23 liepos, 2021
LKVA

Keleivių vežėjai: ar privalomas testavimas paskatins darbuotojus skiepytis?

Nuo liepos 26-osios visi keleivinio transporto įmonių darbuotojai, kurie turi tiesioginį kontaktą su keleiviais, kas savaitę privalo atlikti koronaviruso testus. Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio, klausimų, kaip tai padaryti, keleivių vežėjams kyla nemažai.

Siekis – paskiepyti visus darbuotojus

„Manau, svarbiausias Vyriausybės sprendimo tikslas – pasiekti, kad kuo daugiau žmonių šalyje pasiskiepytų. Remiantis Statistikos departamento duomenimis,  20-yje  keleivinio transporto įmonių, kuriose dirba daugiau nei 6 tūkst. darbuotojų, įgijusių imunitetą – persirgusių ar pasiskiepijusių – yra apie 68 proc. Nors pasiskiepijusių darbuotojų nemažai, siekiame, kad jų būtų kuo daugiau“, – dėsto LKVA prezidentas.

Remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, nepasiskiepiję ar Covid-19 nepersirgę darbuotojai testus privalo atlikti ne dažniau kaip kas 7 dienas ir ne rečiau kaip kas 10 dienų. Testų nereikia atlikti abiem vakcinos dozėmis paskiepytiems darbuotojams, taip pat persirgusiems, tačiau testus privalo atlikti ir persirgę darbuotojai, jei nuo ligos praėjo daugiau, kaip 180 dienų (6 mėnesiai). Tokiems darbuotojams pasiskiepijus viena vakcinos doze, tektų testuotis dar dvi savaites po skiepo.

Net ir pasiskiepijus antrąja vakcinos doze, kurį laiką darbuotojams tektų atlikti testus. Nebereikėtų testuotis tik praėjus savaitei po antrosios „Pfizer“ ir „Moderna“ vakcinų dozės, dviems  savaitėms – po vieno „Janssen“ skiepo, taip pat nuo 4 iki 13 savaičių gavus pirmąją „AstraZeneca“ dozę. Pasiskiepijus pastarąja vakcina, testuotis nebereikia iškart po skiepo.

G. Nakučio nuomone, norint kuo labiau paskatinti visuomenę skiepytis, reikėtų sudaryti galimybę nesitestuoti jau po pirmosios vakcinos dozės. „Laikotarpis iki antrosios vakcinos dozės trunka maždaug tris ar keturias savaites. Pasiskiepijus antrąja doze, darbuotojui tektų atlikti testą dar vieną, du ar net keturis kartus. Tai – brangu valstybei ir nepatogu darbuotojams, todėl šią tvarką galbūt derėtų keisti“, – teigia LKVA prezidentas.

Su juo sutinka Mažeikių autobusų parko vadovas Arvydas Šemeta: „Didžioji dalis mūsų autobusų parko darbuotojų paskiepyti. Neseniai surinkome 20 žmonių grupę, išsikvietėme medikus ir paskiepijome darbuotojus darbo vietoje. Dabar nepasiskiepijusiųjų, turinčių tiesioginį kontaktą su klientais, liko vos pora. Vis dėlto ir pasiskiepijusiems dar kurį laiką teks testuotis. Manau, kad tai – perteklinis reikalavimas, skiepas turėtų būti kaip paskata išvengti kassavaitinio testavimo“.

Keleivinio transporto įmonių vadovai taip pat pabrėžia, kad kai kuriuose miestuose darbuotojams sudėtinga užsiregistruoti testavimui, kai kur vietos atlikti testą atsiranda tik po savaitės. 

Baiminasi netekti vairuotojų

Esant dabartinei tvarkai, po testavimo darbuotojai privalo atsispausdinti iš tinklapio e-sveikata vakcinavimo ar testo informaciją bei pateikti ją darbdaviui. „Vežėjai prognozuoja, kad čia gali kilti tam tikrų problemų. Keleivinio transporto įmonėse dirba nemažai vyresnio amžiaus vairuotojų, kurie nesinaudoja išmaniaisiais telefonais ar kompiuteriais, neturi prisijungimo prie elektroninės bankininkystės, todėl reikalingos informacijos darbdaviui pateikti negalės. Pasitikrinti, ar žmogus atliko testą ar pasiskiepijo, įmonių vadovai neturėtų jokių galimybių“, – sako G. Nakutis.

Be to, keleivių vežėjų teigimu, ne visada paprasta nustatyti, kurie darbuotojai turi tiesioginį kontaktą su klientais. Tolimojo keleivinio transporto kompanijos TOKS vadovai nusprendė, jog testuos visus nepasiskiepijusius ir nepersirgusius Covid-19 darbuotojus.

„Galiu pasidžiaugti, jog mūsų įmonės darbuotojai skiepijasi gana noriai. Iš 300 darbuotojų liko vos 30, kuriems reikėtų testuotis, iš jų ne vienas jau užsiregistravęs vakcinacijai. Testuoti žadame visus nesiskiepijusius – labai sunku nuspręsti, kas turi tiesioginius kontaktus su klientais, o kas ne. Vairuotojas grįžta iš reiso, jis bendrauja su administracijos darbuotojais, remontininkais. Įmonė nėra uždara, nėra tokios vietos, kur nebūtų jokių kontaktų“, – kalba TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius.

LR Vyriausybės nutarime numatyta, jog darbdavys turi užtikrinti, kad darbuotojai, kurie privalo testuotis, periodiškai atliktų testus. Jei darbuotojas testuotis atsisako arba nepateikia testo rezultatų, jis turėtų būti nušalintas nuo darbo kol to nepadarys. Keleivių vežėjai sako, jog tai galėtų turėti neigiamų pasekmių verslui. „Ypač būtų sudėtinga, jei darbuotojams už testus tektų susimokėti patiems. Atsirastų darbuotojų, kurie tai daryti atsisakytų. Tokiu būdu įmonės galėtų netekti dalies darbuotojų, kurių ir taip šiuo metu labai trūksta“, – prognozuoja G. Nakutis.

