4 gruodžio, 2023
ERGO

Pataria, kaip vairuotojams paruošti savo „darbo vietą“ – tai gali turėti įtakos ir sveikatai

Jei sėsdami prie kompiuterio ar savo darbo vietos didelį dėmesį kreipiame į kėdės aukštį, patogumą, prisimename patarimus, kaip taisyklingai sėdėti, kodėl kartais pamirštame pasirūpinti patogumu vairuojant? Juk tai ne ką mažiau atsakingas darbas, o per žemai esanti vairuotojo sėdynė ar vairas, netinkamai sureguliuoti veidrodėliai ir saugos diržai gali nulemti itin skaudžius incidentus ir jų pasekmes. Todėl saugaus eismo specialistas dalinasi patarimais, kaip vairuotojams tinkamai paruošti šią savo darbo vietą prieš pajudant į kelią.

Kiek toli galima nustumti sėdynę

Vairavimas – sudėtingas ir atsakingas darbas, kuriam reikia tinkamai pasiruošti, primena draudimo bendrovės ERGO verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius. Pirmas žingsnis prieš užvedant automobilį – vairuotojo sėdynės pozicijos nustatymas. Itin svarbu, kad sėdynė liestųsi su kuo didesniu sėdmenų, šlaunų ir nugaros plotu, kitaip šios kūno dalys gali labai greitai pavargti.

„Optimalus sėdynės atstumas iki vairo yra tuomet, kai iki galo išmynus sankabos pedalą kairė koja yra šiek tiek sulenkta per kelį, o kulnas remiasi į automobilio grindis. Jei transporto priemonėje sumontuota automatinė greičių dėžė, siūloma išminti įsivaizduojamą sankabos pedalą ir tuomet patikrinti kairės kojos padėtį“, – pataria ekspertas.

Sėdynė – ne per žemai ir ne per aukštai

Vairuotojui ne ką mažiau svarbu tinkamai sureguliuoti pačią sėdynę ir galvos atlošą. Pastarasis teisingoje pozicijoje yra tada, kai vairuotojo pakaušis remiasi maždaug į pagalvėlės vidurį, o viršugalvis – vienodame lygyje su jos viršumi. Reguliuojant sėdynės atlošą svarbu atkreipti dėmesį į jos aukštį – ji turėtų būti ne per žemai, kad gerai matytųsi prietaisų skydelis ir kelias. Patikrinti ar aukštis tinkamas patariama abiem mentėmis remiantis į sėdynę ir ištiesus rankas vairo link – abu vairuotojo riešai turi liesti vairo viršų, o vairuotojo stuburas sėdint būti kuo panašesnis į vertikalią taisyklingą „S“ raidę.

„Vis dar daugybė vairuotojų, ypač jaunimas, nekreipia pakankamo dėmesio į sėdynės padėtį, vairuoja kone atsigulę, tačiau taip vairuojant praktiškai neįmanoma kritiniu momentu suvaldyti automobilio. Norint užtikrinti kuo didesnį saugumą, reikia ne tik nustatyti tinkamą sėdynės aukštį, bet ir šiek tiek sulenktomis rankomis laikyti vairą ties 9 ir 3 valandomis“, – sako ERGO atstovas.

Tinkamai sureguliuokite vairą bei diržus

Sureguliavus sėdynės padėtį ir aukštį, svarbu pasirūpinti vairo pozicija, kas kone visuose šiuolaikiniuose automobiliuose su reguliuojama vairo kolonėle yra itin paprasta. Svarbiausia, kad vairą būtų patogu laikyti ir jis neužstotų prietaisų skydelio bei vaizdo pro priekinį langą. Tuo pačiu reikėtų patikrinti saugos diržą, įsitikinti, kad jis prispaudžia vairuotojo klubus prie sėdynės ir yra įtemptas per krūtinę. Jei saugos diržas įtemptas nepakankamai, reikia reguliuoti jo aukštį.

„Tinkamai sureguliuotoje vairavimo, ar, kaip galima drąsiai sakyti, darbo vietoje, vairuotojas turi jaustis patogiai, būti neįsitempęs, matyti viską aplinkui ir galėti efektyviai valdyti transporto priemonę. Tokiu būdu jis gali visiškai susikoncentruoti į kelią ir nejausti pernelyg didelio nuovargio dėl vairavimo net ilgų kelionių metu. Netinkamai paruošta vairuotojo vieta gali lemti ne tik prastesnę vairavimo patirtį, bet ir ilgalaikes sveikatos problemas ar net padidinti avarijų tikimybę. Rūpinantis saugumu, sureguliuoti vairuotojo vietą reikėtų dar prieš išriedant į kelią ar saugiai sustojus šalikelėje“, – teigia draudimo ekspertas.

Nepamirškite veidrodėlių

Reguliuojant savo darbo vietą automobilyje, itin svarbu matyti ne tik tai, kas vyksta priešais, bet ir už transporto priemonės, todėl būtina pasirūpinti transporto priemonės veidrodėliais. Juose vaizdas turi būti lengvai matomas vairuotojui pernelyg nesilankstant ir nesukiojant galvos.

Galinio vaizdo veidrodėlį patariama sureguliuoti taip, kad jo centre vairuotojui matytųsi galinio stiklo vidurys, o atvaizde – visas galinis stiklas. Tuo metu šoninius veidrodėlius reikėtų sureguliuoti taip, kad vos pakreipus akis juose matytųsi mažesnė automobilio šono dalis ir kuo didesnė dalis už automobilio, o įsivaizduojama horizonto linija eitų maždaug ten, kur pasibaigia viršutinis veidrodėlio ketvirtis.

