25 balandžio, 2023
ELTA, Klaipėdos uostas

Klaipėdoje baigtas akvatorijos ir įplaukos kanalo gilinimo projektas

Klaipėdos uoste baigtas nuo 2020-ųjų pabaigos vykdytas akvatorijos ir įplaukos kanalo gilinimo projektas, praneša Susisiekimo ministerija.

15,5 metro – toks gylis jau fiksuojamas Klaipėdos uosto laivybos kanale, artimiausiu metu uosto kapitonas įsakymu padidins maksimalią leistiną laivų grimzlę iki 14,3 metro. Vienas svarbiausių pastarųjų metų projektų uostui atveria naujas galimybes.

„Didesnis uosto kanalo gylis turi panašų poveikį kaip platesnės gatvės nutiesimas. Didėja uosto pralaidumas į miestą ir šios infrastruktūros panaudojimo efektyvumas, dėl galimybės priimti didesnius laivus ir juos daugiau pakrauti trumpėja krovinių gabenimo laikas, taip pat ir transportavimo sąnaudos.

Šis projektas neabejotinai prisidės prie Klaipėdos uosto konkurencingumo didinimo. Rytinėje Baltijos jūros pakrantėje uostai konkuruoja maksimaliais parametrais siekdami priimti didžiausius į Baltijos jūrą atplaukiančius laivus. Būtent gylis uostų konkurencingumui yra vienas iš svarbiausių faktorių“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Kryptingos investicijos – vienas iš esminių faktorių, leidžiančių uostui auginti krovos rezultatus ir generuoti naudą bei grąžą valstybei. Beveik 9 kilometrų Klaipėdos uosto laivybos kanalo ruože pasiektas 15,5 metro gylis, už uosto vartų naujos krypties išoriniame 1,7 km laivybos kanalo ruože pasiektas 16 metrų gylis.

Bendra Klaipėdos uosto gilinimo projekto vertė siekia 94,1 mln. eurų su PVM. Iš Europos Sąjungos Sanglaudos fondo šiam projektui skirti 28 mln. eurų. Pagal 2022 m. lapkričio 30 d. su Susisiekimo ministerija pasirašytą sutartį, projektui skirta 9,9 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Likusi projekto dalis finansuojama Uosto direkcijos lėšomis.

„Kiekvienas Klaipėdos uosto gylio centimetras – aukso vertės. Apskaičiuota, kad vienas gylio centimetras leidžia į „Panamax“ tipo laivą papildomai pakrauti iki 100 tonų krovinių, tai reiškia tiesioginę naudą valstybei ir kiekvienam iš mūsų. Ankstesnės investicijos į Malkų įlankos gilinimą generuoja ženklius krovos pokyčius. Malkų įlankoje esančių terminalų krova nuo 2017 iki 2023 metų išaugo nuo 6,3 iki 9,2 mln. tonų. Tikimės, kad šis gilinimo projektas taip pat artimiausiu metu leis fiksuoti krovos augimo tempus“, – pabrėžė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Šiuo metu taip pat keičiami jūrlapiai, padedantys jūrininkams saugiai naviguoti uostuose, jūrose ir kituose vandens telkiniuose. Gegužės pradžioje Lietuvos transporto saugos administracijai atnaujinus leidinius, uosto kapitonas įsakymu Klaipėdos uosto kanale padidins maksimalią leistiną laivų grimzlę iki 14,3 metro. Iki šiol ji didžiojoje uosto laivybos kanalo dalyje siekė 13,4 metro.

„Šis gilinimo projektas kartu ir istorinis įvykis. Klaipėdos uostas iki šiol niekada neturėjo 14,3 metro grimzlės. 90 centimetrų padidinus maksimalią leistiną laivų grimzlę bus sudarytos sąlygos uoste pilniau pakrauti laivus ir taip kartu didinti transporto grandinės efektyvumą. Vykdant gilinimo darbus, išorinėje uosto laivybos kanalo dalyje sumažintas įplaukos posūkis, o povandeninė vidinio kanalo dalis paplatinta 50 metrų – nuo 150 iki 200 metrų. Visa tai dėl didžiųjų laivų plaukimo ir manevravimo uoste saugumo“, – teigė Klaipėdos uosto kapitonas Vladas Motiejūnas.

