rugpjūčio 29, 2019
Automobilių ekonomiškumas: kas pasikeitė per 10 metų?

Automobilių rinkoje pastaraisiais metais vyksta daug pokyčių. Ypatingai daug jų – ekonomijos srityje. Daugeliui yra tekę girdėti kalbas apie iš JAV atkeliavusius galingus visureigių modelius, kurių apetitas siekdavo dvidešimt litrų šimtui kilometrų benzino. Tai – tolima praeitis. Šiandien ne tik visureigių, bet ir kitų automobilių degalų sąnaudos yra gerokai mažesnės nei buvo praėjusį dešimtmetį, o tam kelią atvėrė novatoriškos į variklius diegiamos technologijos bei įvairūs ekonomiją didinantys sprendimai. Išsamiau apie juos – šiame tekste.

„Automobiliai šiandien, lyginant su buvusiais prieš dešimtmetį, skiriasi ne tik išvaizda ar komforto įranga – daugybė skirtumų išoriškai yra nematomi, jie paslėpti po variklio dangčiu bei dujų išmetimo sistemoje. Tačiau tie skirtumai lemia, jog šiandien automobiliai yra dar galingesni ir greitesni nei buvo prieš dešimtmetį, o jų degalų sąnaudos – mažesnės. Pavyzdžiui, „Jeep“ išbandyti atvykę klientai neretai pasitikslina, ar tikrai borto kompiuteris rodo tikslius skaičius – kai kuriems sunku suvokti, jog dideli ir erdvūs visureigiai gali būti ekonomiški“, – teigia oficialaus „Jeep“ atstovo Lietuvoje „Autobrava Motors“ pardavimo vadovas Arnoldas Ardzevičius.

Sąnaudos rašomos tikslios, bet patikėti sunku

Ekonomiško vairavimo specialistas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius teigia, kad mitus apie neva neekonomiškus visureigius suformavo stereotipai. Su analogiškais mitais kovoja ir kiti gamintojai – juk vieni automobiliai neva labai rūdija, kiti yra nepatikimi, o dar kiti – labai saugūs, nors šioje srityje jau seniai turi juos pralenkusius konkurentus.

„Vienas dažniausių tokių mitų yra apie „Jeep“ neekonomiškumą. Juk tai amerikietiškas gaminys, kuris anksčiau būdavo gaminamas tik su didelio darbinio tūrio varikliais. Tokių modelių sąnaudos buvo didelės – aš pats turėjau seną „Grand Cherokee“, tai į mažiau kaip 15 litrų benzino šimtui kilometrų tilpti nepavykdavo. Tačiau dabar „Jeep“ yra kitokie, gerokai ekonomiškesni“, – savo patirtį prisimena V. Milius.

Tam tikrą įtaką vairuotojų nuomonei turi ir degalų sąnaudų matavimo metodika – juk kiekvieno automobilio dokumentacijoje nurodomas jo ekonomiškumas. Dabar gamintojai turi nurodyti pagal naująjį WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) standartą išmatuotas automobilių degalų sąnaudas – jos daugmaž atitinka realaus važiavimo duomenis. Tačiau daugiau nei dvidešimt metų sąnaudos buvo matuojamos pagal NEDC (New European Driving Cycle) metodiką, kuri visus automobilius paversdavo itin ekonomiškais.

„Ekologinių ralių metu mes tokias sąnaudas sugebėdavome pasiekti, tačiau važinėjant kasdien tai neįmanoma – realybėje jos didesnės dešimtimis procentų. Vairuotojai ilgą laiką matė netikslias parašytas sąnaudas ir todėl dabar jiems sunku suvokti, jog dokumentacijoje nurodyti skaičiai yra daugiau mažiau tikslūs. Net ir visureigių“, – sako V. Milius.

Galia ta pati, sąnaudos – mažesnės

Automobiliai pastarąjį dešimtmetį gerokai pasikeitė ir ypatingai – ekologijos srityje. Geriausiai tokie skirtumai matomi palyginus skirtingu laikotarpiu pagamintus, panašaus galingumo automobilius.

