16 birželio, 2015
Alvydas Januševičius / 15min.lt

Šiaulių oro uostas atsidūrė kryžkelėje – visiems reikalingas, tačiau šeriamas tik kritika

Šiaulių meras Artūras Visockas užsitraukė savo priešininkų blogą žvilgsnį. Keletas jų liko nepatenkinti tuo, jog meras, pats sušaukęs į diskusiją Seimo narius, oro uosto direktorių bei miesto politikus, pats išskubėjo į LKL uždarymą. Situacija išvirto į tai, kad bet kokia diskusija, net ir be mero, būtina – oro uostas nuėjo ilgą kelią ir pasiekė kryžkelę. Reikia ryžtingų sprendimų.

Meras A.Visockas tvirtina, kad jo išvykimu blogiems kėslams galėjo pasinaudoti nebent vienas kitas politikas – neva, meras sukvietė visus, o pats pabėgo: „Buvau susirinkimo pradžioje, tačiau turėjau iš jo išvykti.“

„Žinojau, kad LKL uždaryme bus premjeras. Susitikome, bet, įvertinęs situaciją, apie oro uostą nekalbėjau. Vykti privalėjau. Šiaulių sporto gimnazijoje gali būti labiau vystomas krepšinis. Gavau asmeninį LKL prezidento kvietimą“, – paaiškino A.Visockas.

Meras tikina, kad kvietimą į LKL uždarymą gavo vėliau, nei buvo suplanuotas susitikimas dėl oro uosto. Jo nuomone, tęsti susitikimą jam asmeniškai nebuvo būtina.

„Visus pasveikinau, pranešiau apie situaciją, o vėliau išvažiavau. Klausimai užduoti, Seimo nario Arvydo Mockaus pozicija išreikšta. Viskas užprotokoluota. Jei nebūčiau išvykęs, susitikimas nebūtų pasibaigęs kitaip“, – tikino meras ir pasiūlė akcentuoti oro uosto, o ne mero klausimą.

Svarbiausia, kad veiktų

A.Visockas susirinkimo pradžioje visiems parodė lankstinuką iš Briuselio. Jame aiškinama, kodėl reikia aplankyti Lietuvą. Jame nupiešti Vilniaus, Kauno, Palangos ir Šiaulių oro uostai.

„Tikiu, jog sveikas protas nugalės. Dėl oro uosto likimo bus susitarta ministerijų lygmenyje. Šiauliai su oro uostu yra ženkliai patrauklesni investicijoms. Nepamirškime, jog už tvoros yra 165 hektarai laisvosios ekonominės zonos“, – priminė miesto galva.

Meras teigia, kad Susisiekimo ministerija Šiaulių oro uosto savo planuose lyg ir nemato.

„Ir tai yra klaida. Jokio skirtumo, kas yra šios veiklos dalininkas – tegul bus Vyriausybė, ministerijos ar miestas – jis turi veikti“, – tikino meras.

A.Visockas yra gavęs atsakymą iš Susisiekimo ministerijos, jog Šiaulių oro uostas nėra prioritetinis objektas: „Ministerija ragina viską daryti miesto lėšomis.“

Šiaulių oro uostas veikia labai pigiais kaštais ir jam išsilaikyti pakanka vieno lėktuvo reiso per dieną.

Mero nuomone, nepakanka, kad oro uosto likimas rūpėtų tik miesto savivaldybei.

„Šiaulių oro uostas yra ne tik miesto, bet ir regiono, šalies reikalas. Reikalinga aiški Vyriausybės pozicija. Mano pozicija yra labiau nei aiški – gana švaistyti galimybes. Šiaulių oro uostas veikia labai pigiais kaštais ir jam išsilaikyti pakanka vieno lėktuvo reiso per dieną“, – tikino meras.

A.Visocko nuomone, dabartinė miesto valdžia paveldėjo tam tikrą padėtį ir bando iš jos išsikapstyti. „Tai reikėjo daryti jau prieš metus. Pasikartoju – jokio skirtumo, kaip ir kam oro uostas priklausys. Svarbu, kad jis veiktų ir verslas galėtų investuoti į Šiaulius“, – kalbėjo meras.

