sausio 16, 2017
Aurelija Jašinskienė / 15min.lt
Siurprizas elektromobilio vairuotojai – bauda Klaipėdos senamiestyje

Elektromobilius prioritetine transporto priemone paskelbusi Klaipėda visai nesvetinga tokiam transportui. Tuo įsitikino prieš pusmetį elektromobilį įsigiję klaipėdiečiai, kai buvo „pavaišinti“ bauda už automobilio statymą miesto centre.

„Kai mamai padėjau rinktis automobilį, elektromobiliai tuo ir žavėjo, kad juos galima statyti nemokamai. Tai atrodė didžiulis privalumas. Todėl kai praėjusią savaitę mama gavo baudą – negalėjau patikėti“, – stebėjosi klaipėdietis Vytautas.

Turėjo susimokėti 9 eurus

Prieš pusmetį Vytauto mama įsigijo „Nissan Leaf“. Moteris ir jos sūnus nesukdami galvos statydavo automobilį apmokestintose zonose Klaipėdos senamiestyje.

„Kartą mama net sutiko kontrolierių. Abu dar draugiškai pasijuokė, kad va – automobilis net neturi duslintuvo. O dabar privažiavo kažkoks dyzelinu prasmirdęs, orą teršiantis kontrolierių automobilis ir skyrė ekologiškam elektromobiliui baudą“, – ironizavo pašnekovas.

Kvite nurodytas raginimas susimokėti 9 eurus – tiek kainuotų palikti pastatytą automobilį uostamiesčio raudonojoje zonoje visą dieną.

Pradėję domėtis, kodėl skirta bauda, klaipėdiečiai išgirdo, jog nemokamai statyti elektromobilį galima tik gavus leidimą iš įmonės „Klaipėdos keleivinis transportas“. Elektromobilis turi būti įtrauktas į sistemą.

Tokie biurokratiniai niuansai Vytautui pasirodė visiškai nereikalingi. „Automobilio valstybiniai numeriai yra pažymėti „EV“ raidėmis, t.y. nurodyta, kad automobilis varomas elektra. „Regitra“ jau kurį laiką išduoda tokius numerius, kartu yra vedama ir elektromobilių apskaita. Kontrolierius mato tas raides, kokių jam dar įrodymų reikia?“ – retoriškai klausė klaipėdietis.

Formalumus jie su mama sutvarkė – dabar nebijodami gali statyti automobilį apmokestintose zonose. Tačiau, svarstė jie, kaip būtų su miesto svečiais? Ar jie taip pat turi eiti varstyti valdininkų durų ir gauti leidimą.

Klaipėdoje – 21 elektromobilis

„Klaipėdos keleivinio transporto“ direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas paaiškino, jog pagal patvirtintą tvarką net ir nemokamam leidimui reikia rašyti prašymą.

„Tačiau nebūtina važiuoti į vietą, galima tai padaryti elektroniniu būdu. Tai gali padaryti ir kitų miestų gyventojai, planuodami važiuoti į Klaipėdą“, – teigė A.Samuilovas.

Šiuo metu leidimus nemokamai statyti Klaipėdoje yra gavęs 21 elektromobilis, keturi jų turi numerius, prasidedančius raidėmis „EV“.

Praėjusiais metais Klaipėdoje apmokestintose aikštelėse buvo užfiksuoti 25 tūkst. pažeidimų, kai nebuvo susimokėta už automobilių statymą. Kiek buvo nubausta elektromobilių – nežinoma.

Tačiau kituose Lietuvos miestuose jau formuojama kitokia praktika. Štai, pavyzdžiui, Kaune, jei automobilio valstybiniai numeriai prasideda raidėmis EV ir turi keturis skaitmenis, jokio leidimo nereikia.

„Jei elektromobilio numeriai yra paprasti (trys raidės ir trys skaičiai ar vardiniai numeriai) tokiu atveju elektromobilio valdytojui reikia atvykti į viešosios įstaigos „Automobilių stovėjimo aikštelės“ kontorą Puodžių gatvėje, pateikti prašymą ir elektromobilio techninį pasą ir jam bus išduotas leidimas“, – aiškino „Automobilių stovėjimo aikštelių“ vadovas Justas Limanauskas.

Vilniuje elektromobilių savininkai turi kreiptis į savivaldybę, kuri išduoda 4,3 euro kainuojančius lengvatinius leidimus statyti transporto priemones. Leidimą turi gauti ir tie, kurių numeris prasideda „EV“ raidėmis.

Elektromobiliams – mažiau privilegijų

Lietuvoje elektromobilių įkrovimo stoteles įrengianti ir prižiūrinti bendrovė „Elektromobiliai“ pastebi, kad į „autoPilDYK“ įkrovimo stotelių aikšteles, esančias didžiuosiuose miestuose, atvyksta ir svečių iš užsienio. Ypač Latvijos, Estijos ar Norvegijos. Stotelės yra sujungtos su kitų miestų įkrovimo stotelėmis, taip vairuotojai gali keliauti ir būti tikri, kad pristigę energijos galės jos pasipildyti ir kelyje arba kitame mieste. Kartu siekiama, kad skirtinguose miestuose nesusidurtų su skirtingomis taisyklėmis.

