2 rugpjūčio, 2016
Lukas Zadarackas / „15min.lt“

Karjera prie troleibuso vairo susižavi ir universitetų absolventai

Vairuoti Vilniaus troleibusus ir autobusus vis dažniau trokšta jaunimas. Jau dabar prie maršrutinio sostinės autobuso vairo galima išvysti 22 m. jaunuolį, o troleibusą valdančiai jauniausiai merginai tėra 23 m. Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) atstovė teigia, kad darbo jėgos mažėjimo tendencijų įmonė nejaučianti, tačiau šiuo metu vis dar ieškanti 31 vairuotojo.

Prie troleibuso vairo sėdusiam darbuotojui be patirties iškart žadama alga, tik 50 eurų nusileidžianti Lietuvos vidurkiui.

Patyrusiųjų alga – didesnė nei vidutinė

Šiuo metu 17 laisvų darbo vietų troleibuso vairuotojams siūlantis VVT iš kandidatų reikalauja tik dviejų dalykų – vidurinio išsilavinimo bei B kategorijos vairuotojo pažymėjimo.

Tris mėnesius trunkančiais troleibusų vairuotojų kursais pasirūpina įmonė. Pabaigus juos – darbas Vilniaus gatvėse nuo 670 Eur „ant popieriaus“ per mėnesį.

Kitaip tariant, pradedantieji troleibusų vairuotojai į rankas gauna apie 523 Eur, kuomet pirmojo 2016 m. pusmečio duomenimis vidutinė alga šalyje siekė apie 578 Eur.

Pradedančiųjų Vilniaus autobusų vairuotojų alga kuklesnė – apie 460 Eur į rankas.

„Patyrę troleibuso ir autobuso vairuotojai uždirba apie 950 Eur neatskaičius mokesčių, o vadovaujantys brigadai, turinys aukštesnę vairavimo klasę ar didesnį darbo stažą – dar ir papildomai“, – apie vairuotojų algas pasakojo VVT Komunikacijos vadovė Rasa Norkienė, pažymėjusi, jog kandidatai dažniau nori tapti autobuso, o ne troleibuso vairuotojais, ir tai aiškino universalesnė autobusų vairuotojų specializacija.

„Beje, moterys dažniau nori tapti troleibusų vairuotojomis, bet tai jau istorinės priežastys“, – pažymėjo R.Norkienė.

Šiuo metu iš VVT dirbančių 1338 vairuotojų 285 yra moterys.

Iš jų troleibusus vairuoja dauguma – net 223 moterys.

Vairuoja ir baigę magistrantūrą

Liepą dėl galimybės mokytis vairuoti troleibusą kreipėsi 9 žmonės, o norinčių dirbti autobuso vairuotojais kreipėsi 17.

Anot R.Norkienės, keleiviu vežimu pastaruoju metu susidomi vis jaunesni kandidatai. Vien per liepos mėnesį darbo skelbimais susidomėję devyni potencialūs vairuotojai buvo asmenys iki 30 metų.

Nors įvaizdis, kad troleibusų ir autobusų vairuotojais dirba tik mokyklose tinginiavę ir mokslus ignoravę kandidatai, vis dar gajus, tačiau realybė nėra visiškai tokia.

R.Norkienė pripažįsta, kad dažniausiai kandidatai į vairuotojų pozicijas tebūna įgiję vidurinį išsilavinimą, bet yra ir visokiausių išimčių – profesinės ar aukštosios mokyklos absolventų.

„Šiuo metu dirba trys magistro laipsnius turintys autobuso vairuotojai, turime baigusių ir bakalauro studijas. Dominuoja įgiję inžinerines specialybes“, – apie vairuotojų išsilavinimą kalbėjo VVK Komunikacijos vadovė.

Užtenka minimalių kalbos žinių

Šiaurės šalių sostinėse prie autobusų vairų neretai galima išvysti imigrantus iš trečiųjų šalių.

Pasiteiravus, ar kiltų problemų dėl darbo vietos gavimo pabėgėlio statusą Lietuvoje turinčiam asmeniui, R.Norkienė teigė, kad su tokiu atveju kol kas nesusidurta.

„Norint dirbti autobuso ar troleibuso vairuotoju VVT reikia turėti vidurinį išsilavinimą ir pirmąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, lietuvišką arba ES galiojantį vairuotojo pažymėjimą“, – reikalavimus būsimiesiems vairuotojams vardijo R.Norkienė.


