18 birželio, 2018
Jarūnė Narkevičiūtė

Perversmą reklamos rinkoje sukėlę soc. tinklai išgyvena aukso amžių

Anksčiau pasaulyje vyravo tik tradiciniai reklamos kanalai – televizija, radijas, įvairūs plakatai lauko stenduose, spauda. Prekės ženklai buvo įpratę, kad sukūrus reklaminę kampaniją – vaizdo įrašų, plakatų ar kitu pavidalu, reikėjo laukti tol, kol žmonės ją pastebės ir įvertins. Įsigalėjus socialinei medijai, žaidimo taisyklės pasikeitė iš esmės. Skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė sako, kad esminis reklamos rinkoje įvykęs pokytis, kurį atnešė socialiniai tinklai – galimybė realiu laiku stebėti ir įvertinti reklamos poveikį auditorijai.

Grįžtamasis ryšys – ne pasibaigus kampanijai, o jai vykstant

J. Narkevičiūtė teigimu, anksčiau buvo įprasta sukurti TV klipą, lauko reklamos plakatą ar publikuoti spaudos maketą žurnale, išleisti tam keliaženklį biudžetą ir tik vėliau matuoti šių veiksmų rezultatus. Tuo metu reklamos eterį užkariavus dar vienam kanalui – socialinei medijai – rezultatai matomi iš karto.

„Soc. medijose reklamos kampanijos veikia kiek kitaip. Pavyzdžiui, šiuo metu vyksta pasaulio futbolo čempionatas, todėl norėdami komunikuoti su juo susijusią žinutę, galite sukurti vieną įrašą, kuriame kalbate apie varžybų žiūrėjimą namuose, o kitą – apie varžybų stebėjimą bare. Reklamuodami abu įrašus, galite čia ir dabar matyti, kuris tikslinės auditorijos dėmesį patraukia labiau, ir tolimesnius veiksmus planuoti atsižvelgdami į tai“, – sako J. Narkevičiūtė ir primena, kad soc. tinkluose taip pat galima matyti statistiką, kuri leidžia įvertinti reklamos investicijas ir atsiperkamumą.

Soc. medijoje gana dažnai nutinka taip, kad klientui yra pasiūloma puiki reklamos kampanija su numatytais rezultatais, tačiau eigoje pamatoma, kad žmonių ji nepaveikia – nėra komentarų, pasidalinimų ar kitų reakcijų. Tuomet, anot J. Narkevičiūtės, priešingai negu tradicinės reklamos kanaluose, galima sustabdyti tokią kampaniją, pakeisti žinutę ir labai operatyviai ją paleisti atnaujintą.

Skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė taip pat išskiria vieną svarbią reklamų soc. tinkluose funkciją – stebint konkrečius įvykius galima iš anksto pasirengti įvairioms numatomoms jų pabaigoms. Ir tai padaryti, pasak J. Narkevičiūtės, kainuoja gerokai pigiau negu naudojantis tradicinėmis reklamos priemonėmis.

„Jeigu rodomas „Eurovizijos“ pusfinalis, mes būname pasirengę dvi žinutes – tuo atveju, jei Lietuva pateks į finalą, ir jei to padaryti nepavyks. Lygiai toks pats principas galioja ir su sporto varžybomis, kuriose grumiasi mūsų šalies sportininkai. Taip pat soc. tinkluose galima paprastai pakeisti kampanijas, jei matome, kad jos nesulaukia vartotojų įsitraukimo – nuolat sekame rezultatus ir prireikus koreguojame veiksmų planą. Pavyzdžiui, jei matome, kad sporto klubo reklama nepasiekia išsikeltų tikslų – narystės nėra perkamos, apsilankymų skaičius tinklapyje taip pat išlieka toks pats – iškart siūlome kaip šią situaciją keisti“, – atskleidžia J. Narkevičiūtė.

Tikslus auditorijos pjūvis

Dar vienas soc. tinklų pranašumas už įprastus reklamos kanalus, yra auditorijos segmentavimas.

