23 liepos, 2021
LKVA

Keleivių vežėjai: ar privalomas testavimas paskatins darbuotojus skiepytis?

Nuo liepos 26-osios visi keleivinio transporto įmonių darbuotojai, kurie turi tiesioginį kontaktą su keleiviais, kas savaitę privalo atlikti koronaviruso testus. Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio, klausimų, kaip tai padaryti, keleivių vežėjams kyla nemažai.

Siekis – paskiepyti visus darbuotojus

„Manau, svarbiausias Vyriausybės sprendimo tikslas – pasiekti, kad kuo daugiau žmonių šalyje pasiskiepytų. Remiantis Statistikos departamento duomenimis,  20-yje  keleivinio transporto įmonių, kuriose dirba daugiau nei 6 tūkst. darbuotojų, įgijusių imunitetą – persirgusių ar pasiskiepijusių – yra apie 68 proc. Nors pasiskiepijusių darbuotojų nemažai, siekiame, kad jų būtų kuo daugiau“, – dėsto LKVA prezidentas.

Remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, nepasiskiepiję ar Covid-19 nepersirgę darbuotojai testus privalo atlikti ne dažniau kaip kas 7 dienas ir ne rečiau kaip kas 10 dienų. Testų nereikia atlikti abiem vakcinos dozėmis paskiepytiems darbuotojams, taip pat persirgusiems, tačiau testus privalo atlikti ir persirgę darbuotojai, jei nuo ligos praėjo daugiau, kaip 180 dienų (6 mėnesiai). Tokiems darbuotojams pasiskiepijus viena vakcinos doze, tektų testuotis dar dvi savaites po skiepo.

Net ir pasiskiepijus antrąja vakcinos doze, kurį laiką darbuotojams tektų atlikti testus. Nebereikėtų testuotis tik praėjus savaitei po antrosios „Pfizer“ ir „Moderna“ vakcinų dozės, dviems  savaitėms – po vieno „Janssen“ skiepo, taip pat nuo 4 iki 13 savaičių gavus pirmąją „AstraZeneca“ dozę. Pasiskiepijus pastarąja vakcina, testuotis nebereikia iškart po skiepo.

G. Nakučio nuomone, norint kuo labiau paskatinti visuomenę skiepytis, reikėtų sudaryti galimybę nesitestuoti jau po pirmosios vakcinos dozės. „Laikotarpis iki antrosios vakcinos dozės trunka maždaug tris ar keturias savaites. Pasiskiepijus antrąja doze, darbuotojui tektų atlikti testą dar vieną, du ar net keturis kartus. Tai – brangu valstybei ir nepatogu darbuotojams, todėl šią tvarką galbūt derėtų keisti“, – teigia LKVA prezidentas.

Su juo sutinka Mažeikių autobusų parko vadovas Arvydas Šemeta: „Didžioji dalis mūsų autobusų parko darbuotojų paskiepyti. Neseniai surinkome 20 žmonių grupę, išsikvietėme medikus ir paskiepijome darbuotojus darbo vietoje. Dabar nepasiskiepijusiųjų, turinčių tiesioginį kontaktą su klientais, liko vos pora. Vis dėlto ir pasiskiepijusiems dar kurį laiką teks testuotis. Manau, kad tai – perteklinis reikalavimas, skiepas turėtų būti kaip paskata išvengti kassavaitinio testavimo“.

Keleivinio transporto įmonių vadovai taip pat pabrėžia, kad kai kuriuose miestuose darbuotojams sudėtinga užsiregistruoti testavimui, kai kur vietos atlikti testą atsiranda tik po savaitės. 