Vidinį Klaipėdos uosto laivybos kanalą iki 15,5 metro gilino olandų kompanija „Van Oord Dredging and Marine Contractors bv“. Beveik 2 mln. kubinių metrų grunto iškasusi įmonė darbus atliko 2,5 mėnesio arba 74 dienomis greičiau nei pagrindinis sutarties terminas.

Klaipėdos uosto išorinį laivybos kanalą iki 16 metrų ir dalį vidinio kanalo iki 15,5 metro gilino Belgijos uostų gilinimo ir valymo kompanija „Jan de Nul N.V.“, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su „Baggerwerken Decloedt en Zoon N.V.“. 79 dienomis arba beveik 3 mėnesiais anksčiau nei pagrindinis sutarties terminas darbus atlikusi įmonė iš viso iškasė 1,8 mln. kubinių metrų grunto. Vykdant šį projektą po vandeniu ties įplaukimu į uostą suformuotas naujos krypties laivybos kanalas, pasiektas didesnis jo plotis.

„Šis projektas – tai mūsų sėkmės istorija. Abu rangovai darbus baigė žymiai greičiau nei popieriuje numatytos datos. Sėkmingą projekto įgyvendinimą lėmė kompetentingi rangovai bei tiesiogiai už projekto įgyvendinimą atsakingų Uosto direkcijos darbuotojų darbų vykdymo ir kitų technologinių procesų koordinavimas, komunikacija su savivaldybės bei kitomis valstybinėmis institucijomis, mokslo darbuotojais“, – sakė A. Latakas.

Klaipėdos uosto išorinio ir dalies vidinio laivybos kanalo gilinimo darbai kartu siejami su povandeninio pylimo ties Melnrage formavimo darbais. Apie 180 tūkst. kūb. m smėlingo grunto buvo panaudota povandeninio pylimo formavimo darbams ties Melnrage. Šia krantotvarkos priemone siekiama papildyti paplūdimį smėliu, tai tuo pačiu sudaro palankias sąlygas kopagūbrio regeneracijai. Prie kranto po vandeniu supiltas smėlis palaipsniui metamas į krantą, vėjo nunešamas į kopagūbrį. Pajūrio zonoje ties Melnrage Uosto direkcija paplūdimį smėliu, vykdydama laivybos kanalo gilinimą, pildė pirmą kartą.

Šiuo projektu taip pat numatyta Klaipėdos uoste įrengti naujas vedlines, kurios, dėl gilinimo darbų pasikeitus įplaukos kanalo krypčiai, reikalingos laivams saugiai įplaukti į uostą. „Klaipėdos nafta“ nuomojamoje uosto teritorijoje jau surenkamas 50 metrų aukščio bokštas, „Klasco“ naudojamoje teritorijoje yra įrengtas pagrindas bokštui statyti, artimiausiu metu iškils 70 metrų aukščio bokštas.

Pagal strateginį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos veiklos planą, tolimesnis akvatorijos gilinimas iki 17 metrų numatytas 2026 metais.


Nuotraukoje: Pernai metų stipendijos įteikimo renginio akimirka. Organizatorių nuotr.
26 rugsėjo, 2023

Jau dešimtą kartą vykstančiame ir prasminga tradicija tapusiame „Švyturio Klaipėdos ateities stipendijos“ konkurse – svarbus etapas. Dėl bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ įsteigtos 4000 […]

Gabija Maknavičiūtė-Janavičienė – Tarptautinio kamerinės muzikos festivalio idėjos autorė
23 rugsėjo, 2023

Kilni, įpareigojanti projekto Tarptautinis kamerinės muzikos festivalis IMPRESIJOS, skirto Klaipėdos miesto ir krašto jauniesiems menininkams (Lietuvoje ir jau išvykusiems į […]

22 rugsėjo, 2023

Klaipėdoje iškilmingos ceremonijos metu perlaidotos urnos su vieno iš Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos organizatorių, Klaipėdos krašto gubernatoriaus, konsulo Jono […]

DHI Warschau – NIH Warszawa nuotr.,
21 rugsėjo, 2023

Šių metų rugsėjo 12-14 dienomis Varšuvoje vyko tarptautinė konferencija „Jewish or Common Heritage? (Dis-)appropriation of Synagogue Architecture in East-Central Europe […]

Priešgaisrinėms gelbėjimo valdyboms perduoti nauji automobiliai. ELTA / Julius Kalinskas
18 rugsėjo, 2023