„Ypatingą dėmesį į šoninius veidrodėlius reikėtų atkreipti žiemą, mat daugybė incidentų kelyje įvyksta dėl apšalusių ar apsnigtų veidrodėlių ir pablogėjusio matomumo. Jį sumažinti ar išblaškyti vairuotoją taip pat gali ant stiklo nuo transporto priemonės stogo stabdant užkritęs sniegas. Važiuojant greičiau jis gali sutrukdyti ir iš paskos važiuojančio automobilio vairuotojui, ledo gabalai – įskelti stiklą, sudaužyti žibintus ar įlenkti kapotą, net sukelti avarinę situaciją. Taigi, žiemą tik pašalinus ledą ir sniegą nuo viso automobilio, darbo vieta vairavimui jau bus pilnai parengta“, – reziumuoja R. Pocius.


1 kovo, 2024

Lietuvos kariuomenės kūrėjai savanoriai, turintys Laisvės gynėjo Aukščiausiosios Tarybos Apsaugos skyriaus pareigūno teisinį statusą, kritikuoja krašto apsaugos sistemos vadovų sprendimus. […]

1 kovo, 2024

Lenkijos ūkininkai pradėjo dalinai blokuoti kelią tarp Kalvarijos ir Lenkijos Suvalkų apskrities Budzisko kaimo. Maždaug savaitę turinčios trukti akcijos metu […]

1 kovo, 2024

Nutirpus sniegui ir šylant orams prasideda aktyviausias laikas visiems eismo dalyviams. Keliuose jau pastebime dviračių transporto priemonių mėgėjus – dviratininkus […]

1 kovo, 2024

Daugelis vaikų šiandien internete „gimsta“ dar gerokai iki pradėjimo vaikščioti ar net tikrojo atėjimo į šį pasaulį. Užsimezgusios gyvybės džiaugsmo […]

1 kovo, 2024

Reaguodama į gyventojų susirūpinimą, Lietuvos kariuomenė ramina, kad karas šiandieną šaliai negresia. Visgi, pabrėžia ji, kad ruoštis tokiam scenarijui yra […]

1 kovo, 2024

Liudytojų teismui pateikiama informacija apie jiems žinomas administracinio nusižengimo, baudžiamojoje, civilinėje ar administracinėje byloje nagrinėjamas aplinkybes yra itin svarbi siekiant […]

29 vasario, 2024

Ketvirtadienį Kretingos rajono gyventojai, prieštaraujantys ketinimams prie Darbėnų miestelio statyti vandenilio ir metanolio gamyklą, susirinko į protestą greta savivaldybės. Kaip […]

Asta Skaisgirytė. Juliaus Kalinsko (ELTA) nuotr.
29 vasario, 2024

Penktadienį kelyje ties Lietuvos pasieniu prasidedant Lenkijos ūkininkų blokadai, prezidento vyriausioji patarėja Asta Skaisgirytė sako, kad panašūs protestai vyksta visoje […]

29 vasario, 2024

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas pristatė nuo trečiadienio įsigaliojusį statybos techninį reglamentą slėptuvėms, priedangoms ir kolektyvinės apsaugos statiniams. Pasak jo, reglamentas […]

29 vasario, 2024

Per 2023 m. apie 12 proc. augęs vidutinis darbo užmokestis (VDU) nulėmė tokį patį dydį siekusį senatvės pensijos išaugimą, teigia […]

29 vasario, 2024

Jonavos rajone ryškėja pagrindinės geležinkelio linijos kontūrai – beveik 30-ies kilometrų atkarpoje statoma geležinkelio sankasa ir inžineriniai statiniai. Dalis inžinerinių […]

29 vasario, 2024

Neretai tam tikrose situacijose turime baimių. Aišku, daugelis gali sakyti, kad paprastai kažko bijo vaikai, tačiau ir suaugę žmonės turi […]

29 vasario, 2024

„ChatGPT“ baigiant įsitvirtinti generatyvinio dirbtinio (DI) intelekto sinonimu, „Google“ į pažangiųjų asistentų lenktynes netikėtai grįžo su naujomis jėgomis. Vasarį paieškos […]

28 vasario, 2024

Lietuvos Raudonasis Kryžius (LRK) nuo 2010 m. vykdo prieglobsčio prašytojų Lietuvoje priėmimo ir apsaugos sąlygų stebėseną. LRK stebėtojai vyksta į […]

28 vasario, 2024

Atkurti prarastą šypseną šiais laikais tikrai įmanoma gana paprastai. O gyventi ne tik be kelių, tačiau ir be vieno danties […]

28 vasario, 2024

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė dalyvavo Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) 2023 m. veiklos rezultatų pristatyme. Jame aptarti pastarųjų metų […]

28 vasario, 2024

Nuo kovo mėn. tarpmiestiniuose maršrutuose keleivius su specialiaisiais poreikiais veš 10 tam parengtų autobusų, praneša tolimojo keleivinio transporto kompanijos (TOKS) […]

28 vasario, 2024

Nors žiema dažnam asocijuojasi su didžiausiu avaringumu dėl sudėtingesnių oro sąlygų ir ilgesnio tamsiojo paros laiko, tačiau atėjus pavasariui kelyje […]

28 vasario, 2024

Investavimas į auksą šiuo metu siekia tikras aukštumas. Ekonomistai tikina, kad tokį masinį aukso pirkimą lietuviams lėmė neramumai pasaulyje bei […]

27 vasario, 2024

ES įstatymų leidėjai antradienį galutinai pritarė svarbiam įstatymo projektui, kuriuo siekiama apsaugoti šalių bloko gamtą, nepaisydami konservatorių pastangų, kad Europos […]