Baiminasi netekti vairuotojų

Esant dabartinei tvarkai, po testavimo darbuotojai privalo atsispausdinti iš tinklapio e-sveikata vakcinavimo ar testo informaciją bei pateikti ją darbdaviui. „Vežėjai prognozuoja, kad čia gali kilti tam tikrų problemų. Keleivinio transporto įmonėse dirba nemažai vyresnio amžiaus vairuotojų, kurie nesinaudoja išmaniaisiais telefonais ar kompiuteriais, neturi prisijungimo prie elektroninės bankininkystės, todėl reikalingos informacijos darbdaviui pateikti negalės. Pasitikrinti, ar žmogus atliko testą ar pasiskiepijo, įmonių vadovai neturėtų jokių galimybių“, – sako G. Nakutis.

Be to, keleivių vežėjų teigimu, ne visada paprasta nustatyti, kurie darbuotojai turi tiesioginį kontaktą su klientais. Tolimojo keleivinio transporto kompanijos TOKS vadovai nusprendė, jog testuos visus nepasiskiepijusius ir nepersirgusius Covid-19 darbuotojus.

„Galiu pasidžiaugti, jog mūsų įmonės darbuotojai skiepijasi gana noriai. Iš 300 darbuotojų liko vos 30, kuriems reikėtų testuotis, iš jų ne vienas jau užsiregistravęs vakcinacijai. Testuoti žadame visus nesiskiepijusius – labai sunku nuspręsti, kas turi tiesioginius kontaktus su klientais, o kas ne. Vairuotojas grįžta iš reiso, jis bendrauja su administracijos darbuotojais, remontininkais. Įmonė nėra uždara, nėra tokios vietos, kur nebūtų jokių kontaktų“, – kalba TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius.

LR Vyriausybės nutarime numatyta, jog darbdavys turi užtikrinti, kad darbuotojai, kurie privalo testuotis, periodiškai atliktų testus. Jei darbuotojas testuotis atsisako arba nepateikia testo rezultatų, jis turėtų būti nušalintas nuo darbo kol to nepadarys. Keleivių vežėjai sako, jog tai galėtų turėti neigiamų pasekmių verslui. „Ypač būtų sudėtinga, jei darbuotojams už testus tektų susimokėti patiems. Atsirastų darbuotojų, kurie tai daryti atsisakytų. Tokiu būdu įmonės galėtų netekti dalies darbuotojų, kurių ir taip šiuo metu labai trūksta“, – prognozuoja G. Nakutis.

Jo teigimu, tam, kad nekiltų papildomų problemų darbuotojams ar įmonės vadovams, būtina skatinti kuo daugiau žmonių pasiskiepyti. „Keleivinis transportas ir taip yra vienas labiausiai nukentėjusių nuo Covid-19 pandemijos. Trečiasis karantinas mūsų verslui galėtų būti pražūtingas“, – pabrėžia LKVA prezidentas.

Komentarai (0)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Elena Leontjeva
16 rugsėjo, 2021

Antradienį Kanados smegenų centro „Fraser Institute“ paskelbtame Pasaulio ekonominės laisvės indekse Lietuva užima 8 vietą iš 165 valstybių ir teritorijų, […]

16 rugsėjo, 2021

Kokių išradingų pasiteisinimų esate sugalvoję, kai aplinkiniai pastebi jūsų raustančius skruostus? O gal įgudote pasidažyti taip, kad odos raudonis neišryškėtų, […]

15 rugsėjo, 2021

Per savaitę aktyvių koronavirusinės infekcijos (COVID-19 ligos) protrūkių Lietuvoje svariai padaugėjo – jų registruoti 205, kai savaitę prieš tai – […]

14 rugsėjo, 2021

Sklidinos pintinės baravykų, raudonikių ar sodrių voveraičių – tokie vaizdai iš įvairių Lietuvos miškų pastaruoju metu mirgėte mirga socialiniuose tinkluose. […]

AR-HUD demonstracija „Huawei“ stende / Huawei nuotr.
13 rugsėjo, 2021

Rugsėjo antrą savaitę Miunchene, Vokietijoje, surengtoje 2021 m. Tarptautinėje mobilumo parodoje (IAA MOBILITY 2021) „Huawei“ pristatė naujausios kartos papildytos realybės […]