„Soc. tinklai turi sukaupę daug informacijos apie savo vartotojus, todėl būdami čia, prekės ženklai gali pasiekti tuos žmones, kurie jiems išties yra reikalingi. Pavyzdžiui, jei manysime, kad iš Vilniuje šiuo metu gyvenančių studentų daugiau nei 8 tūkst. domisi sporto klubais ir kūno lavinimu, visus juos pasiekti įmanoma su detalia „Facebook“ reklama. Reklamos auditoriją čia galima pasirinkti pagal lytį, amžių, vietą, pomėgius, kalbą, išsilavinimą ar net šeimyninį statusą“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.

Anksčiau prekės ženklai negalėjo pasirinkti, kas tiksliai pamatys jų kurtą plakatą lauko stende ar išgirs per radijo laidą., tačiau šiandien reklaminė žinutė gali lengvai pasiekti tikslinę prekės ženklo auditoriją.

„Pavyzdžiui, vaikų prekės gali būti reklamuojamos ištekėjusioms moterims, namų šeimininkėms, provincijoje gyvenančioms jaunoms moterims ar šeimoms, o sodo priežiūros įrankių reklama gali pasiekti pensininkus, gyvenančius užmiestyje ar vasarą leidžiančius laiką sodyboje“, – pasakoja J. Narkevičiūtė

Mirties tradiciniams reklamos kanalams neprognozuoja

Anot „bigNow“ vadovės, soc. tinklai tiesiog tampa dar vienu medijos kanalu ir rikiuojasi į sąrašą kartu su spauda, televizija, radiju ir internetu, o „Facebook“ ir ypač „Instagram“, pradedami traktuoti kaip įprasta reklamos priemonė.

„Socialiniai tinklai iš esmės reklamos kampanijų nepakeitė, tačiau leido reklamas adaptuoti skirtinguose kanaluose. Deja, tačiau tai vyksta vis dar teoriniame lygyje. Pavyzdžiui, jeigu yra kuriama reklama televizijai ar lauko stendams, tai tuomet prekės ženklas socialiniuose tinkluose ją traktuoja kaip analogišką ir pritaikomą, todėl paleidžia kelis vienodus įrašus socialiniame tinkle „Facebook“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.

Visgi, paklausta, ar soc. tinklai apskritai gali pakeisti tradicinius reklamos kanalus – televiziją, radiją ar spaudą, J. Narkevičiūtė teigia, kad tai mažai tikėtina.

„Reklamos mus pasiekia internete, televizijoje ar per radiją. Paprastai mes patys negalime pasirinkti – ji mums kartais tiesiog įperšama ir mes ją priimame nesąmoningai. Daug kas sako, kad reklama televizijoje miršta, tačiau tiek TV paketų pardavimai, tiek žmonių domėjimasis laidomis ir jų vedėjais rodo, kad televizija yra žiūrima, dėl to puikiai gali būti pritaikoma ir reklamos tikslais“, – įsitikinusi J. Narkevičiūtė.

SEO paslaugos ir reklama internete  seopaslaugos.com


28 balandžio, 2025

Reaguodama į balandžio 27 d. Vilniaus regiono atliekų rūšiavimo gamykloje įvykusį gaisrą ir galimus iššūkius dėl atliekų tvarkymo, Vilniaus rajono […]

27 balandžio, 2025

Vilniuje sekmadienį tūkstančiai dalyvavo Katedros aikštėje vykusiame proteste prieš planuojamą nekilnojamojo turto (NT) mokestį „NE gyvenamojo būsto mokesčiui!“.  Dar neprasidėjus […]

27 balandžio, 2025

Įsibėgėjus pavasariui, ir augalams pradėjus barstyti žiedadulkes, Higienos instituto Sveikatos stiprinimo centro specialistai parengė rekomendacijas alergiškiems žmonėms, kaip sumažinti žiedadulkių […]

24 balandžio, 2025

Trečiadienį su savivaldybių merais susitikusi krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė aptarė šalies saugumo situaciją, planuojamus pokyčius ir regionų vaidmenį visuotinėje […]