Skolą „pagamino“ pati savivaldybė

Meras sako, kad būta priekaištų ir oro uosto direktoriui Romui Mikšiui. Iš jo buvo prašoma parengti galimą veiklos planą, ateities vizijas, susirinkimo dalyviams pristatyti perspektyvas, tačiau jis susirinkime to nepateikė.

Šių metų pradžioje savivaldybės įmonė Šiaulių oro uostas pateikė  įmonės strateginės veiklos planą 2015-2017 metams, kurį patvirtino Šiaulių miesto taryba. Šiame plane buvo numatytos lėšos įmonės veiklai, vizijoms, perspektyvoms ir infrastruktūrai.

Prieš keletą savaičių R.Mikšys pateikė savivaldybei ataskaitą apie esamą ekonominę oro uosto situaciją.

Direktorius pabrėžė, kad įmonė šiuo metu turi  skolą kreditoriams, kuri  siekia 436,5 tūkst. eurų.

Skolos atsiradimą sukūrė savininko žadėtų lėšų neskyrimas. Tai buvo numatyta įmonės savininko strateginiuose planuose nuo 2007 metų.

Didžiąją dalį būtinų investicijų į aerodromo infrastruktūrą įmonė vykdė iš apyvartinių lėšų, nes tik taip buvo galima užtikrinti įmonės veiklos tęstinumą atsižvelgiant į Civilinės aviacijos administracijos reikalavimus.

Beveik pusės milijono eurų – būtent tokios sumos oro uostas norėtų iš savo savininko savivaldybės.

R.Mikšys sako, kad savininkas turi vienąkart apsispręsti dėl tolesnės strategijos ir stengtis vykdyti savo įsipareigojimus: „Nuėjome ilgą kelią ir pasiekėme kryžkelę. Dabar reikia apsispręsti.

Net jei norėtume oro uostą perleisti Vyriausybei, derėtų perleisti objektą, o ne jo idėją. Kartais sulaukiame priekaištų, kodėl mes nepelningi. Esame besikurianti įmonė. Todėl šiame etape įmonei reikalinga savininko politinė ir finansinė pagalba“, – teigė direktorius.

Jis akcentavo, kad dauguma susirinkime pasisakiusiųjų ir jį kritikavusiųjų niekada nebuvo lankęsi Šiaulių oro uoste, nors jis kaip savivaldybės įstaiga dirba ir auga nuo 2003 metų.

„Esame besivystanti bendrovė. Pelno tikėtis nėra ko, tačiau kai kuriais metais sugebėjome būti ir pelningi“, – priminė R.Mikšys.

Kariškiams Šiaulių oro uostas visapusiškai naudingas

Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų Aviacijos bazės vadas pulkininkas leitenantas Vidmantas Raklevičius teigia, kad Šiaulių oro uostas Lietuvos kariams yra labai reikalingas ir naudingas.

„Nemažai NATO valstybių naudoja nacionalines oro linijas savo reikmėms“, – teigė vadas.

Kodėl? Pasirodo, kariai turi licenciją aptarnauti karinius orlaivius, o civiliniams orlaiviams reikia kitos licencijos: „Jei mes neturėtume Šiaulių oro uosto, privalėtume savo personalą dvigubai parengti. Tai tik vienas pliusas.“

Kita nauda, anot vado, oro uostas ir karinė oro bazė nuo įvykusių skrydžių dalijasi gautas pajamas.

Jos pagal tam tikras formules padalijamos už takų eksploataciją, technikos panaudojimą bei kitas sąnaudas.

„Kitaip tariant, kuo daugiau skrydžių sugeneruoja Šiaulių oro uostas, tuo labiau mums kompensuojama infrastruktūros išlaikymas. Mes esame suinteresuoti, kad oro uostas vystytųsi ir gyvuotų“, – tikino vadas.

V.Raklevičius mano, kad Šaulių oro uostas, nors ir priklauso tik miesto savivaldybei, yra svarbus visai Lietuvai: „Turime dar vienus vartus į Europą. 400 tūkst. eurų tokios įmonės mastais yra nedidelė suma.“

Vadas teigia, kad vienas naujas paprastas naikintuvas gali kainuoti 20-40 milijonų dolerių. Keleivinis laineris – keliskart daugiau.