13 rugsėjo, 2021

Kaune ruduo įsibėgėjo su sumanaus miesto ateities vizija ir technologijomis, kurios šią savaitę buvo pristatytos konferencijoje „SMARTIES: technologijos, keičiančios miestą“. […]

13 rugsėjo, 2021

Lietuva sieks gauti JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) leidimą Lietuvoje registruotiems orlaiviams vykdyti skrydžius į JAV. Susisiekimo ministerija pavedė Transporto […]

Namų dekoracijos
10 rugsėjo, 2021

Kai už lango pučia žvarbus vėjas ir lyja lietus, visai nesinori kišti nosies į lauką. Esant šaltesniam orui vis dažniau […]

Sandėlis / unsplash.nuotr.
10 rugsėjo, 2021

Nenuginčijama tiesa, kad kiekvieno verslo sėkmė priklauso ne tik nuo kokybiškos produkcijos, malonaus bendravimo su klientais, bet ir nuo tiekimo […]

10 rugsėjo, 2021

Jei įsirenginėjate namus ar svarstote atnaujinti interjerą – aktualia taps dizaino tema. Dažnai norime susikurti ne tik jaukumą, bet ir […]

9 rugsėjo, 2021

Vakarų Lietuvoje tęsiami kelių infrastruktūros modernizavimo darbai. Klaipėdos rajono kelyje Klaipėda-Radailiai-Kretinga darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ atliks […]

8 rugsėjo, 2021

Iš pradžių kėlęs nerimą vasaros atostogų sezonas Lietuvoje baigiasi ypač džiugiomis nuotaikomis: pajūrio ir kitų kurortų verslininkai trina rankas ir […]

8 rugsėjo, 2021

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) epidemiologinių tyrimų metu surinkti duomenys rodo, jog, lyginant pastarąsias dvi savaites, aktyvių koronavirusinės infekcijos (COVID-19 […]

Kristina Nemaniūtė-Gagė
6 rugsėjo, 2021

Nuo praėjusio ketvirtadienio galimybių pasai pradėti išdavinėti ir šalies vaistinėse. Registrų centro duomenimis, rugsėjo 2-5 dienomis vaistinėse iš viso išduota […]

LT miego specialistė Evelina Pajėdienė / IKEA archyvo nuotr.
6 rugsėjo, 2021

73 proc. Lietuvos gyventojų bent iš dalies jaučia nepasitenkinimą savo gyvenimo-darbo-miego pusiausvyra, tačiau net kas ketvirtas miego prioritetu nelaiko, o […]

Stilingi akiniai / glasseson nuotr.
6 rugsėjo, 2021

Akinių gamybos rinkoje nuolat vyksta pokyčiai – keičiasi akinių rėmelių mados, tobulėja lęšių kūrimo technologijos, asortimentą vis dažniau papildo gamtai […]

VKC ataskaitos
3 rugsėjo, 2021

Valstybės valdomos įmonės (VVĮ) šiemet šalies biudžetą paskirtais dividendais ir pelno įmokomis papildė 150 mln. eurų. Užklupusi COVID-19 pandemija pernai […]

3 rugsėjo, 2021

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (NVSC) Kauno departamento specialistai informuoja, kad su prasidėjusiu grybavimo sezonu padidėja ir […]

31 rugpjūčio, 2021

Procesų valdymą galima apibrėžti kaip vieną iš pagrindinių veiklos valdymo formų įmonėse ir organizacijose. Tinkamai valdant veiklos procesus įmonės lengviau […]

31 rugpjūčio, 2021

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) epidemiologai praėjusią savaitę koronavirusinės infekcijos (COVID-19 ligos) protrūkių kreivėje fiksavo nepalankias tendencijas. Lyginant su savaite […]