24 balandžio, 2025

Miško kaina Lietuvoje yra nuolat kintantis rodiklis, priklausantis nuo daugelio veiksnių. Pastaraisiais metais miškų rinkos tendencijos rodo stabilų augimą, tačiau […]

23 balandžio, 2025

Pagerbiant iškilų Jo Šventenybės Popiežiaus Pranciškaus atminimą, Vyriausybės nutarimu šį šeštadienį, balandžio 26 d., Lietuvoje skelbiamas gedulas. Trečiadienio posėdyje priimtas […]

23 balandžio, 2025

Vilniaus miesto savivaldybėje trečiadienį pristatytas sostinės evakuacijos planas. Šis planas, kuris rengtas, remiantis Ukrainos, JAV miestų patirtimis, skirtas karinės invazijos, […]

23 balandžio, 2025

Ukrainoje žuvusiam Tomui Valentėliui nuspręsta skirti aukščiausią Krašto apsaugos sistemos apdovanojimą, sako krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė.  „Šiandien priėmiau sprendimą, […]

Arkivyskupas Gintaras Grušas. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
21 balandžio, 2025

Lietuvos vyskupų konferencijos pirmininkas Gintaras Grušas sako, kad popiežiaus Pranciškaus mirtis antrąją šv. Velykų dieną skatina tikėjimą prisikėlimu. Arkivyskupo teigimu, […]

16 balandžio, 2025

LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link” Velykų atostogų laikotarpiu kviečia traukiniauti ir vykdo specialią akciją – balandžio 20–27 d. […]

15 balandžio, 2025

Šakių rajone du neblaivūs vyrai su savimi nešėsi karo laikų sprogmenį. Pirmadienio pavakare, 16 val. 32 min., buvo gautas pranešimas, kad […]

Ąžuolyno bibliotekoje atrastas unikalus leidinys
11 balandžio, 2025

Vilniaus universiteto (VU) profesoriaus, Baroko epochos poeto Motiejaus Kazimiero Sarbievijaus (1595–1640) vardu pavadintas asteroidas „Sarbievius“. Asteroidą atrado VU Fizikos fakulteto […]

10 balandžio, 2025

Seimo apdovanojimą – Aleksandro Stulginskio žvaigždę – parlamentas paskyrė Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarui, Europos Parlamento (EP) nariui Vyteniui Povilui Andriukaičiui […]

10 balandžio, 2025

Siekiant didinti šalies saugumą, gynybos stiprinimo plėtros sprendimai – būtini, o juos efektyviausiai įgyvendinsime tik turėdami nuolatinį dialogą tarp atsakingų […]

Nida Grunskienė. ELTA / Josvydas Elinskas
9 balandžio, 2025

Vadinamosiose „čekiukų“ baudžiamosiose bylose, susijusiose su nepagrįstu savivaldybių lėšų panaudojimu tarybos narių veiklai, įtarimų dėl sukčiavimo, dokumentų klastojimo ir piktnaudžiavimo […]

5 balandžio, 2025

Lietuvos muitinės pareigūnai Šalčininkų kelio poste sulaikė kontrabanda per Lietuvą gabentą varpą, kurį slapta vežė Moldovos Respublikos pilietis, pranešė Muitinės […]

1 balandžio, 2025

Ministrui pirmininkui tikinant, jog su šalies merais diskutuoja apie galimybes steigti naują kariuomenės poligoną, Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) prezidentas Andrius […]

31 kovo, 2025

Šalies vadovai ir ministrai reiškia užuojautą dėl trijų dingusių Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) karių žūties. Prezidentas Gitanas Nausėda tikina – […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

30 kovo, 2025

Suskaičiavus Panevėžio miesto mero rinkimų antrojo turo balsus, paaiškėjo, kad juos laimėjo politinio komiteto „Atsinaujinančiam Panevėžiui“ kandidatė Loreta Masiliūnienė. Pirminiais […]

Regionų naujienos