Pavyzdžiui, dar 2004 m. gamintas antros kartos „Jeep Grand Cherokee“ turėjo V8 benzininį variklį, kuris pasiekia 258 AG pajėgumą ir 425 Nm sukimo momentą. Iki 100 km/val. toks modelis įsibėgėja per 8,3 sek., tačiau jo dokumentacijoje nurodomos vidutinės benzino sąnaudos – net 16,5 l/100 km. Realiomis sąlygomis jos – gerokai didesnės.

Šiandien naujas „Jeep Grand Cherokee“ tokį galingumą pasiekia su dyzeliniu varikliu – „3.0 V6 MultiJet“ jėgainė pasiekia 250 AG ir 570 Nm. 100 km/val. greitį šis modelis pasiekia dar greičiau, per 8,2 sek., o degalų, skaičiuojant pagal naująjį realaus važiavimo WLTP ciklą, vidutiniškai vartoja vos 9,8 l/100 km. Galia bei įsibėgėjimas – tokie pat, tačiau degalų sąnaudos skiriasi maždaug du kartus.

Naujesnių automobilių palyginime skaičiai taip pat gerokai skiriasi. Pavyzdžiui, 2010 m. nuo konvejerio nuriedėjęs „Jeep Compass“ su 2,4 l benzininiu 170 AG pasiekiančiu varikliu iki 100 km/val. įsibėgėja per 11,5 sek., o vidutiniškai vartoja 9,5 l/100 km degalų. Naujajame „Compass“ tokį patį galingumą pasiekia 1,4 l „Mair“ variklis – su juo automobilis įsibėgėja greičiau (9,3 sek. iki 100 km/val.) bei yra dar ekonomiškesnis (8,3 l/100 km).

Nors klientai pastebi, kad naujų automobilių dokumentuose nurodomos sąnaudos kartais skiriasi nuo skaičių važiuojant realiais keliais, tačiau jos vis tiek yra gerokai mažesnės nei panašią galią turinčių senesnių modelių.

Artimiausią dešimtmetį degalų sąnaudų pokytis gali būti dar didesnis. Pirmieji „Jeep“ modeliai su „plug-in“ technologija buvo pristatyti praėjusioje Ženevos automobilių parodoje. Naujuose „Jeep“ modeliuose elektrinis variklis veikia išvien su benzininiu bei pasiekia iki 240 AG pajėgumą. Ir „Compass“, ir „Renegade“ iki 100 km/val. gali įsibėgėti maždaug per 7 sekundes. Vien elektra šie modeliai gali įveikti apie 50 km ir įsibėgėti iki 130 km/val. – to visiškai pakanka daugelio europiečių kasdieniams poreikiams.

Be to, šie modeliai leidžia mėgautis natūraliais gamtos garsais sunkiai pasiekiamose vietose – tam tereikia įjungti specialų EV režimą, kurį naudojant „Jeep“ važiuos tyliai, naudodamas tik elektrą.

Jau 2022 metais didžioji dalis šio visureigių gamintojo gamos turės alternatyvios energijos jėgaines: tuomet daugelio modelių degalų sąnaudos tesieks litrą ar du šimtui kilometrų.

Share Button

Komentarai (1)

Komentavimas išjungtas.


rugpjūčio 12, 2020

Vyriausybė patvirtino, kaip veiks naujas nevyriausybinių organizacijų (NVO) finansavimo mechanizmas – NVO fondas. Naujasis fondas skirtas stiprinti NVO institucinius gebėjimus, […]

rugpjūčio 12, 2020

Augančios atžalos poreikiams tėvams tenka atseikėti vis didesnę dalį savo pajamų, tačiau visuomet išlieka klausimas, kaip užtikrinti vaiko gerovę bei […]

rugpjūčio 11, 2020

Bandymas atsisakyti didelių globos namų vaikams ir neįgaliesiems vyksta jau šeštus metus, tačiau informacijos daug, o procesas sudėtingas, todėl daug […]

