominio kultūros paveldo bendruomenės, materialumai ir vietovės“ yra tarptautinis mokslo projektas, 2021–2024 m. vykdytas trijose šalyse – […]