Siekiama miestų centruose esančią biurokratinę sistemą pakeisti. „Turime visas galimybes teikti reikalingus duomenis centralizuotai, per „autoPilDYK“ sistemą siųsti duomenis tiesiai savivaldybėms, be jokių atskirų leidimų ar kitos tvarkos. Priešingu atveju vairuotoją įtraukiame į keistą žaidimą, verčiantį domėtis kiekvieno miesto tvarka atskirai, nors turėtume elgtis priešingai – skatinti rinktis transporto priemonę, kuri prisidėtų mažinant užterštumą mieste“, – sakė „autoPilDYK“ stotelių tinklą valdančios bendrovės atstovas Nerijus Rakauskas.

„Leidimų sistema Klaipėdoje – išties komiška. Nemokamas statymas – viena iš nedaugelio elektromobilių privilegijų. Nuo praėjusių metu liepos elektromobiliams išduodami specialūs numeriai. Kontrolieriams tampa dar lengviau atskirti šias transporto priemones“, – sakė N.Rakauskas.

Jis stebėjosi, kad elektromobilių savininkams vis tiek dar reikia įrodinėti, kad jų mašina – varoma elektra ir kreiptis leidimo į „Klaipėdos keleivinį transportą“ bei gaišti savo laiką.

„Manau, kad žmonių interesai liko paskutinėje vietoje. Mažai kas kreipsis ir sieks įrodinėti, kad jų mašina – tikrai elektromobilis. Susimokės už statymą ir nusispjaus. Taip kentės elektromobilių, kaip transporto priemonės patrauklumas. Taip pat yra tekę skaityti ir apie nuogąstavimus, kad tuštėja Klaipėdos senamiestis. Štai priešingas pavyzdys – prie prekybos centrų aikštelės sausakimšos. Ir nieko keisto. Čia ne tik gali apsipirkti, bet rasi ir tas pačias įkrovimo stoteles, ir už automobilio statymą baudos niekas neskirs“, – aiškino N.Rakauskas.

Share Button


vasario 11, 2020

Vasario 14-16 d. vykstantis Šviesų festivalis Klaipėdoje kviečia atvykti visuomeniniu transportu. Festivalio dienomis į Klaipėdą atvykstančius traukinius geležinkelio stotyje pasitiks […]

vasario 7, 2020

Klaipėdos rajono savivaldybė užsakė dar vieną Gargždų miesto parko medžių būklės vertinimą. Jį atlieka Aplinkos ministerijos rekomenduojami ekspertai. Vertinimas atliktas […]

sausio 31, 2020

Klaipėdoje daugėja kokybiškų sportui skirtų vietų. Nuo 2018-ųjų Klaipėdos miesto savivaldybė vykdo programą, skirtą sporto aikštynų, esančių prie ugdymo įstaigų, […]

sausio 24, 2020

123-ąjį Ievos Simonaitytės gimtadienį XXIV Agluonėnų seniūnijos rašytojos I. Simonaitytės premija įteikta Klaipėdos universiteto mokslininkėms Sigitai Kraniauskienei, Silvai Pocytei, Ruth […]

sausio 23, 2020

Atliekų rūšiavimo aikštelės Gargžduose nebus – Klaipėdos rajono savivaldybės taryba uždegė raudoną šviesą jos įrengimui miesto teritorijoje. Sprendimas priimtas atsižvelgiant […]

sausio 21, 2020

Klaipėdos miesto savivaldybė parengė Klaipėdos miesto savivaldybės 2020-2022 m. strateginio veiklos plano projektą ir kviečia miesto bendruomenę su juo susipažinti. […]

sausio 7, 2020

Šiąnakt Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos (AAD) pareigūnai, bendradarbiaudami su teisėsauga, slaptos operacijos metu nustatė, kad uostamiestyje AB „Grigeo […]

gruodžio 7, 2019

Klaipėdos rajone jau sklinda kalėdinė nuotaika – Savivaldybės aikštėje įžiebta galybe švieselių pasipuošusi miestelėnus ir miesto svečius džiuginsianti pagrindinė rajono […]

gruodžio 6, 2019

Spanguolių sultyse yra proantocianidas, neleidžiantis susidaryti dantų akmenims, todėl šiandien jau kuriamos dantų priežiūros priemonės, galėsiančios apsaugoti nuo paradantozės. Tyrimai […]

lapkričio 28, 2019

 Lapkričio 27 dieną, Klaipėdos koncertų salėje, nuskambėjo baigiamasis projekto „Išlįsk į šviesą“ akordas. Jubiliejiniame, 15 –ąjame talentų konkurse „Išlįsk į […]