rugpjūčio 11, 2020

Užimtumo tarnybos duomenimis, karantino metu darbo neteko daugiau moterų. Negana to, pastarąjį mėnesį moterų nedarbo rodiklis pralenkė vyrų. Viena iš […]

rugpjūčio 10, 2020

5,09 mln. eurų – tokiai sumai paraiškų pirmadienio rytą Užimtumo tarnybai buvo pateikta per rekordiškai trumpą laiką. Administracinių ir viešųjų […]

rugpjūčio 6, 2020

Kad greitieji kreditai gali pagelbėti sudėtingoje situacijoje mes žinome visi. Tai yra greičiausias būdas gauti kredito injekciją, kai asmeniniuose finansuose […]

rugpjūčio 4, 2020

Atsinaujinanti energetika šiandien iš inovacijų jau yra virtusi įprasta atsakingo vartojimo preke. Tačiau tikrai retas gyventojas ar įmonė žino, kaip […]

rugpjūčio 3, 2020

Bene kiekvienas naujas verslininkas turbūt žino, jog pradžia – visada sunkiausia. Reikia suburti ištikimų klientų ratą, uždirbti pirmas pajamas, kad […]

liepos 31, 2020

Su finansais susiję sprendimai neabejotinai yra vieni svarbiausių gyvenime. Nepaisant to, šioje srityje prireikus patarimo ar rekomendacijos, daugeliui gyventojų tenka […]

liepos 29, 2020

Rinkoje gausu įvairiausių sužadėtuvių žiedų pasirinkimų. Kaip išsirinkti tinkamiausią? Ši užduotis iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti išties sudėtinga – sužadėtuvių […]

liepos 27, 2020

Turėti interneto svetainę yra naudinga bet kuriam verslo savininkui ar kūrėjui. Tačiau prieš pasiryžtant ją sukurti kyla nemažai klausimų į […]

liepos 24, 2020

Asmens kredito istorija – lyg finansinis gyvenimo aprašymas, nuo kurio nemaža dalimi priklausys galimybės skolintis iš finansinių įstaigų. Nedidelis slystelėjimas […]

liepos 21, 2020

Briuselyje po penkias paras vykusių diskusijų baigėsi paskutinis derybų dėl  ES daugiametės finansinės perspektyvos ir Europos Gaivinimo ir atsparumo fondo, […]

liepos 21, 2020

Paskutiniu metu Lietuvos statistikos departamentas gauna ypač daug įmonių prašymų keisti jų ekonominės veiklos kodą Statistiniame ūkio subjektų registre. Būtent […]

liepos 21, 2020

Apie termostatus tenka girdėti įvairiose srityse. Turbūt dažniausiai šis žodis skamba tada, kai kalbame apie namus arba automobilius. Būtent automobilių […]

liepos 20, 2020

Keliai į skirtingas užsienio šalis, kurios atveria galimybes kiekviena dirbti ten ir tokį darbą, koks jam labiausiai patinka – atviros. […]

liepos 20, 2020

Valstybinei mokesčių inspekcijai (toliau – VMI) tęsiant darbus prioritetiniuose 2020 m. priežiūros bei kontrolės srities sektoriuose, pirmajame etape stebėsenos ir […]

liepos 17, 2020

Bent šiek tiek su finansų sritimi susipažinęs gyventojas žino, kad laikyti santaupas kojinėje nenaudinga. Pinigai turi ne tik savybę nuvertėti, […]

liepos 17, 2020

Šių metų gegužę leidus liberalizuoti Lietuvos elektros rinką, iki 2023 m. visi šalies vartotojai turės pasirinkti nepriklausomą tiekėją. Elektros rinką […]

liepos 13, 2020

Šiais laikais daugelis žmonių reikalingus šortus perka internetu, kadangi tai padeda sutaupyti daug laiko ir rasti tai, kas jiems labiausiai […]