„Numarinti šitą kūdikį dėl tokios palyginti menkos sumos nebūčiau linkęs, nebent tai savivaldybei iš tiesų yra didelė našta. Reikia suprasti ir juos. Mes dar toli gražu nepasiekėme tokio lygmens, kad civilinių orlaivių skrydžiai trukdytų karinių lėktuvų skrydžiams. Oro uosto pajėgumas labai didelis, todėl dar reikėtų gerokai paplušėti, kad išnaudotume visą jo potencialą“, – tvirtino V.Raklevičius.


4 gegužės, 2025

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) skelbia rengsianti mokymus apie biosaugą. Pasak institucijos, užkrečiamų ligų klausimas šiame sektoriuje yra esminis, […]

1 gegužės, 2025

Ketvirtadienį minint Tarptautinę darbo dieną, profesinės sąjungos Vilniuje surengė kasmetines eitynes. Per šimtą renginyje dalyvavusiųjų atstovų reikalavo demokratijos darbe ir […]

28 balandžio, 2025

Skurdas ir nelygybė Lietuvoje – augančios žemės ūkio paramos koncentracijos pasekmė: Jaunieji ūkininkai ragina permąstyti ES paramos paskirstymą Lietuva išlieka […]

26 balandžio, 2025

Kai kiekviena minutė svarbi, tradiciniai siuntimo būdai ne visada atitinka lūkesčius. Tokiais atvejais puiki išeitis – express siuntos, kurios leidžia […]

26 balandžio, 2025

Daugelis verslų, pradėję naudoti Google Ads, tikisi greito rezultato – padidėjusio lankytojų srauto ir sparčiai augančių pardavimų. Visgi, realybė dažnai […]

24 balandžio, 2025

Miško kaina Lietuvoje yra nuolat kintantis rodiklis, priklausantis nuo daugelio veiksnių. Pastaraisiais metais miškų rinkos tendencijos rodo stabilų augimą, tačiau […]

23 balandžio, 2025

Auksas antradienį pirmą kartą viršijo 3 500 dolerių už unciją ribą po JAV prezidento Donaldo Trumpo paskelbtų tarifų ir aštrios […]

23 balandžio, 2025

Aukso kainos antradienį vėl pasiekė rekordines aukštumas, doleris išliko stabilus, o akcijų rinkos svyravo. Nerimą kurstė naujausias JAV prezidento Donaldo […]

Kodėl verta investuoti laiką į kokybišką sporto projektų rašymą
23 balandžio, 2025

Norint gauti finansavimą sporto ar sveikatingumo iniciatyvai, vien geros idėjos nepakanka. Svarbiausia – gebėti šią idėją tiksliai ir įtaigiai perteikti […]

Į ką atkreipti dėmesį perkant malkų skaldyklę internetu
23 balandžio, 2025

Malkų skaldymas – tai ne tik rutina, bet ir nemažai fizinių pastangų reikalaujantis darbas. Ypač tai aktualu tiems, kurie gyvena […]

Ką būtina žinoti prieš nuomojantis automobilį Vilniuje
23 balandžio, 2025

Automobilių nuoma Vilniaus mieste – vis dažnesnis pasirinkimas tiek vietinių gyventojų, tiek miesto svečių tarpe. Nesvarbu, ar automobilio prireikia verslo […]

21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

Augustės Labenskytės nuotr.
10 balandžio, 2025

Balandžio 5 dieną Daugyvenės kultūros istorijos muziejaus-draustinio Kleboniškių kaimo buities muziejuje (Radviliškio r.) vyko ornitologo Gedimino Petkaus edukacija „Paukščiai šalia […]

Parodos „Sugrįžimas namo“ akimirka
9 balandžio, 2025

Elvyra Kairiūkštytė (1950–2006) – viena originaliausių XX a. antrosios pusės Lietuvos grafikos menininkių, kurios palikimas įeina į šalies dailės aukso […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

7 balandžio, 2025

2025 m. balandžio 5 d. popietę Šiaulių kultūros centro Kamerinėje salėje vyko tradicija tapęs renginys – XVI vokalinių ansamblių šventė […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

Regionų naujienos