Priešgaisrinėms gelbėjimo valdyboms pirmadienį perduotos 37 vidutinės ir 6 sunkiosios klasės automobilinės cisternos bei 4 automobilinės kopėčios. Vidaus reikalų ministrė […]

15 rugsėjo, 2023

Klaipėdos miesto savivaldybė informuoja, kad sutvarkytas Malūno parkas. Pasak savivaldybės, tvarkymo darbai iš viso kainavo 2,96 mln. eurų. Tvarkant Malūno […]

15 rugsėjo, 2023

Ketvirtadienį Gargždų muzikos mokykloje aidėjo sveikinimai – čia apdovanoti moksleiviai, praėjusiais mokslo metais pasiekę geriausių rezultatų, bei juos rengę mokytojai.  […]

14 rugsėjo, 2023

Pietinėje Klaipėdos dalyje, vedančioje į uostą, planuojama įgyvendinti susisiekimo infrastruktūros projektą, nurodoma pranešime žiniasklaidai. Pasak Klaipėdos valstybinio jūsų uosto direkcijos, […]

14 rugsėjo, 2023

Kelionės į pajūrį kokybė pagrindine šalies susisiekimo arterija – automagistrale Vilnius–Klaipėda – netrukus bus dar pagerinta. Daugiau kaip trijų kilometrų […]

12 rugsėjo, 2023

Šiemet jau dešimtą kartą skelbiamas „Švyturio Klaipėdos ateities stipendijos“ konkursas, kurio metu bus išrinktas dar vienas talentingas prie Klaipėdos ir […]

Lina Petronienė. Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
11 rugsėjo, 2023

Prieš kitąmet vyksiančius Seimo rinkimus, Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) siūlo naikinti šiaurės rytų Lietuvoje esančią Molėtų-Širvintų apygardą. Nauja apygarda atsirastų […]

7 rugsėjo, 2023

Avaringumu garsėjantis Vakarų Lietuvoje esantis krašto kelias Plungė-Vėžaičiai netrukus bus sutvarkytas. Tvarių miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pradeda […]

5 rugsėjo, 2023

Jau šiais metais Gargždų parką papuoš išskirtinė skulptūrinė kompozicija, skirta įamžinti gargždiškio kunigo, rašytojo ir visuomenininko Mykolo Vaitkaus atminimą. Tokiam […]

31 rugpjūčio, 2023

Vizija, kuri gali tapti realybe, neabejoja darbą pradėjęs asociacijos „Klaipėdos regionas“ prezidentas Bronius Markauskas, taip pat einantis ir Klaipėdos rajono […]

29 rugpjūčio, 2023

Savaitgalį, rugpjūčio 25–27 dienomis, vyko nemažą skaičių tvaresnei aplinkai neabejingų žmonių sutraukęs nemokamas aplinkosaugos, edukacijos ir kultūros festivalis „Darom prie […]

27 rugpjūčio, 2023

Įsimintinos rugpjūčio 22–23 dienos Kaune, Vilniuje. Šiais metais LR Seimo nutarimu 2023-ieji  paskelbti Klaipėdos metais. Minint 100-ąsias prisijungimo metines, prisimenami […]

Meras B. Markauskas
25 rugpjūčio, 2023

Apie artėjančią krizę – mokytojų trūkumą savivaldybėse – kalbame jau seniai. Kiekvieną vasarą mokyklos verčiasi per galvą, kad naujus mokslo […]

22 rugpjūčio, 2023

Rugsėjo 1-ąją Klaipėdos rajono pirmokai vėl pasitiks išskirtinai: vaikų lauks specialūs mokinio krepšeliai su būtiniausiomis kanceliarinėmis priemonėmis. Taip Klaipėdos rajono […]

Jūros vėjo jėgainės / Envato nuotr.
10 rugpjūčio, 2023

Pietinė Klaipėdos uosto dalis – buvusi Tarptautinė jūrų perkėla – bus naudojama Lietuvos jūros vėjo jėgainių parkų statyboje, trečiadienį pristatė […]

Pasitarimas dėl tvinstančių gatvių
8 rugpjūčio, 2023

Kad Klaipėdos gatvės per liūtis nebūtų užtvindomos – būtini tiek skubūs sprendimai, tiek  ilgalaikis veiksmų planas. Šįryt Klaipėdos meras Arvydas […]