Jo teigimu, tam, kad nekiltų papildomų problemų darbuotojams ar įmonės vadovams, būtina skatinti kuo daugiau žmonių pasiskiepyti. „Keleivinis transportas ir taip yra vienas labiausiai nukentėjusių nuo Covid-19 pandemijos. Trečiasis karantinas mūsų verslui galėtų būti pražūtingas“, – pabrėžia LKVA prezidentas.


30 birželio, 2025

Nekilnojamojo turto (NT) bendrovė „Hanner“, kuri iš „Baltcap“ fondo įgis teisę vykdyti dešimtmečius stringantį Vilniaus nacionalinio stadiono projektą, pasiekė susitarimą […]

Lukas Savickas
30 birželio, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (EIMIN) iniciatyva nuo š. m. rugpjūčio 1 d. bus įsteigiama smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) ombudsmeno […]

30 birželio, 2025

Seimas leido savivaldybėms rinkti rinkliavą už eismo ribojimus, jei vietinės reikšmės keliuose, šių kelių juostose, apsaugos zonose ir gatvėse atliekami […]

27 birželio, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIM) su Vilniaus universitetu (VU) pasirašė susitarimą šalyje steigti dirbtinio intelekto (DI) kompetencijų ir technologijų centrą […]

Nuotr. Sommart Sombutwanitkul, Shutterstock
26 birželio, 2025

Būsto draudimas – viena svarbiausių investicijų į savo ir šeimos saugumą. Tačiau standartinė draudimo apsauga ne visuomet atspindi visus tikruosius […]

Nuotr. kitzcorner, shutterstock
26 birželio, 2025

Kelionės – puikus būdas pažinti pasaulį, atitrūkti nuo rutinos ir patirti naujų įspūdžių. Tačiau su džiaugsmu neretai ateina ir tam […]

Kaip investicinis gyvybės draudimas gali papildyti jūsų investicinį portfelį / freepik.com nuotr.
26 birželio, 2025

Investicinis gyvybės draudimas (IGD) yra unikali paslauga, kuri apjungia gyvybės draudimą ir investavimą. Tokia draudimo paslauga gali būti naudinga ne […]

22 birželio, 2025

Kazlų Rūdos miesto bendrajame plane numatyta vieta, kurioje bus statoma apie 200 vienbučių ir dvibučių namų.  Šio nekilnojamojo turto (NT) […]

19 birželio, 2025

Raukšlių atsiradimas – natūralus procesas, žymintis odos senėjimą, aplinkos poveikį bei gyvenimo būdo ypatumus. Nors tai neišvengiama, daugelis žmonių ieško […]

„Tesla“ būstinė / EPA-ELTA nuotr.
19 birželio, 2025

Buvęs JAV elektromobilių gamintojos „Tesla“ darbuotojų mokymų vadovas* pribloškiančiame interviu tiesiai šviesiai įvardijo Eloną Muską pagrindiniu įmonės patiriamų bėdų kaltininku. […]

14 birželio, 2025

Sostinės Vilkpėdės rajone atidarytos socialinės dirbtuvės ir dienos užimtumo centras. Juose žmonės su intelekto ar psichosocialine negalia ugdys ir tobulins […]

11 birželio, 2025

Lietuviai išlieka ištikimi savo šaliai rinkdamiesi kelionių kryptį, tačiau skirtingų kartų lūkesčiai vis labiau išsiskiria, teigia vietinio turizmo tyrimą užsakiusi nacionalinė […]

11 birželio, 2025

Šiuolaikiniame pasaulyje sveikatos priežiūra evoliucionuoja nuo siaurų specializacijų link visapusiško, holistinio požiūrio į žmogaus organizmo funkcionavimą. Lietuvoje šis pokytis taip […]

10 birželio, 2025

Paramos laukia visa Lietuva Nors saulės elektrinės Lietuvoje jau nebėra naujiena, kiekvienas naujas kvietimas gauti paramą sukelia tarsi tikrą sujudimą. […]

8 birželio, 2025

Birželio 6 d. Birštone atidarytas naujas konceptualus viešbutis „LAJOS“. Naujasis objektas išsiskiria iš kitų kurorto apgyvendinimo vietų orientacija į verslo […]

7 birželio, 2025

Ketvirtadienį Seimas pritarė Aplinkos apsaugos įstatymo ir Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo pakeitimams, leisiantiems užkardyti piktnaudžiavimo atvejus, kai […]

4 birželio, 2025

Kėdainių rajono savivaldybės merui Valentinui Tamuliui nepratęsus patalpų nuomos sutarties su Greitosios medicinos pagalbos tarnyba (GMPT), kėdainiškiai gali rajone likti […]

Klaipėdos LEZ
23 gegužės, 2025

15 savivaldybių infrastruktūros projektų skirtas daugiau nei 16 mln. eurų finansavimas, pranešė Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIM). Didžiausią beveik 6,7 mln. […]

23 gegužės, 2025

Ekskavatorius – vienas svarbiausių technikos vienetų statybos, infrastruktūros, žemės kasimo ar griovimo darbuose. Tačiau ne kiekvienas ekskavatorius tinka kiekvienam projektui. […]

Neariminės žemdirbystės taikymas / Žymanto Morkvėno nuotr.
22 gegužės, 2025

Lietuvoje vyksta žemės ūkio naudmenų deklaravimas, o kartu su juo – galimybė ūkininkams pasinaudoti svarbia priemone stiprinant savo ūkį ir […]

Regionų naujienos