2 liepos, 2025

Vilniaus rajono savivaldybė, reaguodama į birželio 27–28 d. UAB „Homanit Lietuva” gamykloje, esančioje Pagirių gyvenvietėje, įvykusį technologinį incidentą, kurio metu […]

2 liepos, 2025

Priėmus mokesčių reformos paketą, Lietuvos savivaldybės prarado vieną esminių galimybių didinti savarankiškąsias pajamas, todėl savivaldybės ragina pagrindines centrinės valdžios institucijas […]

Lukas Savickas
2 liepos, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) pasirašė 19-ąją stambaus investicinio projekto sutartį su bendrove „Pentasweet“, kuri Vilniuje plėtos gamybos projektą, paremtą […]

Nuotr. Aurelija Kimsa
2 liepos, 2025

Dalyvaujamasis biudžetas atveria naujas galimybes gyventojams. Pirmadienį, birželio 30 d., Lavoriškių kaime oficialiai pristatytas 2024 metų Vilniaus rajono dalyvaujamojo biudžeto […]

30 birželio, 2025

Nekilnojamojo turto (NT) bendrovė „Hanner“, kuri iš „Baltcap“ fondo įgis teisę vykdyti dešimtmečius stringantį Vilniaus nacionalinio stadiono projektą, pasiekė susitarimą […]

Lukas Savickas
30 birželio, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (EIMIN) iniciatyva nuo š. m. rugpjūčio 1 d. bus įsteigiama smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) ombudsmeno […]

30 birželio, 2025

Seimas leido savivaldybėms rinkti rinkliavą už eismo ribojimus, jei vietinės reikšmės keliuose, šių kelių juostose, apsaugos zonose ir gatvėse atliekami […]

27 birželio, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIM) su Vilniaus universitetu (VU) pasirašė susitarimą šalyje steigti dirbtinio intelekto (DI) kompetencijų ir technologijų centrą […]

27 birželio, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) skelbia, kad jau sudaryta geriausių architektūrinių idėjų naujam Vilniaus oro uosto atvykimo terminalui pasiūlymų eilė. Tarptautinė […]

Vilnius
26 birželio, 2025

Ruošiantis sostinėje pradėti keleivinę laivybą Nerimi, savivaldybė skelbia, kad pirmieji elektriniai laivai jau išbandyti. Testiniai plaukimai vykdomi Rygoje, kur laivai […]

Nuotr. Sommart Sombutwanitkul, Shutterstock
26 birželio, 2025

Būsto draudimas – viena svarbiausių investicijų į savo ir šeimos saugumą. Tačiau standartinė draudimo apsauga ne visuomet atspindi visus tikruosius […]

Kaip investicinis gyvybės draudimas gali papildyti jūsų investicinį portfelį / freepik.com nuotr.
26 birželio, 2025

Investicinis gyvybės draudimas (IGD) yra unikali paslauga, kuri apjungia gyvybės draudimą ir investavimą. Tokia draudimo paslauga gali būti naudinga ne […]

22 birželio, 2025

Kazlų Rūdos miesto bendrajame plane numatyta vieta, kurioje bus statoma apie 200 vienbučių ir dvibučių namų.  Šio nekilnojamojo turto (NT) […]

„Tesla“ būstinė / EPA-ELTA nuotr.
19 birželio, 2025

Buvęs JAV elektromobilių gamintojos „Tesla“ darbuotojų mokymų vadovas* pribloškiančiame interviu tiesiai šviesiai įvardijo Eloną Muską pagrindiniu įmonės patiriamų bėdų kaltininku. […]

17 birželio, 2025

Šį savaitgalį Vilniuje jau septynioliktą kartą įvyko tarptautinės sportinių pramoginių šokių varžybos „Vilnius Dance Festival 2025“, subūrusios šokėjus iš viso […]

17 birželio, 2025

Sukčiai apgavo Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Jonavos ir kitų miestų, rajonų gyventojus ir iš jų pasisavino apie 208,9 tūkst. eurų. Didžiausią […]

14 birželio, 2025

Sostinės Vilkpėdės rajone atidarytos socialinės dirbtuvės ir dienos užimtumo centras. Juose žmonės su intelekto ar psichosocialine negalia ugdys ir tobulins […]

11 birželio, 2025

Lietuviai išlieka ištikimi savo šaliai rinkdamiesi kelionių kryptį, tačiau skirtingų kartų lūkesčiai vis labiau išsiskiria, teigia vietinio turizmo tyrimą užsakiusi nacionalinė […]

10 birželio, 2025

Paramos laukia visa Lietuva Nors saulės elektrinės Lietuvoje jau nebėra naujiena, kiekvienas naujas kvietimas gauti paramą sukelia tarsi tikrą sujudimą. […]

8 birželio, 2025

Birželio 6 d. Birštone atidarytas naujas konceptualus viešbutis „LAJOS“. Naujasis objektas išsiskiria iš kitų kurorto apgyvendinimo vietų orientacija į verslo […]

Regionų naujienos